Curtea Europeană de Justiție a decis vineri că producătorii auto, precum Volkswagen, rămân răspunzători pentru utilizarea dispozitivelor de manipulare ilegale, chiar dacă vehiculele respectă standardele UE, ceea ce nu garantează legalitatea tehnologiei folosite.
Cazul ajuns în fața celei mai înalte instanțe a Uniunii Europene provine din două procese inițiate în Germania, care implică vehicule diesel Volkswagen echipate cu dispozitive de manipulare, fie din fabrică, fie prin actualizări software ulterioare.
Curtea a precizat că despăgubirile acordate cumpărătorilor pot fi reduse în funcție de utilizarea vehiculului sau plafonate la 15% din prețul de achiziție, însă trebuie să reflecte în mod adecvat prejudiciul cauzat.
„Impactul asupra Volkswagen este de așteptat să fie limitat, deoarece doar câteva procese legate de motoarele diesel mai sunt încă în desfășurare în instanțele germane,” a declarat compania.
Dispozitivele de manipulare sunt anumite instrumente sau programe software care modifică emisiile vehiculului, declanșând dispute juridice legate de faptul dacă producătorii le folosesc pentru a ascunde nivelurile reale de poluare.
Producătorii auto au susținut că aceste dispozitive se activează doar la anumite temperaturi pentru a proteja motorul și a respecta legislația.
Volkswagen a fost descoperit în 2015 că a ascuns niveluri excesive de emisii toxice ale motoarelor diesel, un scandal care a dus la schimbări majore în conducerea companiei și la mii de anchete și procese care durează ani de zile pentru a fi soluționate.
via Reuters
Comentarii (0)