Record mondial: un camion electric a parcurs 1.099 de kilometri cu un “plin” de baterie

de Paul Cosma
Marti, 31.08.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un camion 100% electric a stabilit un record mondial de autonomie, cu 1.099 de kilometri parcurși cu un singur “plin” de baterie.

Continental, producătorul de camioane electrice Futuricum și compania de livrări DPD au reușit împreună să doboare un record privind cea mai lungă distanță parcursă de un camion electric fără nevoia unei reîncărcări. 

Cele trei entități au organizat un test pe un circuit oval deținut de Continental cu un camion cu emisii zero deținut de DPD și livrat de Futuricom. 

Testul a durat un total de 23 ore, timp în care doi șoferi au acoperit 392 de tururi în schimburi de câte 4.5 ore. Viteza medie a camionului a fost de 50 km/h, pe care organizatorii testului au catalogat-o drept “realistă” și “care simulează utilizarea zilnică a unui camion.” 

Consumul mediu înregistrat a fost de 58 kWh/ 100 km, bateria având o capacitate maximă de 680 kWh. 

Camionul electric de la Futuricom se află de circa 6 luni în flota DPD, fiind utilizat la transportul comercial în Elveția. 

Via Continental

Comentarii (20)

  • Cum, ce face, cati km, fara motorina?
    Unde??? Aaaa Elvetia...la saracii si spalatii aia pe creier...
    Glumesc si eu, se poate, desi 50km/h nu e viteza de croaziera realista, poate doar prin Romania unde tirurile trec prin toate satele si comunele.
    Dar e de bine si pe langa ei, Mercedes si Volvo au si ei camioanele lor full electrice, autobuze full electrice, directia e buna, masinile mari si poluante devin mai bune. Dar problema mare e ca ele nu circula prin orase. Ce facem cu troacele imputite importate de la germani si care se rup in doua???
    https://autolatest.ro/stiri/bmw-ul-rupt-in-doua-la-iasi-era-sudat-din-alte-doua-masini-romanii-cumpara-epave-imposibil-de-reparat/
    13 20
  • Edikkk
    QED

    poate nu au nevoie 1000 km, dar 500-600 sunt mai mult decât îndeajuns.

    Nu poţi conduce legal mai mult de 5-6 ore încontinuu
    11 28
  • Lucian
    Test fara trafic, in bucla, cu 5 opriri/porniri in 23 de ore...
    Foarte realist testul...
    31 2
  • Problema nu este autonomia mai mică decât a unui autoturism diesel, nici faptul că testul a fost făcut pe circuit la viteză constantă, ci că n-a avut încărcătură, gol goluț, practic orice firmă își dorește să circule cu camioanele goale, consumă mai puțin
    27 7
  • @dan_grc
    Ai citit si partea cu: camionul se foloseste deja de 6 luni in Elvetia?
    Sau ai fost distras de articolele cu BMW rupte in doua? :))
    Cotetul tau din cate bucati e?
    9 19
  • S-o fi folosind la cărat pufuleți, că la marfă grea imposibil pe 1000 de km.
    20 7
  • @dan_grc
    Adevarat este cu pufuletii.
    Si autobuzele alea electrice din Olanda transporta papusi de plastic, nu oameni.
    Cum le stiti voi astia inteligenti pe toate.
    Mare noroc are lumea cu voi, in voi sta baza evolutiei germanilor. Daca nu i-ati ajuta voi sa scape de jafurile lor diesel, ar trebui multi polonezi si bulgari sa ii ajute, dar se pare ca polonezii sunt ceva mai luminati, ei cauta Toyota.
    9 17
  • @Edikkk
    Un camion nu se conduce ca o masina personala. Ala daca sta, nu produce. Un sofer de camion are voie maxim 7 ore/zi
    4 2
  • @Lucian - autonomia in trafic al unei electrice nu scade la fel de mult ca la combustie interna, asta este si motivul principal pentru care imi plac electricele. In schimb greutatea (incarcarea camionului) si viteza mai mare ar contribui mai mult la cresterea consumului.

    @dan_grc cu siguranta autonomia reala, incarcat, e mult mai mica. Dar si 500 Km sunt suficienti pentru acest camion, care pare a fi destinat utilizarii pe distante scurte si medii. Exact ca la testele pe Nurburgring
    3 10
  • Nu ne spune si cat sta la incarcat. Pentru ca pe distante lungi disponibilitatea camionului trebuie sa fie mare, altfel nu renteaza transportul. Degeaba faci 1000km cand nu te poti intoarce imediat inapoi la baza sau la urmatoarea destinatie.
    13 1
  • Seriff
    Cat sa stea, cat sta orice electrica, adica ore in sir, mai ales ca sigur are o baterie mare, care se incarca greu, parca vad cozi de zeci de km cu tiruri care asteapta sa incarce, dupa ce au stat ore intregi la vama. Si pentru ce? Fiindca s-au gasit niste pensati de la Bruxelles ca nu mai pot ei sa respire, dupa 100 de ani in care s-a respirat fara probleme,
    10 7
  • Moaaa....ce de destepti pe aici...aproape ca te doare capul de cata inteligenta sade. Acum inteleg de ce vanzarile de sapun sunt asa scazute (deh...lucrarea diavolului).
    1. Un sofer nu poate conduce mai mult de 8-12 ore/zi (nu are voie). Deci are timp linistit sa incarce. Deci, daca ai suficiente puncte de incarcare (respectiv in locurile unde parcheaza tirul pentru pauzele obligatorii)...o autonomie reala de 600Km este arhisuficienta.
    2. Viteza medie este foarte reala (sa nu uitam, viteza maxima este limitata la 90Km/h...deh...legea). Pe langa asta, camionul nu circula tot timpul pe autostrada (deh...n-am vazut inca un depozit pe autostrada
    3. Autonomia scade cu viteza. Spre deosebire de cele cu combustie interna, unde exista o zona (la autoturisme in zona 70-90Km/h) unde ai consumul minim...la cele electrice este mai simplu: cu cat mergi mai incet...cu atat mai putin consumi
    Dar nah..probabil gresesc...deh...romanii sunt toti doctori in fizica quantica, medicina, astronomie, gastronomie, astrologie...*****
    10 15
  • Bolovane, ti s-a pietrificat creierul de atata desteptaciune. Mai ai un pic si il detronezi pe edikkk. De curiozitate, ai vreo tangenta cu transportul de marfa sau macar cu logistica unei firme? Nu cred ca altfel n-ai scoate pe gura atatea aberatii.
    Ia exemplu: Firma unde lucrez trimite productia din Sibiu pe undeva pe langa Nuremberg. Aprox. 1500km. In vederea unui flux optim de aprovizionare se calculeaza la ora durata transportului. Intarzierile se taxeaza dur. De aceea firma selecteaza transportatorul care transporta marfa si aduce materia prima si alte componente cel mai repede.
    Nici o firma nu-si face stocuri. Ce fabricam azi livram maine si clientul asambleaza piesa noastra poimaine si raspoimaine livreaza produsul la clientul final. Camionul merge non stop in Germania cu 2 soferi si de acolo face si aprovizionarea si aduce inapoi tot ce avem noi nevoie pentru productie. Stocurile reprezinta imobilizare de resurse si de bani si de aceea telul este ca ele sa fie cat mai mici. Reprezinta niste indicatori de performanta, dar tu n-ai de unde sa stii.
    Te-ai intrebat vreodata de ce avioanele zboara non stop si se schimba doar pilotii? Asta inainte sa-ti dai cu parerea despre romani (apropos tu ce natie esti, ma gandesc ca esti ceva mai de soi, vreo desteptaciune cu blazon).
    Din pacate ai doar moloz in cap. 50km/h pe autostrada ti se pare ok? Nici nu e legal, record stupid de propaganda pentru produse proaste si scumpe.
    17 7
  • @^^^ pe semne ca nu prea intelegi cuvintele.
    Viteza medie...cauta mataluta pe net sa vezi ce inseamna.
    SI eu lucrez la o companie...si face transport zilnic.
    Dar nah...ca muncitor necalificat (manipulator etc)...nu am pretentii...prin urmare...nici pretentii sa gandesti putin inainte sa vorbesti. Si vezi ca nici cu doi soferi nu-i legal sa conduci non-stop...mai citeste putin legislatia. Deci...in 24 ore, doi soferi pot conduce maxim 18 ore. Ca sa conduci 24ore iti trebuie 3 soferi. In rare exceptii un sofer poate sa conduca 10 ore/zi (dar nu mai mult de 2 zile/saptamana). In rest maxim 9 ore/zi. Iar pauza minima zilnica este de 11 ore. Asta o spune legea.
    7 13
  • @bolovane
    Las-o tata asa si nu o mai suci ca te faci si mai tare de cacao!
    9 5
  • Costel
    Nu zic că nu ar fi o idee bună dar un test real era dacă avea și 24 de tone de marfă și rula pe drumuri de ori ce categorie și pantă. Așa că simularea este pistol cu apă.
    5 2
  • Feisbuceala La Max
    Dc o Tesla cu baterie de 70kw se incarca intr o ora, atunci un TIR cu 700kw se incarca in 10 ORE?!
    Costa mai mult ratele pe cele 10 ore cu PROFIT ZERO decat motorina ! :)))
    9 2
  • dan_grc,dupa 10 ani inca esti pe aici,tot cu e39 ala la profil :)) ah,nostalgia.multumim oricum ca ne-ai luminat ca nu au cum sa faca peste 1000 de km cu marfa grea ci doar cu pufuleti,sa le zici si la aia care au testat ca vad ca ei nu stie,poate te ia in echipa,au nevoie de minti luminate. Iti dau seama,au facut testul degeaba :))
    5 5
  • Anonim
    De unde vin atâtea comentarii referitoare la program legal?!?? Un șofer de camion poate conduce legal 9 ore pe zi,acestea pot fi prelungite până la 10 ore,maxim de 2 ori pe săptămână,cupauzele aferente, conform legii actuale,apoi, în privința încărcăturii...aș vrea să văd 1000 de km parcurși cu 24 de tone de marfă (legal) ,în România, în condițiile de trafic pe care le avem...Și aș mai fi curios,în cât timp se face o încărcare completă a bateriilor acestor camioane,și normal,prețul pentru un Fuller....
    3 0
  • cit o fi pretul la un camion electric cu incarcare rapida ?in max 15 min incarcarea, fara adblue si fara sa am linii electrice pe sus in autostrada.Acolo se poate vorbi despre evolutie ,in plua mea de treaba .
    Ce faci cind un camion cutie automatic schimba prea din timp viteza ? Ca mecanicii mei spun ca nu are nimic ,asa face Scania .O idee si mie va rog.
    Si lasati-va de camioane electrice inca vreo 7/10 ani deacum in colo.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru