Șeful Audi: "Nu mai dezvoltăm o generație nouă de motoare cu ardere internă"

de Alexandru Monenciu
Marti, 16.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șeful Audi, Markus Duesmann, a confirmat într-un interviu recent că brand-ul din Ingolstadt nu va mai dezvolta o nouă generație de motoare cu ardere internă. Nemții le vor îmbunătăți pe cele existente pentru a îndeplini noile standarde de emisii.

Uniunea Europeană a declarat de mult război emisiilor și a început să militeze pentru un mediu înconjurător mai curat. Pentru asta a înăsprit standardele de emisii, iar constructorii de automobile nu au avut ce face decât să se conformeze.

Primul pas a fost downsizing-ul, pentru ca mai apoi numele mari din domeniu să îmbrățișeze tot mai tare electrificarea. În 2025 intră în vigoare norma de poluare Euro 7, una care nu va fi deloc ușor de respectat.

Audi a început deja să modifice gama de propulsoare. Șeful producătorului din Ingolstadt, Markus Duesmann, a confirmat pentru publicația germană Automobilewoche că brand-ul pe care îl conduce nu mai dezvoltă motoare noi cu ardere internă.

Cu alte cuvinte, Audi va continua să le îmbunătățească pe cele deja existente în portofoliu. Va fi o adevărată provocare, după cum a recunoscut Duesmann în același interviu.

Tot el a declarat că aceste motoare electrificate vor avea un impact minor asupra mediului înconjurător și că sunt tot mai greu de dezvoltat.

Decizia de a opri producția de motoare noi cu ardere internă va avea consecințe asupra întregului Grup Volkswagen, în contextul în care Audi este recunoscut ca lider în ceea ce privește dezvoltarea și cercetarea în cadrul Grupului.

Desigur, vor mai trece ani buni până când Audi va renunța definitiv la propulsoarele termice.

Într-un interviu anterior, Markus Duesmann a recunoscut că Audi ar putea deveni un brand 100% electric până în 2035.

via Automobilewoche

Comentarii (27)

  • Al Bundy
    UE, prin deciziile luate sau care vor fi luate, nu face decât să genereze instabilitate si falimente pentru industria auto actuală. Vor dispărea multe locuri de muncă prin trecerea de la motoarele termice la cele electrice. Iar poluarea, nu va scădea semnificativ, deoarece, pe glob, există țări care produc poluare cat pentru restul tarilor (S.U.A, China, India). E doar business la mijloc!
    42 7
  • Inginerul
    Pai si majoritatea celor de acum nu sunt niste motoare cu totul noi ci sunt dezvoltate in general din generatii mai vechi. Nimic nou in industria auto.
    34 1
  • Deci raman in cursa doar BMW cu motoarele Diesel pana in 2040 si benzina pana in 2050.
    Sa le uram succes :))
    22 11
  • piata va decide. si politicienii. inteleg ca n-a avut succes uzina care facea combustibil din nimic.?
    10 4
  • petrush
    no, cred ca or sa-l dea jos.
    9 3
  • @Al Bundy: nu e niciun business. Ce vrea UE e un nivel de trai cat mai redus pentru cetateni, libertati cat mai putine, taxe si normative pentru tot ce misca. Saracirea si mentinerea in saracie, scaderea nivelului de trai si crearea impresiei ca lumea nu se poate descurca fara mintile luminate de la Bruxelles si din parlamentele locale. Care minti o sa ne scoata din mizeria pe care tot ele au creat-o in mod artificial. Acum, vom vedea daca lumea se va lasa tampita pana la capat de acesti indivizi fara scrupule.

    Din ce vad eu, sunt semnale clare ca lumea se trezeste, mai ales in America, lumea vede ce se intampla si ce fac stângacii. Sa speram ca ofensiva contra lor va fi tot mai puternica si cat mai rapida. In US le-a iesit sa fure alegerile. Vom vedea daca peste 2 ani republicanii vor putea castiga majoritati si pe cine vor propulsa candidat pentru presedintie.

    Se pare ca tot mai mult se dovedeste ca foarte multe din lucrurile pe care le-a spus Trump au fost adevarate. Biden se pregateste sa taxeze populatia pana le ies ochii, dupa ce acum au promovat o masura care inseamna practic imprastierea de bani din elicopter pentru toti, fara sa tina cont cine are cu adevarat nevoie si cine nu.
    23 12
  • Am uitat sa spun ceva: nu-mi place deloc cum suna titlul articolului. Daca citesti doar atat, cum fac 90% dintre cititori, ramai cu impresia ca peste 2 ani Audi o sa faca numai masinutze cu baterii.

    Cel putin motorul Diesel nu prea mai are nevoie de inovatii: este curat, puternic si eficient in momentul asta. Ca UE vrea sa impuna norme imposibil de aplicat dpdv tehnic si fizic, asta e o alta discutie. Scopul e cel descris de mine in postarea de mai sus: saracie si conditii tot mai proaste pentru cat mai multi. Dar ce avem acum pe partea de Diesel sunt niste motoare bune si foarte bune, din toate punctele de vedere. Au ajuns la un nivel de rafinament si performante la care puteam doar visa in urma cu cativa ani. Asa ca, ce se gandesc politicienii? Ce-ar fi sa aruncam totul la gunoi ca sa facem altceva, mai prost, mai scump si mai ineficient. :)
    24 8
  • Al Bundy
    @PMC Total de acord cu tine în ceea ce privește motoarele diesel. Personal dețin doua mașini, marcă Peugeot, echipate cu motoare HDI euro 5. Consum foarte mic, autonomie mare, putere. Mulți nu știu, dar un motor diesel echipat cu DPF, după atingerea parametrilor in utilizare, emit noxe foarte mici!
    23 4
  • Daca e curat, baga-ti gazele emise in casa sau in masina.
    Pentru ca sunt asa curate, VAG a luat amenzi de cateva zeci de MILIARDE, Mercedes la fel. Doar in tarile in care au crescut numarul de electrice, a scazut poluarea din cauza auto.
    Prin tarile civilizate dieselurile sunt supra taxate sau interzise.
    Deci aburelile pe care le sustin romanii nu au treaba cu realitatea. Daca era asa, multe alte tari alegeau diesel in continuare. Dar pentru ca este foarte daunator (cancerigen) este eliminat. Voi va ganditi limitat doar la consum, nu la emisiile de particule fine care stau la un nivel jos si ajung in plamani. Nu intelegeti despre ce vorbiti
    7 33
  • @@PMC: inghite tu litiu, polimeri si niste plumb, daca e asa curat si "eco". Si baga-ti capu' in cosul de la termocentrala, tine-l acolo si trage adanc in piept, pt ca o foarte mare parte din electricitate e din surse fosile.

    Ah da! Si ia niste bomboane cu uraniu in gura. Tine-le sub limba. Am auzit ca fac minuni daca ai dureri de dinti. Ti-i scoti fara durere. :)
    29 4
  • Subscriu fără rezerve, @PMC şi @Al Bundy.

    Stau drept ca să mă întreb şi mai drept de ce tot declară în public şefii companiilor auto că vor înăbuşi orice şansă de producere a M.A.I. , nota bene, tributare celor mai noi şi mai exigente norme de emisii!!! Este de presupus (de fapt, la mintea cocoşului) că nu reprezentanţii presei le cer lămuriri în acest sens, ci ei înşişi precizează, din proprie iniţiativă. Am înţeles o dată, dar ei tot repetă! De ce oare? Ne-or închipui pe toţi bătuţi în cap?

    Ehei, sunt obligaţi să reia la infinit…ordinul emolar: “Asiguraţi continuu prostimea care vă cumpără maşinile să nu-şi facă iluzii tradiţionaliste. De voi vor asculta, căci ei s-au obişnuit să creadă că voi coincideţi cu competenţa şi autoritatea în domeniu. Iar repetiţia este mama învăţăturii”.

    Mafănikkk, schimbă, bre, discursul absolut răsuflat (şi invariabil sofistic!) despre “suferinţa plămânilor” şi “catastrofa planetei” (sau le poţi permuta). Te-am avertizat demult că vei cocheta cu grotescul în fază sublimă…

    Tot nu renunţi la “logica” inspirării benevole a noxelor? Să ne pretăm la o analogie, recte vom reproduce un verset din Sf. Scriptură: “Aşa zice Domnul: "Cerul este scaunul Meu şi pământul aşternut picioarelor Mele!” (Isaia 66:1). Automat, se subînţelege că pământul este sfânt! Inclusiv elementele chimice din alcătuirea lui. Păi, dacă este sfânt, atunci nu ne poate dăuna sub nicio formă! Cel puţin nu nouă, creştinilor. Caz în care ia să luăm noi o mână de pământ propriu-zis, pe care să-l…mâncăm! Ce zici, se va întâmpla ceva rău cu corpul nostru? Categoric!
    Între timp, ai dedus tâlcul? Pământul nu este predestinat pentru ingerare premeditată, nici noxele pentru aspirare de aceeaşi natură.

    Măi omule, nu te irita, dar eşti complet zărghit! Repet cu gravitate extremă: CU şi PENTRU alde tine se construieşte Minunata Lume Nouă…
    23 10
  • Cu cât dispar de pe pământ oamenii de spirit, cu atât se înteţeşte ofensiva nătărăilor…
    24 7
  • Ofensiva nătărăilor nu mai poate fi din păcate oprită, maestre @inexo.
    Fiindcă e-n curs o lobotomizare subtilă fără bisturiu, cu scopuri tentaculare mult dincolo de ”doar” electro-autonomizarea mobilității.
    Cu scop final pe felia auto (părerea mea cel puțin) dispariția mobilității individuale. Pe care, repet, sper să n-o apuc totuși.
    Câte-o portavoce a... deloc nătărăilor pro-Big-Reset sforari (gen Duesmann ori Diess) nici nu realizează deci cât rău își vor produce și lor înșiși prin obediența complice.
    Tsunami-ul de electro-știri doar aparent ”neutre” din media, dar și cenzurarea oricăror comentarii ”dizidente” (btw, vecinul @netam-nissan a jurat că nu mai posteză nik-nik p-acilea) sunt simptomele unui viitor atât de ”luminos” că devine insuportabil și iarna cu ochelari de soare. :-)
    33 2
  • @kirotractor
    Multi nu mai posteaza pe aici din cauza cenzurii! In max.doi ani vor ajunge doar Fanel si Edikkk sa isi vorbeasca pe aici. Deoacamdata sunt ocupati sa-l injure pe Inexorabil ca incearca sa le deschida ochii si bineinteles,pe dumneata!
    20 5
  • Seriff
    @PMC si Al Bundy, printre putinii oameni de pe aici care gandesc logic si nu se lasa spalati pe creier de ecologistii anti diesel.
    14 4
  • Markus, pana in 2035, descoperim teleportarea :))
    Nu inteleg deloc titlul! Nu se renunta la nimic, o sa fie ca si pana acum, modificari mici, evolutii dar fara revolutii la MAI.
    Zici ca suntem condusi de soareci de biblioteca. Iesiti ma afara!
    14 1
  • Seriff
    Eu vad lumea pornit grav pe diesel, dar cu benzina ce au? Pe aia de ce vor sa o interzica?
    Au murit ursii polari ca a pornit gigi ion loganul de 0.9 tce.
    15 1
  • @Serif:
    Pai nu e mare smecherie cu benzina fata de diesel. Nu are probleme pe parte de NOx, dar are emisii mai ridicate, din cauza consumului mai ridicat.
    E mult de discutat, dar nu esti cu nimic mai "eco", daca ai benzina.
    13 3
  • Al Bundy
    Sunt curios ce vor spune fanii înfocați ai electricelor când vor trebui sa plătească curentul pentru încărcarea bateriei, eventual chiria pentru baterie (vezi Zoe), găsirea unui loc de încărcare pentru cei ce locuiesc la oraș, s.a.m.d! Din ceea ce văd pe stradă, foarte multi nu își îngrijesc mașinile, nu înlocuiesc becurile arse, nu repară elementele de caroserie ruginite, iar voi spuneți de schimbarea mașinii clasice cu una electrică. In Romania va fi criza economică gravă, multi oameni pierzandu-si deja locul de muncă. Cu ce vreți să își cumpere mașină electrică??
    15 0
  • Mister Kiro şi ceilalţi…prieteni ai mei (chit că “doar” virtuali…deocamdată), precum am tot reliefat de-a lungul timpului, dacă n-aţi fi voi aici, activi, scrutători şi fermi pe poziţie, mi-aş fi luat tălpăşiţa demult, fără să mă uit înapoi (nici măcar în mod flegmatic).
    Pentru o fărâmă de linişte sufletească (alias comoara cea mai preţioasă a zilelor noastre!) şi aceea efemeră ca fumul, ispita abandonului îmi dă târcoale neîncetat, slăbiciunea umanoidă din mine tinzând să iasă triumfătoare…Din fericire însă, ţepuşa conştiinţei îmi stă permanent sub bărbie, împiedicându-mă să las capul în jos a resemnare. Fiindcă sensul luptei noastre nu trebuie să fie decât înainte şi în…Sus. Şi, precum ne întăreşte Părintele nostru duhovnicesc, “în lume necazuri veţi avea; dar îndrăzniţi. Eu am biruit lumea” (Ioan 16:33). Iar deviza lui Gladiator (2000) vine ca glazura pe tort: “Nu vom reuşi decât împreună!” (admiţând, totodată, riscul de a-i pierde pe unii pe drum, deoarece, aşa cum ne relevă Pilda Semănătorului, unele seminţe cad pe piatră…).

    PS. L-aş ruga pe dl. Netam (mai ales că pe mine, unul, mă mâhneşte deznodământul la care s-a gândit, în mod just, dumnealui, din cauza “sportului” cu foarfeca al redacţiei) să ţină cont de perfidia tentaţiei descrise mai sus…Aceasta nu apare cu de la sine putere sau întâmplător în străfundurile fiinţei noastre, ci tot neobositul Mickey Duţă o plantează, numai că nu realizăm întotdeauna adevărul.
    Apropo, nisipul se scurge repejor în clepsidra Globului, astfel încât, volens nolens, ne vom pomeni şi cu momentele în care ne vom vedea siliţi să-l înfruntăm…personal pe prinţul tenebrelor (evident că nici vorbă să ne dorim să ajungem în această ipostază teribilă, dar nu noi hotărâm, ci numai Cel Care ştie rostul oricărui lucru, implicit puterea fiecărui rob al Său). Nu de alta, dar profeţiile sunt profeţii! Şi dacă nu vom avea mintea ca de granit…
    18 5
  • Seriff
    @CiprianBi Iti dai seama ce tragedie, masinile emit noxe de ani de zile, i-a gasit acum sa taxarea lor, ok sa le taxeze, dar sa inchida si celelalte surse de poluare, sa inchida fabrici, rafinarii, sa elimine centralele termice, sa nu mai fie santiere de constructii, sa nu mai zboare nici un avion, sa nu mai fie locomotive diesel, autobuze diesel si tot asa, au gasit tap ispasitor pentru poluare masinile, normal, ca pe alea le poti taxa usor si sunt unii ca voi care chiar le dau apa la moara, cand si voi aveti tot masini pe benzina sau pe motorina, mai putin Edikk care nici permis n-are.
    13 3
  • UE e cosndusa de travestiti care toata viata au fost bugetari. Si bugetarii lor sunt tot ca ai nostri: habar nu au ce e aia munca, ce e aia naveta. Ok, vrei sa reduci poluarea, dar fa-o treptat, vino cu alternative. Acum Europa are avantaj tehnologic la motoarele cu aprindere dar la electrice...oricine poate face. O sa fie Europa invadata de chinezarii si industria autohtona o sa aibe de suferit. Apropos, bateriile in Europa sunt importate.....ca noi nu facem.
    16 1
  • Seriff
    @F, corect, pentru cine vrea sa vada poluare sa se uite la ''Romania, te iubesc'' - episodul despre orasul ala pe langa care trece toata lumea cand se duce la munte si anume Ploiesti, se arata clar de ce este efectiv sufocat orasul si de ce zi si noapte nu se poate respira in el, motivele sunt cu totul altele decat masinile si DPF-ul lor.
    14 0
  • Tot grupul VAG au renuţat investiţiile în noi motoare termice pentru că viitorul este 100% electric

    Apoi poluarea maşinilor termice este evidentă şi afectarea sănătăţii tuturor

    dar şi mai mult decât atât carbonul în exces în atmosferă va duce la schimbări climatice groaznice.... cam 3 miliarde de persoane vor suferi datorită extinderii zonei tropicale

    Aşa ca idee

    https://youtu.be/m8Af-mbKCB0
    1 12
  • Pai vezi Edik, de aia trebuie sa-ti iei Diesel, ca emite mai putin CO2 si nu mai sufera oamenii aia din tarile tropicale asa cum sufera acum. I-am vazut eu in concediu cum sufereau si de aia ma intorc in fiecare vara sa fiu alaturi de ei.
    11 0
  • Al Bundy
    Pentru cine nu știe : planeta are niste cicluri de încălzire si răcire, independente de acțiunea omului. Mai exact după încălzirea globală va urma o eră glaciară. Niste băieți deștepți cunosc aceste lucruri si fac bani grei din naivitatea unora care cred că omenirea va distruge planeta. Toate aceste discursuri zilnice sunt menite să ne îndoctrineze, sa acceptăm tot ceea ce vor ei. Banul contează!
    6 1
  • Cea mai recenta si mortala, din pacate, dovada a incapacitatii si impotentei UE e criza Covid. UE s-a dovedit inca o data incapabila de decizie si viziune la nivel european. Israelienii au o rata de vaccinare de 11 ori mai mare decat UE. Americanii, de 7 ori mai mare. Vai, UK, o rata de 4 ori mai mare. Acum, oricat de pro-UE ai fi, oricat de partinitor si fan al pabmlicilor multicolore inclusive, nu poti sa nu constati ca britanicii au avut dreptate 100% sa iasa din UE. Au facut-o pentru binele lor. Si rezultatele se vad DEJA in salvarea de vieti omenesti. Aici nu mai vorbim de taxe, de vama, de politici comerciale, de razboi economic. Nu: aici vorbim in morti si supravietuitori cu sechele ale virusului. Pentru ca realitatea se incapataneaza sa infirme de fiecare data visele, pretentiile si umflatul bombastic in pene.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru