Ședință foto cu Koenigsegg Gemera: GT-ul cu peste 1.700 de cai putere a ieșit pe circuit

de Cornel Șocariciu
Luni, 13.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Koenigsegg Gemera, primul model cu patru locuri dezvoltat de compania suedeză, a ieșit pe circuit pentru o ședință foto. "Mega-GT-ul" dezvoltat de Koenigsegg livrează 1.724 de cai putere mulțumită unui sistem hibrid de propulsie format dintr-un motor pe benzină și trei motoare electrice.

Koenigsegg Gemera, primul "Mega-GT" al companiei, a fost prezentat în urmă cu câteva săptămâni. În momentul lansării, producătorul suedez a publicat doar imaginile realizate în studioul de producție. Acum, Koenigsegg Gemera a ieșit pe circuitul de teste al companiei pentru o nouă ședință foto.

Koenigsegg spune că Gemera va fi produs în doar 300 de unități, iar sub capota GT-ului se află un sistem de propulsie extrem de complex.

Gemera propune un motor cu trei cilindri de 2.0 litri pe benzină (poate funcționa și cu metanol sau etanol) și trei motoare electrice (două dintre acestea fiind amplasate pe puntea spate și unul pe arborele cotit al propulsorului cu ardere internă).

Propulsorul cu ardere internă livrează 600 de cai putere și 600 Nm, iar motorul electric de pe puntea față dezvoltă 406 CP și 500 Nm. Cele două motoare electrice de pe puntea spate oferă fiecare câte 507 cai putere și 1.000 Nm. În total, sistemul hibrid dezvoltă 1.724 CP și 3.500 Nm.

În aceste condiții, Koenigsegg Gemera poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 1.9 secunde, în timp ce viteza de top trece de 400 km/h.

Motoarele electrice sunt alimentate de la o baterie cu capacitatea de 16.6 kWh, iar Koenigsegg susține că Gemera poate parcurge până la 50 de kilometri în modul electric.

Comentarii (8)

  • Corocsenie Adrian
    Ce pacat ca arata ca o Toyota Supra !
    3 9
  • fan skoda
    Arata foarte bine ! Si mai putin de 2 secunde 0-100 km/h ! :))
    5 2
  • *Coada de rățoi* aduce cu a Toyotei Supra, dar cam atât și e oricum un apendice funcțional. Ba nu, și linia orizontală (din vedere profil) a decupării geamlâcurilor în continuarea parbrizului aduce cu a japonezei, dar e o *semnătură* veche a mărcii suedeze.

    Oricum, ca stil e cel mai reușit GT cu 4 uși EVER după mine, în toată splendoarea inutilității lui. Fiindcă pot fi huiduit oricât, dar chiar nu văd rostul unei sufragerii pe roți cu 1.700 CP, la fel de aberantă pe circuit ca un Megane RS Trophy-R cu 4 uși și două locuri. :-)

    Se zice pe bună dreptatate că nu e prea greu să produci o mașină cu preț enorm și costuri de dezvoltare pe măsură, Ușor nu e totuși să scoți o siluetă echilibrat-agresivă la 4 locuri adevărate.

    P.S. Amintirile mă urmăresc :-) -- alea din copilărie (1972) când citeam stupefiat că Lamborghini mărea puterea V-12-ului 4.0 Bizzarrini de pe Espada de la 330 la 355 CP -- ooo, tempora... acum doar unul din cele patru motoare Koenigsegg e mai forțos.
    Cum p-atunci viteza era însă nelimitată în mai tot occidentul, saltul la 1.724 CP cu limitările actuale pare absolut logic, nu??
    14 0
  • Erată? clar că nu are 4 uși -- mă gândeam de fapt la 4 locuri, bruiat și de dilema atingerii (sau nu) a limitelor ultime ale designului auto, înainte de faza dispariției lui previzibile -- cronica unei morți anunțate... de conceptele e-cutiilor autonome aș zice, dar mai bine mă abțin. ;-).
    11 0
  • Masina mi se pare clar un exercitiu de design, o demonstratie a puterii creatoare a producatorului. Daca ramanea la nivelul de concept, ar fi fost apreciat dar nu si-ar fi scos vreodata banii. Daca se produce intr-o editie limitata va fi cumparata de colectionari si va acoperi macar costurile de proiectare (sau macar o parte).
    Masina in sine insa mi se pare fabuloasa prin ce demonstreaza, ca datorita solutiei hibride, se pot obtine masini care sa imbine sportivitatea cu ceva spatiu si se poate incadra si in restrictiile de mediu ale europei si Californiei. Masina in cauza este dusa la extrem si este normal sa fie asa, dar asta poate deveni o directie urmata de alti producatori mai de volum. Asa se nasc tendintele in lumea auto.

    Ca tot aminteati de Supra, cum ar fi sa apara o supra cu tricilindrul toyota 1.6 de 260 CP si vreo 2 motoare electrice de 150 CP fiecare? Ar bate oare versiunea curenta? Este doar un exercitiu de imaginatie, stiu ca Supra este despre altceva, dar am folosit modelul ca o comparatie.
    Dar partea cea mai interesanta este modularitatea unei astfel de solutii care lasa loc de mai multa creativitate designerilor pentru forme noi sau pentru a face masinile mai frumoase/practice/spatioase/...(si aici puneti ce vrea fiecare).
    6 1
  • @Green_Alex -- De acord cu utilitatea conceptelor ca exercițiu de imaginație nu doar stilistică, ci și tehnică. Ba și cu soluția oarecum inevitabilă a recuperării costurilor de proiectare prin producția de serie limitată, mai ales pentru *artizani* ca Koenigsegg.

    O hipersportivă hibridă însă îmi pare culmea ipocriziei, dar deh, poate fi unica șansă de supraviețuire a regnului GT în eco-dictatura actuală.
    Să nu-mi spună deci nimeni că mașini tip Genera ar fi utilizate urban cu 50 la oră (și bateria full), ca să consume cei 1,5-2 litri la sută din fișa tehnică... oficial măsluită doar ca să le provoace orgasme zărghiților de la Bruxelles.
    ...Și, evident, să permită doar accesul baștanilor în centrul orașelor în care oricum ordinul *Stați acasă* are mari șanse de permanentizare.

    P.S. Problemă de aritmetică simplă: e-motoarele Generei au peste 1.000 kW (+1.400 CP)... și ar trebui folosite ca lumea că doar vorbim de o sportivă, nu?
    Întrebare: În cât timp ar goli ele bateria de 16 kWh?! :-)
    ...Care dispune sigur de +65C capacitate de maximă descărcare, dar tot nu depășește 1 (un) minut de forjare electrică.
    10 1
  • Domnule Kiro, ştiţi, mă gândeam deunăzi: pe de-o parte, nu-mi doresc neam, pe de alta mă…ispiteşte panorama (inclusiv pe plan auto) acelui segment de timp indiscutabil ancorat în dialectica anticipată de scenariul (SF?) lui “Total Recall” (1990). Dacă vă amintiţi, şi în film prostimea planetară era condusă (că doar nu conducea ea însăşi) de cutii paralele cu orice idee creativă (darămite imaginativă), dar “spuma” (şi lideri, şi executanţi) era scutită “prin lege” de asemenea retrogradare “jenantă” (de pildă, maşina tandemului Richter-Helm). Ba încă pe la sfârşit se rosteşte termenul “Mercedes” (desigur, tot în areal “select”) :)

    Desigur, vă întrebaţi ce anume m-ar fascina atunci. Păi, are mai degrabă legătură cu o “simplă” curiozitate: ce vor crede (dacă i-ai supune unui sondaj-fulger) cobaii standardizaţi despre vădita discriminare (auto)aplicată “iubiţilor conducători” ? Mă rog, dincolo de replica ultraprevizibilă a “delirului mistic”, a “fanatismului religios”. Sau, cel mai probabil, nu va răzbate niciun răspuns decât, cel mult, nişte îngăimări oricum evazive. “Acompaniate” de cea mai inspirată tactică (care atunci va fi atins paroxismul consacrării pe fir istoric) de combatere a împrejurărilor stânjenitoare (“preventiv” şi riguros abordate astăzi de Ministerul Reeducării în condiţii de iminent Ersatz al vieţii lăsate de Dumnezeu): “Dar dumneata n-ai altceva mai bun de făcut acum?!”.

    Ba încă şi mai curios aş fi cum ar fi fost catalogat autorul următoarei profeţii din sec. al XV-lea, dacă “prietenii” noştri de astăzi i-ar fi fost ucenici, deci martori pe viu: “Fiecare persoană va fi pecetluită; fiecare amănunt sau element al muncii sale şi al vieţii acesteia, ba şi fiecare cuvânt, fiecare mişcare a facultăţilor mintale, vor fi sub supraveghere neîncetată, astfel încât ea [persoana] nu va mai avea obiceiul de a cugeta la sine, de teamă ca nu cumva înfăţişarea feţei să reflecte, fără voia sa, ceva nepotrivit cu autoritatea conducătorului lumii, adică a Antihristului. Toată lumea va purta *măşti de piatră*. Toată munca, fiecare metru pătrat de pământ, fiecare bob de grâu vor fi sub controlul lui Antihrist”.
    PS. Deocamdată, “debutăm” cu măştile textile.
    4 0
  • @inexo: Adevăr grăiești, stimabile, pe marginea adeveririi unor previziuni la fel de geniale, deși emise la distanță de 5 secole.
    Zic și de cele ale lui Philip K. Dick, a cărui povestire SF *Aminitiri garantate* a stat la baza scenariului Total Recall.
    ...Temă la care merită revenit, dar acu-s în criză de timp -- trebuie să completez o declarație de justificare a motivului pentru care încă respir. :-)
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru