de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 16.02.2010
-
-
Trimite pe:
Acum sase luni, Opel a fost la un pas de a fi aruncat ca o masea stricata de General Motors si la un pas de a fi vandut unui concern ruso-canadian. Pana la urma, GM s-a razgandit in privinta Opel si a decis sa pastreze marca din Russelsheim, iar acest lucru s-a intamplat cu putin timp inainte de debutul lui Astra. Poate ca americanii de la GM s-au prins ca au un produs promitator, care va scoate Opel din probleme. Am luat in test noul Astra prin Romania si am incercat sa aflam raspunsul.
-
Pret de pornire
15.600 €
-
Pret model testat
24.560 €
-
Taxa auto
325 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket a fost echipat cu un motor CDTI de 1.686 centimetri cubi care ofera 125 CP la 4.000 rpm si un cuplu motor maxim de 280 Nm intre 2.300 rpm si 3.000 rpm. Propulsorul este oferit in doua versiuni in gama Astra, iar unitatea de 125 CP este cea mai puternica dintre cele doua. Motoarele diesel de 1.7 litri sunt prezente in gama Astra de peste un deceniu, iar acestea sunt mai populare decat unitatile de doi litri, indeosebi datorita impozitelor reduse si taxelor scazute asociate acestei capacitati cilindrice. Exemplarul testat beneficiaza de o transmisie manuala cu sase trepte, cu o timonerie destul de corecta in ceea ce priveste cele sase trepte de mers inainte, dar dificila atunci cand cuplati marsarierul si doriti sa treceti inapoi in prima treapta de viteza cat mai repede, manevra utila in zapezile care au acoperit Romania de ceva vreme. Daca ar fi sa subliniem un singur element prin care Astra 1.7 CDTi iese clar in evidenta, acesta ar fi silentiozitatea motorului (sau antifonarea corecta a masinii, depinde de unde privesti), element atipic pentru un diesel. In plus, motorul nu tremura si nu vibreaza excesiv atunci cand este subturat, fiind creat sa suporte si acest stil de mers ceva mai economic, dar total contraindicat. Opel ofera un sistem electronic de control al dinamicii lui Astra, care are trei moduri de functionare – standard, Sport si Tour. Raspunsul la acceleratie al motorului este oferit la cele mai bune cote in modul Sport, pe cand in modul Tour acesta da impresia ca este ceva mai lenes. Desi motorul se descurca onorabil pe sosea, nefiind nici cel mai rapid dar nicidecum cel mai lent de pe drum, consideram ca Opel ar fi putut sa inzestreze Astra cu un numar ceva mai mare de cai putere sau macar cu un cuplu motor de peste 300 Nm, pentru a lupta "cot la cot" cu rivalii consacrati ai acestui segment. Una peste alta, , Astra accelereaza acceptabil in primele cinci trepte de viteza, abia cea de-a sasea treapta fiind mai lunga si orientata spre un consum de carburant redus.
Consum
In timp ce nemtii de la Opel anunta un consum de 5.7 litri de motorina la 100 kilometri in mediul urban si doar 4.1 litri la suta in afara orasului, estimarile optimiste ale acestora sunt strivite de realitatea dura a drumurilor din Romania. Traficul din Bucuresti il face pe Astra 1.7 CDTI sa consume aproape 9.5 litri la 100 kilometri, pe cand mediul extraurban "cere" 7 litri pentru fiecare 100 km parcursi. Datrele de mai sus au rezultat in urma unui stil de condus mixt, dar care a avut de suferit in planul dinamicii din cauza soselelor sub orice critica care au ramas in urma ninsorilor acestei ierni si a unui trafic aglomerat pe soselele programate pentru test. In masura in care am putut sa scoatem cat mai mult din modelul german, Opel Astra ne-a aratat ca vrea 8 litri atunci cand este impins de la spate pe serpentine.
Interior
Astra are un interior reusit, imprumutat in mare parte de la fratele de succes Insignia, oferind cinci locuri si un spatiu in portbagaj la un nivel decent pentru cinci persoane. Volumul portbagajului este de 370 litri – ceva mai scazut decat al rivalilor sai, dar Astra recupereaza prin materialele folosite la interior, design-ul acestora si ergonomia generala. Opel a preluat cele mai de succes elemente ale lui Insignia si le-au aplicat pe Astra, iar acest lucru se vede in habitaclu. Scaunele fata sunt proiectatate pentru ergonomie maxima, iar cum nu exista nimic mai elocvent decat un drum de cateva ore care sa ne arate acest lucru, Astra ne-a asezat in confort si ne-a “tinut” bine in viraje. Calitatea materialelor este foarte buna, iar finisajele sunt realizate la un nivel inalt pentru o marca de volum, apropiindu-se de nivelul oferit de unele modele premium. Trebuie sa remarcam manerele usilor iluminate cu rosu la interior, schimbarea culorii de fundal a ceasurilor de bord la trecerea dintre modurile Sport si Tour, precum si alte elemente care fac interiorul lui Astra un loc foarte placut atat pentru sofer, cat si pentru pasageri.
Preţ de achiziţie
In Romania, Opel Astra are un pret de pornire de 14.250 de euro. Exemplarul testat de Automarket este in versiunea de echipare Cosmo, care pleaca de la 19.450 de euro cu toate taxele incluse. Pe langa pretul de baza, modelul testat avea si o serie de optiuni care urcau pretul pana la 24.560 de euro. Trecand peste echipamentele optionale, am comparat pretul de pornire al versiunii de motorizare testate cu versiunile echivalente ale celorlalte compacte de pe piata cu o putere similara. Astfel, printre modelele mai ieftine se numara Fiat Bravo Dynamic 120 CP, Seat Leon Style 140 CP, Kia Cee’d Style 140 CP, Honda Civic 2.2 CTDI 140 CP, Ford Focus Titanium 115 CP, Renault Megane Privilege 130 CP. De altfel, analiza noastra ne-a aratat ca singurele modele mai scumpe decat Astra sunt Volkswagen Golf Trendline 140 CP, care pleaca de la 20.111 euro, si Lancia Delta, care tinde insa spre segmentul premium al clasei compacte.
Siguranţă
Opel Astra a primit cinci stele la testele de siguranta EuroNCAP, iar inginerii din Russelsheim au burdusit acest model cu tehnologie pentru protectia pasagerilor si evitarea accidentelor. Astra vine echipata standard cu ABS si cu un sistem de control al stabilitatii extrem de performant, care are capacitatea de a corecta traiectoria gradual incepand cu momentul in care aderenta s-a pierdut, oferind un nivel superior de control pentru a aduce masina pe traiectoria corecta. Astra ofera doua airbag-uri frontale, doua airbaguri laterale si doua airbag-uri cortina, iar pasagerii din spate pot fi protejati in mod optional cu doua airbag-uri laterale. Noul sasiu Mechatronic lucreaza activ cu sistemul de control al stabilitatii, pentru a asista soferul in controlul masinii in cele mai dificile situatii.
Ţinută de drum
Astra a "furat" tehnologie direct de la fratele sau mai mare, iar acest lucru se observa din plin la capitolul tinuta de drum. Desi a folosit o punte spate semirigida, Opel a introdus o legatura Watt care ofera o stabilitate laterala foarte buna si un comportament excelent pe sosea pentru un model care nu face parte din grupul select al hot-hatch-urilor. Suspensia este controlata electronic prin intermediul sistemului FlexRide, lucru care va permite sa atacati virajele tare in modul Sport si sa va bucurati de confort la drum lung cu modul Tour. Astra ataca suprematia lui Golf si Focus in materie de tinuta de drum cu noua sa suspensie si sasiul sau deosebit.
Vizibilitate
Parbrizul inclinat al lui Astra ofera un nivel bun de vizibilitate, iar inclinatia montantilor A este "tratata" prin intermediul celor doua geamuri triunghiulare amplasate intre montantul A, parbriz si geamurile laterale. Acestea ajuta soferul sa vada chiar si intr-un unghi mort la alte automobile, iar oglinda centrala si luneta de dimensiuni mari ajuta la vizibilitatea din spate. Din pacate, oglinzile lui Astra platesc design-ului un tribut similar cu cel platit de Insignia, fiind o idee prea mici, desi ofera o panorama mai buna decat cele prezente pe Insignia.
Tehnologie
Cei de la Opel au burdusit noul Astra cu tehnologie, iar toate elementele rasfata soferul si pasagerii sai. In timp ce sistemul audio standard ofera o fidelitate decenta, acesta poate sa redea muzica de pe o conexiune USB in timp ce ofera si suport Bluetooth pentru dispozitive multimedia. Scaunele incalzite pot functiona pe trei trepte, iar volanul poate fi si el incalzit. Nu trebuie sa uitam tehnologiile Opel Eye si AFL, precum si frana de mana electronica – realizata pentru a oferi un plus de spatiu intre scaune. Sistemul de navigatie cu care a fost echipat exemplarul testat este DVD 500, acelasi sistem folosit si pe Insignia. Trebuie sa remarcam sistemul cruise control, implementarea unui sistem de faruri auto-adaptive in premiera pentru segmentul compact si posibilitatea configurarii unor elemente deosebite din punct de vedere tehnologic.
Design
Opel Astra prezinta un design cu adevarat deosebit, care a fost inspirat din cel al lui Insignia si are un aspect proaspat. Modelul din Russelsheim este oferit intr-o larga paleta de culori, iar nemtii au pregatit numeroase modele de jante disponibile pe dimensiuni intre 16 si 19 inch. Lui Astra ii sta bine cu jante de 19 inch, dar nici cele de 18 inch cu care este echipat modelul de test nu arata deloc rau. Inainte sa achizitionati jante de aliaj de dimensiuni mari pentru o compacta diesel de 125 CP. Astra va intoarce cu siguranta multe priviri, indiferent de culoarea in care o alegeti, deoarece design-ul sau este foarte atragator si se incadreaza perfect intre tendintele actuale si spritul marcii Opel.
Iar poza cu respectiva caruta (sau ce-o fi ea) trasa de cal cu ciobanul care se uita cu jind la masina in acelasi cadru cu Astra e originala si amuzanta :))
Nota 10 per total pentru acest test-drivel!
Cat despre testul AM, nu inteleg de ce a primit 8/10 la consum in conditiile in care acesta a fost mai mare cu 50% decat cel anuntat de constructor. 9.5% urban este enorm pt un diesel modern indiferent de conditiile de rulare.
Eu as fi mai aspru referitor la cutia de viteze, care desi este bine etajata agata in primele 3 trepte si intra destul de urat in tr. 1 (la pornirea de loc, nu in mers) si in R.
Restul notelor sunt ok, desi designul este mai mult de 8 :).
O seara placuta in continuare!
De aici e clara treaba. Motorizarile de la Opel (1.7 CDTI 2.0 CDTI) sunt orice numai silentioase nu.
Nu va mai spargeti in figuri cu atatea fotografii de impresie... E un ASTRA fratilor, nu e Rols! La 20-30 de fotografii explicite puteti adauga acolo si un 5 - 10 fotografii "pentru fani". ce naiba, ati schimbat fotograful? E plin internetul de poze artistice, sunt usor de gasit pentru orice marca. Citititoul interesat DE INFORMATIE vrea altceva.
Luati exemplu baiatului de pe drive-test.ro. Sunteti departe tare de el in ceea ce priveste articolele cu toate ca site-ul vostru contine mai multe informatii. Mult nu inseamna neaparat si bun.
- intra greu in viteza 1
- vizibilitate redusa din cauza plasametului-oglinzilor + stalpilor laterali ce sustin parbrizul
- nu vezi unde se termina capota nici cu scaunul la maxim ridicat + ca o persoana de 1.84m da cu capul in plafon
-roata de rezerva nu mai e de dimensiuni normale
- portbagaj mic si prost modularizat
- cutie de acte f f. mica -mai mica ca si la Astra H !
Avantaje:
+ scut motor pe toata suprafata
+optiune USB+ mufa audio
+motoare OK
PS. Vedeti ca 1.6DSL de la Ceed are 115cp (deci 10 mai putini). (cu 3 mai putin are motorul de 1.6 benzina).
Pe langa MEGANE are la banii astia mai multe dotari in standard decat Astra Cosmo: card "maini libere", oglinda interioara electrocrom, oglinzi exterioare rabatabile electric, cotiera spate (spatiu depozitare inclus), compartimente in podea, tapiterie piele/textil, plus dotari de bun simt - scut protectie motor, roata de rezerva.
Nu au legatura cu realitatea.
masina imi place, dar are si parti negative care nu mai are rost sa le expun deoarece acestea au fost expuse deja.
Ceea ce mi s-a parut foarte interesant a fost alegerea titlului articolului de catre D-ul Sebastian Toma: "Per aspera ad astra"
Probabil a fost o intamplare, sau poate nu, dar exista si o melodie cu acelasi nume cantata de formatia Haggard. Va recomand sa o ascultati si veti avea parte de o experienta auditiva cel putin interesanta, mai ales ca in aceasta formatie sunt 19 persoane.
-frana?
-depasiri?
-comoditatea pasagerilor in spate?
-eficacitatea incalzirii sau aerului conditionat in masina?
-pozitia soferului la volan?
-rezistenta la vant/contracurenti datorita masinilor mari?
-calitatea sistemului audio?
-etc.
NIMIC????????????????????????????????????
Am intrebat doar ce optiuni sunt incluse in 24.560 euro.
Acceleratie in 14 secunde !! mori cu zile pe autostrada!
Nu era suficient ca a-ti scos niste preturi din joben !
Se vede ca nici macar nu v-ati uitat pe nimic, a-ti scris din burta.
De la 2300 la 3000 ? Nu v-a zgarie ochii ? Un diesel ?
Cuplu maxim de 280 Nm se atinge la 2300 Nm, aici curba de cuplu atinge cel mai inalt nivel
Intervalul de cuplu constant este intre 1750 si 2750 rpm la valoarea de 270 Nm
Dl Sebastian, eu sa fi fost autorul acestui articol incepeam de maine sa-mi caut de lucru, e clar ca astea sunt articole scrise la sto
Asa este corest sa oferiti, oferind din titlu o oferta complata!
Multumim
Nu mi-au placut: asa cum am zis insonorizarea, motorul si cutia (asta probabil datorita reglajului cutiei de viteze-rapoarte mi s-au parut cam lungi) si pretul cam mare (masina testata cu ceva dotari in plus era undeva in jur de 17500).
Daca merita cumparata? Da, dar cu o conditie: negociaza pretul pentru ca e cam mare.
Fratilor, este o revista online cu material care se presupune ca va atrage, din moment ce dati click pentru a citi un articol.
Iar eu, ca si cititor interesat (poate mai sunt si altii care imi impartasesc parerea) intru sa citesc un articol, apoi ca tot omul normal vreau sa vad si parerea celorlalti compatrioti care sofeaza si isi pot da cu parerea, mai ales cand e vorba de un test-drive, poate unii au strans din ... 7 ani de zile pentru a isi lua o masina si vor sa vada comentarii strict sau pe cat posibil strict la subiect.
Si cand intru ce vad? Kalasnikov-uri, sabii, cutite, pistoale, lanstoare de torpile
Cred ca daca ati fi fost fata in fata, ar fi fost chemat BGS-ul, SPIR-ul si alte de-astea, nici politicienii parca nu fac asa :)), dar macar aia au de ce sa se bata asa
In alta ordine de idei, Opel e “Dacia Germaniei”, stie toata lumea. E ca o Dacie, da e nemteasca :d
Iar la poze subscriu, nu sunt per ansamblu facute, se vede ca aveti fotograf de calitate, insa poate ar trebui sa puneti si poze mai din ansmblu, cu un unghi mai mare. Ca doar sigla Opel o stie toata lumea
Cand am vazut atatea persoane inversunate cu momentul motor maxim, am zis hai sa intru si eu pe site-ul oficial, la configurator si... surpriza (chiar si pentru mine ca incepusem sa cred ce citisem mai sus)si am descoperit America dupa Columb: informatiile prezentate sunt aceleasi pe cele doua site-uri (adicatelea Automarket, respectiv Opel).
O seara cat mai calma!
Cu asemenea gandire nu m-as mira sa fii de acord cu abrevierea Dacia-"daca ai cap i-ati alta".
Numai bine!