Noul Chevrolet Corvette Z06 debutează cu cel mai puternic V8, aspirat natural, montat vreodată pe un model de serie

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 27.10.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul american de automobile a publicat primele informații și imagini cu noul Corvette Z06. Versiunea de performanță este echipată cu un motor despre care oficialii Chevrolet susțin că este cel mai puternic V8, aspirat natural, folosit vreodată de o mașină de serie.

A opta generație Chevrolet Corvette a debutat în vara anului 2019. Pentru prima dată în istoria acestui model, Corvette a trecut la o configurație cu motor poziționat central, o modificare pe care foarte mulți fani înrăiți nu au văzut-o deloc cu ochi buni.

Acum, la mai bine de doi ani de la lansare, a venit momentul să facem în sfârșit cunoștință cu noul Corvette Z06.

Performanța este ceea ce caracterizează cel mai bine această versiune, tocmai de aceea îți spunem de la început că sub capotă regăsim un motor V8 de 5.5 litri, aspirat natural. Unitatea dezvoltă 679 de cai putere și 623 Nm, iar reprezentanții Chevrolet susțin că este cel mai puternic V8 aspirat montat vreodată pe un model de serie.

Propulsorul, confecționat în totalitate din aluminiu, este derivat din cel folosit de modelul de competiție C8.R. Tocmai de aceea are o chiulasă revizuită, pistoane forjate din aluminiu, biele forjate din titan și galerie de evacuare din inox.

Transmisia este una automată cu dublu-ambreiaj.

În aceste condiții, mașina accelerează de la 0 la 96 km/h în 2.6 secunde

MANEVRABILITATE SPORITĂ PE CIRCUIT

Suspensia a fost recalibrată pentru un plus de manevrabilitate, iar cel de la volan are la dispoziție un sistem launch control, tehnologia Performance Traction și un diferențial, controlat electronic, cu alunecare limitată. Frânele cu discuri de 370 mm pe față și 380 mm pe spate completează pachetul.

Din punct de vedere estetic, noul Corvette Z06 propune spoilere noi, cu design agresiv, iar aripile au fost lățite. Jantele față au diametrul de 20 de inch, iar cele din spate sunt de 21 de inch. Jantele din carbon sunt opționale și scad masa proprie a mașinii cu 18.6 kilograme.

Că tot veni vorba, noua versiune poate fi comandată și cu pachetul opțional din carbon, care include mai multe elemente aerodinamice confecționate din acest material ușor, dar foarte rezistent. Acestea generează o forță de apăsare de 165.6 kilograme la 299.3 km/h.

Americanii de la Chevrolet au pregătit pentru interiorul noului Corvette Z06 materiale premium, dar și o serie de ornamente și componente din carbon.

Tapițeria din piele în nuanța Roșu Adrenaline este opțională.

Noul Chevrolet Corvette Z06 va intra pe linia de asamblare în vara anului 2022. Va fi disponibil atât în versiune coupe cât și decapotabilă, iar clienții îl vor putea comanda cu volan pe stânga sau pe partea dreaptă.

via Chevrolet

Comentarii (17)

  • Testarossa
    Da, da, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!

    In sfarsit o masina sport la un pret corect!!!!

    Alaturi de GMA-T50, Lamborghini Aventador Ultimae, Porsche GT3 Touring reprezinta o exaltare a simturilor, un design si un sunet de vis, rarisim azi si poate inexistent in viitorul apropiat(i hope not, common hidrogen engine speed up :)).

    In afara de design, subiectiv pentru toti, sa poti sa cumperi asa ceva la poate ceva putin peste 100K este nemaipomenit!

    Anii 90 inca au viata in 2021, motoarele mari de turatie de atunci erau capodopera dpdv. al sonoritatii :).

    In acelasi sentiment motoristic, imi pare extrem de rau ca Ferrari s-au impuscat singuri in ambele picioare necontinuand sa produca succesori pentru motorul F12 = Flat 12 si de ce nu, succesori pentru Testarossa! Motorul F12 in opinia mea are toate ingredientele necesare sa produca cel mai "cashto" sunet de la inventia motorului ICE! De vis! THE SOUND !!!!

    Revenind la Z06 cred ca Louis Chevrolet ar fi fost foarte mandru de performantele, precizia, frumusetea, arhitectura si de ce nu fiabilitatea acestui flat plane crank Z06 la un pret corect!

    Puts all previous produced sports cars to shame! Price/performance ratio wise! Cred eu :).

    Rosu exterior cu light brown tan interior pentru mine :). Va rog :).

    Si fara aripa spate uriasa, arata mai bine cu cea micuta :)

    O zi frumoasa tuturor :)
    16 2
  • În Europa taxelor, cu 100K € îți iei doar versiunea normală.
    Lăsând deoparte subiectivismul evaluării estetice, C8-ul Z06 e remarcabil din p.d.v. dinamic (1,22 g anunțate pe skidpad), dar nu mă dezic de părerea că NU mai reprezintă spiritul Corvette.
    20 4
  • daca versiunea de baza a C8-ului face suta in 3 secunde, Z06 in cat o face? sau versiunile urmatoare mai puternice de Z06?
    10 2
  • Tehnic arată bine, dar aspectul din profil nu mai aduce a Corvette, ci a McLaren, capota lungă era inconfundabilă.
    12 1
  • curentatu
    Tare de tot chiar dacă unii zic că ar fi Ferrari pentru săraki.
    Păcat că e uzat mortal deci nu va avea viață lungă, fiindcă și GM e în faliment (după Edikk.)
    17 2
  • Testarossa
    @someone23:

    Z06: 2.7 secunde
    Z07: 2.6 secunde
    9 1
  • Testarossa
    @Kirotractor:

    Hmm..

    De ce zici asta? Zora a vrut sa produca de la inceputuri Corvette cu motor central:)

    Iti respect opinia despre spirit !
    5 2
  • Ca noutate cred că este prima mașinărie de serie americană cu volan pe dreapta. În rest pare că vine dintr-o lume paralelă fără downsizing, fără doparea cu steroizi pe bază de compresor, fără electrificare (?!!) fără un preț care să bată greutatea ei în aur. E făcută doar pentru visători (tu, ea și tunetul).
    13 2
  • @Testarossa: N-am zis nimic nasol de C8 Z06 / Z07, chiar îl admir, dar... R.I.P. Corvette. :-)
    Ceva mai serios,
    https://www.motortrend.com/how-to/lt6-engine-2023-corvette-z06-details/
    e poate linkul cel mai lămuritor pentru neofiții curioși (ex.: diferențe flat-plane / cross-plane crank.)

    Și unde vedem că eforturile proiectanților GM de-a scoate poate ultimul supercar ”analog” nu-s deloc minore.

    Plus arată că progresul nu trebuie să aibă neapărat un ștecher. :-P
    21 1
  • Suna bine si la propriu si la figurat, dar ca si design mie personal nu imi place neam, mult prea multe linii si muchii ascutite si nici la interior nu e nimic deosebit , chiar daca nu ma asteptam oricum de la un Corvete sa ma dea pe spate la interior. Liniile exterioare sunt "agresivizate" la extrem si pozitionarea motorului centrala e vizibila ,nu inteleg ce se intampla, imi vine sa strig tare "asta nu e Corvette .."!
    10 3
  • White Male Hetero
    Ma tot uit la poza aia cu motorul si nu ma pot dezlipi de ea. Stau cu ochii beliti pe ecran si aproape ca-mi curg balele. Nevasta-mea crede ca ma uit la femei...
    15 3
  • Un V8 aspirat - visul oricarui pasionat auto!
    14 2
  • Mircea Badea
    trebuie sa astept 1 an?! asta si rimac 2 si ma pot linisti...
    2 6
  • Ştie Kiro ce spune…Şi voi lăsa imaginile (şi câteva date definitorii) să vorbească (măcar de data asta :D) :

    https://www.cnet.com/roadshow/pictures/chevy-corvette-c4/6/

    https://i.redd.it/blyzwgi2sr001.jpg
    11 2
  • Testarossa
    @Kirotractor & inexorabil: si eu apreciez configuratia si aspectul "conventional" de Corvette cu motor fata, de fapt C5-ul "normal" este febletea mea, nu Z06 nu alte echipari. Mai ales pe rosu mi se pare ca arata yummi :D. :

    https://www.car.info/en-se/image/chevrolet-corvette-convertible-front-side-ronneby-nostalgia-festival-2019-1-776376?spottype=slugSpots&spotslug=chevrolet%2Fcorvette%2Fc5-71804&page=7
    3 2
  • Frumoasă dar dinozaur pe dinăuntru

    Mult prea lentă faţă de surata ei 100% electrică
    1 7
  • “Mult prea lentă”…Adică nu precum e-zmeii. Care, în timp ce-ţi măgulesc orgoliul care “nu se pune” (pentru accepţia fraierilor cu udate modal), zbang! – iau pe capotă babele hazardate pe zebră. În privinţa cărora îmi plânge sufleţelul socialist, globalist şi milenarist, la fel ca în cazul urşilor populari cu plămâni de copilaşi torturaţi (carevasăzică, plămânii) de noxele inchizitoriale.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru