Noul Cupra Formentor facelift: design revizuit și motor nou de 333 CP

de Tiberiu Safta
Marti, 30.04.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cupra a lansat oficial noul Formentor facelift. Noua versiune actualizată a SUV-ului de performanță aduce un design revizuit, mai multe noutăți la interior, precum și un motor nou care dezvoltă 333 de cai putere.

Constructorul spaniol a dezvăluit oficial noua versiune facelift pentru Formentor. Principalele noutăți aduse de versiunea actualizată a SUV-ului de performanță constau într-un design ușor revizuit, dotări noi la interior, dar și un motor nou de 333 de cai putere și o generație nouă de motoare hibride plug-in.

DESIGN NOU AL PĂRȚII FRONTALE

Să începem cu exteriorul. Noul Cupra Formentor facelift va putea fi recunoscut ușor după o parte frontală redesenată. Astfel, dispare grila mare în favoarea unei forme ascuțite asemănătoare unui bot de rechin, în timp ce bara de protecție aduce un design nou cu mai multe prize de aer.

Tot în partea din față, noul Formentor facelift primește faruri LED Matrix cu o semnătură luminoasă nouă sub forma unor triunghiuri. Sigla mărcii este acum montată în vârful părții frontale, imediat după capotă. Inclusiv stopurile LED au o semnătură luminoasă nouă, iar aici avem și o siglă iluminată care întrerupe dunga LED a luminilor. Bara din spate are, de asemenea, un design nou, cu prize de aer integrate în părțile laterale.

Noutățile la exterior sunt completate de jante noi, cu dimensiuni de 18 și 19 inch. Paleta de culori include 8 nuanțe, dintre care două sunt noi: bronz mat Century și gri mat Enceladus. Celelalte culori disponibile sunt: albastru Fiord, negru Midnight, alb Glacial, Magnetic Tech, gri Graphene și Magnetic Tech Matt.

SISTEM MULTIMEDIA MAI MARE

Noutăți avem și la interior, acolo unde Formentor facelift primește un instrumentar digital nou, precum și un ecran central mai mare, de 12.9 inch.

Sub ecranul central sunt prezente comenzile tactile prin glisare pentru reglarea volumului și climei, care sunt acum iluminate.

De asemenea, noul Formentor facelift primește acum mai multe materiale reciclate pentru tapițerie, precum și un design ușor revizuit pentru consola centrală, bord și pentru panourile portierelor. Scaunele pot fi îmbrăcate în tapițerie din microfibră reciclată în proporție de 73% sau în piele sintetică prietenoasă cu mediul.

La final, noutățile la interior sunt completate de un sistem audio nou de la Sennheiser Mobility, cu 12 incinte.

MOTOR NOU DE 333 CP

Noul Cupra Formentor facelift va fi disponibil, ca până acum, și în versiunea mai puternică VZ. Gama de motorizări include nu mai puțin de 8 motoare diferite, dintre care avem 4 pe benzină, două hibride plug-in, un mild-hybrid și un diesel.

Cel mai mic motor, un benzinar de 1.5 litri, dezvoltă 150 de cai putere și este cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte. Următorul motor în gamă, un 2.0 TSI, livrează 204 cai putere și funcționează alături de o cutie automată DSG cu 7 trepte și tracțiune integrală.

Versiunea mai puternică Formentor VZ primește două motorizări, dintre care una este nouă. Prima dezvoltă 265 de cai putere și este cuplată la o cutie automată cu 7 trepte, iar puterea este transmisă către roțile din față.

A doua motorizare este nouă pentru acest model. Mai exact, noul motor dezvoltă 333 de cai putere și introduce un nou mod de rulare Cupra, calibrat special pentru circuit.

De asemenea, acest motor primește și tehnologie de separare a cuplului, iar exemplarele echipate cu noul propulsor pot fi dotate opțional cu noile frâne Akebono, cu etriere cu 6 pistoane. Și acest motor este cuplat la o cutie automată cu 7 trepte.

În gamă sunt disponibile, de asemenea, un motor de 150 de cai putere cu tehnologie mild-hybrid de 48 de volți, un diesel de 2.0 litri care dezvoltă tot 150 de cai putere, precum și două motorizări hibride plug-in, de 204, respectiv 272 de cai putere. În cazul versiunilor hibride, acestea primesc noul motor TSI de 1.5 litri și o baterie mai mare, de 19.7 kWh capacitate netă.

Datorită bateriei mai mari, autonomia în modul electric depășește 100 de kilometri. Acumulatorul va putea fi încărcat la o putere de până la 50 de kW la o stație rapidă sau la un wallbox de 11 kW. Versiunea cu motorul de 272 de cai putere poate fi echipată și cu frâne Brembo, cu etriere cu 4 pistoane.

La final, noul Cupra Formentor facelift primește și o listă generoasă de sisteme de asistență: cruise control adaptiv și predictiv, asistent pentru călătorii, asistent pentru ieșirile laterale și asistent pentru situații de urgență.

Cupra nu a anunțat deocamdată prețurile noului Formentor facelift.

via Cupra

Comentarii (7)

  • Un circ de masina pt cei cu puta mica
    Ia rinteriorul e ... bland AF
    3 9
  • Diana Șosoacă
    Nici mie nu-mi place.
    Bot de rechin avea Aventadorul, contemplat frontal era leit Marelui Alb, exemplarul de mai sus aduce semnificativ a guvid.
    1 6
  • Băi, numai oameni rafinați pe aici.

    Totul le pute. Duster e cazan, asta e pentru cei cu puța mică... zici că au fost fătați în Cullinan.

    La salariile din România și la prețurile de acum și Dusterul pare Porsche, dar românașilor le pute.

    Vreau să văd aici comentarii, să vedem ce salarii au cei cu gura mare (inclusiv electrificații care visează la Tesla și la Taycan) și să explice cum își împart ei bugetul ca să cumpere o mașină nouă.

    Sunt tare curios.
    15 2
  • Diana Șosoacă
    ignis
    Ai dreptate, dar doar parțial.
    Formentor are si puncte forte.
    Mi-am permis sa dentific un mare beneficiu la varianta facelift:
    s-au lepădat de motorul cu șase cilindri, un enorm generator de CO2.
    0 10
  • Deleagu
    Ti-ai pus numele "Diana Sosoaca" si mai si debitezi idei tampite. Cum sa nu primesti dislike? :))
    5 1
  • Diana Șosoacă
    Bine că ești tu dăștept.
    0 5
  • @ignis
    aici se discuta de gusturi si de dezavantajele dulaputurilor..
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru