Producătorii auto: Restricțiile Chinei asupra magneților proveniți din pământuri rare ar putea opri producția

de Silvian Irimia
Luni, 02.06.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Directorii executivi din industria auto globală trag un semnal de alarmă cu privire la un viitor deficit de magneți din pământuri rare proveniți din China, utilizați în diverse componente, de la motoarele ștergătoarelor de parbriz până la senzorii sistemelor de frânare, care ar putea duce la închiderea fabricilor auto în câteva săptămâni.

Oficiali și directori executivi ale unor mari companii precum General Motors, Toyota, Volkswagen, Hyundai și-au exprimat îngrijorarea într-o scrisoare trimisă lui Donald Trump.

În scrisoare s-a mai adăugat că, fără aceste componente auto esențiale, ar fi doar o chestiune de timp până când fabricile auto din SUA vor fi afectate.

China, care controlează peste 90% din capacitatea globală de procesare pentru magneții utilizați în diverse produse, de la automobile și avioane de luptă până la electrocasnice, a impus restricții la începutul lunii aprilie, cerând exportatorilor să obțină licențe de la Beijing.

Exporturile de magneți din pământuri rare din China s-au redus la jumătate în aprilie, în timp ce companiile s-au confruntat cu un proces greu de aplicare pentru permise, care uneori necesită sute de pagini de documente.

Producătorul german de piese auto Bosch a declarat săptămâna aceasta că furnizorii săi au fost blocați de procedurile mai riguroase ale Chinei pentru a obține licențe de export.

via Reuters

Comentarii (8)

  • Banditos
    Na, cam asa e cand Oranjutanul are impresia ca se poate pune cu "cinezul" care face comert de pe vremea cand vindea oo de sarpe drept afrodisiac cu efecte sigure si pentru Tutankhamon pe cand era si altceva decat mumie.

    Momentan, geniul cu mesha si mutra portocalie joaca o partida in care "does not have the cards".

    Si pentru asta consecintele le trage o lume inteaga.
    10 2
  • Pai cum asa, si Bosch?
    Vai dar unii ziceau ca afectati sunt doar Volvo in SUA.
    Sa nu zici ca si BMW va plange in curand:))
    Noroc ca astia cu DIZAL-urile lor vechi nu au nevoie de piese din astea pentru masini mai evoluate.
    La troace merge si cu ulei de la bunica, cu sarma in loc de piulita si cu arcuri rupte.
    4 11
  • Meiță
    Uneori e mai important ca o masina sa mearga decat sa aiba conexiune Carplay.
    7 1
  • @Meita
    Eu prefer bicicleta, dar nu ai loc de ghertoi prosti:
    https://youtu.be/H6VqNC3B3q4?si=08Jp-1Qs7YdfZ9JC
    Tu daca nu ai avea telefon mobil si ai fi ramas la ala fix cu for, acum mai comentai???
    Uneori e nevoie si de evolutie si asta o faci cu oameni mai descuiati la minte nu cu prosti.
    Uneori ai nevoie si de stergatoare la masina, vezi ca in articol se mentioneaza ceva si de motorase la stergatoare de parbriz.
    Bosch produce Carplay?
    O masina are nevoie si de frane functionale ca sa poata fi folosita.
    Ia zi, nu-i asa ca si tu ai Bemveu trecut cu spaga ITP?
    6 6
  • Si iata inca un alt exemplu, pe langa multe altele, de ce nu e bine sa iti pui toate ouale intr-un singur cos. China nu a aparut peste noapte ca o sursa aproape unica de materiale si materii prime. La un moment dat, mai ales cand vremurile sunt tulburi, cei care detin monopolul pot sa-ti taie macaroana si apoi incepi sa te balbai pentru ca nu mai ai alte optiuni.
    Pamanturi rare, semiconductori si multe altele care nu sunt asa publice afecteaza industria globala. De ce? Pentru ca pot.
    UE trebuie sa isi schimbe strategia, urgent, si sa sustina dezvoltarea industriilor critice, altfel va sta tot timpul la cheremul comunistilor sau dictatorilor.
    8 0
  • @Fast_and_Curious
    Pai care ar fi metodele prin care industria auto europeana ar putea face ceva?
    Pana acum am vazut softuri ilegale, aliante ilegale si mamica Von der Leyen ca ii ajuta pe ai ei cu normele Euro 7.
    Deci tu cu astia vrei schimbare radicala?
    Cu smenari si combinatii?
    5 2
  • Pe " ai ei " înseamnă și Dacia și toate mărcile non germane, nu mai faci parte din UE ? Derogări au cerut aproape toți, lauzi UE doar când pune reglementari greu de îndeplinit și lauzi China când pune monopol pe resurse ? Cine sa asculte, când nepricepuții și involuatii spuneau că industria auto europeana va fi la mâna Chinei .
    5 2
  • Banditos
    China isi arata coltii catre America lui Trump nu catre Eu in mod direct.

    Da, va mai marai cand i se vor impune tarife europene pe automobilele ei, reactionand reciproc impunand propriile tarife pe vinul frantuzesc si branza din Belgia...daaar, cu toate acestea, pentru ca stie sa faca comert va accepta compromisul in primul rand pentru ca are nevoie de exporturi. De orice fel. Iar Europa poate absorbi o buna parte din productia ciainiza cu plus valoare ridicata.

    Oricat ar injura unii EU, Brucselul stie sa faca mai bine afaceri decat hei-rupist-ul Trump the TACO care se bate azi cu pumnu'n piept ca KingKong si a doua zi isi retrage tarifele imbecile. schelalaind ca ultima potaie pentru ca "lumea e rea".
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru