Skoda Octavia are un nou motor în România: 1.0 TSI de 115 cai putere înlocuiește 1.2 TSI și costă 16.000 de euro

de Bogdan Mirică
Vineri, 13.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda a introdus în gama modelului Octavia un motor nou, de numai un litru. Agregatul 1.0 TSI are 115 cai putere și înlocuiește vechiul motor de 1.2 TSI.Prețurile pornesc de la 16.000 de euro.

Volkswagen caută să reducă valoarea emisiilor sale la nivel de grup cu orice preț. Nici nu se poate altfel, mai ales după scandalul Dieselgate. Prin urmare, era normal ca propulsorul de numai un litru, turbo, să își găsească rapid loc și în gama popularului model Skoda Octavia.

Unitatea 1.0 TSI de 115 cai putere va înlocui vechiul motor 1.2 TSI, fiind o propunere mult mai eficientă. Motorul cu numai trei cilindri, unul din continuatorii trendului de downsizing din interiorul Grupului VAG, a devenit disponibil, momentant, doar în câteva țări din Europa. Printre nume clasice ca Germania, Cehia (țara mamă), Marea Britanie și Ungaria s-a strecurat chiar și România, o piață în care Octavia are foarte mulți adepți.

Deși pare un motor firav pentru o mașină de talia sedanului Octavia, Skoda promite că unitatea de un litru va putea garanta, pe lângă cei 115 cai putere, și un cuplu foarte generos, de 200 Nm. Nu e de mirare că un Octavia 1.0 TSI poate atinge o viteză maximă de 202 km/h.

Consumul de carburant se va situa între 5.4 litri în oraș și 3.9 litri în afara lui.

Dacă ne luăm după fișa oficială, media este de 4.5 litri/100 de km, adică cu 0.4 litri mai mică decât în cazul vechului motor de 1.2 litri TSI.


SKODA OCTAVIA 1.0 TSI vs 1.2 TSI

Motor 1.0 TSI 1.2 TSI
Cilindree 999 1197
Cilindri 3 4
Putere (cp/rpm) 115/5500 110/4600-5600
Cuplu motor (Nm/rpm) 200/2000-3500 175/1400-4000
Transmisie Manuală 6 Manuală 6
Viteză maximă (km/h) 202 199
Consum mediu (l/100 km) 4.5 4.9
Accelerație 0-100 km/h (secunde) 9.9 10.1
Masă (kg) 1225 1230

Esential 4.5 litri/100 de km este consumul mediu anunțat de noul Skoda Octavia 1.0 TSI.
Cu ajutorul unei cutii manuale cu șase rapoarte, noul Octavia 1.0 TSI poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 9.9 secunde. Dacă în ecuație se schimbă transmisia manuală cu una automată DSG cu șapte rapoarte, timpul de accelerare crește la 10 secunde.

Pe piața din România, noul Skoda Octavia 1.0 TSI are un preț de pornire de 16.045 de euro atunci când este oferit alături de o cutie manuală.

Dacă ne uităm la versiunea cu transmisie automată DSG, prețul sare la 17.756 de euro, cu TVA inclus. Momentan, unitatea de un litru se va vinde în paralel și cu un TSI de 1.2 litri și 86 de cai putere, ceva mai ieftin, asigurând intrarea în gamă.

NOUL SKODA OCTAVIA 1.0 TSI vs. concurența directă

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CUPLU MOTOR
(Nm)
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Skoda Octavia
1.0 TSI
115 200 4.5 9.9 16.045
FORD Focus
1.0 Ecoboost
125 170 4.8 11.9 16.750
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Fie că vă vine să credeți sau nu, motorul 1.0 TSI este disponibil și pe varianta break, adică pe Skoda Octavia Kombi. Și în acest caz resursele sunt la fel de generoase: 115 cai și 200 Nm. Prețurile pornesc de la 16.672 de euro cu TVA inclus pentru versiunea cu transmisie manuală și urcă la 18.384 de euro pentru versiunea cu DSG.

Comentarii (37)

  • te pisi pe el
    4.5litri/100 poate in visele umede ale finantistilor VAG, doar la ei e posibil asa ceva. Cel mai tare ma amuza ''performanta'' 0-100 km/h ........Buahahahahahahahaha motor de 1 litru 10 sec si Euro 6 si economic (cica )? :)))))))))))) ...... Hai lasa-ma dreaq .......... Softul ala e chiar ''genial'' . Felicitari VAG pt manipulare. Eu zic ca au muscat deja multi galustele voastre din pantaloni. Sunt atat de fideli voua, incat nu le da drumul neam, se tin cu dintii de marar :))))
    56 86
  • Uitati-va putin la poza 10 si gasiti anomalia. Mai lipseste Check engine aprins. :))))
    37 78
  • Nu era mai nimerita o comparatie cu motorul Ecoboost?
    8 1
  • MuresMures
    asta o sa ajunga ca 1.6 diselu ...la care pica egr-ul dupa 150k kilometri ca mustele..
    31 63
  • Totusi administratoriul sectiunii doarme? Asta isi permite sa zica orice despre oricine, iar eu am IP-ul de la birou blocat de un an ca am fost ironic odata la adresa unuia ca el... Bravo Automarket!
    61 7
  • @Stefi
    De acord. Taranul asta de la Zarnesti e lasat liber, iar altii sunt blocati....fumos .
    17 51
  • nu, nu, ma refeream la madelescu-tampelescu, nici un nume nou inventat nu-i poate ascunde imbecilitatea.... Automarket, blocheaza-mi si IP-ul asta, nu m-as mira.
    46 5
  • @Stefi
    Doar ca intre @zarnesteanu si @madalescu nu-i deosebire mare ....... primul foarte prost, iar al doilea neinformat.
    9 45
  • Bagami-as da ziceti ma in avans ca se aprind comentariile ca mergeam si imi faceam popcorn dinainte
    14 36
  • @zarne: De ce sunt boss anomalie? Te supăra o poza oficiala in care se vede nivelul combustibilului cu motorul oprit sau fără contact pus? Chestia asta am mai vazut-o doar la un Focus... de 15 ani si rupt in doua. Deci canta la alta masa! ;)
    12 39
  • Hey guys ! Nu va mai certati. Consider ca astfel de comentarii cu iz balcanic nu fac cinste unor utilizatori de website auto. Limbajul imi este familiar cu cel care iese pe gura baietilor cu BMW , Mercedes, VW, Audi, intelegeti voi.
    15 47
  • Prețul e mai mic cu o sută de euro la sedan și cu vreo patru sute la break, la 1.0 față de 1.2.
    5 1
  • In orice caz, concluzia pe care am tras-o zilele astea este ca fanii nisan pe site-ul sunt de fapt unul, @mascarescu. Oricarui alt om cu capul pe umeri, cred ca i-ar fi rusine sa se asocieze cu gusterul asta. Tipul, in cel mai bun caz probabil lucreaza la vreo reprezentanta de japo, si in lipsa de clienti sau sictirit de recall-uri, se varsa pe-aici in speranta desarta ca cineva il mai ia in seama dupa primele 2-3 randuri. Fanii adevarati probabil au renuntat demult sa mai zica ceva, din motive lesne de inteles.

    @lorinczi.thomas, probabil din cauza atitudinii tale @mascarescu traieste bine merci pe site-ul asta. Intreaba-te daca nu ar trebui sa schimbi ceva.

    @Pana, ce sa zic, dintre toate becurile la bord, exact ala de check engine trebuia sa se aprinda cand pui contactul. Pentru cultura ta generala, exista masini la care acul de benzina sta tot timpul pe pozitia reala.

    Pe mine ce ma socheaza inca cel mai tare este ca site-ul asta reprezinta locul de munca al cuiva. Daca cineva vine la lucru si la articolele la care a muncit gaseste dialoguri de nivelul asta, in spiritul libertatii de exprimare, eu cred ca ceva e putred in Danemarca. Uitati-va doar la semnatura primului comment.
    89 77
  • Si ia zi-ne, mestere! Chestia cu aratatul nivelului de combustibil cu motorul oprit e cumva valabila si la Octavia?
    Sau da-ne tu câteva exemple. Dar din era noastră, te rog.
    19 64
  • Doamne, ce coșmar suprarealist…Noi, ăștia de pe planeta AM, suntem unici ȋn Univers: berici, oglinzi, pastile, puzderie de identități asumate de o singură persoană ș.a.m.d.

    Iar vouă, celor din redacție, sunt sigur că v-am “adulmecat” caracterul real: doar simulați, când și când, aplicarea unor măsuri “ferme”, căci aveți tot interesul să ȋntrețineți la nesfârșit tevatura de tip OTV. De ce? Hm, de ce oare? Fiindcă vă aflați sub aripa ocrotitoare a lui Zeus Publicitarius…Omenește, vă ȋnțeleg și accept situația, dar, moralmente, mi se pare inadmisibilă!

    Acestea fiind stabilite, pe mine, unul, nu mă veți mai păcăli niciodată, așa cum s-a ȋntâmplat ultima oară, când am “pus botul” ca un mucos de grădiniță. Vreți să faceți curățenie? Da, prin birouri, mai ștergeți praful, mai dați cu aspiratorul, una-alta, deși n-ar fi exclus să se ocupe mai degrabă femeia de serviciu sau vreo firmă specializată.

    Totuși, călcându-mi pe inimă, adică pe sentimentele (cert ȋndreptățite!) de amărăciune și dezgust, rămân tot cu voi, fiindcă fidelitatea ȋnseamnă sensul vieții mele.
    41 3
  • someone
    @ inexorabil, subscriu
    linistea si apatia celor care ar putea face ceva e tipic romanesc-balcanica. aproape v-as confunda cu guvernul. pacat
    35 2
  • Motorul asta e bun pe Fabia. De ce ? Pentru ca nu este asa de grea ca Octavia. Oricum pe Octavia ar trage cam greu.
    1 3
  • VozWagist
    Pe cand motoare de 100 cm3?? Astia o tot dau cu ecologia de ti se face greata. Am condus un 1.4 cu turbo de la Vienna la Hamburg si i-am dat doar 160-180 km/h pe autobahn. La destinatie am avut un consum mediu de 22L/100km. Ia sa-mi explice un ecologist din asta (cu calcule pe hartie) cat de ecologice sunt motoarele mici cu turbo, cand ele consuma dublu decat un aspirat de 3L :)) :)) :))
    6 15
  • Nu cred ca am citit vreodata atatea bazaconii scrise de cineva. Problema e ca stimabilul "Zarnesteanu" polueaza orice articol pe aici de cativa ani.Dar cum spunea cineva mai sus spiritul OTV este manusa pt natia asta. E greu de catalogat un asemenea personaj, personal nu mi-as dori vreodata sa intalnesc un asemenea element.
    4 12
  • @sergiu
    Mai madalino ti-ai cumparat cauciucuri la cielo?
    Canti la multe tambale , mai tii minte care unde?
    31 7
  • Stai puțin, Mafia. Jură-te că nu ești tu acela care folosește o grămadă de nick-uri. Fiecare se “remarcă” măcar cu o “bubă” (inclusiv eu), dar tu vrei să pari imaculat?! Elucidează-mi următoarea enigmă: tu și toți aceia cică “distincți” de tine ȋl luați ȋn cătare – cu cele mai infame epitete – pe Zărneșteanu. A, da, așa s-a brodit, pur și simplu: ȋl disprețuiți pe același om. Și mai toți ȋl persiflați “pamfleșteanu”, ȋi recomandați pastile și ȋl ȋndemnați să dea câte o bere pe gât. A naibii coincidență, monșer!

    Ziceam deunăzi că nu vreau să mă pun judecător ȋntre voi (plus Dan Grecu), dar numai cine ar avea ceva de ascuns și nu s-ar simți bărbat ar refuza numaidecât o confruntare mediată de mine…Oferta rămâne, oricum, deschisă :D Eu bănuiesc care ar fi adevărul din spatele…adevărului pe care ȋl susține fiecare “ȋn pătrățica lui”, dar mi-ar plăcea să mă sprijin pe o confirmare neȋndoioasă…

    Despre Skoda, săraca, prea puțin s-a vorbit ȋn acest topic. Un litru turbo, downsizing…Ferească Dumnezeu și Măicuța Lui. Unde s-a ajuns...Oare ȋși mai amintește careva de…Tatra? (că tot ne referim la cehi). Ăia nici cu pistolul ȋn ceafă nu s-ar fi gândit la “turbocharging”. Cine ar mai fi mizat astăzi pe ale lor motoare V8 natural aspirate de 3.5, 3.8, 4.4 și 4.6 litri? De multe ori mi-a trecut prin dovleac: ce-ar fi…? De ce să tânjesc după V8-uri de peste mări și oceane, când se pot găsi (și ȋncă de “extreme reliability”) ȋn patria lui Jan Hus? Numai că supraimpozitarea instituită de “intelighenții” noștri dragi și scumpi (michiduță să-i mai voteze…eu, unul, categoric nu!) ȋmi taie orice elan.
    30 5
  • Mda ! Uitasem sa ma exprim la subiect, dupa tevatura de aici.

    Am condus Octavia 3 cu motorul 1.2 TSI 105CP la acea vreme. Masina se simtea chiar foarte confortabila pentru o Skoda, senzatie care o simtisem in Ford Escort sedan sau Geely CK , cu acele scaune din velur moi. Preformantele jalnice ca oricare TSI. Trebuie turat amarnic pentru a minimiza efectul turbo-lag , iar in depasiri, ai cuplul necesar , dar odata ce ajungi in red-line, ca la oricare motor turbo, isi pierde din putere, iar sunetul este ingrozitor. In viata reala motorul 1.0 TSI va fi inferior vechiului 1.2 TSI . In primul rand la plecarea dinamica de pe loc fara ''launch control manual'' , motorul se va simtii precum un 1.0 N/A pana la intrarea turbinei. Un astfel de motor necesita solicitarea frecventa a turbinei, motiv pentru care fiabilitatea va avea si ea de suferit. Motorizarile benzina SkyActive de la Mazda mananca pe paine orice TSI sau EcoBoost.

    Mazda 3 sedan 2.0 120CP 0-100 > 8,8 sec

    Skoda Octavia 1.0 115CP 0-100 > 9,9sec
    11 41
  • incredibil
    invatati sa turati. daca nu ajungi in 5000rpm la ORICE depasire inseamna ca nu stii sa conduci.

    ps: dai inferioara, ajungi in 5000+, schimbi superioara, iar pana in 5000+ si tot asa. simplu?
    6 0
  • Păcat că nu acordați încredere acestui motor. Studiind corect și neutru datele este superior motorului 1,2 TSI pe care îl înlocuiește și consider că nu va mai avea problemele de până acum. Despre fiabilitate este greu să te pronunți acum dar prețul mașinii cine il va utiliza șase ani fără probleme poate considera ca a făcut o alegere buna.
    25 23
  • razvan
    nivelul discutiilor a scazut mult pe aici. Pacat.In alta ordine de idei eu unul prefer motoarele pe benzina clasice aspirate.
    26 5
  • copii
    0 2
  • 1.0 ecoboost are tot 200 Nm cuplu (overboost). WV nu prezinta cifrele separat ...dar cu siguranta motorul are 200 Nm tot in modul overboost (pt. o scurta perioada de timp la acceleratii puternice).
    Diferenta de aprox 2s la 0-100 cred ca e data de etajarea diferita a cutiei + eventual un soft care ajuta sprintul de pe loc ...
    5 3
  • albastru
    Asta e cobailu lui wv lol
    5 11
  • Marketing, promisiuni și fiabilitate scăzută. Din păcate grupul Vw își urmărește interesul fără să mai țină cont de clienți.
    17 23
  • @vali Ce le stii tu ca un om mare , presupunerea in acest domeniu este un fel de dat in bobul de cafea.

    @sergiu aka madalina , observi ca ai toate comentariile ascunse cam atat de relevante sunt.
    17 8
  • turatii
    invatati sa turati un motor! in toate depasirile duceti-va in 5000+rpm.
    motoarele sunt ok,
    si puneti mol evo. ;)
    10 7
  • revin ei eu cu un plus pentru 2.0 120 cp. pentru o viata indelungata a motorului presupun ca tot aceasta este varianta cea mai reusita.

    zgomotul de anemie al motoarelor mici basca "turbo" ma ingrozeste!
    7 9
  • Nu e presupunere, e simpla realitate. Motoarele mici supraalimentate mor repede pe capete. Vezi problemele cu 1.2 și 1.4 TSI de la vag și mai nou super premiatul 1.0 ecoboost de la Ford.
    Dar dacă nu vrei să vezi, închizi ochii și zici că sunt bune.
    13 24
  • Subscriu și eu la cele afirmate de inexorabil. AM a devenit o mocirlă.
    35 3
  • Cât despre noul TSI, l-aș prefera integrat într-un sistem hibrid, chiar și cu autonomie mică (5-10km).
    36 2
  • Octavian
    Minim 16k de euro pt o balena cu aripioarele unui pestisor de acvariu.
    Presimt ca Skoda va prosti destui romani, ca de obicei.
    24 46
  • @zarnasteanu si votarea multip
    Nu m-ar mira chiar zarnesteanu sa fi scris primul comentariu, pentru ca apoi tot el sa-i dea voturi multiple pt a-l baga pe invizibil si in cele din urma sa apara el salvator pe un cal alb. Get a life !

    Atat de obsedat il cred !
    16 44

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru