Primele imagini oficiale cu exteriorul lui Volvo EX90: va avea mânere ascunse în caroserie

de Tiberiu Safta
Miercuri, 02.11.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a publicat o serie de imagini teaser cu exteriorul viitorului EX90. Caroseria noului SUV electric este concepută în scopuri aerodinamice, iar SUV-ul va avea un coeficient aero de 0.29.

De azi într-o săptămână, Volvo va dezvălui oficial noul SUV electric EX90, cel mai anticipat model al mărcii suedeze din acest an. Campania de promovare a fost una lungă și continuă în prezent cu un teaser nou. De data aceasta, constructorul scandinav a publicat primele imagini oficiale cu exteriorul noului model, asta după ce am văzut imaginile de patent ale noului model.

Fiind o mașină cu zero emisii, caroseria lui EX90 este desenată în scopuri aerodinamice. De altfel, coeficientul aero al noului model este de 0.29, o valoare impresionantă pentru un SUV cu 7 locuri.

În imagini putem vedea partea din față, cu o grilă acoperită și cu un sistem LiDAR integrat. De asemenea, avem în părțile laterale mânere integrate în portiere, care contribuie la eficiența aerodinamică mai mare. Nu în ultimul rând, avem și jante cu 5 spițe, desenate în același scop aerodinamic.

Noul Volvo EX90 va fi prezentat oficial în data de 9 noiembrie.

via Volvo

Comentarii (27)

  • Sunt curios si ce gama de culori exterioare va avea.
    Mi se pare ca fac niste culori destul de ciudate in ultima vreme, parca sunt pentru camuflaj, nu foarte vizibile.
    5 4
  • Dacă un cx 0.19 este locul 1, iar următoarele două locuri sunt 0.22 - 0.23, cred că este un cx suficient de bun pentru a intra în top 10. Mai ales pentru un suv.

    P.S. de remarcat Skoda Enyaq lV cu un remarcabil cx 0.25.
    11 4
  • La aceeași bani, mergi pe volvo. Față de skoda, are cx mai bun și încă 2-3 chestii aproape la fel de bune. :)

    P.S. Cutremurătoare poze. Fiind vorba de preț de bază 120 000 Euro și dimensiuni de camionetă, pot să le văd și albumul de mașini de epocă.
    10 2
  • Cu masinuta asta iarasi EuroNCAP trebuie sa isi faca update la sistemul de dat stele:))
    De fiecare data Volvo a impus noi standarde in domeniul sigurantei. Felicitari si ma bucur ca inca avem companii care se concentreaza pe siguranta si nu alte chestii frumoase.
    8 0
  • @inexorabil
    Tu m-ai surprins intotdeauna.
    https://personalizeyourvolvo.com/VOLVOInsider/?ID=535&ST=Safety&StoryTitle=Volvo%20Is%20The%20Only%20Brand%20With%20Entire%20Lineup%20Achieving%202021%20IIHS%20Top%20Safety%20Pick%20Plus
    Ca sa citez ceva din 2021: "Volvo Sets New Industry Benchmark - Only Brand With Entire Lineup Achieving 2021 IIHS Top Safety Pick Plus"
    In traducere pentru tine: volvo este SINGURUL brand care a atins nivelul de top cu toate modelele sale.
    Volvo e marca care a setat mereu standardele de siguranta mai inalte, fiind inaintea germanilor:))
    Si acum daca tot esti asa cunoscator, da si exemple unde Volvo e in urma germanilor.
    Si mai da-mi un exemplu de masina germana de serie care are LiDAR.
    Si la performante,sa fim seriosi. BMW nici acum nu a reusit sa faca un PHEV la nivel de Volvo XC90 din 2015.
    Iar daca compar un S60 cu un seria 3 PHEV, rade lumea de BMW:))
    Tot in urma esti si tot nu pui mana pe carte, dar te dai destept.
    https://www.media.volvocars.com/us/en-us/media/pressreleases/280409/volvo-cars-sets-historic-single-year-record-for-iihs-top-safety-pick-plus-awards
    Sa dam marcii ce e al ei. Se pricep la ceva si o fac bine.
    Si din cate vezi pana acum, nu i-au facut reclama la EX90 ca face suta in 5 secunde. La germani asta e prima informatie: in cat face suta si care e viteza maxima. Unii fac si nu se lauda :))
    Stai jos ca vorbesti prostii si unii s-ar putea sa te creada, dar aici nu suntem la talcioc sa prostim oamenii cu VAG, BMW si Audi. Astea sunt marci pentru cocalari. La Volvo e alta clientela care vrea alte standarde. Cocalarii au marcile lor favourite si germane:
    https://www.timisoarastiri.ro/au-blocat-o-strada-cu-mercedes-urile-si-bmw-urile-si-au-ras-de-soferii-blocati-in-trafic/
    Astea sunt standardele inalte ale posesorilor de masini germane. Niste mizerii de oameni cu niste mizerii de masini.
    9 2
  • @inexorabil
    https://www.automarket.ro/stiri/romania-ramane-tara-cu-cea-mai-mare-rata-a-deceselor-cauzate-de-accidente-104495.html
    Suedia, tara cu cei mai putini morti, Romania, la polul opus.
    Morala: sunteti multi si limitati!
    Datorita voua si alegerilor voastre bune, mor in continuare multi.
    10 5
  • @inexorabil
    Sa bagi Volvo in aceeasi oala cu triada cocalareasca este o mare jignire.
    Sa afirmi ca Volvo nu e nici macar in liga cu VAG e de rasul lumii.
    Volvo este cu mult peste triada germana si peste alte marci.
    Singura lor problema reala e ca nu stiu sa isi faca corect reclama.
    De exemplu unora li se pare foarte scump un XC90 PHEV la 100000€, dar li se pare un pret bun la BMW X5 la 150000 € cu motor diesel cu 4 turbine care se vor strica. Asta pentru ca reclama facuta de BMW e ca face suta sub 5 secunde si cocalarii atat asteapta si dau buzna sa cumpere mizeria.
    Volvo cand face reclama la siguranta, se trezesc retarzi super soferi care zic ei ca nu au nevoie de siguranta, ca stiu eu sa conduca bine, nu trebuie sa conduca masina pentru ei. Numai din astia super inteligenti si soferi adevarati pana se rup intr-un stalp.
    Poate ca ar fi bine sa mai citesti putintel si niste carti si sa vezi niste teste reale facute de persoane care au condus mai multe masini, nu doar germane. Cand conduci VAG cu DPF off si iti dai cu parerea despre Volvo, e totusi o mizerie.
    Daca nu-ti permiti si tu o masina, atunci pune mana si munceste, nu mai vorbi prostii.
    14 2
  • @inexpugnabil
    Cred că proprietarii de volvo sunt un pic mai în măsură să-și dea cu părerea despre siguranța oferită de volvo, față de șoferii de opel.
    10 2
  • @inexopix
    Volvo & Saab nu sunt nici măcar în ligă cu VW & Opel, ci eventual cu Renault şi PSA).

    Ai ramas aceeasi cutra, acelasi cocalar cu aere de intelectual inchipuit...ai uitat cum ridicai in slavi SAAB? Dar dupa ce prostii scoti pe gura imi dau seama ca boala te-a cuprins si numai ai scapare.
    7 2
  • Mircea Badea
    daca iti place sa conduci si vrei si aerodinamica etc nu iti iei suv!
    daca esti repetent la fizica, manelist etc iti iei...
    4 6
  • Reclama mincinoasa…
    NU ESTE CU ZERO EMISII!!!!
    Folosesc curent produs peste 50% cu emisii.
    Bateriile poluează la fabricație si la fel la sfârșitul duratei de utilizare.
    Așa greu este sa editeze Electrică, vrem sa fim filozofi sau nu ne dam seama ca mințim?
    Ca si utilizator de Volvo XC60 T6 Inscription de un an jumate si peste 50.000 de km pot sa compar “ce poate” versus X3 masina care am folosit-o 3 ani înainte peste 120.000 km.
    Câștiga BMW-ul la dinamica, feedback, insonorizare (mare diferența), sunet motor (la Volvo parca au uitat de acest aspect si este cel puțin ciudat, deșii trage bine), ergonomie comenzi, consum, si nu in ultimul rând consumabile mai ieftine (plăcute, discuri, ștergătoare) posibil tine si de zona de pe planeta dar asta este in cazul meu.
    Volvo este o masina ok (recomand fără rezerve), orientata spre safety (si chiar ajuta), oferă mai multe optionale la aceeași bani, chiar si mai mulți cai care se simt. Concluzie, următoare va fi tot X3, ca la cât au “sărit” prețurile pentru X5 trebuie sa vin cu bani de acasă si mai bine pas, deșii X5 mi se pare unul dintre cele mai echilibrate SUV-uri de la momentul actual… deci un XC90 electric sau clasic nu intra in calcul.
    5 5
  • @inexorabil
    Iar scrii mult si prost.
    Ce treaba are clasele de masini, segment F cu ce discutam noi aici.
    Daca vrei sa comentezi, iti pun 2 articole:
    https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/it/ip_21_3581
    https://www.dw.com/en/germany-fines-bmw-daimler-vw-over-steel-cartel/a-51356153
    Deci cand sustii marci care se asociaza sa faca mizerii si sunt amendate pentru ca iti omoara plamanii si prostesc lumea cu reclame, clar esti un corupt.
    Si cand arunci cu noroi intr-o marca ce se vrea mai sigura, esti doar un retard.
    6 0
  • @mircea badea
    de unde spumele mării ai ajuns la concluzia asta idioată?
    Te-ai gândit, măcar o secundă, că sunt oameni care fac săptămânal 1000 de km și au nevoie de mașină confortabilă și sigură, cu poziție înaltă la volan?
    De unde dr@qu apăreți, mă, toți specialiștii lu' pește?
    6 1
  • Ca si posesor de Volvo de peste 10 ani, pot spune ca e diferenta intre X3 si XC60. Cand am luat XC60 am facut inainte test cu X3 si Q5. Decizia de a lua XC60 a fost foarte simpla. Si cativa ani la rand, XC60 a fost mai bine vandut in segmentul lui decat X3 si Q5. Cine stie, cauta si vede.
    Cat despre emisii Zero, tu vrei sa zici ceva adevarat, dar nu te pricepi sa o zici cum trebuie. Masina are emisii Zero, nu este produsa cu emisii Zero, asta e altceva. Daca nu ma crezi, faci un test real: porneste masina in garaj si vezi daca dupa 10 minute simti ca mori. Ca sa intelegi, poti face acelasi test cu o masina cu motor diesel, evetual cu DPF anulat si dupa 10 minute vin la tine sa vorbim.
    Daca vrei sa vorbim de ce consuma masinile, e alta mancare de peste: poti sa ne explici procesul de extragere a petrolului, transportul la rafinarii, rafinarea, transportul cu cisterne cu motoare diesel, care polueaza, pana la rafinarii unde trebuie sa te duci tu ca sa alimentezi.
    Deci e un lant interesant si il poti analiza mai bine. Apoi vorbim de schimbat ulei, bujii, etc la motoarele termice.
    Personal pot incarca acasa, deci nu ma deplasez pana la statie peco ca sa poluez si nici cisterna nu trebuie sa polueze ca sa alimentez eu.
    Dar cunoscatori sunt multi.
    In concluzie, Volvo for Life!
    Nu sustin coruptia germana si nici nu ridic in slavi "sportivitatea" care duce la accidente.
    7 2
  • X5 echilibrat?
    Ala care ia foc si li se spune clientilor sa nu-l incarce si sa nu foloseasca modul sport ca e posibil sa ia foc?
    E X5 masina in care nu a murit nimeni, sau XC90?
    Ce are X5 in plus fata de XC90?
    Am pe el suspensie pneumatica, sistemul audio B &W, carlig remorcare, 7 locuri (in loc de 5 la BMW, ca nu stie sa faca PHEV cu 7 locuri nici in 2022), head up display, incalzire/racire, deschidere din telefon.
    Deci care parte e la X5 mai presus decat XC90?
    6 2
  • @dizalist
    suv-ul e opusul confortului!!

    si pozitie inalta ai in tir/autobuz/caruta...deh, obisnuinta asta sa "stai la inaltime"..taranie..cat de cat..
    3 10
  • @dizalist
    Eu credeam ca sa stai cu curul pe pamant ca in BMW, Porsche, Audi si cu plafonul in cap e dovada de taranie, dar in fine. Mie imi place confortul si vizibilitatea/siguranta. La unii le place sa se rupa in doua si sa le zboare motoarele.
    Fiecare cu placerea lor.
    Unii prefera sa inspire putoare diesel, altii se chinuie cu electrice.
    Unii mai luminati, altii mai inapoiati.
    Nu poti cere tuturor sa fie mai destepti.
    Germanii au nevoie si de prosti ca sa innoiasca parcul auto. Daca nu ar fi romanii, ar fi mai greu pentru ei.
    4 4
  • @guguman
    Sunt statistici, bă_băiatule.

    "In nearly every segment, the death rate is highest in the smallest size category."

    SUV-ul e opusul confortului? Ai uitat să-ți iei pastilele.

    P.S. Dacă îmi cumpăr electrică nu mai respir motorină în trafic? Începând din 2085? Schimb trendul dat de cei 20 000 de șoferi de electrice din România, raportat la parcul auto de 8 milioane?

    P.P.S. Să nu mai traversezi singur strada!
    5 2
  • ce se agita fanii volvo nesuportand faptul ca marca asta e chinezeasca. Ha ha ha.
    1 5
  • Ești pe lângă, curentul consumat de masina are emisii pe aceeași planeta, adică poluează aceeași planeta ca si benzinarul care poluează unde este folosit. Dacă o electrică folosește doar curent verde atunci are zero emisii, altfel este o minciuna prin omisiune INTENȚIONATĂ
    4 4
  • Pararea ta… unde stau eu si stilul vieții pe care l-am ales necesita un SUV 4X4 sau crezi ca am nevoie de acceptul tău in aceasta privința?
    4 3
  • Hai ca te-ai luminat si vorbesti ce trebuie: deci curentul se produce cu emisii (nu are curentul emisii). Dar masina nu are emisii!
    Ai prins diferenta? Una e masina cu emisii Zero si alta e sa vorbim despre emisii cand producem curent cu care incarcam masina.
    Ai facut si analiza cu petrolul? Cat se emite si polueaza cand se extrage? Cat se polueaza cand e transportat la rafinarii? Cat se polueaza ca sa fie transformat in motorina? Cat polueaza o cisterna ca sa il transporte la o statie peco? Cat poluezi tu ca sa ajungi la peco sa alimentezi? Cat mintiti voi toti? Cat a poluat VAG, BMW, Mercedes in realitate? Cat au mintit ei ca polueaza, ca sa vanda la pacalici ca voi? Cat polueaza o masina cu motor diesel care face suta in 5 secunde ca un BMW, Audi, Mercedes,.mult ridicate in slavi pentru performante?
    Cat polueaza service-urile auto cand schimba uleiul si filtrele?
    Cat polueaza service-urile auto cand repara troace germane care se strica des?
    Ei, hai ca daca privim asa problema, parca nu mai sunt asa poluante.
    3 4
  • N-are nici o treaba ca benzina are emisii sau nu… si nu spune nimeni ca nu are. Dar este o minciuna sa spui ca electrica nu are emisii. Doar ca emisiile s-au “eliberat” anterior folosirii masini si in alt loc pe aceeași planeta. Ai înțeles si tu in final? Este o minciuna sa spui cu zero emisii când nu este cu zero emisii…. exact ca si celebrul scandal Diesel, doar ca de data asta mint mult mai mulți așa ca a devenit ceva acceptat. Nu este prima data când o inepție devine pentru o vreme adevăr acceptat… sa vedem cât tine.
    3 3
  • Plus ca nu am pus in discuție performante si comparație cu electrice… dacă ai chef de bătut câmpii nici o problema, dar spune așa si nu amesteca subiectele doar ca vrei sa demonstrezi ca ai dreptate cu ceva… orice. P
    3 3
  • Gugumanul s-a scăpat și ne-a spus că deține o decapotabilă termică. Probabil îl deranjează SUV-urile din perspectiva lui de la nivelul asfaltului.
    Caroseria incompletă și condusul prin oraș explică deranjul lui în privința noxelor.
    3 1
  • https://www.volvocarsmissionviejo.com/content/5-reasons-why-volvos-are-the-safest-cars.htm
    Respect pentru o marca ce isi incepe reclama cu: "safety in mind"
    Putine mai sunt cele carora le pasa de oameni si viata lor.
    Unii se gandesc doar cum sa minta sa mai faca profit
    1 1
  • @inexorabil
    Pentru tine si amicii tai am un articol interesant:
    https://www.findthebestcarprice.com/volvo-vs-bmw-reliability/
    E in engleza, dar cred ca il poti traduce si intelege.
    Un scurt rezumat:
    In afara de anumite modele mai sportive de la BMW, Volvo este superior cam la toate:
    1. Fiabilitate mai buna (e si normal pentru ca posesorii de Volvo nu uzeaza excesiv masinile, anvelopele, franele, etc);
    2. Tehnologie: Volvo a fost si va fi o firma care inoveaza si este peste germani;
    3. Nu in ultimul rand SIGURANTA! Volvo a fost si va fi peste germani la siguranta: mi intai ei scot cate ceva, dupa care restul copie/ adapteaza.
    Deci, daca sunteti realisti si lasati reclamele mincinoase deoparte, vedeti adevarul.
    Samsarii au tot interesul sa va minta, pentru ca ei cu masini germane furate, demontate cu km dati inapoi, rupte in doua si facute din bucati!
    Daca sunteti destepti, vedeti adevarul. Daca sunteti prosti, sustineti in continuare minciunile.
    Cat despre sportivitatea promovata de germani, multi nu va permiteti masinile alea cu motoare V6, 3 L pe care le vedeti in reclamele BMW. Multi va luati amaratele de 2.0 diesel, cu 180 CP si care fac suta in 8 secunde. Asta nu e sportivitate...dar voi asta va permiteti.
    Volvo are de exemplu S60/V60 PHEV care au 455CP si fac suta in 4,6 secunde, dar nu am vazut sa isi faca reclama la asta.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru