Noul Porsche Taycan facelift: până la 952 CP și 678 km autonomie

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 07.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche a publicat primele imagini și informații referitoare la noul Taycan facelift. Modelul cu zero emisii a fost îmbunătățit pe toate planurile, inclusiv în ceea ce privește puterea și autonomia.

După o campanie destul de lungă de promovare, constructorul german de automobile prezintă acum noul Taycan facelift. Modelul cu zero emisii a fost îmbunătățit pe toate planurile, inclusiv în ceea ce privește puterea și autonomia.

Dar, până să ajungem la aceste detalii, haide să trecem prima dată în revistă noutățile estetice.

Așadar, noul Porsche Taycan facelift propune, înainte de toate, faruri redesenate, cu tehnologie HD Matrix și bine cunoscuta semnătură luminoasă Porsche. În spate, logo-ul producătorului din Stuttgart este acum 3D și a fost integrat în banda LED care unește stopurile.

Toate jantele au un design aerodinamic, iar versiunile Turbo și Turbo S au o serie de accente în nuanța Turbonite, pentru a fi recunoscute mai ușor.

În ceea ce privește interiorul, Porsche anunță o interfață nouă pentru toate cele 3 display-uri, butonul (montat pe volan) cu ajutorul căruia comuți între modurile de rulare este acum standard, iar tehnologia Apple CarPlay este integrată mai bine în funcțiile sistemului multimedia.

Nu mai trebuie menționat că aceste modificări se aplică tuturor variantelor de caroserie, adică Taycan, Taycan Cross Turismo și Taycan Sport Turismo.

PÂNĂ LA 952 DE CAI PUTERE

Mai departe, accelerația tuturor versiunilor a fost îmbunătățită.

Spre exemplu, versiunea de bază Taycan atinge 100 de km/h în 4.8 secunde, cu 0.6 secunde mai rapid decât modelul pre-facelift, iar versiunea de top Taycan Turbo S sprintează până la 100 de km/h în doar 2.4 secunde (-0.4 secunde).

Dacă tot am pomenit de noul Porsche Taycan Turbo S facelift, acesta oferă o putere totală de 952 CP, atunci când este utilizată funcția Launch Control.

De fapt, motoarele tuturor versiunilor au primit o serie de modificări. Așa se face că unitatea poziționată pe puntea spate dezvoltă acum cu până la 109 CP mai mult decât înainte. Totodată, modelele echipate cu pachetul Sport Chrono au un buton special care oferă un surplus de 95 CP pentru 10 secunde.

Spuneam că și autonomia a crescut. Spre exemplu, cea mai eficientă versiune (cea de bază) poate parcurge până la 678 de kilometri cu o singură încărcare. Ne referim aici la autonomia declarată, în ciclul WLTP. Dar, un prototip a parcurs recent 578 km în condiții reale de trafic.

În ceea ce privește încărcarea, Porsche Taycan facelift poate fi încărcat rapid cu puteri de până la 320 kW (+50 kW), ceea ce înseamnă că repriza 10-80% durează, în acest caz, doar 18 minute.

Totodată, bateria Performance Plus are acum o capacitate de 105 kWh.

Capacitatea de recuperare a energiei pierdute la frânare a crescut și ea de la 290 la 400 kW.

MAI MULTE DOTĂRI STANDARD

Indiferent de versiunea aleasă, suspensia pneumatică, adaptivă, este standard. Suspensia Active Ride poate fi comandată, ca opțiune, pe versiunile echipate cu tracțiune integrală.

Chiar dacă noul Porsche Taycan facelift cântărește cu 15 kilograme mai puțin decât înainte, lista cu dotări standard este mai stufoasă ca oricând. Aceasta include, printre altele, lumină ambientală, ParkAssist cu cameră video pentru mersul cu spatele, scaune față încălzite, pompă de căldură cu un sistem nou de răcire, zonă de încărcare prin inducție și tehnologia Power Steering Plus.

Porsche Taycan facelift ajunge în reprezentanțe în primăvara anului 2024.

via Porsche

Comentarii (5)

  • Tot tesla este dumnezeu. In ultimii 4 ani, mi-am schimbat tesla in fiecare an, pentru upgrade-uri, si pot spune ca tesla depaseste absolut tot ce este in industria auto
    5 9
  • e ca și cum ai compara nike cu hugo boss
    8 1
  • @VictoRRR
    Buna analogie
    5 1
  • In final au eliminatr poprcaria aia de lacrima de sub faruri. Oribila creatie de la inceput, de prost gust. Cum de i-au dat drumul initial in productie, tot e bine ca au inteles.
    2 1
  • George Simion
    dar tot nu e prea draguta...2 usi inutile..
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru