Seat culegele roadele pentru dezvoltarea brandului de performanță Cupra: "Am avut critici, dar vânzările au crescut cu 70% în 2019"

de Daniel Popescu, Foto :Cupra
Marti, 14.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Seat consideră că dezvoltarea brandului de performanță Cupra a fost cea mai bună decizie, în contextul în care vânzările au crescut cu 70% în 2019, iar noua divizie are potențialul de a deveni cea mai profitabilă pentru spanioli.

SEAT a decis în 2018 să transforme Cupra într-un brand de sine-stătător, cu scopul de a crește vânzările mărcii și de a putea comerciliza modelele cu un adaos comercial mai mare.

Decizia a fost privită cu suspiciune în contextul în care Seat este un brand de volum, însă oficialii mărcii afirmă că decizia a fost una excelentă în contextul în care vânzările modelelor Cupra au crescut în 2019 cu 70%.

"La vremea respectivă, au fost mulți oameni care au avut dubii. De la lansarea brandului am vândut 40.000 de unități la nivel global, dintre care 25.000 în 2019.

Asta înseamnă cu 70% mai mult decât cu un an înainte", a precizat Wayne Griffiths, noul CEO al Seat.

De altfel, în raportul financiar pentru anul 2019, Griffiths afirma că noul brand va fi crucial pentru profitul obținut de Seat.

"Cupra reprezintă o prioritate strategică pentru Seat. Cu mai multe modele emoționale și o marjă de profit mai mare, Cupra își propune să atingă o cifra de afaceri de un miliard de euro atunci când toate modelele sale vor fi pe piață. Brandul va fi crucial pentru creșterea marjei de profit", afirma oficialul Seat.

În total, Seat va lansa 7 modele sub brandul Cupra, iar acestea vor include și versiuni plug-in hybrid și electrice.

Constructorul a dezvoltat deja și primul Cupra de sine-stătător, care nu are corespondent în gama Seat: SUV-ul Formentor.

Via Autocar

Comentarii (4)

  • Bravo lor! Probabil majoritatea s-au vandut in Spania. Acolo Cupra e un soi de mandrie nationala. Oricum, excelenta miscare strategica!
    Si masinile sunt wow, trebuie sa recunosc.

    Daca ar fi de inteles ceva din toata povestea, ma refer la marii strategi din ind auto, e ca oamenii nu vor masini cu motoare de 1L si 3 pistoane. Daca atat s-ar intelege, castigul celor de la Seat ar putea fi un castig pentru toata lumea.
    6 2
  • SEATFan
    PMC Stii tu din surse sigure ca in Spania "probabil" s-au vandut majoritatea sau doar te-ai dat cu parerea? Eu lucrez in reprezentanta SEAT-Cupra in Anglia, si numai in 2019 s-au vandut 3792 de bucati Cupra (Leon, Ateca), in 2018 - 2782 bucati si in 2020 pana in martie inclusiv - 980 de bucati. Si am din sursa sigura pentru Germania 5132 bucati numai in 2019. O zi buna.
    1 0
  • imi place chestia asta cel mai mult: "o marjă de profit mai mare"...pe care eu o traduc prin : "cumparati fratilor din astea cat mai multe sa ne umpleti contul"
    1 0
  • @SeatFan: nu, nu stiu din nicio sursa. Stiu doar ca in Spania sunt extrem de iubite masinile astea Cupra. Si am spus ca "probabil". Daca tu stii mai bine, ma bucur sa vii cu cifre exacte. Si nu ma supar deloc daca ma contrazici.

    Masinile astea noi de la Cupra recunosc ca sunt absolut bestiale. Cand ma uit la ele nu imi aduc deloc aminte de VAG, ceea ce E UN LUCRU BUN! Daca reusesc oamenii astia sa faca o masina care pare cu totul altceva decat suratele ei de grup, nu pot decat sa-i felicit sincer. Bravo lor!
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru