Skoda lansează aplicația mobilă Sound Analyser: sistemul poate identifica problemele de ordin tehnic pe baza sunetelor

de Cornel Șocariciu
Vineri, 09.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Aplicația mobilă Sound Analyser a fost dezvoltată de Skoda in-house și se adresează tehnicienilor de service. Sistemul poate identifica anumite probleme tehnice prin intermediul sunetului.

Skoda vine în ajutorul tehnicienilor de service cu o nouă aplicație mobilă. Aceasta se numește Sound Analyser și a trecut cu succes de faza testelor.

Conform oficialilor producătorului ceh, aplicația mobilă a fost dezvontată in-house și este capabilă să identifice problemele de ordin tehnic pe baza sunetelor.

Tehnicienii trebuie să înregistreze sunetul motorului prin interfața oferită de Sound Analyser, iar mai apoi, algoritmul aplicației mobile compară rezultatul cu cel pe care îl are într-o bază de date. Ulterior, aplicația oferă o scurtă descriere a rezultatului găsit.

Aplicația transformă fișierul audio într-o spectogramă, iar mai apoi, cu ajutorul inteligenței artificale, aceasta este comparată cu cea din baza de date pentru a identifica deviațiile. În funcție de tiparul identificat, aplicația va oferi și o serie de soluții pentru rezolvarea problemei.

Testele au demarat în luna iunie a anului trecut, iar până acum, Sound Analyser a fost utilizat în 14 țări, inclusiv Germania, Rusia, Austria și Franța.

În urma testelor, reprezentanții Skoda spun că aplicația poate identifica o problemă cu o precizie de 90%. În plus, sistemul poate fi utilizat și pentru a verifica următoarele componente: sistemul de direcție, compresorul sistemului de climatizare și ambreiajele transmisiilor automate DSG.

"Vom continua să folosim în mod constant inteligența artificială pentru a oferi clienților un serviciu personalizat, îmbunătățind astfel și mai mult experiențele acestora. Sound Analyzer este doar un exemplu a ceea ce poate fi realizat la Skoda în era digitală, chiar și în domeniul serviciilor de post-vânzare", a declarat Stanislav Pekar, directorul departamentul de After Sales din cadrul Skoda.

Comentarii (6)

  • LEXMARK
    Au uitat sa mentioneze ca doar la benzinare ca la diesel nu se mai intelege nimic ce e pe acolo...
    8 3
  • Am asa ceva de cel putin 3 ani la masina de spalat coreeana(nu-i dau numele,e o marca foarte cunoscuta).Tot asa,prin aplicatie.Total inutila,doar marketing.
    4 2
  • netam-nissan
    daca mai scria p-aici fan-skodaq ar fi protestat ca nicio skoda nu bate, nu troncane.
    8 2
  • @LEX LUTHOR
    Au uitat sa mentioneze ca Diesel fiind fiabil n-are nevoie de astfel de aplicatii.
    5 0
  • fan skoda
    mia-i luat vorba din gura
    0 0
  • @netam : buna asta , ti-as fi dat vreo 10 eco palme. Dar sa stii ca intr-adevar cehii stau incredibil de bine pe partea de bucsaraie comparativ cu francezii, italienii, coreenii, japonezii. Pe vremuri cand am avut parte de ceva frantuze invatasem pe de rost tot ansamblul articulatiilor ,mai ales la febletea noastra Renault ,iar relativ de curand m-am lamurit si cu coreencele si japonezele ,am condus unele aproape de noi iar articulatiile "se simt" (inca) la ani lumina fata de nemtoaice, nu vreau sa-mi inchipui cum sunt dupa ce se uzeaza. Asta-i adevarul ,nu vreau sa fiu partinitor in vreun fel. La baba mea ceha am inceput abia dupa 10 ani de folosinta sa-i mai schimb cate o bucsa si asta la insistentele mecanicilor nu ca as fi simtit eu ceva. In schimb , revenind la subiectul cu pricina , la mine ar putea cred sa foloseasca lejer aplicatia direct din habitaclu ca zici ca stau calare direct pe motor , a fost relativ zgomotoasa de la inceput dar acuma cred ca sa dus dreacu toata izolatia aia antifonica din compartimentul motor.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru