Pagani: un hypercar electric nu este fezabil din cauza bateriilor prea grele

de Tiberiu Safta
Miercuri, 31.05.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul italian de mașini de performanță susține că un hypercar electric nu este fezabil în acest moment. Motivul invocat este acela că bateriile pentru alimentarea propulsorului cântăresc prea mult pentru o astfel de mașină.

Cei mai mulți producători auto de volum au început deja să ofere modele electrice în gamă. Însă, când vine vorba de producătorii de mașini exotice, precum Ferrari, Lamborghini și chiar Pagani, aceștia mai așteaptă ceva vreme până când vor introduce modele de înaltă performanță complet electrice.

Știm deja că spre sfârșitul acestui deceniu, inclusiv acești producători de nișă vor lansa mașini electrice. Cu toate acestea, există și câteva provocări pentru acești producători. Într-un interviu acordat publicației Top Gear, constructorul italian Pagani, cunoscut pentru modelele Zonda, Huayra și, mai nou, Utopia, este de părere că va mai dura ceva timp până când vom vedea o mașină electrică din partea acestuia.

Christopher Pagani, fiul fondatorului mărcii, Horacio, spune că un hypercar electric nu este fezabil în acest moment, din cauză că acumulatorii pentru alimentarea propulsorului cântăresc prea mult.

„Scopul nostru este să creăm ceva care să fie ușor”, a declarat acesta.

„Uitându-ne la Pagani, un lucru comun pentru toate vehiculele noastre pe care le producem este greutatea mică.” Fiul fondatorului mărcii mai adaugă: „Cu tehnologia din prezent nu putem crea un Pagani în modul în care ne-ar plăcea.”

În ciuda acestor declarații, Pagani lucrează deja la un viitor model electric. Dezvoltarea noului model a început încă din 2018, însă nu există mai multe detalii despre această mașină. Christopher Pagani mai lasă de înțeles că marca italiană va colabora cu privire la acest aspect cu Mercedes-Benz, furnizorul său oficial de motoare.

via Top Gear

Comentarii (15)

  • Când sunt impotenţi ei spun că nu se poate.

    Culmea, mint cu neruşinare, mai ales că există mai multe hyper car electrice...

    Rimac Nevera
    Ex: cum bate un Bugatti Chevron https://youtu.be/QHJ9WqqJBNE

    McMurtry Speirling
    https://youtu.be/TptzkkbC1vE

    (prototip) Lotis Evija
    https://youtu.be/GwXq_78EMJU
    8 18
  • Mircea Badea
    exista deja tehnologii noi, cum va avea tesla roadster 2. le e lene sa dea google..
    iar cum se simte greutatea o mai faci si cu AI, cu vectorizare etc..
    5 14
  • Pentru unii hyper car este un autovehicul care accelerează in linie dreaptă… pentru alții nu doar acest aspect.
    Învățați să acceptați așteptări diferite si nu va mai ridiculizați acuzând de minciuni si alte chestii ieftine.
    Va puteți expune punctul de vedere si gata… deșii îl știm, ne amuzam sa vedem cât va puteți manipula si păcăli.
    Pentru unii este important unde își fac concediul pentru alți si cum ajung acolo, resort cu all inclusiv sau camping cu rulota.
    Hai ca-i loc pentru toți si faptul ca avem diversitate nu ar mai trebui sa surprindă pe nimeni.
    Asta este “poziția” celor de la Pagani si pentru unii are sens ca este dreptul lor ca si clienti, ceea ce nu-i cazul meu si cred nici al lui Mike (de exemplu).
    12 7
  • Intre timp Nevera be like, dinozaurule, ciocu mic si treci la fundu clasei
    6 9
  • @dutzu
    ii face Nevera pe orice circuit/drum/marte etc..
    5 9
  • Galagia nu e totul:
    https://youtu.be/IJozHC2CgZc
    Rimac da lectii la multi, Tesla Plaid la fel, deci se poate.
    Asta cu hypercar electric nu e fezabil e lipsa de informatie.
    Altii pot si au dovedit.
    4 9
  • Si asta este o comparație relevantă?
    6 4
  • Așa deci sunt variante (Rimac nu-i relevant), care este problema? Să decidă cine da banul… crezi ca link-urile tale interesează? Pentru tine este gălăgie, pentru alți este muzică, emoție, plăcere, pasiune… sau si la aspectul asta trebuie sa gândească toți ca tine, sa se îmbrace ca tine, același job… si mai ce?
    Sunt oameni care-si petrec ani din viața restaurând masini (si nu cine știe ce masini pentru unii), pentru ca asta vor, asta le place. Pentru unii lumea auto este cu de toate, cu plusuri si cu minusuri, nu urăsc Electricele, sa fie sănătoși cine le alege. Nu-i interesează pe mulți aspectul poluare cum nu-i interesează nici când își au prea multe haine, mâncare, casa prea mare etc.
    Ce o sa faci??? Trimite-ne la toți link-uri ca sigur o sa ținem cont…
    Poți sa-ți exprimi părerea despre ce strategie adopta cei care au generat informațiile din articol si vom vedea in ce măsura reușești sa anticipezi cum vor merge lucrurile. Ai auzit si tu de Rimac la 2,2 milioane (ca si alți obsedați) si gata la orice Nevera in sus si Nevera in jos.
    Bine ca nu spuneți ca intr-un bus intra 7+1 si are si 1500 litri pentru bagaje nu ca intr-un hypercar… ca-i la fel de oportună comparația.
    Parca unii sunteți tot la vârsta guma TURBO.
    11 5
  • @@dutz
    trebuie astia sa faca anvelopele mai silentioase! si covorul asfaltic antifonat, e mai silentios trenul decat un bulevard/autostrada.
    3 2
  • @dutzu
    dutzulica, nici nu stii cat de dinozaure incepi sa fii!
    4 9
  • Din nou răspuns standard din manualul de frustrat… si lipsită de imaginație.
    Vorbim de masini de nisa totul este emoție si totul este subiectiv.
    Pentru tine care ești “la set”, produs standard, aproape o aplicație este cam totul pierdut… o viața trista si fără gust, stai așa!!!
    Clar mai bine dinozaur ;)
    8 7
  • pardon in Aprilie a aterizat pe 17… vedem îndată si luna mai.
    5 3
  • Lasă tu medicamentele ca nu știi sa citești.
    Idiotul lauda Q1 cu rezultate excelente (corect), dar in Aprilie a aterizat pe 17 (in Europa)… iar in Mai, o sa “mai” vedem ;)
    Unde ai “observat” tu ca am inclus Aprilie in Q1???
    Nu mai da copy/paste la faza cu medicamentele ca-i fumata… fi original, deșii nu am de unde sa aștept la cât de superficial ești.
    5 2
  • @dutzu
    https://www.extremetech.com/science/cellulose-film-might-offer-an-electricity-free-air-conditioning-alternative
    0 4
  • Frumos… merci!
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru