(P) Impactul tendințelor din industria auto asupra lanțurilor logistice

de Automarket.ro
Marti, 12.12.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producția din industria auto continuă să crească la nivel global și are ca motor principal piața din China, în timp ce în Europa de Vest piețele sunt deja saturate și au tendința de stagnare. În cazul furnizorilor de componente și piese de schimb, companiile din Germania, Japonia și SUA conduc detașat în top 10.

Odată cu apariția noilor tehnologii, se modifică și principalele piețe de desfacere, iar aceste modificări aduc cu sine noi provocări, mai ales prin apariția unor companii noi pe piață care dovedesc că au potențialul de a elimina jucătorii existenți. 

Pentru a face față acestor schimbări inevitabile, lanțurile logistice din sectorul auto trebuie să fie ajustate în consecință. Prin urmare, sectorul auto este unul extrem de globalizat, cu trei zone cheie: Asia de Est, Europa și America de Nord, unde își fac simțită prezența cei mai importanți jucători în domeniu.

Tendințe curente în piață

Dezvoltarea de energii alternative, utilizarea unor tehnologii digitale noi dar și deschiderea către noi piețe sunt trei dintre cele mai actuale provocări în această industrie. Chiar dacă momentan penetrarea pieței cu vehicule electrice este la început, aceste schimbări sunt văzute ca un pericol pentru multe locuri de muncă, prin prisma greutăților pe care le vor întâmpină actualii producători de autovechicule cu motoare pe combustie. 

Pe de altă parte, vor fi create alte mii de noi locuri de muncă în industria producătoare de piese și echipamente electrice pentru noile tipuri de autovehicule. Industria auto se află în continuă schimbare datorită evoluției tehnologice accentuate care conferă autoturismelor funcționalități inovatoare.

Viitorii clienți ai pieței auto fac parte din generația Y (persoanele născute între 1983-2000) și au așteptări diferite atât față de cele ale producătorilor auto, cât și față de cele ale generațiilor anterioare de clienți, iar experiența digitală contează foarte mult în decizia de cumpărare a unei mașini.

Tendința în digitalizarea și automatizarea autovehiculelor cu sisteme de asistență sau cu dispozitive electronice de divertisment aduce cu sine necesitatea integrării și armonizării unei varietăți de sisteme hardware și software, prin stimularea de noi parteneriate cu companiile producătoare de produse software. Deși momentan producătorii de sisteme software / hardware sunt direct dependenți de cunoștințele experților în automotive, acest lucru s-ar putea schimba în viitorul apropiat și s-ar putea ajunge la o schimbare a cotei de piață deținută de producătorii tradiționali, în favoarea acestor companii.

Un alt trend important este dat de interesul investitorilor pentru deschiderea de noi piețe, însă deficitul de forță de muncă calificată, atât în producția de componente auto cât și în sectorul logistic, devine o provocare din ce în ce mai mare pentru aceștia.

Expansiunea, un progres necesar

Creșterea cererii pe piața de componente auto conduce  la deschiderea de fabrici în locații noi iar acest lucru determină o creștere a complexității lanțurilor logistice de aprovizionare. Gestionarea întregului proces pe canalele de distribuție va necesita o restructurare, dar și o îmbunătățire a transparenței față de client prin furnizarea de date în timp real. Logistica va deveni, prin urmare, mai importantă în viitor, având la bază din ce în ce mai multe produse premium pentru sectorul de automotive.

Pentru a îndeplini toate aceste cerințe, se investește din ce în ce mai mult în noi tehnologii dar și în deschiderea de noi depozite în zone cheie ale rutelor comerciale.

Toate aceste schimbări preconizate în domeniul automotive conduc către o extindere naturală a afacerii companiei Gebruder Weiss și își au sursa în dorința de a crește alături de clienții companiei, adaptând permanent soluțiile de care aceștia au nevoie în activitatea de zi cu zi.

Prin numeroasele filiale pe care compania le gestionează de-a lungul istoricului Drum al Mătăsii, o punte între Europa și Asia este dezvoltată pentru parteneriatele de lungă durată cu companii din domenii diferite de activitate.

Sursa informatiilor: Gebrüder Weiss GesmbH (GW Market Monitor) & Prognos AG, Germany

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru