Renault şi Caterham vor colabora pentru dezvoltarea modelului Alpine

de Dragoș Băltățeanu
Marti, 02.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault şi producătorul britanic Caterham vor colabora pentru dezvoltarea modelului Renault Alpine. Cele două mărci nu au confirmat încă oficial aceast parteneriat.

Deşi iniţial s-a vorbit de o colaborare între Renault şi Lotus pentru dezvoltarea viitorului model renault Alpine, surse noi spun că Renault a ales altă marcă britanică renumită pentru modelele sale sportive. Este vorba de Caterham, un producător britanic de serie mică. Deşi colaborarea nu a fost încă confirmată oficial de cele două mărci, surse din industrie spun că Renault va face un anunţ la finalul acestei luni. 

Renault a prezentat în luna mai a acestui an un concept numit Renault Alpine A110-50. Acest concept a fost prezentat cu ocazia celei de-a 50-a aniversări a modelului Alpine Berlinetta, un automobil clasic al industriei auto din Franţa. Conceptul era bazat pe modelul Megane Trophy, iar puterea era furnizată de un motor V6 de 3.5 litri de 395 CP şi 422 Nm. Motorul livra puterea prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte către puntea spate. 

Dacă acest model va ajunge în producţia de serie, atunci cel mai probabil Caterham va primi propria versiune folosind aceiaşi platformă tehnică ca şi Renault. 

Via worldcarfans

Comentarii (6)

  • xulescu
    pacat ca modelul alpine este inspirat dintr-un concept citroen... meritau mai mult fanii acestei marci
    4 21
  • Gigel80
    Eu nu inteleg pentru ce are nevoie Renault de alti constructori pentru a face masina asta? Cu toata experienta pe care o are in motorsport chiar nu e capabil sa faca singur masina asta?
    5 10
  • Nu conteaza
    @Gigel80
    Renault poate sa faca orice tip de masina sport dar din pacate totul se reduce la bani.Un Alpine nu s-ar vinde in zeci de mii de excemplare asa ca pretul de a dezvolta o masina de genul asta se imparte la numarul de unitati vandute. Deci nevorbind de un profit ci mai degraba de un model de imagine, ei vor sa imparta costurile de productie cu altcineva ca sa limiteze risipa. Este posibil ca partea de inginerie sa fie facuta integral de Renault si doar costurile de productie sa fie impartite. Vezi experienta Toyobaru, unde atat Toyota cat si Subaru ar fi putut fara probleme sa dezvolte modelul singuri dar a fost mult mai profitabil impreuna. Oricum actualul CEO al Caterham nu este altul decat fostul sef al Renault Sport . Nu ar fi o surprza ca pe viitor Caterham sa fie legata intr-un fel sau altul de Renault sport. Din nefericire traim intr-o perioada in care masinile nu mai sint facute in garaj ci in biroul unor contabili sau oameni din marketing. Oricum este fantastic faptul ca se lanseaza brandul Alpine din nou-cu sau fara micile compromisuri facute.
    20 1
  • @Nu conteaza.

    Ai dreptate privind importanta relansari lui Alpine! O asa legenda merita renascuta! . Insa in ceea ce priveste Toyota - Subaru, ai dreptate doar partial. In primul rand Toyota e actionar la Subaru deci cheltuielile pana la urma nu se impart intre doua entitati diferite ca in cazul Renault - Caterham. In al doilea rand colaborarea pentru BRZ-GT 86 (probabil la ea te referi) este o exceptie traditionala. Aceste modele au fost dezvoltate in comun inca de pe vremea in care masinile erau facute in garaj, cum spui tu. De altfel frumusetea colaborari intre cele doua marci consta tocmai in faptul ca nu se baga una peste alta. In afara de GT86, cate modele Toyota cu motoare boxer ai vazut? Sau cate modele Subaru ai vazut cu motorizari de Toyota? Justy, Trezia ... si cam pauza. Modelele traditionale ce poarta sigla cu stele, Impreza, Forester, Outback, Legacy etc au motoare boxer si sunt dezvoltate de Subaru si nu au nimic in comun cu Toyota. Spre deosebire de germani, la japonezi marcile din cadrul aceluiasi concern isi pastreaza identitatea neexistand tendinta de a se domina una pe cealalta.
    5 2
  • Nu conteaza
    @Misa
    Mabucur ca sint persoane care inteleg ceea ce inseamna Alpine.
    Pe de alta parte chiar daca Toyota este actionar la Fuji Industries( compania mama a Subaru), costurile au fost injumatatite fara discutie in dezvoltarea modelului Toyobaru. Nefiind o implicare directa in Subaru (Toyota nu este actionar majoritar la FHI) se poate vorbi doar de o relativa influenta asupra Subaru. Dar la urma urmei ambele marci vroiau sa dezvolte un model de natura BRZ-GT86 iar fara colaborarea aceasta cei doi ar fi cheltuit ambele suma intreaga aferenta dezvoltari a doua modele.Asa este o situatie in care ambele castiga financiar in ciuda compromisului.
    4 0
  • @ Nu conteaza,

    Hai ca pana la urma ne-am inteles -:))). Si eu ma bucur sincer sa stiu ca mai exista admiratori ai unor branduri de traditie. Tine-o tot asa!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru
Descarcă aplicaţia Automarket