România rămâne țara din UE cu cea mai ridicată rată a mortalităţii în accidente rutiere

de Paul Cosma
Marti, 20.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Aproximativ 18.800 de persoane şi-au pierdut viaţa în urma unui accident rutier în cursul anului trecut în Uniunea Europeană, o scădere de 17% faţă de 2019, potrivit datelor publicate de Comisia Europeană.

Suedia, cu 18 decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, a fost și în 2020 țara cu cele mai sigure drumuri din UE. 

La polul opus se află România, cu 85 decese cauzate de accidente rutiere, în timp ce media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.

Potrivit cifrelor provizorii publicate de Executivul comunitar, 18 state membre au înregistrat o scădere record a numărului de accidente rutiere mortale în 2020. La nivelul UE, numărul deceselor a scăzut în medie cu 17% faţă de 2019, deşi reducerea a fost departe de a fi uniformă, cele mai mari scăderi (de 20% sau mai mult) fiind observate în Belgia, Bulgaria, Danemarca, Spania, Franţa, Croaţia, Italia, Ungaria, Malta şi Slovenia. 

În schimb, cinci state membre (Estonia, Irlanda, Letonia, Luxemburg şi Finlanda) au înregistrat o creştere a numărului de decese, deşi numărul acestora tinde să fluctueze de la an la an în ţările mici.

În cazul României, scăderea a fost de 12%, de la 96 decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori în anul 2019 până la 85 decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori în 2020.

În cursul deceniului precedent, între 2010 şi 2020, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 36% în Uniunea Europeană, de la 67 până la 42 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, o scădere care nu atinge obiectivul stabilit pentru deceniul respectiv, şi anume reducerea cu 50% a numărului de decese. 

Cu toate acestea, cu 42 de accidente rutiere mortale la un milion de locuitori, UE rămâne continentul cu cele mai sigure drumuri din lume.

Cu titlu comparativ, media mondială este de peste 180.

În România, între 2010 şi 2020, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 31%, de la 117 la 85 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori.

Via Agerpres

Comentarii (22)

  • pentru ca in romania nimeni nu respecta legile si politia nu amendeaza cum trebuie. daca s-ar aplica amenzi usturatoare s-ar circula mai normal si in Romania.
    20 15
  • Virgil Vochina
    80% dintre accidente sunt cauzate de soferii,pietonii,carutasii si biciclistii morti de beti.In tara unde nu exista lumini si marcaje pe sosele,basca vopsea reflectorizanta,nici nu ma mira ca suntem pe primul loc la accidentele mortale. Trecerile peste calea ferata oare cand le vor semaforiza pe toate?PS Cretinii care merg pe contrasens pe autostrada,depasesc in curbe,pe treceri,iti intorc brusc in fata sau iti ies in fata masinii de pe stradute fara sa se asigure,exista in fiecare tara europeana in proportii egale.
    20 1
  • Seriff
    O cauza principala a deceselor in Romania o reprezinta intratul pe contrasens, de cate ori nu ati vazut la stiri masini sau chiar tir-uri care au intrat pe contrasens, evident daca am avea autostrazi lucrurile astea nu s-ar mai intampla, dar la noi sunt alte probleme, gen sa purtam masca pe strada, sa nu circulam noaptea si sa interzicem diesel-ul, in rest toate sunt bune si frumoase, le-am rezolvat pe toate.
    18 13
  • Seriff
    Iar primesc manutze rosii, probabil de la oameni gen Huidu sau alti retardati care au intrat pe contrasens si au omorat nevinovati in Logan-uri.
    15 9
  • Mircea
    Oare de ce Suedia are cel mai mic numar de morti in fiecare an?
    Cred ca autostrazile sunt de vina :)
    7 4
  • Seriff
    @Mircea, pentru ca au drumuri evident, daca faci un drum Bucuresti - Botosani, treci prin 100 de sate unde gasesti caini, carute, biciclisti beti, masini parcate efectiv in mijlocul benzii, plus o gramada care evident ca nu au rabdare sa mearga legal atatia km si se hazardeaza in depasiri de multe ori periculoase si facute la limita, asa e in toata tara, du-te pe Ploiesti-Targoviste sa vezi cum se depasesc la limita tirurile, sunt cruci pe marginea drumului la fiecare 5 km.
    19 1
  • Chiar si asa, exista o scadere a accidentelor mortale si la noi, cu toate ca sunt mai multe masini decât acum zece ani.
    18 0
  • @dan_grc
    Poate ca din cauza faptului ca inainte limita alcoolemiei era de 1 la mie(si apoi scazuta la 0.8) si ca nimeni nu facea parnaie si nici nu i se anula carnetul daca era prins matol la volan. Acum e 0 si am auzit ca ti se cam si anuleaza carnetul daca te prind baut+ cutuma in justitie,beat+accident chiar fara victime,acum iti cam iei si parnaie.Inainte aproape toata Romania conducea beata la volan,si ziua si noaptea
    9 5
  • UE continent?! Cine nutrește un asemenea vis umed? Deocamdată, UE este doar un anus contra naturii.

    Pe acest (să admitem) continent, și să vrei să comiți accident și nu vei avea cu ce. Fiindcă dreptul de proprietate personală va fi suspendat la un moment dat. Dar zombilor Noului Turn Babel nu li se pare nimic în neregulă (nu doar prin prisma libertăților fundamentale). De fapt, ei prețuiesc o singură proprietate: aceea de a se prosterna în fața "competenților", "cinstiților" și "infailibililor" din tenebre, adică în fața singurilor oameni cu adevărat liberi și care, desigur, sunt proprietarii discreționari ai Globului (deci și ai idolatrilor/sclavilor dumnealor).
    18 22
  • @Seriff
    Suedia: "pentru ca educatie si pentru ca Volvo".
    Drumurile nu sunt exceptionale nici la ei, dar sunt mai educati si ii ajuta si masinile.
    10 5
  • Seriff
    Sunt mai educati, asta clar dar ii ajuta si sosesele, nu cred ca la ei faci 500 km in 10 ore mergand preponderent pe drumuri inguste cu o singura banda care trec prin sate unde sunt multe pericole.
    15 2
  • Sunt 4 categorii mari de probleme

    1) pietonii care trec strada în locuri nepermise şi fără să se asigure, sau riscă dar maşinile merg cu viteze mult superioare ălora 50 km/h

    2) debandada crasă a şoferilor vitezomani, lipsa cvasitotală a radarelor în localităţi, oraşe, sate

    Se circulă cu 80-90 km/h în sate, localităţi mici la greu.... radarele aproape inexistente....

    Şi unele stau la mită, de aiurea ca nişte dobitoci la intrarea în localităţi sau la ieşire unde nu mai există nici case, dar încă deh e intravilan
    (Vezi ieşirea din Brăila spre Galaţi - unde nu e nici dracu dar limita e în mod total tâmpit 50 km/h!!! dar şpăgarii poliţişti brăileni stau la reprezentanţele auto la şpagă cu radarul, deşi nu există treceri de pietoni, nicio clădire rezidenţială, nimic)

    3) radarele puse total de aiurea, corupţia din sistem, LIPSA COMPLETĂ A RADARELOR FIXE de pe autostrăzi şi mai ales din CENTRUL localităţilor !

    Adică orice sat trebuie să aibe radar fix la cel puţin 1 trecere de pietoni şi cea mai importantă din localitate !

    Cu trimiterea direct a amenzii acasă !

    4) Infrastructura
    Da, drumurile cu o singură bandă pe sens clar aduce multe accidente
    Nu este o scuză dar este o realitate

    SE POT LUA MĂSURI dar nu se vrea !!!!
    De ce???
    Pentru că peştele de la cap se împute !
    Ei, politicenii, poliţiştii îi dau tare ca vitezomanii.
    5 9
  • Intr-o noapte am intalnit o caruta cu crengi/lemne relativ subtiri atarnand in spate fara nici un semn reflectorizat. Din sens opus venea o masina. Caruta era invizibila, desi observand niste umbre ciudate imi concentram toata atentia sa vad daca e ceva in fata.
    Faptul ca nu am nu am lovit-o, si evident nu am murit, a fost noroc chior. Am ajuns in dreptul ei la cateva secunde dupa ce a facut dreapta.
    19 1
  • Andrei
    România e și țara cu cei mai mulți imbecili care mor cu legea în mână, care analizează virgula din lege în loc sa conducă prudent. "Am prioritate deci merg ca boul înainte".

    E și țara cu cei mai mulți imbecili care cred ca drumurile proaste cauzează accidente, nu neadaptarea vitezei și stilului de condus ca condițiile de trafic. "E drumul prost deci trebuie sa bag 90km/h in localitate și sa depășesc tot ce îmi iese în cale".

    E și țara cu cei mai mulți imbecili care au impresia ca dacă au o mașină bună înseamă ca și ei sunt șoferi buni.
    24 2
  • @Serif
    Primești voturi negative nu pentru ca nu ai dreptate ca mulți intră pe contrasens și cauzează accidente. Primești pentru ca ai impresia ca autostrada va rezolva problema.
    Educația și inteligența nu se rezolvă cu autostrada. Cei care intră aiurea pe contrasens merg cu pedala la volan pe autostradă și fac slalom printre vehicule. Sau intră în depășire fără sa se asigure ca nu vine alt Schumacher ratat din spate.
    18 5
  • Legile blande,condamnarile cu suspendare,,”apa de ploaie” cu dosarul penal apoi liber(la recidiva),permise de conducere date pe spagi si nu in ultimul rand infrastructura rutiera,semnalizarile,,dau ”roade Cei ce au facut doua petice de autostrazi si legi blande pt infractori,,vor acum pensii speciale..
    13 1
  • @noname00

    fix aceeasi experienta am avut-o si eu, dar caruta fiind incarcata cu fan. Era ca o pata de "nimic" in fata, ca un fel de intuneric...

    Sunt 20 de ani de atunci dar experienta mai ciudata n-am trait.
    13 0
  • @noname ceva similar am avut şi eu cu o căruţă....

    Seara târziu spre noapte, drum naţional, gen spre Slobozia, mult departe de orice sat, copaci pe de o parte şi alta a şoselei, o curbă foarte largă și abia văd parcă ceva ca o nălucă.... deşi nu aveam viteză mare .... efectiv nu am mai apucat să schiţez nici un gest, în fracţiunea următoare mi-am dat seama că era o căruţă deloc semnalizată, nu tu felinar, nu tu vestă, nu tu ochi de pisică, nu tu numere comunale, absolut nimic !!!

    Norocul chior era că era pe contrasens, şi mi-am păstrat sensul de mers !

    Dacă era pe sensul meu, oricât aş fi frânat şi oricât de brusc, cele mai bune reflexe tot o luam din plin !

    Am dat tot drumul flashuri de atenţionare celor de pe contrasens (puţini din fericire) că este un pericol.

    Sper ca idiotul cu căruţa să fi ajuns în viaţă la destinaţie.
    5 3
  • Limita de viteză pe autostradă în Suedia este 110, nu 130, iar pe naționale 90, și sunt multe zone unde circulația se efectuază alternativ 1 bandă cu 2 benzi și unde există, probabil, limită de viteză. Cu toate astea acoperi o distanță de 500km în 6-7 ore. Aceeași distanță, în România, mergând legal, o faci în 7-8 ore. Faci 10 ore dacă te oprești din oră în oră.
    8 2
  • Tocmai ce am citit un comentariu în care zicea unu' ca "În 2021 n-o sa dau banul pe o rabla (...) care nu trece de 185 orice ati zice voi,ca viteza ucide,ca nu avem autostrazi sau unde sa mergem cu ele,blabla..."
    Și este intersant că unii chiar îl aprobă. Bine, dacă-i întrebi nci ei nu știu exact de ce...
    Cam asta ar fi. Chestia este că este vorba de lipsă de responsabilitate și iq. Pentru că despre ce altceva poate fi vorba cand te duci ca bezmeticul cu 200 pe autostradă, sau te sui fumat la volan ori te crezi Schumacher?
    12 13
  • Ca asa vrea eu sa merg cand e liber,cu peste 200,ca nu mi-am luat masina de 3l sa ma inchin la ea.
    10 13
  • Clasic
    Infrastructura depășită . De câte ori nu ați observat semnul liniei continuue acolo unde este vizibilitate ? Sau atunci cand nu ai vizibilitate si nu este semnalizata o curbă? Semne uitate de timp de zeci de ani și alte zone unde nu este semnalizat nimic desi ar trebui . Ziua trece leafa merge noi cu spor muncim .
    11 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru