Record mondial: Hyundai Nexo a parcurs 887 de kilometri cu un singur plin de hidrogen

de Alexandru Monenciu
Vineri, 14.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai Nexo a stabilit un nou record mondial pentru mașinile alimentate cu hidrogen. SUV-ul a parcurs 887.5 kilometri cu un singur plin, cu aproape 100 de kilometri mai mult decât vechea performanță.

Hyundai a lansat modelul Nexo în 2018. SUV-ul cu o putere de 163 CP, alimentat cu hidrogen, are o autonomie maximă de 666 kilometri (WLTP), potrivit constructorului asiatic.

Brendan Reeves, pilot australian de raliu, a reușit să depășească această cifră. Mai mult, Reeves a stabilit un record mondial pentru mașinile alimentate cu hidrogen după ce a parcurs 887.5 kilometri cu un singur plin (valoare indicată de computerul de bord al mașinii).

Un GPS instalat în mașină a arătat la final 903.4 kilometri, iar Google Maps indica 905 kilometri.

Vechea performanță, de 778 kilometri. îi aparținea francezului Bertrand Piccard.

Hyundai Nexo a acoperit cei 887.5 kilometri în 13 ore și șase minute, cu o viteză medie de 66.9 km/h. În timpul călătoriei, mașina a consumat 6.27 kilograme de hidrogen și a purificat 449.100 de litri de aer, potrivit Hyundai.

via Hyundai

Comentarii (6)

  • Flavius
    Aici va fi viitorul in industria auto, hidrogenul
    Vor lua țeapă cei care vor cumpăra electrice
    :)))
    20 5
  • @Flavius
    Nu numai electrizatii ci si maharii din industria de armament,10 Hyundai Nexo= 1 Tsar Bomba
    4 8
  • Electricele sunt ZERO . Funcționează deocamdată doar pt că e Musk implicat în tam-tam ... Oricum, Honda, Hyundai și mulți alții din Asia o să le arate la Americani că tot proști și însetați de bani sunt . Cum era cu 5G , până nu avea și Apple era rău , huooo, etc . De când au și ei datorită lui Intel, gata, nimeni nu mai zice că 5G e dăunător.
    9 4
  • ACE - Craiova
    Tot un model HYUNDAI - de aceasta data Kona Electric, echipat cu baterie de 64 kWh, a reusit, acum un an, sa parcurga 1.026 km cu un plin, la o temperatura de 29 grade Celsius chiar daca modelul de serie are o autonomie de 484 km WLTP.

    Vom vedea care va fi evolutia tehnologiei pe baza de hidrogen in urmatorii ani - TOYOTA, MERCEDES BENZ, BMW, HYUNDAI s.a. au avut, apropiat ca perioada de timp de lansarile de masini pur electrice ale firmei TESLA (deci in urma cu 5-6-7 ani):
    - putere tehnologica si financiara uriasa;
    - modele de serie/preserie pe piata auto vandute in numar limitat - cateva zeci/sute/mii de unitati pe an;
    - au pus la dispozitie vehicule de testare catre diverse persoane fizice si juridice din intreaga lume dar.....

    inca - NU AU CONVINS publicul general...din diverse motive:

    1. pe lantul tehnologic pentru producerea unei cantitati de 1 kWh de energie disponibila pentru motorul de antrenare al masinii se consuma de cca. 3-4 ori mai multa energie decat in cazul masinilor pur electrice (BEV);
    2. costul efectiv al statiilor de stocare a hidrogenului este unul URIAS;
    3. siguranta producerii, transportului, stocarii si transferului hidrogenului, in conditii de puritate, temperaturi si presiuni cu totul speciale - este vitala iar aceasta se traduce in costuri foarte mari pentru toate echipamentele utilizate in acest proces;
    4. inchipuiti-va ca, in parcarile subterane din marile orase - NU este permisa intrarea masinilor cu GPL - in cazul masinilor cu hidrogen conditiile vor fi si mai stricte;
    s.a.
    16 4
  • LUCCI LUCIANO
    Unde este Tesla in povestea asta? A....e cu o pompa la caseierie. Umfla preturile....
    5 9
  • @ACE-Craiova, GPL este interzis in parcarile subterane pt ca GPL gazos este mai greu decat aerul si daca e vreun leak se poate acumula in subteran. Atat hidrogenul cat si GNC sunt mai usoare decat aerul si nu ai de ce sa le interzici in parcarile subterane. In rest punctele 1-3 ai dreptate.
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru