Șeful Jaguar Land Rover: În încercarea de a deveni un BMW britanic, Jaguar a intrat în mediocritate

de Alexandru Monenciu
Marti, 25.07.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente declarații ale șefului Jaguar Land Rover, Adrian Mardell, deciziile luate în trecut au împins Jaguar în mediocritate. În special, faptul că s-a încercat transformarea mărcii într-un BMW britanic.

Din păcate, Jaguar nu mai este demult producătorul auto care a fost odată. Potrivit șefului Jaguar Land Rover, Adrian Mardell, pentru decăderea mărcii britanice sunt de vină deciziile, neinspirate, luate în trecut.

Un exemplu ar fi încercarea de a transforma Jaguar într-un BMW britanic, prin atragerea unui număr mare de clienți aflați în căutarea unei mașini de lux. Acest lucru a împins Jaguar în mediocritate, este de părere Mardell.

Pentru a revitaliza Jaguar, marca britanică va trebui să se reinventeze. În primul rând, va concura cu producători ca Porsche, Bentley sau Maybach, va produce mașini într-un număr mai mic de exemplare și, nu în ultimul rând, designul nu va fi pe placul tuturor.

"Nu ne facem griji că (n.r. designul) nu va fi apreciat de toată lumea," a spus Mardell.

În ceea ce privește noile modele cu zero emisii Jaguar, primele trei vor fi construite pe arhitectura JEA. Printre acestea se va număra un GT cu 4 uși și o autonomie de până la 700 de kilometri.

Mașina va fi asamblată în Marea Britanie, la uzina din Solihull, și ar urma să debuteze pe piață în 2024.

via Motor1

Comentarii (6)

  • Octavian
    Eu personal apreciez acest brend chiar dacă are câte va probleme , sper să ajungă pe viitor un vor.
    7 8
  • Banditos
    Pas cu pas spre faliment!
    6 8
  • Seriff
    Jaguar cu ''0 emisii'' nu intereseaza pe nimeni, faliment scrie pe ei.
    Intre timp:
    https://www.clujust.ro/la-cluj-napoca-a-inceput-razboiul-pe-priza-cand-ajung-vad-cablul-mutat-la-tine-si-la-mine-era-84/?fbclid=IwAR3QzEg4dArvy2CvtdaWE3Lf_COwmALwVXNI3e4Sf3ZY1mzNDFxu080Dyx8
    4 5
  • Si ce e rau ca au vrut sa concureze BMW? Problema a fost ca nu au avut vanzari (aici sa se intrebe de ce). Uite ca Audi a reusit sa concureze Mercedes si BMW pt ca au avut in spate VW. Jaguar ce sa imprumute tehnic de la Tata?
    PS Exista o prejudecata cum ca Jaguar ar fi praf la fiabiltate, de parca BMW nu ar avea probleme...
    PPS Cu aceeasi tehnologie ca a lor, Land Rover totusi vinde binisor, pt ca imaginea lor suplineste neajunsurile
    PPPS Jaguar are aceleasi probleme ca si Alfa Romeo, mai toata lumea si-ar dori una, dar cand e vorba de a da bani pe ea, mai bine sa indreapta spre ceva ”sigur” (triada)
    PPPPS S-a speculat ca BMW ar fi dorit sa cumpere Jaguar, nu era rau, chiar daca ramaneau in umbra lor mereu, increderea clientilor ar fi fost alta... si nu cred ca se canibalizau asa rau, daca VW, Skoda si Seat/ Cupra propun aceeasi masina cu alta caroserie si le si vand, de ce nu s-ar vinde si un BMW cu alta carcasa? (de altfel stim ca au existat imprumuturi de tehnologie de la bavarezi)
    Concluzie: aparent, Tata nu reuseste sa ofere tehnologie la acelasi nivel cu triada, aici a fost marea problema a lor
    1 0
  • Are si Jaguar renumele lui (mă refer la aspectele pozitive). Până la urmă toți producătorii auto sunt in concurenta mai mult sau mai puțin, de aceea oferă caroserii diferite, motorizări, diferite nivele de calitate, divizii sportive, Premium sau chiar lux. Nu văd cum ai putea sa produci o caroserie asemănătoare cu seria 3 (cu aceleași pretenții), si sa nu intri in concurenta inclusiv cu C-class si cu A4. Sunt caroserii care pentru o perioada nu au avut concurenți direcți (ex. X6), dar știm ce s-a întâmplat ulterior. Din păcate pentru Jaguar (producem componente pentru ei), au probleme de calitate, au oameni slab pregătiți… practic noi eram cei care le spuneam ce mai trebuie sa îmbunătățească. In cazul XE (bănuiesc ca este cel mai reprezentativ in acest caz), pe lângă problemele de calitate, piața a scăzut semnificativ. In 2012 (de exemplu) se produceau peste 3.500 de seria 3 pe zi (inclusiv China), astăzi sub 1.500. In cazul C-class scăderea este si mai mare.
    Eu cred ca Jaguar nu a ținut pasul cu segmentul pe care activează, tehnologie, diversitate modele, calitate etc.
    Si in cazul triadei sunt modele cu vânzări slabe (neprofitabile), dar crează si întrețin imaginea Premium, deci se vor mai produce chiar dacă in pierdere.
    1 0
  • aveam sigla la avatar pe ymess..ce vremuri. :(
    si la f1..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru