Constructorul român urmează să-și extindă gama cu un nou model de dimensiuni compacte. Potrivit unor noi informații apărute în publicația britanică Autocar, Dacia urmează să lanseze un model care să concureze direct cu Skoda Octavia.
Din primele informații, noul model Dacia este cunoscut provizoriu sub numele C-Neo și este un crossover break cu motor pe benzină. Ca aspect, noul model va fi asemănător cu actualul Sandero și va fi, în esență, varianta break a acestuia. Este de așteptat ca viitoarea Dacia să fie bazată pe arhitectura CMF-B, împărtășită cu toate celelalte modele din gama producătorului de la Mioveni, cu excepția modelului Spring.
Dacia dorește să intre în segmentul mașinilor compacte ca urmare a succesului comercial al noului Bigster. Acest motiv este invocat și de către Katrin Adt, noul CEO Dacia.
„Teritoriul nostru principal este în prezent segmentul B, însă avem oferte și în segmentul A și am început acum și în segmentul C și am făcut asta chiar extrem de bine cu Bigster”, a declarat Adt.
Un sentiment similar a fost împărtășit și de Frank Marrote, șeful de vânzări și marketing în cadrul Dacia.
El spune că retragerea de pe piață a unor modele compacte precum Ford Focus și creșterea prețurilor pentru Volkswagen Golf, Opel Astra și Toyota Corolla au creat o oportunitate pentru Dacia să intre în acest segment.„Ceea ce vrem să facem în segmentul C este ceea ce am făcut în segmentele B sau B plus”, a declarat Marrote. „Am identificat asta mai ales cu segmentul C-SUV. Dar chiar și segmentul C-Hatch este probabil un segment în care prețurile au crescut cel mai mult în ultimii 5 ani. Poți vedea creșterea ratelor lunare sau a prețurilor în acel segment. Este masivă”, a mai spus Marrote.
Același oficial al mărcii române recunoaște că Dacia trebuie mai întâi să treacă peste câteva provocări majore legate de acest segment.
„Segmentul compact este o provocare pentru noi; într-adevăr, nu avem o bază de clienți”, a spus Marrote.
Totuși, oficialul mărcii precizează că succesul noului Bigster, care a adunat peste 50.000 de comenzi în primele sale 6 luni, le-a oferit încredere celor de la Dacia în faptul că expansiunea în segmente mai mari este una viabilă.
via Autocar










pana si regele (decazut acum) care a dominat piata auto europeana timp de zeci de ani, pe numele sau VW Golf, se zbate undeva in mediocritate si anonimat. nici macar conducerea VW nu este foarte convinsa ca mai merita un succesor, doar ca deocamdata nimeni din board nu indrazneste sa rosteasca o blasfemie la adresa iconei pe care tot ei au creat-o.
Golf mai traieste astazi doar pentru ca este ajutat la vanzari de firmele mari germane care cumpara flote. altfel, la persoane fizice, segmentul nu mai prezinta interes si atractivitate.
daca dacia va scoate un hatch in segmentul C va fi centrat pe utilitate nu pe fancy si o va face in special doar pentru satisfacerea unei parti din piata est-europeana, turcia, america latina, pe traditionalistii care obisnuiau sa cumpere entry-level, logan, ca sa fiu precis si pentru care octavia este mult prea scumpa, masina de lux (aproape ca este daca vedem preturile unei versiuni de top in echipare L&K). faptul ca c-neo va fi doar o alta versiune de caroserie, in care toata baza tehnica este deja realizata si asteapta doar sa fie transplantata de pe sandero/duster indica un obiectiv pe termen relativ scurt, estimez fara sansa de a prinde o a doua generatie. nici nu ma astept sa fie produs in romania, nu merita sa tina banda de la mioveni ocupata, cand acolo se pot produce bine merci duster si bigster pentru piata UE, masini cu o alta marja de profit si valoare adaugata pe tot lantul de productie.
Este ceva în genul Logan2 a cărui reînviere se vrea a fi.
Mult succes va doresc.
Care v ați dat jos din Tuareg și v ați urcat în bister, l ați cumpărat?
Dacă prețul nu-i va încurca planurile, va tinde să reprezinte ce căuta est-europeanul la Octavia, la care scorurile au cam decolat de ceva vreme: o mașină spațioasă într-o zonă de preț încă decentă în condițiile actuale, atrăgătoare pentru cine nu vrea SUV și se mulțumește cu o gardă pe la 20 cm cât are Jogger.
Să vedem dacă acest model ușor mai mare va afecta Jogger, al cărui segment oricum scade din cauza pandemiei SUV.