Noul Volvo EX90 Excellence este cel mai luxos SUV electric al suedezilor

de Tiberiu Safta
Joi, 20.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a dezvăluit oficial noul EX90 Excellence, versiunea de lux a SUV-ului electric lansat la finele anului trecut. Noul model renunță la cel de-al treilea rând de scaune, dar aduce materiale noi la interior, precum și jante cu un design nou.

Constructorul suedez a prezentat oficial noul EX90 Excellence. Vorbim aici despre noua versiune de lux a modelului electric, lansat în ultima parte a lui 2022. La nivel vizual, noul EX90 Excellence aduce ca noutăți o caroserie vopsită în două culori pentru un aspect two-tone. Partea inferioară este vopsită într-o nuanță de argintiu, în timp ce plafonul, capota și părțile superioare ale portierelor și hayonului sunt vopsite în negru.

Tot aici avem și jante cu un design nou, disponibile exclusiv pentru noul EX90 Excellence. Acestea măsoară 22 de inch, iar acestea sunt desenate în scopuri aerodinamice.

Cele mai mari schimbări aduse de noul model se văd la interior. Față de un EX90 obișnuit, versiunea Excellence renunță la cel de-al treilea rând de scaune în favoarea unei configurații cu doar două rânduri. De asemenea, consola centrală se extinde până la scaunele din spate, care sunt, astfel, separate.

Între cele două scaune pentru pasagerii din spate este montat un frigider în care poate încăpea și o sticlă de băutură.

Scaunele de aici mai vin și cu perne, iar consola centrală conține ornamente din lemn natural și un cristal Orrefors pentru parfumul din interior. Tot în zona consolei centrale avem și comenzile pentru scaunele încălzite și cu funcție de masaj, alături de comenzi pentru iluminarea ambientală.

Restul habitaclului este identic cu versiunea obișnuită și conține tapițerie dintr-un amestec de lână sau din materialul ecologic Nordico, creat din alte materiale reciclate, cum ar fi PET-urile. Bineînțeles, avem aici și ecranul central de 14.5 inch, iar noul EX90 Excellence vine la pachet cu aceleași dotări de siguranță ca versiunea standard a SUV-ului electric.

La final, Volvo spune că noua versiune de lux a lui EX90 va putea parcurge 650 de kilometri cu o singură încărcare, în regim CTLC. Constructorul scandinav nu a oferit mai multe detalii despre propulsor. La momentul lansării de anul trecut, EX90 a primit o baterie de 111 kWh și două motoare electrice, iar modelul poate oferi până la 517 cai putere.

Pentru început, noul Volvo EX90 Excellence va fi vândut în China. Cel mai probabil, noua versiune de lux a SUV-ului suedez va ajunge și în Europa.

via Volvo

Comentarii (26)

  • Dupa cum am spus in repetate randuri, singura varianta pentru imbunatatirea autonomiei e sa monteze inteligentii mai multe baterii in portbagaj. Dar, pentru ca exista o masura in lucruri, chestia asta vine la pachet (sau la battery-pack) cu o greutate uriasa, care ce sa vezi?, scade autonomia. :)))) Acum la Volvo asta i-au pus o baterie de 111 kWh. Si abia merge 650 de km declarati? In viata reala probabil o sa mearga mai putin de 500. Pe frig o sa mearga 350? :) Geat stuff!

    Nu am mai vazut asa baterie mare pe o masina, poate o exista. Cat o fi avand bateria aia? 800 de kile? :) Masa totala 2.5 tone? Si o sa coste 120.000 de Eur? La o priza normala ii trebuie peste 2 zile sa se incarce. Aista da progres fratelemeu! :))

    Un Diesel curat euro 6 de 2 L ar fi mers 1000 si ceva de km cu un plin, nu stateai la incarcat, tine motorul ala mai mult decat caroseria, merge peste 1.000.000 de km fara probleme. Dar deh, cand esti europa si te simti razboinicul eco-planetar, trebuie sa demonstrezi ca esti prost cu fapte concrete. Cum e aceasta minune cu baterii. :)
    13 11
  • Și care e problema dacă are 2.5t? Range Rover are 2.77t fara baterii. Bentley are 3.2t.
    8 8
  • ... Și cum ciclul CLTC cam este pe locul patru, din patru concurenți, ca și credibilitate, cu valori cu aproximativ 35% mai mari, putem deduce că sistemul chinezesc supraapreciază grosolan autonomia. Așadar luăm în calcul undeva la 430 km autonomie ideală.
    7 2
  • Andrei
    Eu zic ca are doar 100km autonomie, ca să se simtă bine PMC, Seriff, Dutz, ds, inexorabil și ce alți frustrați mai sunt pe aici (unii și cu probleme la mansardă).
    11 11
  • Indiferent cat de mult va sicanati voi pe aici, cei care spun ca e trasa rau de par autonomia au dreptate maxima, sa pretinda volvo ca merge masina asta 650 de km cu o baterie de 110 kWh e de-a dreptul penibil, adica cu consum de 17 kWh/100km.. In ce conditii? De laborator poate, la 40km/h cu vand din spate pe 23 de grade celsius.
    13 2
  • @Andrei, ușor cu pianul pe scări, flăcău! Cred că ar fi bine să te pronunți doar dacă te documentezi un pic. Vezi ce înseamnă ciclul CTLC, vezi ce înseamnă celelalte cicluri iar apoi îți poți spune părerea. Altfel vorbești dicuții.
    2 7
  • Si inca ceva legat de porcaria de volvo cu baterii: cum era aia cu "masinile electrice sunt masini de oras si distante scurte"? Volvo asta? E mic? De facut piatza? Naveta de 30 de km dus-intors? :))

    Ia cineva o asa magaoaie pentru cumparaturi de la Carrefour? SUVul e prin definitie masina de drum lung. Las la o parte ca majoritatea si-o iau pentru ca-s ghertzoi. Daca ai creier functional, iei asa ceva pentru ca ai de mers la drum. Deci astia fac masini mari, grele, cu baterii uriase, scumpe ca dracu', sa te tot opresti sa incarci ca tampitu'? "Dupa 150 de km m-am oprit sa beau o cafea si sa mananc un sandwich, ca deja amortzisem si la ala micu ii trebuia la baie. Cu ocazia asta am incarcat o ora". Timp in care ala micu urla de-l luau toti dracii. Alergam toti dupa el ca nu mai avea stare :))) Dupa inca 200 de km te mai opresti la un sandwich. Iar ti-e foame. Apoi la inca o cafea. Si apoi la toaleta, si tot incarci ca prostu, in caz ca gasesti priza libera. :)

    Camioanele electrice: toata lumea stie ca-s scumpe si inutile. Totusi companiile arunca banii pe asemenea non-sensuri practice si tehnologice in virtutea prostelii generale "eco".

    Totul e de filme cu prosti, sincer. Intre timp focile aplauda pe margine cu spume la gura si moace tampe. Incredibil...
    8 11
  • PMP, tu ești dintre cei are au erecție numai când se auto-conving că sunt deștepți și restul proști.
    Ești frustrat din cale afara.
    5 4
  • Când o să aibă și el bani de o Skoda (mașină germană!) electrică la mâna a 5-a o să ne explice ce proști sunt cei care nu și-au luat încă electrică.
    4 2
  • o petarda de masina
    5 3
  • Toți avem frustrările noastre. Ce treaba ai tu cu ale mele? Ai reușit sa scapi de ale tale si nu am aflat noi? Am un Volvo (mașină de serviciu), XC60 T6… nu are încă 2 ani (60.000 km). Aștept sa-i schimbe discurile pe fata, a 2-a oară ca-s din nou ondulate, consola centrală dezmembrată de 2 ori in căutare de “greieri”, 2 injectoare schimbate (preventiv cică), ștergatoarele de parbriz se schimba la 6 luni ca nu-si mai fac treaba, deșii masina sta sub acoperiș si acasă si la job (deci nu le coace soarele), având orificiile pentru apa direct pe ștergător, totul costa dublu. Am avut un X3 înainte, 3 ani si peste 100.000 km. Nu a avut niciodată nici o problema.
    Dacă mai pun dinamica si rigiditatea caroseriei… Volvo nu intra la masini premium, de lux ce sa mai vorbim. Oricum cred ca va fi un best seller!!! ;) Nu consider ca Electricele au ajuns la nivelul clasicelor in raport cu nevoile mele… când vor ajunge o sa fac trecerea fără nici o problema.
    4 9
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Băi ce nevoi complicate are Dutzulică :))
    În imaginația lui. În realitate nici nu iese din casă, altfel simțea și el cum bate vântul, inclusiv noaptea :))
    3 4
  • Ai văzut… nu-i așa ca am viața mișto in Caraibe? ;)
    3 1
  • Andrei
    Foarte amuzant. Are autonomie teoretica de 650km, de parca utilizatorii vor merge pana mai are curent cat o baterie AA in acumulator. Mai arata si ca un aspirator futurist din anii 2010. Va fi un succes...in Suedia si cam atat.
    1 1
  • Dar ce s-au atacat dizalistii.
    Mai baieti, e masina de lux, nu pentru voi.
    Hai sa va explic: cu masina asta cel mai probabil se transporta persoane mai de seama de la aeroport la hotel si la diverse evenimente. Si cam atat. Daca au nevoie de distante mari prefera avionul privat pentru ca "time is money".
    In ceea ce priveste autonomia masinilor trebuie sa mentionam ceva foarte important pentru toti cocalarii: indiferent de ce masina conduci, e RECOMANDABIL sa faci o pauza la 2 ore sau vreo 300 km. CHIAR DACA AI Bemveu dizal!!!!
    Asta pentru a te mai relaxa.
    Dar romanii care sunt primii anual la morti in accidente rutiere inca nu invata nimic.
    Deci cand va duceti in Germania sa va aduceti troacele pe platforma sau pe strada, nu uitati ca nu trebuie sa faceti drumul Germania-Romania fara oprire!!!
    Nu puneti in pericol doar viata voastra de Dorei, dar si pe a celorlalti.
    @Dutz: clean diesel nu exista decat in reclamele VAG!!! Alea cu softuri ilegale.
    Emisiile lor raportate erau abureli mai mari decat autonomia masinilor electrice, dar pe alea le acceptati!!!
    7 4
  • Un BMW X5 diesel din 2011 are peste 2100 kg.
    Fiabilitatea motoarelor diesel de 2.0 e varza. Cele mai fiabile motoare diesel au fost cele mai vechi, deci poate in diesel de 2.4 L cu 5 cilindri de la Volvo trece 1000000 km, dar cu siguranta nu unul de 2.0 Bag Euro 6!!!
    Mai lasati abureala si puneti mana pe carte.
    Autonomie mare le trebuie la cei ce conduc mult.
    Mai stiu eu unul care se lauda cu autonomie de 1200 km, dar pe luna nu face mai mult de 150 km naveta si cam atat, ca nu isi permite concediu.
    Prefer sa vad o autonomie de 300 km si sa ma plimb, decat 1000 km si sa visez!
    5 1
  • Seriff
    @Vali, da Vali, time is money, daca te uiti atent in orice aeroport, cei care au masina cu sofer se urca doar in masini 3.0 diesel majoritatea sau benzina, nu vezi pe nimeni sa fie luat cu vreo electrica, dar ce sa sti tu, vorbesti din vise, ai fost vreodata in vreun aeroport in viata ta?
    Aici nu e vorba de pauze, e vorba ca te contrazici singur, tocmai time is money, adica majoritatea nu vor sa caute statii de incarcare, ce nu pricepi? Asta e motivul principal pentru care electricele abia fac 10% din vanzari, era unul pe aici care se lauda ca are el zoe si inca o electrica, dar la drum lung merge cu termica fiindca nu are timp sa caute statii, asa ca despre ce vorbim.
    2 4
  • fănel, ex-vianu “NSU = Audi”
    Apropo de a te folosi de armele & tacticile “duşmanului” (dacă te întrebi ce vrea să însemne nick-ul de faţă).

    Totuşi (sau “dar totuşi”…analfabet “cult” ce eşti), se poate întâmpla ca vântul să nu bată noaptea, pe când cultura ta “automobilitică” (remember?) rămâne de pomină (astfel încât să te faci de pomină).

    Iar cu Legsusu’ lu’ tătuţu’ tot nu m-ai plimbat. Doar m-ai amăgit, om rău, fără suflet :((

    Şi tot n-am terminat: Volvo…Eurosegmentul F???
    0 3
  • Banditos
    eu sunt foarte curios ce masini au fiecare dintre cei ce comenteaza: marca, an de fabricatie, achizitionata de noua/SH, motorizare (diesel/benzina)
    1 1
  • Seriff
    @ Banditos - Eu am masina noua diesel, luata din Ro, daca te intereseaza, euro 5 , dpf activ, merg 50.000 de km pe an, daca te intereseaza, nu as da-o pe nici o electrica, time is money.
    4 2
  • Banditos
    50.000 pe an? E mai gogonata si decat pandemia de Covid :)). Dar mai e una....kilometrii aia nu ii faci tu. In rest te cred. Ai uitat marca, parca Renault era, nu?
    0 0
  • @Seriff
    Nu te supara, dar in ce aeroport ai vazut tu 3.0 diesel???
    Eu prin Amsterdam nu am mai vazut urma de un diesel de vreo 7-8 ani: majoritatea erau Toyota hibride si Tesla.
    Prin vest de asemenea nu prinzi dieseluri!
    Treziti-va baieti. Cati crezi ca ajung la un aeroport si de acolo mai merg in masina 300 km??? :))
    Cat de penibili puteti fi!
    Hai mergi tu la un aeroport din Olanda, Norvegia, Suedia, Danemarca si ne trimiti o poza de acolo cum stau numai masini cu dieseluri de 3.0 la rand sa ia clienti.
    Pana atunci vezi aici:
    https://www.greencarreports.com/news/1095153_tesla-taxis-in-holland-follow-norway-in-all-electric-green-cabs
    Deci unde ziceai tu ca ai vazut dieseluri?
    La tine la aeroport la sat?
    Nu mai mintiti, ca aici e site de masini, nu talcioc unde se vand troacele diesel.
    Si din stiri tot vad ca Jaguar vine cu electrice, Hyundai vrea vreo 13 modele, kia merge la fel, BMW scoate tot felul de versiuni pentru IX,I3, I5, I7.... Audi baga E-Tron, VAG tocmai a lansat ID7 ca inlocuitor la Passat, iar maybach a facut din EQS ceva.
    Deci mai oameni buni, voi cand va mai spalati pe ochi ca sa vedeti mai bine?
    5 2
  • Banditos
    @18.21

    el se referea la faptul ca toti bogatanii care au masina cu sofer, inevitabil, au 3.0 iar majoritatea diesel. Probabil ca facea referire la Otopeni si extrapoleaza la o lume intreaga. O fi taximetrist (ceea ce ar explica filosofia lui de viata) iar cei 50.000km/an nu sunt chiar minciuna.
    5 1
  • @Seriff
    Un raport interesant ne spune ca Romania inca nu are 1000 km de autostrada pe care sa poti circula (din cate se scrie, avem 949 km de autostrazi).
    Cele mai bune strazi pe care am circulat sunt in Olanda si acolo oamenii se respecta in trafic, nu se claxoneaza si injura.
    Tot ei au o retea foarte buna pentru incarcat masini electrice.
    Cred ca au ajuns la vreo 5% cota de piata masinile diesel pe la ei.
    Deci ce povesti spui tu si ce visezi, nu se aplica in lumea civilizata.
    Nu va mai laudati cu range mare cand nu aveti bani de motorina si concediu si munciti de va rupeti ca sa luati cate o troaca diesel pe care o arunca vesticii.
    Suntem plini de experti si la drumuri si la sofat, de aia nu avem nici autostrazi si nici soferi civilizati.
    1 1
  • Dacă nu ai da-o la plesneala cu cocalarii si alte inepții ai fi chiar simpatic… unii pe aici suntem bine merci si avem masini noi la fiecare 3 ani… când am vorbit eu de “clean diesel”?… pentru mine diesel-ul nu este neaparat o opțiune, ci o soluție atunci când se “cară” chestii. Merg in concedii cu rulota de mulți ani si atunci folosesc o masina diesel, pentru genul asta de treburi este un diesel, nu in situația in care se conduce 30 km/zi.
    Din nou subliniez, pentru nevoile mele o electrica nu este încă in calcul… este drept ca nu am avion privat. Si dacă as avea cu siguranța nu as folosi un Volvo (electric sau nu) sa merg la aeroport. De aia este Bentley, Rols, Mercedes șamd.
    Electricele de astăzi nu-s competitive!!!
    Este ca si cum mi-as lua un telefon la care tine bateria jumate de ora doar pentru ca are un procesor ce poate ghida rachete in spațiu. Așa-s Electricele… ce oferă nu interesează pe prea mulți, de aia trebuie subvenționate si băgate pe gât… dacă ar fi ok s-ar vinde ca Sandero, natural si sustenabil. Nici seria 3 nici C class nu au scăzut in vânzări… doar Tesla model 3, fast care nu apare in nici un titlu, dar nu se va mai putea ascunde mizeria la sfârșitul anului. Si este doar începutul (of course my opinion), cu respect!
    1 1
  • @Banditos
    Un Volvo xc60 T6 Inscription, luat de nou, motor 2 l benzină, fabricație 2020
    un Stepway benzină + gpl luat de nou fabricație 2022.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru