La finalul lunii iunie, germanii de la Mercedes-Benz au prezentat lumii întregi noul concept electric AMG GT XX. Acesta anunță primul model, de serie, cu zero emisii al diviziei de performanță din Affalterbach.
Trecând peste designul exterior aerodinamic (coeficient Cx de 0.198) și inspirat din conceptul C111 din anii '70, noul Mercedes-AMG GT XX are la bază o tehnologie revoluționară. Sistemul de propulsie este alcătuit din 3 motoare electrice cu flux axial care livrează în total 1.360 cai putere.
Cu acest motor, conceptul AMG GT XX poate să atingă o viteză maximă de peste 360 km/h.
Conceptul germanilor este bazat pe arhitectura dedicată AMG.EA, cu tehnologie de 800 de volți. Bateria poate fi încărcată până la o putere de 850 kW, ceea ce înseamnă că o încărcare de doar 5 minute este suficientă pentru o autonomie de 400 de kilometri.
25 DE RECORDURI PE DISTANȚE LUNGI
Pentru a demonstra ce poate acest concept cu zero emisii, germanii au dus două prototipuri pe legendarul circuit Nardo din Italia.
Aici, noul AMG GT XX a doborât nu mai puțin de 25 de recorduri mondiale pe distanțe lungi.Printre altele, recordul pentru cei mai mulți kilometri acoperiți de un vehicul electric în 24 de ore. Vechea performanță nu se apropia de 4.000 de kilometri, însă Mercedes-AMG GT XX a reușit să acopere 5.479 de kilometri în 24 de ore, cu 1.518 kilometri mai mult decât vechiul record.
Inspirați de opera lui Jules Verne, "Ocolul Pământului în 80 de zile", germanii de la Mercedes-Benz au simulat apoi ocolul planetei în 8 zile. Pentru asta, cele două prototipuri au acoperit cât mai mulți kilometri într-un timp cât mai scurt, fiind conduse constant cu o viteză de 300 de km/h și oprind doar pentru a încărca la stații de 850 kW.
După fiecare oprire, mașinile erau împinse înapoi la 300 de km/h, ceea ce a pus un stres suplimentar pe motoarele electrice, dar și pe baterii.
OCOLUL PĂMÂNTULUI ÎN 8 ZILE
În dimineața zilei de 25 august 2025, conceptul electric Mercedes-AMG GT XX a îndeplinit, cu succes, misiunea.
Mai mult, distanța de 40.075 kilometri a fost acoperită în 7 zile, 13 ore, 24 de minute și 7 secunde, deci chiar mai repede decât obiectivul inițial.Așa cum spuneam, recordul a fost stabilit de două prototipuri, cel de-al doilea trecând linia de sosire la o distanță de 25 de kilometri de primul.
Pentru a stabili acest record, au fost acoperite 3.177 de tururi (circuitul Nardo are o lungime de 12.68 kilometri), iar piloții s-au schimbat la două ore.
În medie, conceptul a acoperit peste 5.300 de kilometri în fiecare zi, chiar dacă condițiile meteo nu au fost cele mai favorabile. În unele zile, termometrele indicau 35 de grade la umbră.
via Mercedes-Benz
Comentarii (0)