Polestar se retrage de pe piața din China

de Tiberiu Safta
Vineri, 08.08.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Polestar a anunțat oficial că se va retrage de pe piața sa principală, cea din China. Decizia a fost luată ca urmare a vânzărilor foarte mici în această țară.

Polestar, marca de mașini electrice înființată de Volvo și co-deținută chinezii de la Geely, se retrage tocmai de pe piața unde produce cele mai multe mașini. Constructorul suedez nu va mai fi prezent în China din cauza vânzărilor aproape inexistente pe această piață, în ciuda faptului că modelele Polestar sunt produse în această țară.

Datele de vânzări pentru Polestar în China raportate la prima jumătate a lui 2025 sunt sumbre. În primele 6 luni, doar 69 de mașini Polestar au fost vândute pe această piață. Și mai rău este că marca suedeză a avut vânzări zero în lunile aprilie și mai în China. Între timp, la nivel mondial, Polestar a vândut 30.000 de mașini noi în aceeași perioadă, ceea ce a reprezentat o creștere de 51% a vânzărilor față de același interval din 2024.

Vânzările aproape inexistente pe piața chineză nu au fost ajutate de faptul că Polestar a rămas cu doar un singur showroom în toată țara, mai exact la Shanghai.

De asemenea, magazinul online al mărcii, care trebuia să fie principalul canal de vânzări, a fost închis. Presa chineză mai precizează că Polestar a ratat mai multe parteneriate pe plan local pentru comercializarea mașinilor sale.

În prezent, Polestar are 3 modele electrice la vânzare. Gama va fi completată cu alte 3 modele în următorii ani. Unul dintre aceste modele, Polestar 3, produs în China și în Statele Unite, urmează să fie produs și în Slovacia. Nu se știe deocamdată dacă Polestar va închide și uzinele sale din China.

via Profit

Comentarii (6)

  • un cetatean
    In primele 6 luni 30k masini, asta insemnand o crestere de 51% !, adica in 2024 a rupt randurile, unde este obsedatul Volvo care a innebunit lumea si cu Polestar ? Stirea ar trebui sa fie ca China este prima piata de unde se retrage, urmeaza si altele, este un brand mort, dar inca n-au aflat .
    10 2
  • Nu cred ;)))
    6 1
  • Mircea Badea
    Mno, in curând toți producătorii se vor simți ca-n China!
    4 0
  • Jian de la Calafat
    BEV-urile Volvo au ajuns la un nou maxim istoric, la dezirabilitatea similara unei clisme.

    Succesuri !
    9 0
  • Am așa o presimțire ca Rivian și Lucid sunt în aceeași situație.
    Cred că Rivian vor fi primii care vor sucomba.
    3 0
  • Observ un patern la brandurile care se dau mult mai mari si mai importante decat sunt:
    1. se umfla mediatic cu tot felul de anunturi, stiri si planuri anecdotice (Polestar ocupa la un moment dat 10% din fluxul de stiti de pe AM)
    2. se asterne o liniste suspecta
    3. se intampla niste miscari la top management/designing
    4. se anunta ca treburile nu merg bine deloc si sunt pierderi/inchideri/mutari de productie/suspendari de modele etc.

    Lucid se apropie de 3.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru