Performanțe la extrem: un BMW X5M de 700 cai putere care atinge 300 de km/h

de Lestyan Bela
Vineri, 19.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Firma de tuning Dähler a pregătit o serie de îmbunătățiri pentru BMW X5M și fratele său, X6M. Elvețienii promit o creștere în performanță de până la 700 cai putere și un cuplu final de 840 Nm.

BMW X5M și X6M reprezintă o bază cunoscută pentru tuning. Acest fapt se datorează motorul V8 de 4.4 litri, bi-turbo, ce s-a dovedit a avea mult potențial. V8-ul bavarez dezvoltă 625 cai putere și 750 Nm în versiunea sa cea mai puternică (disponibilă pe modele Competition).

Cei de la Dähler, o firmă de tuning din Elveția, au considerat că aceste mașini nu sunt suficient de rapide. Drept urmare, ei oferă posibilitatea de a crește performanțele motorului la 700 cai putere și un cuplu de 840 Nm. Opțional, se poate alege și ridicarea vitezei maxime la 302 km/h. Toate acestea sunt disponibile pentru un preț de 3.986 de euro.

Un al doilea nivel de tuning se află în dezvoltare și promite 740 cai putere și 880 Nm.

Modificările nu se opresc doar în zona de management a motorului. Pentru 5.780 de euro, Dähler oferă și un sistem de evacuare din oțel inoxidabil cu terminații de 116 milimetri. De asemenea, un set de arcuri sport este disponibil pentru suma de 1.375 de euro, iar pentru a completa aspectul exterior, elvețienii pun la dispoziție și un set de jante forjate de 23 de inch.

Jantele denumite CDC1, pot fi comandate în diferite culori și au preț de 13.382 de euro. Nu în ultimul rând, Dähler susține că acestea sunt cu 35% mai ușoare decât cele convențioanale.

Firma de tuning nu a uitat nici de posesorii de BMW X5 M50i pentru care a pregătit un pachet de tuning ce poate ridica puterea de la 530 la 630 cai putere, iar cuplul va fi identic cu cel al lui X5M: 840 Nm (îmbunătățit de la 750 Nm). Un eșapament din oțel inoxidabil cu patru ieșiri de 101 milimetri poate fi, de asemenea, comandat.

Via: automotorundsport.de

Comentarii (25)

  • In sfarsit! O masina normala, pentru oameni normali la un pret ....normal.

    Treishpe mii de ieuro jantele.
    24 2
  • Resurse inumane
    Daca vrei sa alergi cu 300 la ora fix un dulap de 2 tone juma si cu centrul de greutate sus o sa alegi,e cea mai inteleapta decizie. Inca o flatulenta pentru camilarii care deocamdata n-au ce face cu banii.
    24 0
  • 13.382 euro jantele?! Să mai ziceți că-i scumpă
    Sandero full (fără piele :-))...
    Ori să vă mai întrebați de ce n-a ocupat hitler Elveția.
    31 0
  • Ion Creanga
    Nu stiu altii cum sunt... dar eu as flirta cu o astfel de bagaboanta. Si chiar m-as insura cu ea daca m-ar tine punga.

    PS La o astfel de frumoasa nu conteaza viteza maxima ci acceleratia care e incredibila in orice treapta de viteza ai fi.
    10 17
  • @pion Creanga
    E un inutil fier banal vandut foarte scump iar la treaba cu insuratul,are patru tevi de esapament,un adevarat harem.
    19 1
  • la mine in oras exista un exemplar din generatia anterioara, tot alba, care are 1000 cai . sac
    12 0
  • @Ion Creangă: Nu mă miră că-ți place ”frumusețea” asta mastodontică -- doar matale ai scris Povestea Porcului. :-)

    P-o notă mai serioasă, cunosc un politruc ”progresist” care posedă așa ceva -- normal în distopia noastră cu susu-n jos, că doar ei predică (deloc întâmplător pe la Davos / Elveția):
    ”N-o să mai posedați nimic, dar veți fi fericiți.”
    24 3
  • @Kirotractor
    Cand eram copil am primit cado' o carte de I.Creanga pe a carei coperta scria "Povestea povestei'. Cand am dat pagina,scria mare Povestea ....,puteam sa jur ca era scrisa de Cheloo de la parazitii. Amintiri :))
    11 1
  • Ion Creanga
    Ce vreau sa zic e ca eu cred ca nici unul de pe aici n-ar refuza-o. Sa nu fim ipocriti.
    Iar cand e vorba de placerea mea nici un fier de 5 tone nu cred ca e prea mult. Nu sariti sa dati cu piatra primii. Ganditi-va, pusi in situatie, 99% dintre noi am calca stramb. Mai ales cu o frumusete din asta.
    Sau avem sfinti pe aici pe AM?
    13 7
  • Ion Creanga
    N-a sarit nimeni sa dea cu piatra,eu unul sunt satul de "frumusetea asta" de x5,o vad pe toate drumurile Romaniei,in aproape toate comunele mai rasarite chiar. Ti-o zic sincer,pe mine ma lasa rece,nu ma impresioneaza cu nimic,nici nu-mi doresc s-o conduc macar,ca orice suv de altfel,mi se pare o opulenta de prost gust. Mai e si alba...exact cum se poarta la gingasii cu lanturi de un kil la gat.
    9 6
  • adica tu vezi un Dähler X5M in aprope toate comunele mai rasarite?
    Ce fumezi omule? zi-ne si noua.
    Sau tu esti dina aia care nu fac distinctie intre X3 prima generatie si X5 de acum?
    4 12
  • AstraZeneca Arad Vagoane
    Acum sa fiu sincer, o Pagani Huayra R de 850CP n-as revuza:))cu toate ca are"decat" 150 cai in plus fata de ardeiul asta umplut de x5.
    10 1
  • Nu,bre,am zis exact ce ai citit dar n-ai inteles,X5 si atat. Bine ca nu vad Dahler,uita-te si tu la barele de protectie fata-spate,zici ca e tunata din targ de la Vitan-Barzesti.
    7 2
  • Ion Creanga ei nu au bani de covrigi asa ca nu te mai ambala
    1 7
  • Da,da,exact,suntem saracani,strugurii sunt acri...
    10 0
  • Făcând abstracţie de e-posedaţi (nu, nu socotiţi dur cuvântul!), oamenii obişnuiţi, odată antrenaţi cu de-a sila în “Minunata” Lume Nouă, instinctiv vor ajunge să regrete aceste bijuterii ancorate în marea firescului (M.A.I.). Care vor deveni veritabile pietre preţioase, eventual cumplit de scumpe în acele condiţii aparte ale viitorului Illuminat, şi care nu se vor da “pe sub mână”, că nu sunt gadget-uri, dar, orişicum, vor fi văzute ca “fructul interzis”, adică se va saliva după ele…
    Vă povestisem însă care vor fi circumstanţele în care vor putea fi şi manevrate. Dacă vă amintiţi cum trăia protagonistul filmului “The Punisher” (1989), o să vă creaţi o imagine concludentă.

    “În context”, voi reproduce versurile unei piese “trance” mai vechi: Juanjo Martín ft. Rebeka Brown – Millennium.

    Calling all the children of the earth, are you ready for rebirth?
    Millennium is here, but there’s no reason to fear
    The time is come, when all men must live as one
    So put down your weapons, put down your guns
    Only then are we truly free, you will see
    To the music that it brings

    I hear a song up in the sky
    I wonder why, I wonder why
    I have the feeling I can fly
    This melody rings in my ear
    Sweet songs I hear, sweet songs I hear
    It’s telling me to leave off here
    And dry my tears and start to cheer

    Refren:
    In this millennium, I broke the sound barrier
    In the next millennium, I’ll break the speed of light
    In the third millennium, I reach warp speed
    Millennium!

    I kiss the skyscrapers, come down to earth
    Be my sweet heart
    Goodbye! Goodbye!

    Everybody sings to the music that it brings
    Millennium!
    And our hearts are open wide with a story we cannot hide
    Millennium! (strofă repetată).

    A story we cannot hide to the music that it brings
    Millennium! (un fel de silogism).

    Epilog. Cine poate interpreta…ferice de el/ea.
    11 1
  • @Arad Vagoane
    aia e numai pentru circuit. Cu X5 te poti da si pe DN. Aporopo, exista vreun circuit in Romania unde sa forjezi o Pagani?
    4 4
  • MotorPark Adancata. Te poti da pe Dn si pe Dorobanti doar daca suferi de meteorism.
    10 0
  • am mai văzut producători de TVuri cu tub catodic, cele mai bune din lume, foarte bune.... şi ??

    Degeaba, au murit cu "cele mai bune" în buzunar pentru că TVurile plate au dominat.

    Cam aşa şi cu bi turbo combustibil dinozaur juice

    Inutile
    5 11
  • Colonul din Rodos
    @Edikkk,doar ca cele cu tub catodic sunt cam de 30 de ori mai trainice si mai ieftine decat cele pe lcd,n-o sa auzi de pixeli arsi,display burn sau sa se duca culorile in 5 ani.ps. vezi ca mai nou in gaming se folosesc iar monitoare cu tub catodic,la culori si viteza de raspuns sunt imbatabile,vb cat se poate de serios,se cer inclusiv cele vechi la mana a doua in detrimentul astora noi.Sa nu ajungem sa plangem dupa masinile de acum,e foarte posibil.
    13 1
  • Auzi in schimb de dublare a imaginii prin colturi, dungi albastre/negre/verzi, flicareli ale imaginii, inegriri ale monitorului, condensatori umflati, dureri de ochi, etc

    Mai am un CTX de 17" din 2001 si un Iiyama de 22". Astept provincia.
    3 9
  • MotorPark Adancata!!!
    Mersi bro! Chiar exista. O sa-l vizitez cat de curand sa vad care-i treaba pe acolo.
    9 0
  • @fanel
    Ma refeream la scule calumea pe tub catodic nu chinezarii,am un Sony aruncat pe undeva pe 20 de inch(nu mai stiu sigur cat are ecranul) vechi de peste 18 ani,crede-ma,daca ar fi avut iesire hdmi rupea cam tot de pe piata. Oricum,la ms si hz le rupe p'astea noi inclusiv pe cablu vga
    7 0
  • Am vorbit doar de scule pe tub catodic. Ai impresia ca Yiama era o chinezarie? e made in Japan. l-am luat SH de la un tip caruia i-a placut prea mult un Samsung pe care il cumparasem deabia de o saptamana. Nu stiu ce i-a placut asa mult la Samsungul ala dar de Yiama am fost f multumit. Doar ca ocupa jumate de camera. CTX-ul (de nou) e facut in Singapore, culori f frumoase dar imaginea se defocalizase in coltul dreapta jos.. Am avut, la inceput, si HP de 19 (american) o porcarie. Ca intreg sistemul HP Vectra VL.

    Sistemele ca si monitoarele au fost folosite in medie 20ore/zi pt render si proiecte 3D. Am scos untul din ele.

    Cand sa trec catre un Eizo (tot pe tub) am virat catre LCD. Si nu imi pare rau. Pentru ca nu jocurile erau/sunt cerinta in achizitie.
    3 5
  • Care este substratul încordării muşchilor de pe creieri ai lui Mafănel? “Muamăăă, ce le am cu tehnologia, îs tare de tot, fratziwear. Folosiţi şi voi aceeaşi limbă de lemn, fraierilor, dacă puteţi”.

    Chiar şi dacă te-ar încerca aceste aptitudini, cât timp vrei să faci paradă cu jongleriile tale într-ale “ştiinţei”, însemni doar un cârnat infatuat! De la care defel n-ai ce să înveţi…Iar carenţele perene de exprimare te urmăresc obsesiv şi îţi alcătuiesc pur şi simplu cartea de vizită.

    Un lucru este cert: se tot umple lumea de impostori...
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru