România are cea mai mică rată de motorizare din Europa: 396 de mașini la 1000 de locuitori

de Tiberiu Safta
Vineri, 20.01.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit datelor oficiale furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), România este țara cu cea mai mică rată de motorizare din Europa. Astfel, țara noastră are doar 396 de mașini la fiecare 1000 de locuitori.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a publicat date oficiale despre situația ratei de motorizare la nivel european. Raportul ia în considerare atât țările membre ale Uniunii Europene, cât și cele EFTA și Marea Britanie. Valorile, valabile până în anul 2021, arată că rata medie de motorizare din Europa este de 564 de mașini la fiecare 1000 de locuitori.

Din păcate, România se clasează pe ultimul loc la acest capitol, fiind țara cu cea mai mică rată de motorizare de pe tot continentul. Astfel, datele ACEA relevă că România are doar 396 de automobile la fiecare 1000 de locuitori. Cea mai apropiată țară la acest capitol este Letonia, cu 400 de autoturisme la 1000 de locuitori și care are o suprafață de aproape 4 ori mai mică față de România.

De asemenea, rata de motorizare a vecinilor noștri din Ungaria este de 413 mașini la 1000 de locuitori. Interesant este faptul că nu există date la acest capitol pentru Bulgaria, și aceasta membră a Uniunii Europene.

Țările cu cele mai mari rate de motorizare din Europa sunt Luxemburg (698 de mașini la 1000 de locuitori), Polonia (684 de mașini la 1000 de locuitori) și Italia (672 de mașini la 1000 de locuitori). Alte țări cu rate mari de motorizare sunt: Cipru (661/1000), Estonia (621/1000), Islanda (618/1000), Germania (584/1000), Franța (573/1000), Marea Britanie (546/1000) și Spania (535/1000).

VÂRSTA MEDIE A PARCULUI AUTO DIN ROMÂNIA: 15.1 ANI

De asemenea, raportul mai relevă și vârsta medie a parcului de autoturisme. În cazul României, aceasta este de 15.1 ani. La acest capitol, Grecia are cel mai învechit parc auto, cu o vârstă medie de 17 ani, urmată descrescător de Estonia (16.8 ani) și Cehia (15.6 ani).

La polul opus, Luxemburg este țara cu cel mai puțin învechit parc auto, cu o vârstă medie de doar 7.6 ani. Celelalte țări europene cu o vârstă medie mai mică de 10 ani a parcului auto sunt: Danemarca (8.5 ani), Austria (8.7 ani), Irlanda (8.8 ani), Islanda (9.1 ani), Elveția (9.3 ani) și Belgia (9.5 ani).

Vârsta medie a parcului auto din toată Uniunea Europeană este de 12 ani.

Între timp, vârsta medie a parcului de vehicule comerciale ușoare din România este de 13.9 ani. Aici, Austria este lider la acest capitol, cu o vârstă medie de 6.2 ani, în timp ce Grecia este pe ultimul loc, cu o vârstă medie de 20.8 ani pentru aceste vehicule.

Pentru România, situația nu este la fel de bună în privința vârstei medii a vehiculelor comerciale medii și grele. În țara noastră, vârsta medie a acestor vehicule este de 18.6 ani. Doar Italia și Grecia sunt sub noi, cu o vârstă medie de 19 ani, respectiv de 22.7 ani.

La final, România este codașă cu privire la vârsta medie a autobuzelor, cu o medie de 20.2 ani. Singurele țări care se apropie de această valoare sunt Grecia (19 ani) și Polonia (16 ani), în timp ce Austria este fruntașă aici, cu o vârstă medie a autobuzelor de numai 5 ani.

via ACEA

Comentarii (19)

  • Mircea Badea
    perfect, sunt in medie...nu arunc banii aiurea
    8 21
  • Varsta parcului auto de 15 ani chiar este rezonabil, față de media europeană de 12 ani, de fapt avem Grecia, Cehia, Estonia care sunt mai " sărăntoci, rupți în dos și demodati " decât noi, cu-n parc auto și mai vechi . În anii '90, varsta era dublă cel puțin .
    18 2
  • Da cele mai multe mertane și benveuri vechi
    8 15
  • masini nu avem multe raportat la mia de locuitori, insa in general avem masini relativ mari, de familie, tip octavia/duster, ceea ce e suficient, ar veni o masina cu 5 locuri per familie cu 3-4 membri.

    altii clar au mult mai multe masini, dar majoritatea lor sunt clasa mini/mica, italia de exemplu e dominata de masini mici tip fiat panda. asta combinat cu faptul ca italienii nu prea mai fac copii, acolo fiind multe gospodarii compuse din 1-2 persoane, reiese iar ca nevoile sunt acoperite suficient.

    desi in romania masini sunt relativ putine, ele par multe si este aglomeratie peste tot pentru ca avem foarte putine drumuri, de orice categorie, prin urmare toate masinile se vor inghesui pe putinele rute disponibile.
    16 8
  • Mircea
    "Din păcate, România se clasează pe ultimul loc la acest capitol, fiind țara cu cea mai mică rată de motorizare de pe tot continentul. "
    Eu as zice din fericire.
    Sunt foarte multe probleme cu infrastructura, nu sunt parcari si multe din masini sunt dieseluri obosite. Deci mai multe masini ar inseamna si mai multe probleme.
    Apoi avem multi soferi idioti cu permise cumparate, avem politie corupta, suntem pe primul loc la accidente mortale.
    Va dati seama cate probleme ar fi sa avem si mai multe masini pe strazi???
    18 17
  • @inexorabil
    Iar scrii mult si prostii.
    Am zis scurt si la subiect, dar e greu cu unii sa priceapa.
    Hai sa comentez eu scurt: un mucea retard de 19 ani isi ia Bemveu, ca din experienta lui de retard mintal, e cea mai tare masina/marca de pe fata pamantului. El agata o pustoaica de 13 ani pe care o lasa gravida si la 14 ani ea are deja copil. Desigur retardul pierde controlul volanului si face accident.
    Concluzie: mama prostilor e mereu gravida si astia cu BMW-uri sunt cei mai experimentati soferi, chiar si la 19 ani!
    Deci clar avem nevoie de mai multe masini in Romania, preferabil BMW-uri, ca sunt sigure si foarte bune.
    11 18
  • @dan_grc
    Si varsta medie a soferilor de BMW pare a fi 19 ani.
    Si tot in curse ilegale de masini participa:
    https://adevarul.ro/stiri-locale/alba-iulia/un-bmw-condus-de-un-sofer-de-19-ani-a-zburat-la-2231794.html
    Deci oare avem nevoie de mai multe masini?
    Sau de mai multa educatie pentru ca se inmultesc cocalarii?
    6 14
  • Mircea Badea
    ne trebuie masini(bicle. moto) electrice, nu termice oricum.
    1 22
  • Mircea Badea
    in vest conduc multi si la 80-90 de ani...asta ar mai lipsi in romania..plus ca toti pustii se duc cu masina si la job, nu doar la facultatea "serala" a romanilor..
    1 21
  • andrei
    cele mai putine, dar cand pleci in concedii nu ai loc de masini. cum o veni asta????
    4 2
  • nu e clar ca politistul a deranjat turul de calificare al pilotului teutonic?
    0 5
  • Roata patrata
    Cine este ACEA? Ce urmărește prin aceste "date furnizate"? De unde au luat datele, de au ajuns la acest raport? De ce 15 ani reprezinta pragul de vechime al unei mașini, când imediat după ce ai cumpărat o ii scade valoarea cu 10%?
    5 8
  • Banditos
    cea mai mica rata de motorizare din Europa

    da' mai,

    dar avem cea mai mare rata de accidente mortale din Europa

    @roata, pragul de vechime e una si valoarea e alta. Pe mine ma suprind cele doua voturi pozitive pe care le-ai primit. Sau nu ar trebui!?
    6 1
  • Progresiștii spun că avem prea multe :)) Ei ar vrea să umblăm pe jos și privilegiații cu electricele ”ECO”. Ca în comunism.
    5 3
  • Banditos
    Pana atingem rata de motorizare a Europei eu as zice sa ramanem la ce ne pricepem cu adevarat:

    1. cei mai multi morti la mia de kilometri parcursi,
    2. cei mai multi morti la numarul de masini pe cap de locuitor
    3. cei mai multi morti la mia de kilometri de autostrada

    Sau punem caruta in fata boilor? Ca deobicei?
    5 2
  • Roata patrata
    @Banditos, ma faci sa ma gândesc la aceasta stire: Un elicopter s-a prabusit intr-un cimitir. Politistii au recuperat 300 de victime.

    Nu știu de unde ai datele, informatiile privind numărul morților, dar sper ca nu de la "ora 17" și mai sper ca în rata mare de mortalitate nu sunt adunate și insectele de pe parbriz.
    2 2
  • Banditos
    Numai departe de acest forum, draga colega.
    1 1
  • @Moldovean
    Care multe moncher?
    Se fac praf cu mile:
    https://stiriest.ro/2023/01/22/un-tanar-beat-a-trecut-cu-masina-peste-un-sens-giratoriu-si-s-a-oprit-intr-un-zid/
    Zici ca e stire standard: tanar 19 ani cu BMW.
    Sa nu se mai mentioneze marca masiniiiiiiii la stiri. Ca se stie ce conduc cocalarii!!!!
    In 2 saptamani 3 tineri de 19 ani au facut praf 3 BMW-uri cel putin.
    Numarul prostilor e in crestere, numarul troacelor creste si el.
    Cum sa avem mai multe, cand si astea pe care le avem, le fac praf retarzii si mai sunt si sustinuti si apreciati de semenii lor cocalarii!!!
    Apropos, cica BMW isi recheama in service toate electricele, ca se opresc in mers:))
    2 3
  • cocalari au fost sunt si vor fi dar ce ne facem ca se inmultesc pensati astia spalati pe creier
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru