Noul regulament UE care vrea să împiedice repetarea Dieselgate: amenzi de 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care încalcă regulile privind emisiile

de Paul Cosma
Marti, 01.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană va putea să efectueze controale “în teren” pentru depistarea mașinilor care încalcă regulile privind emisiile și va putea să amendeze direct producătorii și importatorii cu până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul cu probleme. Noul regulament european a intrat în vigoare la 1 septembrie și vrea să împiedice repetarea scandalului Dieselgate.

Prezentat în 2016 și adoptat în mai 2018, noul Regulament UE privind omologarea și supravegherea pieței auto stabilește puteri sporite pentru autorități.

Începând de marți, 1 septembrie 2020, Comisia Europeană va putea să controleze, pe șosele sau în laborator, autovehiculele pentru depistarea eventualelor încălcări ale emisiilor.

În plus, CE va putea să amendeze direct producătorii și importatorii cu până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care încalcă legislație europeană.

Noile norme au fost introduse în replică la scandalul Dieselgate, declanșat în 2015, după ce grupul Volkswagen a recunoscut că a folosit dispozitive ilegale pentru manipularea emisiilor în cazul a mai mult de 11 milioane de mașini.

“Comisia va fi în măsură să efectueze controale asupra autovehiculelor, să declanșeze retrageri de pe piață la nivelul UE și să impună amenzi de până la 30.000 euro per autovehicul atunci când se încalcă legea”, a declarat, într-un comunicat, comisarul UE pentru piața internă, Thierry Breton.

Până în prezent, numai autoritățile naționale care efectuau omologarea de tip a autoturismului puteau impune astfel de măsuri.

Via profit.ro

Comentarii (3)

  • Nu intelegeam ce-i in capul celor de la Amazon cand am vazut ca si-au comandat 2000 de dubite electrice de min 70000euro bucata si cu autonomia reala de 70km.Ai biznis in Europa si conduci o duba pe motorina? Ghinion!Asta daca nu esti corporatie(sau coproratie) si ai bani de electrica. Injectie cu uree si filtre de particule cand cere UE la vapoarele care ne intra prin porturi? Ca alea sunt cele mai mari poluatoare.
    9 3
  • @Tatraurs: Da, Europa nu e buna. In Africa, Rusia, India si America latina omul e mult mai respectat si lasat sa se dea cu ce norma lui de poluare vrea.
    Vrem o Europa ca-n afara!
    5 10
  • mircea badea
    poate sa-i traga pe dreapta pe toti cei fara dpf sau care au mituit la itp?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru