Șeful BMW: interzicerea mașinilor cu motoare termice „este foarte periculoasă”

de Tiberiu Safta
Vineri, 21.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Oliver Zipse, șeful Grupului BMW, este de părere că eventuala interzicere a vânzării de mașini cu motoare convenționale „este foarte periculoasă”. El atrage atenția asupra faptului că o astfel de decizie va face achiziționarea unei mașini noi mai dificilă și mai restrictivă.

Nu mai este un secret faptul că cei mai mulți producători se pregătesc pentru epoca mașinilor electrice. Din 2030, cele mai multe mărci, printre care și BMW, vor avea în gama de modele numai mașini electrice sau cu propulsoare pe bază de hidrogen. Planurile constructorilor anticipează interzicerea completă a vânzării de mașini noi cu motoare clasice în Uniunea Europeană din 2035.

Cu toate acestea, există și dubii cu privire la tranziția accelerată către vehicule electrice. Recent, Oliver Zipse, șeful Grupului BMW, a precizat că interzicerea mașinilor cu motoare termice reprezintă un pericol pentru industria auto. În opinia lui, viitoarele mașini ar urma să fie accesibile numai pentru cei care au venituri mari.

„Noi nu dorim ca mașinile să fie inaccesibile oamenilor cu venituri mici”, a declarat acesta. „Din punct de vedere politic, acest lucru este foarte periculos. Dacă, dintr-o dată, faci deținerea unei mașini accesibilă doar pentru bogați este periculos.”

Zipse a mai spus că BMW susține trecerea către vehicule electrice, dar și-a exprimat îngrijorarea față de stabilirea unei date prin care mașinile cu motoare termice să fie interzise.

O astfel de decizie i-ar obliga pe mulți șoferi „să conducă mașini vechi”, așa după cum spune chiar el.

În încheiere, șeful grupului bavarez a mai spus că „nu există niciun semnal” că motoarele termice vor deveni învechite în următorii 15 ani.

via Economica

Comentarii (23)

  • Cum nu există " niciun semnal ", n-a citit AM ? Mihai, Vali, etc, ne spune asta zi de zi .

    Dacă mașinile noi se vor scumpi tot mai mult, indiferent de propulsie, automat parcul auto se va învechi, vor fi tot mai puțini care să facă credit de 40-50 k pentru o mașină obișnuită de familie .
    23 1
  • Mircea Badea
    asta e...saracii folosesc hibride etc si platesc extra taxe, merg mai putin...ghinion! ori vrem sa fim sanatosi ori?
    sau poate pun mana pe o carte de fizica etc
    6 41
  • Mircea Badea
    https://www.notebookcheck.net/Solid-state-battery-by-Mercedes-partner-ProLogium-first-to-hit-100-silicon-anode-for-up-to-620-mile-range.663233.0.html
    8 36
  • Mircea Badea
    https://www.notebookcheck.net/Solid-state-battery-by-Mercedes-partner-ProLogium-first-to-hit-100-silicon-anode-for-up-to-620-mile-range.663233.0.html

    cred ca astia vor sa-si vanda ciurucurile termice cat mai pot, tehnologia asteapta la colt pare..
    9 40
  • nu e nimic periculos, ba e chiar foarte bine sa nu mai fie accesibile masinile pentru aia cu venituri mici. o masina, oricare ar fi ea, presupune costuri pe saracii nu si le permit si ajung gioarse bune de casat intr-un timp foarte scurt.
    plus ca nu e obligatoriu ca orice opinca sa aiba masina. abia astept sa devina cat mai scumpe masinile, chiar daca probabil nu o sa mai imi permit nici eu, nu ma deranjeaza. sa scapam odata de toata nebunia si aglomeratia asta inutila, creata numai si numai din comoditate, sau lene mai bine zis. jos lenea!
    13 48
  • Seriff
    Ia ce zice ''mda'', te roate comunistule ca are si omul de rand masina, tu ai vrea sa aibe decat bogatii, gen cum era pe vremea lui Ceasca, aveai voie maxim Dacie, daca o aveai si pe aia, astia sunteti, atat puteti, nu e despre poluare, nu e despre planeta, vreti sa aibe doar bogatii masini, aia saraci nu conteaza, eventual sa dispara, sa fie doar bogati in societate, ee, ghici ce, au mai incercat si altii in istorie si au ajuns pe zid la Targoviste, n-a mers, asa ca teapa.
    Seful BMW are dreptate, nu poti obliga un continent intreg, apropo doar in UE e mizeria asta, sa isi ceva de care nu are nevoie.
    30 11
  • Omul are dreptate. De ce sa privezi cetateanul de dreptul de a cumpara o termica noua de 12.000 de Euro si sa-i oferi o electrica noua de minim 40.000 de Euro sau nimic ? sa nu uitam ca in Romania electricele sunt subventonate masiv. Fara cei 45.000 de lei subventie s-ar mai vinde probabil o treime din cifrele actuale !
    38 8
  • Mihaita
    De ce trebuie toata lumea sa detina o masina, oricare ar fi ea?
    Daca nu isi permite ceva decent care sa nu polueze, de ce sa isi ia?
    Nu suntem plini de mizeriile VAG softate corespunzator?
    Nu suntem plini de mizeriile germanilor care au mintit?
    Nu suntem plini de DPF off?
    De ce sa ne omoare toti cu troacele lor imputite?
    8 46
  • Doamna invatatoare
    @Seriff, ca sa nu te mai las repetent si anul asta, ai tema pentru acasa sa exersezi folosirea corecta a cuvantului "decat".

    "Decat" se foloseste in propozitii cu negatie.
    De exemplu:
    Nu vreau decat ca Seriff sa fie mai putin analfabet.

    Pentru propozitii fara negatie folosim "doar" sau "numai".
    De exemplu:
    Vreau doar ca Seriff sa fie mai putin analfabet.
    sau:
    Seriff are numai impresii in cap, dar in realitate e vai steaua lui.

    Ca exceptie, se poate folosi "decat" si in constructii fara negatie, atunci cand are sensul de "in loc de", cand exprimam o preferina.
    De exemplu:
    Decat Seriff, mai bine inexopix, macar ala isi scrie delirul corect gramatical.
    16 19
  • Omul a fost drăguț zicând ca este periculos (PR)… in realitate este este stupid, inept etc. Vedem cum se circula in România fără infrastructură, la fel si cu Electricele. Este o schimbare majoră care nu se poate face unitar si avem exemple nenumărate unde implementarea s-a făcut diferențiat si eșalonat. Aceste modificări masive de infrastructura trebuie făcute fizic de către companii specializate, lucru mult la propriu (nu over the air). Echipamentele necesare trebuie produse, nu se găsesc la “vrac” in piață. Nu este ca și cum punem luminițe de Crăciun… Toate astea lăsând la o parte nivelul la care sunt in acest moment Electricele si anume susținute de subvenții si achiziționate de o foarte mică parte din cei care au nevoie de o mașină din cauza prețului si a restricțiilor in utilizare. Clar ca lucrurile se pot schimba si atunci discutam de alt scenariu, dar pana vom avea alte soluții disponibile putem doar sa ne minunam de ce pot debita unii din Parlamentul European.
    27 6
  • Exact BMW erau aia care faceau “masini accesibile oamenilor cu venituri mici” ?!?! Tin minte ca atunci cand mi-am luat masina noua, nici nu am indraznit sa ma uit la reprezentanta BMW; ce fraier am fost! Numai mie mi se pare bizar ca afirmatiile din articol vin de la un producator exclusiv de masini premium in loc sa vina de la un producator mai generalist gen VAG sau Renault-Nissan?
    25 5
  • Electricele de azi sunt ciurucurile anului viitor.
    Hibridele încep să devină o tehnologie matură, iar despre taxe putem vorbi doar dacă mergem cu bicicleta. Impozitul pe hibrid e spanac, o pâine cu semințe.
    Industria auto va cuvânta la unison că noile reglementări sunt moarte în coteț.
    Odată cu criza, politrucii vor căuta să ofere noi facilități domeniului auto, în niciun caz sub formă de subvenții pe motiv de criză financiară. :)
    19 3
  • Omul se raportează la electrice in general nu la electrice BMW, este destul de clar. Toate Electricele sunt mai scumpe decât echivalentul clasic… cam asta este idea.
    24 6
  • Mircea Badea
    https://www.transportenvironment.org/discover/europes-electric-car-sales-stagnating-as-china-gains-foothold/
    1 30
  • electric winter
    Sales of full-electric vehicles increased 32 percent for a 19.7 percent market share. Diesel vehicle sales rose 22 percent but diesel's 17 percent share of the market was below that of pure electric cars.
    2 33
  • @guguman
    Germany is one of the largest solar power producers in the world. With an installed capacity of nearly 60 gigawatt (GW) in 2021, the country ranked 4th globally after leading the field for several years.

    Germanul cu sistem fotovolltaic optează și pentru o mașină legată cu ața de casă.
    Deși diesel-ul se pretează perfect pentru rețeaua de autostrăzi din Germania, manipularea îl determină pe consumator să cumpere ceea ce nu-i trebuie.
    14 3
  • @@gogoman
    vezi ca nu-ti iese la numar...dar desigur, romanul da lectii germanului dintotdeauna cand il inpira maneaua
    3 15
  • @guguman
    Românii s-ar fi pretat mai ușor la manipulare, de asta pe aici merge țeapa cu spring. Rămâne problema legată de bani. Neamțul naiv are cu ce mușca.

    P.S. Acum există și o derivație de la Guguță. Tu.
    8 3
  • Seriff
    @Doamna invatatoare, hai mai scuteste-ma, daca scrie Edikk ii ziceai bravo, asa e.
    Lasa greselile mele gramaticale si cauta si tu sa dai de permis, ca masina electrica oricum nu ai de sarac ce esti, toti hipsterii care posteaza aici pro masini electrice nu are unul asa ceva. Nici permis nu cred ca aveti.
    9 2
  • @sheriff
    ce treaba are permisul sau ce masina avem? realitatea e aceeasi. daca ai neuroni o vezi..
    2 6
  • Seriff
    Pai are, fiindca toti va dati cu parerea despre electrice, dar nu detineti una, asa ca parerea voastra e irelevanta, intre timp termicele rup la vanzari, electricele sunt in pom, au scazut sub 10%, praf si pulbere.
    8 2
  • @sheriff
    deci tu ai electrice?
    1 5
  • Seriff
    Nu, ce sa fac cu ele, nu mi-as lua asa ceva nici sa ma bati, sunt inutile si exagerat de scumpe pentru ce ofera.
    Eu am diesel, care din punctul meu de vedere e cel mai eficient motor facut pana acum, iti ofera fiabilitate si consum redus, fara dureri de cap.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru