Șeful Stellantis: Fiat va lansa 2 modele electrice noi în 2023

de Alexandru Monenciu
Joi, 23.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit șefului Stellantis, Carlos Tavarez, Fiat ar urma să prezinte două modele noi, ambele cu zero emisii, în 2023. Oficialul nu a spus despre ce modele este vorba.

Stellantis vrea să reînvie marca Fiat. Portofoliul european al constructorului italian conține doar câteva modele, dar acest lucru ar urma să se schimbe pe parcursul acestui an.

Carlos Tavares, șeful Stellantis, tocmai a anunțat că Fiat va lansa două modele noi în 2023. Și ambele vor fi cu zero emisii.

Din păcate, oficialul nu a intrat în detalii, așadar este încă incert despre ce modele este vorba. Unul dintre ele ar putea fi echivalentul lui Jeep Avenger, așadar un SUV cu zero emisii care va fi disponibil și cu emblema Alfa Romeo.

Zvonurile susțin că acest nou model ar putea fi denumit Fiat 600 și ar urma să fie produs în Polonia.

În ceea ce îl privește pe al doilea, am putea vorbi despre un Citroen Ami cu siglă Fiat și un nume care a făcut istorie: Topolino. Din nou, acestea sunt doar speculații.

via Motor1

Comentarii (11)

  • Pai nu ziceau italienii ca nu sunt ok masinile electrice si ca dau cadou Chinei??? Se iau si astia dupa BMW si fac declaratii ca sa se afle in treaba?
    Cam multe minciuni de la unii si influenteaza piata si investitorii. Unele companii care fac declaratii mincinoase ar trebui amendate!
    3 2
  • Seriff
    Le lanseaza ca sa scada limitele de noxe atinse pentru fiecare producator, de-aia scot toti electrice, fiindca sunt fortati, stiu ca nu se vor vinde, dar sunt obligati, ei ca fraierii se supun, in loc sa protesteze.
    4 3
  • @sheriff
    daca nu le si vand, cum scad noxele? eu cred ca trebuie sa si vanda un anumit procent.
    si da, numai romanii protesteaza pe net, ca ei nu stiu nimic si deci pot sa "protesteze" orice..
    1 0
  • @Seriff
    Pai sa produci ceva ce nu vinzi este ca si cum iei VAG cu software ilegal:)) adica prost.
    Din cate stiri am citit, de obicei productia de electrice este imediat rezervata si sunt timpi de asteptare de cate 2-3 ani.
    Cum se explica asta daca nu e cerere???
    Dar o explicatie logica daca ai, nu din aia de cocalari, ca suntem satui de aburelile voastre.
    1 0
  • Seriff
    Pai din moment ce electricele vand doar 10% si termicele 90% nu e clar?
    Ce dovada mai clara vrei ca nu pricep?
    10% din vanzari sunt praf in ochi, dar voi eco-pensatii sunteti orbi si nu vedeti lucrurile astea evident.
    Practic daca nu ar lansa electrice nu ar mai putea sa vanda termice, intreaba pe oricine lucreaza in domeniul si iti va confirma asta.
    Aa si mai lasa-ma frate cu dieselgate, ca e fumat si ingropat, nu intereseaza pe nimeni.
    4 1
  • Doua modele electrice in TV si un aspirator… Fiat sunt in criza mare cam la orice capitol, cam pe prea putini mai interesează ce mai lansează Fiat cu atât mai puțin electrice.
    Electricele-s pe stoc cu 20% reducere, doar modelele “exclusiviste” sunt sold out, auzi el 2-3 ani… dupa ce model electric de volum aștepți 3 ani? deșii este greu sa indici un model de volum in afara de model 3 si Y.
    Nici un producător nu are studii care sa-i confirme vânzări pe electrice, tocmai de aceea nu au capacitați mari. Cine are habar știe ce vorbesc, nu se poate sa lansezi un model cu furnizori contractați la 300.000 buc/an si tu sa vinzi 100.000, trebuie sa plătești capacitățile de producție nefolosite pentru toți furnizorii dedicați. Anul trecut s-au plătit miliarde, știu cazuri concrete una dintre fabrici a primit 12 mil euro pentru lipsa comenzi… si este doar una. Componentele nu cresc pe garduri sau mergi la piața si iei ce găsești nu-i musai sa respecți planul, improvizezi. Componentele sunt tot mai diversificate si mai personalizate ceea ce este un lucru nasol si scump, iar prețul clar ajunge la “raft”.
    2 0
  • Copy/paste, ca nu ma mai obosesc….

    În 2021, în Marea Britanie, 52% din particulele poluante rezultate în urma transportului rutier a provenit din uzura anvelopelor și a frânelor, la care se adaugă alte 24% din abraziunea drumurilor și a marcajelor de vopsea ale acestora. Doar 15% din emisii provin de la țevile de eșapament ale autoturismelor și încă 10% de la țevile de eșapament ale camioanelor și vehiculelor grele de marfă.


    Cam nasol sa mai “dai” in clasice asta dacă nu ești complet inept, ipocrit, mai era ceva da-mi scapă… aaa superficial si spălat pe creier.
    6 1
  • Volumul înregistrat de Spring este impresionant având în vedere că, aparent, piața de automobile electrice înregistrează o calmare a cererii, pe fondul reducerii unor subvenții în unele țări din Europa.

    Piața de automobile electrice din Europa s-a ridicat la 92.743 de unități vândute, potrivit Jato, cu o creștere față de anul anterior de 14%. Reprezentanții instituției susțin că piața de electrice s-ar putea apropia de un vârf al creșterilor, pe fondul încetinirii cererii.

    Da pe naiba…. vârf la 10%???, nu se poate noi avem “specialiști” in domeniu care spun cu totul altceva, deci cineva minte si clar nu specialiștii lui peste prăjit…
    In fine eu cu Sheriff mergem la o bere virtuală pana reușim una pe bune…. hai noroc!!!
    PS cu respect Inox ești invitat, sigur nu ne vom plictisi la povesti ;)
    1 0
  • Cea mai vândută marcă electrică a continuat să fie Tesla, cu un total de 9.400 unități (in ianuarie)… no acuma-i de ras (sau de plâns după caz)… BMW vinde in lume (fără China), 1.300 de seria 3 pe zi, cu o medie de 120 PHEV.
    Urmează… “căderea giganților” ;)
    1 0
  • Banditos
    in 2021, colegu'....dupa ce s-au facut eforturi penru reducerea poluarii "la teava"...ipocrit este sa fii si sa nu vezi poza de ansamblu si sa declari senin, ca la nivelul anului 2021, totul e frumos uitand cu buna stiinta cam cum era in anii 90, 80, 70 etc.

    pe bune?
    0 0
  • E7 va reglementa particulele poluante rezultate în urma transportului rutier provenit din uzura anvelopelor și a frânelor. Cat ne va costa vom vedea!
    Spring in Romania are piața lui dedicata, persoane care stau la casa, in apropierea marilor orașe, au nevoie de a doua mașina si fac in medie 40-50km/zi. Ii doare-n cot de CO2
    Problema acestor clienți este alta in momentul de fata: au casa cu o rețea de gaze insuficientă, mulți si-au montat pompe de căldura, au si o electrica, ehh odată cu scumpirea curentului, bilanțul economic le da cu virgula! A apărut următorul fenomen: își pun panouri solare, mai mult, se unesc 2, (chiar 3 gospodarii daca se înțeleg bine) si-si pun un kit de voltaic de 30-36kW cu invertor trifazic care costa cu montaj 100000 lei. Fără sa fi prosumator îți amortizezi investiția in 12 ani, îți mai rămân apoi 5-7 ani, in care ești sa zicem pe plus. Subiectul prosumator este extrem de delicat, unii nu înțeleg, alții nu știu sa explice (nu dezvolt subiectul)
    Acum ne-pensații si ne-epilații vor spune: ce teapa si-au luat! 20000E pentru un Spring (o cutie, nu este departe de adevăr) si un sistem fotovoltaic, este foarte mult. Nu știu facem un calcul pentru aceleași condiții: a doua mașină, sh cat de cat 7000E, 40km zi deci 200km/săptămâna un consum de 6% (deși este mult mai mult), 7,33 l/motorina la 46 săptămâni pe an timp de 17 ani (durata cu randament corect al panourilor). Tot acolo ajungi! (nu punem la calcul eventuala economie din gospodărie)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru