Record mondial pe Nurburgring pentru versiunea electrică a lui Audi R8

de Mircea Meșter
Vineri, 29.06.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi R8 e-tron este cel mai rapid model electric de serie pe circuitul Nordschleife de la Nurburgring. Acesta a reuşit un tur de circuit în 8:09.099.

Audi a anunţat astăzi oficial că R8 e-tron, versiunea 100% electrică a sportivei din gama producătorului din Ingolstadt, a reuşit să bată recordul unui tur pe Nurburgring pentru o maşină electrică de serie.

Cu 8 minute şi 9.099 secunde pe turul de 20.8 kilometri de pe clasicul Nordschleife, Audi R8 e-tron a reuşit să bată nu doar modelele electrice de producţie care şi-au încercat norocul pe Nurburgring, ci şi conceptul Peugeot EX1, un prototip pe care francezii l-au dus la 9:01 într-un tur de circuit. Recordul pentru un vehicul electric îi aparţine în continuare unicatului electric Radical TMG EV P001. Ajutat de tehnologie semnată Toyota, acesta a reuşit să facă un tur pe Nordschleife în 7 minute şi 48 de secunde.

Tururile făcute cu R8 e-tron au fost fantastice. Chiar dacă maşina e una de producţie şi nu are avantajele aerodinamice ale unui model de circuit, centrul său de greutate coborât şi distribuţia bună a maselor îi conferă calităţi sportive.

Markus Winkehock
pilot Audi
Vă reamintim că Audi R8 e-tron beneficiază de două motoare electrice - câte unul pe fiecare axă, fiecare generând un maxim de 312 CP şi 820 Nm.
Autonomia anunţată de Audi în condiţii ideale este de 215 kilometri, iar performanţele sportivei electrice de la Audi sunt şi ele interesante: 4.6 secunde pentru 0-100 km/h şi o viteză maximă limitată electronic la 200 de kilometri pe oră pentru economisirea energiei.

Pentru a reuşi performanţa de pe Nurburgring, exemplarului R8 e-tron pilotat de Markus Winkelhock i-a fost ridicată limitarea la 250 km/h. În rest, maşina a dispus de aceleaşi pneuri, de acelaşi tren de propulsie şi de setări identice cu cele pe care modelul german le oferă eventualilor clienţi care trec pragul showroom-urilor Audi în căutarea unui model cu adevărat special.

Comentarii (17)

  • Pinguinul_nuclear
    Ce sa zik........se dau si ei mari ca au reusit sa scoata un timp foarte scurt cu o masina electrica.Probabil,si motorul asta e copiat de la japonezi.
    7 27
  • Da, normal ca e copiat, la fel cum e copiat si principiul motorului Wankel,nemtii aia terminati de la Audi prin anii "60 s-au gandit sa vanda tehnologia asta Mazdei, tu si toti ceilalti care credeti ca japonezii au inventat o gramada de chestii sunteti pe langa, majoritatea tehnologiilor nu au fost inventate de ei, ci de europeni si americani, ca sunt seriosi si muncitori e altceva, dar daca sunteti fani ai fenomenului auto ar trebui sa mai studiati putin, macar sa nu mai traiti in lumi paralele
    19 4
  • Daca nu erau japonezii ne inveleam cu usa de la intrare!!Eu ma inchin japonezilor in fiecare zi!!Propun sa adoptam o noua religie sa ne frecam portofelele de masinile japoneze!Si sa le sarutam de cate ori avem onoarea si ocazia!
    14 8
  • Pinguinul_nuclear
    @dan_grc...Majoritatea tehnologiilor vrei sa zici ca au fost inventate de europeni si americani?Atunci explica asta .De ce americaniii au furat conceput geamului lateral interactiv şi multifuncţional ....tehnologie,pe care Toyota o inventase (tehnologie unica in lume),dar care momemtan sistemul este inca in studii.Si s-au bagat repede Americanii de la GM sa-i copieze,altii nu stie decat sa copieze de la japonezi,si dupaia se mai si lauda ca au scos tehnologia lor proprie,cand defapt ea era copiata.Rusinee!!!
    5 17
  • Mai tu nu intelegi ca nu se compara cat au copiat japonezii si asiaticii in general fata de exemplul tau pueril, ce sa zic geamul interactiv, rusine pinguinule:)
    10 5
  • Nu-l certati, el vede ingust :)
    12 4
  • Pinguinul_nuclear
    Danut.Un lucru bun la tine este,ca sti sa imi pronunti numele ca in rest la masini,nu prea le ai.Cu toata stima pentru tine!!!!!!!
    6 12
  • Pinguinu_analfabet.
    Da cu gramatica ce ai avut?
    Tu nu ai un SAAB cu numarul B ### JET? Daca da esti un mare cocalar.
    8 6
  • Pinguinul_nuclear
    @Linea>In primul rand daca te deranjeaza gramatica mea ,eu iti zik sa nu mai comentezi pe AM,daca nu iti place.Iar in al doilea rand,un roman sau un om care nu intelege ce a scris celalat cat de gresite ar fi cuvintele,inseamna ca acel om nu se mai poate numi om daca nu stie sa lege si sa citeasca .Chiar este o problema atat de serioasa incat sa ai nevoie de 3 fraze?Iar in al treilea rand,eu nu am rasuri de masini Suedeze,mai ales Saab.
    5 8
  • Octavian
    lasati Pinguinul in pace. Nu zice numele lui destul despre ce are in cap si cat poate?
    5 1
  • @Linea, ştii tu ceva, numai că faci o mică confuzie: respectivul user de pe forumul SAAB se cheamă “Magic Penguin”. Cocalari saabişti?! O să mai studiez acest concept original, deşi nu prea ar avea rost…

    Nu ştiu dacă dragului nostru pinguin radioactiv îi place astronomia, dar îi acord o steluţă cu tâlc: (*)

    Ca să nu mai fiu acuzat a n-a oară de “off-topic”, voi declara că nu pot să concep un produs VAG fără TFSI sau TDI…Pe de altă parte, de-abia aştept să văd cum îşi va da duhul gigaindustria petrolieră şi cum, în contrapartidă, vor prospera băieţii deştepţi din energia electrică. Nu numai din cea reţelată, ci şi din cea portabilă :) Doar nu vă închipuiţi că scopul lor principal se învârte în jurul dragostei fierbinţi pentru protecţia mediului şi al grijii paterne pentru buzunarele amărăştenilor, nu?!
    8 8
  • Nu cred c-o sa apucam noi sa vedem cum isi da duhul gigaindustria petroliera, iar daca se va intampla asta baietii destepti din energia electrica vor fi cam aceeasi, ramane doar sa mai afle multi care se agita si se inflameaza cu bullshit-ul eco cum sta treaba de fapt.Sunt putini care observa ca de multi ani modele electrice bat pasul pe loc si tot se promite ca in 5-10 ani "s-a terminat cu smecheria" si paradoxul e ca cel mai "verde" brand de ex nu este in stare sa ofere un full electric avansat, cu autonomie mare, dar alti constructori mult mai mici incep sa ofere si asa ceva, dar ce sa-i faci, pe unii e bine sa nu-i deranjezi din lumea lor .
    6 3
  • @dan_grc>Stai linistit nu iti face tu griji,pentru ca am auzit ca cei de la Toyota vor scoate pe piata in 2015 ,primul motor cu celula energetica hybrid.....asa ca lasa pe seama japonezilor si ai sa vezi ca o sa fie bine
    3 5
  • La un lucru ma gandesc sper sa nu fie si asta copiat de Bmw!
    3 5
  • Asa este @Mafia,ai foarte mare dreptate,japonezii au foarte multa tehnologie dezvoltata,care inca se afla in studii.Am auzit si eu de aceasta inventie a celor de la Toyota ,motorul ''cu celula energetica hybrid'' ,scrie chiar pe site-ul lor si care defapt sunt nu unul ci foarte multe modele ecologice pe care Toyota le va produce in 2015 ca de exemple: http://www.toyota.ro/innovation/design/concept_cars/fine_t/index.aspx http://www.toyota.ro/innovation/design/concept_cars/mtrc/index.aspx http://www.toyota.ro/innovation/design/concept_cars/fine_n/index.aspx http://www.toyota.ro/innovation/design/concept_cars/i_swing/index.aspx .Sunt foarte multe mai ales masina cu motorul sau hibrid de ultima generatie Toyota Synergy Drive montat central si sistemul E-Four (patru roti motrice, cu motoare electrice pentru fiecare roata), CS&S este un vehicul ecologic, proiectat sa ofere o deosebita placere a condusului. Deci iata nu de alta este Toyota cel mai ''verde brand'' ,acuma incep si eu sa cred.
    3 5
  • In sfarsi un om care ma crede!Asa ca @dan_grc,pastreaza-ti parerile doar pentru tine.
    3 4
  • Recordul ia in calcul si faptul ca a facut accident ?
    Deci la ce trebuie cea mai rapida masina unora care vor doar sa conduca pe drumuri publice eu inca nu m-am prins.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru