Seat Leon Cupra a stabilit un timp record pe Nurburgring pentru automobilele cu tracţiune faţă

de Dragoș Băltățeanu
Luni, 03.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Seat a doborât recordul pentru parcurgerea unui tur pe Nurburgring cu modelul Leon Cupra 280. Timpul obţinut: 7m58.4s.

SEAT a reuşit să doboare recordul pentru parcurgerea unui tur al celebrului circuit Nurburgring cu modelul Leon Cupra 280. Este vorba de recordul rezervat maşinilor cu tracţiune faţă, iar Leon-ul Cupra avându-l la volan pe pilotul spaniol Jordi Gene a reuşit să oprească cronometrul după 7minute şi 58.4 secunde.

Honda ameninţă de ceva vreme că noul Civic Type R va oferi o supriză la capitolul recorduri pe Nurburgring, dar până când japonezii vor reuşi să şi demonstreze acest lucru, Seat a decis să arate ce poate. Clipul dat publicităţii de către marca spaniolă atestă faptul că noul Leon Cupra 280 a doborât recordul ce era deţinut de Renault Megane RS cu timpul de 8 minute şi 7.97 secunde, record ce fusese stabilt în 2011.

Urmareste Automarket
La volanul Seat-ului s-a aflat pilotul spaniol Jordi Gene, campion în cursele de turisme.
Gene a reuşit o viteză medie de 154.9 km/oră de-a lungul turului record, iar viteza maximă atinsă a fost de 242 km/oră.
Maşina pilotată a fost varianta de serie echipată cu anvelope opţionale Michelin Pilot Sport Cup 2.

Seat Leon Cupra 280 este cel mai puternic model de stradă creat vreodată de marca spaniolă. Datorită motorului de 2.0 litri turbo, Leon Cupra pune la dispoziţia celui de la voaln 280 CP şi 350 Nm.

Comentarii (12)

  • felicitari seat!!!
    18 3
  • am o rugaminte la fanii SEAT, poate sunt atat de buni sa ofere un link cu vanzarile de modele hot hatch pe anul 2013?

    merci :
    4 25
  • Multi (Astra OPC, cel mai recent) au incercat pana acum sa-i ia recordul lui Megane RS si nu au reusit. Daca la Honda Civic Type-R sau Ford Focus RS, care inca sunt in dezvoltare ma astept oarecum sa reuseasca sa coboare sub Megane RS pe Nurburgring, la Seat Leon Cupra chiar nu ma asteptam deloc.

    Asta dovedeste (alaturi de dominatia curenta a lui Polo in WRC) ca si grupul VW are un departament competent in pregatirea masinilor de competitie si nu mai poate fi acuzat de lipsa de rezultate in motorsport.

    Partea care ma dezamageste pe mine personal este ca acest rezultat pozitiv va fi mentionat in dreptul marcii-surogat Seat, cand puteau foarte bine sa obtina acelasi rezultat printr-un Golf GTI sau Scirocco reglat corespunzator.
    5 10
  • Iulian
    @mntsn
    Trebuie putina reclama si promovare si pentru Seat nu?Tind sa cred ca este o miscare inteligenta a celor de la VAG faptul ca au incercat si au reusit sa doboare recordul cu SEAT si nu cu VW.Din ultimele statistici Seat a inceput sa creasca in vanzari,iar aceasta reusita cred ca ajuta la cresterea si mai mare a vanzarilor.
    8 3
  • ce chestie...sa pui o intrebare de bun simt si sa ai raspuns de "bun" simt :))

    daca am sa fiu sanatos in iarna voi pune aceeasi intrebare. Raspunsul...va fi acelasi cu siguranta.

    vise placute fanilor ;)
    4 13
  • Ce nu inteleg unii, este faptul ca ,atunci cand VW se axeaza pe un domeniu, le da na-na tuturor.Ce belfer era Citroen cand concura....aproape singur.A venit VW si franceii le-au cerut.....sa STOPEZE DEZVOLTAREA DIVIZIEI SPORT PT. CA NU-I FACE FATA!!!!Acum cand vor sa dea un suflu adevarat ideii de Sport a Seatului, s-au panicat toti piticii.Voi, epigonii, nu vedeti ce reprezinta Veyronul in lumea auto?Cine il face?Rematult?Nuuuuuuuuu, VW ,iar 100 de complexati si invidiosi vor da vot negativ comentariului.Adica imi vor da dreptate, de fapt!
    11 4
  • Dacia Plant
    Nu inteleg de ce nu vorbeste nimeni de Golf 7 R ? Teoretic ar trebui sa fie peste LEON Cupra sau Octavia RS. Dar am uitat ca are tractiune integrala. Firar el de 4motion. :))
    Interesant ca desi Golf ar fi seful peste Leon si Octavia, Leonul se dovendeste a fi cel mai puternic din gama cu tractiune fata.
    Oricum eu ii felicit si este un pas in fata, fata de modelul anterior care arata ca un monovolum (ca sa nu zic autobus) care oricum era destul de frumos din exterior daca nu il analizai asa bine, dar cand intrai in interior deja atmosfera de autobuz/monovolum era la ea acasa. Urat interior mai putea sa aibe. Acuma noul model a trecut cu bine peste acest handicap ce il avea modelul anterior. O sa mai creasca si vanzarile Seat ca sunt cei mai slabi din cadrul VAG daca nu ma insel.
    4 2
  • @vianu: te intrebi de ce ai luat atatea minusuri pt o intrebare pusa civilizat dar nu te-ai gandit ca poate ai jignit pe cineva numindu-l fan
    Seat. Ia zi, tie ti-ar conveni sa te numeasca cineva fan Chery sau Great Wall? Pai ... vezi cum e ?? :)

    @Iulian: Nu, nu trebuia. Nu mi se pare o idee buna sa aroge meritele tehnice ale concernului unui spin-off insipid pe care se tot chinuie de ani de zile sa-l tina pe linia de plutire, in conditiile in care marca nucleu nu a reusit pana acum sa domine la acest capitol. Iar acum, cand au posibilitatea tehnica, a priva in continuare pe GTI sau Scrirocco de acest vector de imagine mi se pare ca un sabotaj intern la adresa Golf-ului GTI, care in continuare va fi vazut sub Megane RS si viitoarele Focus RS si Type-R, in conditiile in care, repet, stau cu tehnica in buzunar si ar putea sa se ridice peste aceste 3 nume grele. Ce au facut ei acum e doar in scopuri de marketing, sa mai prosteasca pe unu-altu sa cumpere Toledo.

    @LUCCI: sper ca ai inteles ca nu m-am legat de VW, ci doar de marca-surogat Seat. In anii 90 existau in Europa niste fan-cluburi mari si foarte frumoase pentru Golf si Corrado, unde pe langa GTI-urile stock erau si modele care mai de care mai tunate si mai nebune, care nasteau adevarate pasiuni. Ei bine, cum sa le spui acum acelor oameni ca Seat, marca infiintata de statul agrar spaniol cu tehnica expirata de la Fiat si care in respectivii ani 90 fabrica cutia de pantofi Marbella, a ajuns astazi sa propuna o masina peste Golf GTI ca si performante. Nu poate exista o umilire mai mare pt GTI.
    7 7
  • @mntsn...stim la fel de bine (si mai ales cei cu manutza rosie) de ce am incasat atatea voturi negative. Pentru ca Seat NU ARE o pozitie rezonabila intre hothatch-uri. Si, cand nu ai cu ce te lauda, pifanii aleg metoda hit and run!

    Cum am lamurit problema, aceasta Cupra ar putea face o figura frumoasa. Dar vom sti asta numai cand va fi pusa alaturi de RS-uri, ori R-uri. Pana atunci cifrele de pe Nurburgring raman un record de pus in rama.

    Si pentru ca @Lucci vorbea de Veyron...n-am auzit niciodata ca modelul asta (nascut din orgoliul unui CEO) sa participe la vreun duel. E un fel de icoana facatoare de minuni dar, comparativ cu Ferrari, Jag-uri ori McLaren, scumpetea aia de la VW s-a ferit intodeauna sa participe la curse. Ma intreb de ce?

    @Lucci...Bugatti era francez. Asa spune istoria. Si tot Bugatti era un mare amator de curse si un individ cu o minte revolutionara. Capodoperele sale erau, in acelasi timp, minuni tehnice cat si ale designului. Daca e sa ma intrebi pe mine (dar nu ma intrebi) Veyron e la piciorul broastei fata de vechile Bugatti (pastrand proportiile, evident). Deci nu, Veyrron nu reprezinta nimic in lumea auto. Doar motiv de orgasm pentru unii.
    6 5
  • @Vianu-de acord cu originea lui Ettore, dar care e legatura intre nationalitatea lui si ce se afla sub capota?Lambo, nu era italian? Si acum cine l-a scos din c...?Nu cumva VW?Daca Veyronul nu reprezinta nimic in lumea auto, de ce se chinuie toti sa-l ajunga din urma? Ce producator se inhama sa sustina un astfel de proiect?Stii ca la fiecare exemplar se pierd 2,5 mil E. VW a demonstrat ca se poate sa faci ceva extrem si utilizabil pe strada, ca asa multi au fabricat 5 exemplare de nu stiu ce racer si acum ....unde sunt Saleen, De Tomasso samd? Merci de raspuns!
    @mnts-in 1996 un coleg isi luase o Ibiza din '90, parca, si-mi amintesc ca pe capacul culbutorilor(vopsit original rosu) scria in relief Porsche (parca si System , nu mai retin). Da, modelul arata ca un Fiat Ritmo pt. ca erau combinati cu italienii, dar acum ce vina au daca noii stapani le-au trasat sarcini sportive. Cand a aparut GTI-ul , VW nu avea o diviyie sport; acum vor o marca sport cu toate ca tehnologia e disponibila pt. modele ,,de curse'' tuturor membrilor grupului.Statul ,,agrar'' a avut un rol bun, zic eu, ca doar aveau exemplul lui Lambo, care a trecut de la tractoare la Countach. O zi buna. P.S.- ca Leon 2 nu mai pupam noi design....
    5 0
  • csebalyn
    eu cel mai tare ma bucur ca hondarii mai tre' sa astepte inca doua generatii sa faca ceva pe nurburgring, pt ca in ultimii 3 ani au lucrat la o masina de 8:05...si-acu le trebuie brusc una de 7:55... pe care n-o au :))
    @lucci: vw a avut fabia wrc, seat ibiza wrc si octavia wrc sa se bata cu peugeot/citroen si nu le-a iesit. sau ai uitat asta? :) la modul serios acum, vw baga de multi ani bani in toate ramurile, fabia in irc, polo in wrc, scirocco in mai multe campionate nationale, europene, etc; audi la anduranta, seat in mondialul de turisme...deci cam au lectiile facute si rezultatul seat-ului era de asteptat. daca nu le iesea, in schimb, se faceau de rasul lumii. sunt curios cand vor scoate nasul in f1. anul asta era un an bun, ca renault se pare ca dorm in cizme, dupa succesul imens cu motoarele aspirate, se pare ca pt ei vine cosmarul "turbo"...
    5 1
  • Da,dar nimeni nu spune ca leon-ul a fost incaltat cu anvelope special pentru circuit nu cu cele de strada ca si megane rs,asa ca sa ne lasein pace grupul Vag cu porcarii deasta.
    De ce in formula 1 numai Renault si Ferrari domina de 30 de ani
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru