Şeful Dacia are soluţiile pentru menţinerea competitivităţii uzinei Mioveni: salarii care nu mai cresc în ritmul actual şi începerea automatizării uzinei

de Mircea Meșter
Marti, 05.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uzina Dacia de la Mioveni este automatizată în proporţie de 5% faţă de 90% în unele fabrici Renault din Europa, în timp ce salariile muncitorilor de aici sunt de 2.5 ori mai mari decât cele din Maroc. "Trebuie să fim realişti", spune şeful Dacia, Nicolas Maure.

După ce în ultima perioadă a acuzat deschis autorităţile pentru că nu urgentează dezvoltarea infrastructurii necesare pentru buna desfăşurare a activităţii unei uzine de maşini precum cea de la Mioveni, directorul Dacia readuce în agendă subiectul competitivităţii fabricii argeşene în raport cu cea pe care Renault a construit-o în Maroc special pentru producţia unor modele din gama entry-level sub sigla Dacia. Conform declaraţiilor lui Nicolas Maure, directorul general al diviziei româneşti Renault, pe lista de priorităţi ale grupului se află creşterea automatizării uzinei Dacia şi limitarea creşterii salariilor muncitorilor de la Mioveni.

Esential 5% este gradul de automatizare al uzinei de la Mioveni în 2015.
20% este gradul de automatizare prevăzut pentru 2020.
"Trebuie să fim realişti. Dacă vrem ca această uzină să rămână competitivă, trebuie să încetinim ritmul creşterii salariilor pentru o perioadă", declară Nicolas Maure, citat de Reuters.
Conform agenţiei de presă, una dintre problemele pe care le subliniază Dacia este cea legată de faptul că, în ciuda unor salarii mai mici decât în restul Uniunii Europene, angajaţii Dacia de la Mioveni câştigă de 2.5 ori mai mult decât cei din uzina marocană din Tanger. Totuşi, spune Maure, Dacia se află încă în faţa fabricii nord-africane la nivel de competitivitate, provocarea fiind aceea de a găsi resursele de a menţine această poziţie şi în următorii ani.

Una dintre soluţiile de creştere a competitivităţii uzinei de la Mioveni este începerea unui program de automatizare a fabricii. În acest moment, 5% dintre procesele care au loc aici sunt automatizare, uzinele Renault din Europa de Vest ajungând în unele cazuri chiar şi la 90%. "Vom evita, totuşi, o creştere rapidă a acestui procent, pentru că în acest caz s-ar produce uhn tsunami pe piaţa de muncă locală", afirmă Nicolas Maure. Conform planului Renault, gradul de automatizare a uzinei Dacia ar trebui să ajungă la 20% până în 2020, una dintre soluţii fiind evitarea înlocuirii muncitorilor care aleg să plece sau să se pensioneze.

via Reuters

Comentarii (7)

  • da... ce sa zici?
    ...ca sa vezi cetateni europeni comparati cu... tarile africane.bun! am inteles no problem...in schimb ma c...c pe sintagma la moda(pt. prosti si fraieri)...auzi acolo,ca sa vezi, mori cand auzi....etc etc ....si-acum sa mori de mandria ca..................................esti cetatean europeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaan....in sfarsittttttttt mamaaaaaaaaaaaaa ce -mi doream demult pot dormi usurat.....ca-s:CETATEAN EUROPEAN SI....AM DREPTURI!...cam patetic si vomitabil...ce-am ajuns...sa nu cumva sa indraznim sa ceva mai mult da-o naibiii....ce? ne punem noi cu vestu?evident:nu....suntem goapa de gunoi a vestului,piata de desfacere pt. supraplinul lor....mana ieftina de lucru etc.deci totusi suntem si noi buni la ceva....nu?
    20 13
  • A uitat boss-ul de la Dacia sa ne spuna dec ate ori e mai mare salariul unui angajat al lor la o fabrica din Franta sau pe unde mai au in Vest. Ca, teoretic, noi cu aia trebuie sa ne comparam , nu? Ce treaba avem noi cu marocanii? De ce nu au facut fabrica in Ciad , ca era de 2,5 ori mai ieftina mana de lucru ca in Maroc? Nu avea dreptate Ceausescu: EX-PLO-A-TA-TORI!!Punct. Restul, sunt manevre pt. prostit populatia!
    23 12
  • alexdorin
    In conditiile in care din cauza infrastructurii inexistente si a costurilor cu logistica catre europa de vest foarte mari...mi se pare normal sa incerci sa pastrezi competitivitatea umbland in alte parti. Ganditi-va ca un logan pentru a ajunge in vest....dureaza 3 zile de la mioveni intr-un caz fericit, iar din maroc chiar se poate face livrearea in mai putin de o zi sau o zi in functie de tara in care se livreaza. Asta inseamna timp pierdut, bani pierduti, costuri suplimentare de transport/logistica...la asta se refera omul cand spune competitivitate.....inteleg sa fi patriot dar totul are o limita....inca suntem o tara de bananieri care nu inteleg ca o autostrada trebuie tratata ca un proiect de siguranta nationala....nu asa cand vrea cand nu vrea guvernul....o autostrada nu e folosita doar de Dacia dar de toata lumea si tot mediul de afaceri. Am ajuns de rasul curcilor de cand tot desenam blestematele astea de autostrazi...de cand ne chinuim sa legam aradul cu bucurestiul au adormit copiii....iar cei de la Dacia au ridicat de mult problema asta, nu e de azi de ieri, au facut investitii masive la Mioveni si asta si pentru ca fiecare guvern a promis blestemata de autostrada...dar in final...cine si-a respectat promisiunea si cine nu? Eu cred ca nu Renaul e de vina...ci altii...stim bine si inainte sa ne aruncam la judecata ar trebui sa mai avem si ceva la bibilica.

    Ve salut!
    12 5
  • @alexdorin

    Bravo! Ai un punct de vedere corect si neinfluentat de brasoave comuniste! Nu e nimeni de vina ca romanii nu au fost mai exigenti cu proprii lor politiceni si i-au lasat sa fure si sa faca din Romania o tara fara drumuri in care asfaltatorii prospera!
    15 5
  • Eu cred ca este vorba de o situatie tensionata in primul rand in tabara celor de la Renault. SI PE BUNA DREPTATE! Pentru ca zilnic pierd mii de euro datorita infrastructurii precare din Romania. Poate ca daca acele pierderi nu existau, Renault nici nu alegea o astfel de metoda pentru pastrarea competivitatii.
    Ii inteleg, au dreptate, au bagat multi bani intr-o tara unde lucrurile... nu stiu daca e doar impresia mea ca merg tot mai prost, dar de aici pana la a spune ca trebuie sa fim sinceri si sa recunoastem ca salariile in Maroc sunt mai mici... Sa-mi fie cu iertare, o fi romania (cu r" mic intentionat) tara bananiera a UE, dar nu poti sa dai exemplu Marocul. Romania nu e Maroc, asa cum nici Romania nu e Franta sau Germania . Deci putina frana in exprimare poate ca nu ar strica.
    Si o alta chestie, ce mi se pare chiar socant, este ca acum vreo 15 ani cand s-a fabricat A2-ul, s-a reusit intr-o tara distrusa si vai de mama ei. Acum suntem in UE, NATO, avem potential de Schengen, politicieni in puscarii, bon fiscal pentru bacsis... si cu toate astea tot in mocirla suntem. Pentru mine e un paradox.
    11 0
  • alexdorin
    @LauCalin

    Ai dreptate cu salariile, cred ca omul a ajuns la comparatia asta din o singura cauza. In maroc sunt salarii mici iar competitivitatea buna, la noi sindicatele vor mereu cresteri salariale, adica sa nu ne ascunde...sunt salarii bune, decente la Dacia....si se tot vrea cresterea lor periodic...ceea ce e normal dintr-un anumit punct de vedere....problema e ca se vor aceste cresteri, investitii ...pastrarea locurilor de munca....iar pe partea cealalta...nu se vede nimic din partea guvernului...adica cum zici tu...probabil daca nu ar exista acele pierderi masive pe care Renault le are cu logistica probabil altfel ar fi situatia, chiar ar fi si mai multi bani pentru salarii de ce nu...dar de asta cred ca a ajuns omul sa faca comparatie de salarii...asta din punctul meu de vedere evident.
    3 0
  • Eu am nevoie de autostrada pentru mine,vreau sa merg decent, noi avem nevoie de autostrada pentru noi, hai sa incetam sa bagam in fata Renault pentru lucrul acesta.
    Un alt lucru care ma deranjeaza: cei de la Dacia au salari decente, chiar mari pentru Romania mie mi se pare normal, cum normal este si sa ceara mai mult, daca se poate sau nu este cu totul alta problema, mai mult ca sigur ca au in vedere construirea de noi uzine unde forta de munca este mai ieftina,
    Ei vand vreo 2,6mil de vehicule pe an, ca sa creasca au nevoie de capacitate de productie deci pt mine fabrica de la Mioveni nu este in pericol (inca vreo 10 ani)
    Comparatia salari Romania/Maroc/Franta este stupida un muncitor din Franta o duce la fel de "bine" ca cel din Romania sau Maroc, adica au ce manca si eventual o masina ieftina
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru