Primul test cu pasageri umani pentru sistemul de transport Hyperloop: capsula a atins viteza de 160 km/h

de Daniel Popescu
Luni, 09.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Virgin Hyperloop a efectuat primul test cu pasageri umani pentru sistemul de transport Hyperloop, în cadrul căruia o capsulă cu două locuri a parcurs 500 de metri și a atins o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră.

Virgin Hyperloop este una dintre companiile care dezvoltă în prezent un sistem de transport bazat pe proiectul Hyperloop prezentat de Elon Musk în 2013. După numeroase teste cu capsule goale, compania deținută de omul de afaceri Richard Branson a anunțat efectuarea cu succes a primului test cu pasageri umani.

Cei doi pasageri au fost chiar angajați ai Virgin Hyperloop, și anume Josh Giegel, Chief Technology Officer, și Sara Luchian, șefa departamentului pentru experiențele pasagerilor.

Testul a fost realizat cu o capsulă de două persoane pe un traseu de test cu lungimea de 500 de metri și diametrul de 3.3 metri, amplasat în deșert în apropiere de Las Vegas. Capsula a accelerat la 160 km/h pe lungimea traseului, apoi a încetinit și a oprit. "Nimeni nu a făcut ceva apropiat de ce am reușit noi. Testul a avut loc cu o capsulă complet funcțională care a avut persoane în interior", a declarat Jay Walder, CEO-ul Virgin Hyperloop.

Testul a avut loc practic la o scară mult mai redusă decât specificațiile teoretice anunțate de Musk în 2013.

Astfel, sistemul Hyperloop poate atinge, în teorie, o viteză maximă de 1223 km/h, în contextul în care cel mai rapid tren comercial de pasageri din lume, un Maglev folosit în Shanghai, ajunge în prezent la circa 483 km/h.

Anterior, Virgin Hyperloop a atins o viteză de 386 km/h în cadrul unui test fără pasageri efectuat în 2017.

În plus, capsula finală ar trebui să aibă dimensiuni mai mari pentru a oferi spațiu suficient pentru 23 de persoane.

Via The Verge

Comentarii (7)

  • șefa departamentului pentru ex
    Buna treaba. Sunt curioasa cum stam cu costurile aici avand in vedere ca un km de tunel te usuca de bani. Vad ca diametrul este foarte mic tocmai din cauza costurilor. Asta duce insa la o capacitate redusa de transport ceea ce face sistemul neutilizabil pentru scopul in care a fost creat - transport public rapid pe distante lungi intre aglomerari urbane foarte mari. In fine, asta e un prototip de studiu care poate sa difere foarte mult.
    10 4
  • Mda, inteleg ideea dar sincer nu vad care ar fi marile avantaje daca diferenta de viteza nu este chiar atat de mare. Adica la 135 km/h nu aduce foarte mult fata de un tren rapid, considerand ca va avea niste costuri considerabil mai mari.
    Ca plus mai poate fi siguranta si faptul ca nu va genera zgomot in exterior dar mentenanta tobului ma astept sa fie mai scumpa decat a unui linii de viteza....chiar si Maglev.
    Overall mi se pare interesant ca se cerceteaza si se cauta alternative la solutiile existente.
    12 3
  • Dupa o idee de Henri Coanda,tubul vidat prin care circula un obiect sau cu presiune foarte joasa. Se foloseste de multi ani in cu totul alt domeniu,cine a fost la magazinele cash&carry,a vazut cum trimit de la case banii bagati intr-un recipient printr-un tub vidat. Daca nu,cand va mai duceti la Met..
    10 2
  • Ţinta nu sunt trenurile, ci avioanele !

    Virgin a cărei companie aeriană a cam dat faliment, vezi Covid este implicată

    Ideea e de a nu avea un vid perfect dar o presiune foarte mică care să permită transportul între mari oraşe, să înlocuiască avioanele.

    Dacă ajung la 850 km/h deja bat avioanele ca viteză, pentru că avioanele şi trebuie să decoleze să ajungă la altitudine apoi să coboare spre aeroport, la aterizare.

    Hyperloop nu are aceste probleme, plus că ar fi versiunea VERDE de transport - full electrică

    Costurile cu combustibilul, depozitare şi alimentare pe pistă dispar dar apar alte probleme tehnice la Hyperloop dar care sigur vor fi depăşite.

    Costul va fi singurul lucru final, care va decide dacă va lua avânt sau nu Hyperloop
    Şi va fi doar pentru zborurile continentale.

    Oricum un concurent enorm vor avea zborurile cu avioane 100% electrice, la fel, fac referire doar la cele scurte, medii, continentale.
    5 6
  • @edikkk.Pana la avionul electric(prea scump si greu)citeam ca mai eco ar fi reinterpretarea zepelinului,lent si ieftin dar cu o capacitate de incarcare foarte mare. Hyperloop-ul eu il vad mort din fasa,doar incerc sa imi imaginez cat ar costa 1000-2000km de tub si cat de imposibila ar fi intretinerea sa.
    12 5
  • Hyperloop poate fi mai ieftin ca MAGLEV unde sunt km întregi de bobine de cupru, pe toată lungimea traseului

    Deci poate Hyperloop nu bat avioanele, dar dacă nu reușesc asta, oricum sunt fezabile
    1 5
  • Să aterizeze .... WOWWW ce probleme dom'le

    Hyperloop sigur va funcţiona şi sigur va fi o modalitate de transport folosită

    Că nu mai prindem unii dintre noi în viaţă, este altă problemă

    Sunt multe motive, şi nu am timp să le expun pe toate
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru