Noul Hyundai Kona Electric: autonomie de peste 490 de kilometri

de Tiberiu Safta
Marti, 07.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai tocmai a dezvăluit informații tehnice proaspete despre noul Kona Electric, versiunea cu zero emisii a noului crossover. Noua mașină este disponibilă cu două baterii de capacități diferite. Cea mai mare oferă o autonomie de peste 490 de kilometri.

La sfârșitul anului trecut, Hyundai a publicat primele imagini oficiale cu noua generație Kona. Noul model este conceput special pentru a fi un vehicul electric și mai apoi de a fi disponibil și în versiuni cu motoare termice hibride. Am aflat, deja, detaliile tehnice despre cele din urmă versiuni, iar acum, constructorul asiatic a dezvăluit detaliile tehnice mult așteptate și despre versiunea electrică.

Astfel, noul Hyundai Kona Electric este disponibil în două versiuni: Standard Range și Long Range. Prima versiune aduce un acumulator de 48.4 kWh și un propulsor de 156 de cai putere și un cuplu de 255 Nm. Această versiune promite o autonomie de circa 342 de kilometri în regim WLTP.

De cealaltă parte, versiunea Long Range primește o baterie mai mare, de 65.4 kWh și un propulsor mai puternic, de 217 cai putere. Cei care aleg versiunea cu acumulator mai mare vor avea o autonomie de peste 490 de kilometri în regim WLTP.

Alături de acestea, Hyundai Kona Electric beneficiază de o arhitectură de 400 de volți, iar bateria poate fi încărcată de la 10% la 80% în 41 de minute, la o stație de încărcare rapidă.

Modelul vine echipat din fabrică și cu un sistem de pre-condiționare a bateriei pentru a asigura o autonomie bună și un nivel de încărcare bun chiar și la temperaturi foarte mici. Tot aici avem și o priză încălzită, care funcționează până la temperaturi de -30 de grade Celsius.

Specific noului model este și sistemul i-Pedal, care permite condusul cu doar o singură pedală. Bineînțeles, Kona Electric vine și cu sistemul de regenerare Smart Regenerative System, care poate regla forța de frânare regenerativă în funcție de fluxul traficului de pe șosea.

Noua generație Hyundai Kona a crescut în dimensiuni față de predecesorul său. Cu o lungime de 4355 de milimetri, acesta este mai lung cu 150 de milimetri decât vechiul model și este mai lat cu 25 de milimetri, până la 1825 de milimetri. Inclusiv ampatamentul este mai lung cu 60 de milimetri, până la 2660 de milimetri. La final, noul Kona are o înălțime de 1575 de milimetri, fiind doar marginal mai înalt decât vechea generație.

Ca dotări, noul Kona Electric vine echipat cu un ecran panoramic dublu de 12.3 inch, alături de un heads-up display de 12 inch și alte dotări precum: monitorizare panoramică, asistent de păstrare a benzii, asistent inteligent pentru limita de viteză și asistent pentru unghiul mort, printre altele.

Deocamdată, Hyundai nu a dezvăluit prețurile noului Kona Electric pentru piețele din Europa.

via Hyundai

Comentarii (11)

  • Din ce in ce mai frumoase,futuriste! Dar totusi ”gura” din fata de incarcare e ca nuca-n perete,inestetica ! Si ramane vechea ”boala” ,semnalizarile exact pe coltul masinii in spate,”bune” de distrus la prima neatentie.
    8 3
  • Foarte corect, daca cu portul de incarcare nu am probleme, farurile sunt sa zicem ok, dar stopurile sunt oribile, parca-s doua bube. Cat de frumos ar fi fost spatele cu toate luminile doar in banda de la partea superioara a emblemei.
    Si mai e o necunoscuta: pretul. sa vedem cam pana unde se arunca. Daca vine cu un pret bomba si cu livrare in 2 ani e fix degeaba.
    9 1
  • F buna observatia, stopurile sunt horror, incredibil ca a trecut un asemenea design. Wow...

    Cat despre autonomii, la 48KWh o sa ai vreo 250 km autonomie. La cea de 64 o sa ai sub 350, nici vorba 490. Nu inteleg de ce se minte in continuare. Chiar si cei mai infocati aparatori ai electricelor stiu deja realitatile astea: mergi 100 de km cu 22 KWh, cam acolo e consumul real. Iarna e mai rau, evident, dar nu vorbim de asta... :)
    11 5
  • consum, preturi, test drive
    1 0
  • La electrice nu contează preț, autonomie, service etc. Se da doar “click” si gata.
    Prețul nu-i relevant ca plătește statul.
    Autonomia nu-i relevantă ca este a 2-a sau a 3-a masina pentru cei care stau la casa, garaj șamd, deci folosită 99% doar in oraș/distante scurte.
    Service nu trebuie… in caz de accident dauna totala ;)
    10 5
  • De fapt ce spui tu sunt legende urbane create de cei care nu au condus niciodată o electrică.
    In realitate autonomia e apropiata de cea oficiala dacă mergi normal. Dacă mergi "sportiv" e ca la termice: oficial 6l/100km, in realitate 15l/100km.
    Iarna e ca vara la termice cand merge aerul condiționat.

    Lasă vrăjeala.... Tu ai impresia ca păcălești pe cineva? Voi ăștia 3-4 hateri de pe aici va păcăliți între voi.
    9 4
  • Oricât de sportiv am condus la diesel nu am trecut de 10, chiar si 10 este foarte greu, relax ca nu “urăsc” Electricele, sa-si ia cine vrea. Ce nu aprob este mizeria de subvenție si faptul ca unii susțineți ca țac-pac Electricele cu ecranele lor sunt soluția… posibil sa fie, dar nu cele de astăzi (preț, greutate baterie, autonomie) si nu până nu va exista infrastructura necesară. Cam asta-s pe scurt bubele.
    Parcurg aproape săptămânal un drum de 400 km si n-am nici un “chef” sa stau cu ochii ca pe butelie.
    PS dacă Electricele-s subvenționate la fel ar trebui si cu mâncarea Vegan-ilor ca nu poluează… ;)
    11 4
  • Andrei
    Foarte distractiva asta cu autonomie de peste 490km. Nu puteau fi 500km?
    In rest, urata cu spume, cu rotile ale inguste in pasajele alea patrate, sistemele de iluminare puse idiot, iar interiorul arata ca un casetofon din anii '90 fara butoane.
    8 1
  • @@PMC: tavarisci, am condus si conduc electrica. How about that?
    Cat despre consum de benzina de la 6 la 15, minti cu nerusinare. Nu exista asa ceva.
    5 0
  • Anonim
    La vale cu vant din spate trece de 500 de km autonomie
    2 1
  • Astia de la Hyundai vad ca au luat design-ul de la Ssangyong si preturile de la Mercedes...
    Succes!!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru