Stellantis readuce la viață divizia de performanță SRT

de Tiberiu Safta
Vineri, 04.07.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stellantis a reînființat divizia de performanță SRT, care s-a implicat în dezvoltarea unor modele de performanță precum Dodge Challenger, Charger și Viper. Brand-ul de performanță va lucra asupra unor noi modele sportive pentru mărcile americane din cadrul grupului multinațional.

După o mică perioadă de pauză, Stellantis a readus la viață divizia de performanță SRT, cunoscută anterior pentru implicarea sa în dezvoltarea unor versiuni mai puternice pentru modele Dodge, Chrysler și Jeep. Odată cu reînființarea acestui nume, SRT se va ocupa de lansarea unor noi modele de performanță pentru mărcile americane din cadrul Grupului Stellantis.

Cel care va conduce divizia de performanță, fondată inițial în 1989, va fi Tim Kuniskis, actualul CEO al mărcii Ram și directorul mărcilor americane din cadrul Stellantis. Deși SRT a fost oficial reînființat de către Stellantis, divizia de performanță nu a dispărut. Până în prezent, doar un singur model poartă sigla diviziei de performanță, acesta fiind Dodge Durango SRT Hellcat, un model lansat în 2020.

Din informațiile de până acum, se pare că SRT își va respecta tradiția și va dezvolta noi modele de performanță cu motoare termice. Potrivit Stellantis, mașinile care vor purta emblema SRT „vor împinge limitele puterii, aerodinamicii, manevrabilității și tehnologiei, atât pe stradă, cât și pe circuit.”

Deocamdată nu se știe care va fi primul model nou ce va purta sigla SRT.

Este foarte probabil ca noul model, oricare ar fi el, să aibă un motor V8 HEMI.

via Motor1

Comentarii (2)

  • Jian de la Calafat
    Asta-i din ciclul:
    E totusi rău să fii tăntălău, chiar si pentru un interval de timp determinat.

    O dilema cu care ma confrunt:
    O duzina de motoare electrice montate pe un BEV de performanta surclaseaza facil in rafinament o unica unitate V12, nu ?!?
    .....Sau nu-s de-ajuns o duzina ?!?
    ...Sau, cine stie, sunt excedentare?!?


    @Mihăiță
    Rogu-te, am nevoie de certitudini!
    2 0
  • E o miscare politica, de inteles. Daca ar trece la electrice, ar deveni dependenti de china. In momentul in care bateriile vor fi făcute din materiale universal accesibile, cred ca se schimbă foaia. La ora actuala n-am nici cel mai mic chef sa trec prin benzinarii si sa las $100 la fiecare vizita. Înainte făceam treaba asta saptamanal, acum mult mai rar, dar chiar si asa. Plus, comanda ulei de motor, kituri de schimb de ulei la transmisie, frane la 2-3 ani samd. Nu merci. Pot face altceva cu banii ăștia și cu timpul meu. Nu mai vorbesc de vibratii si zgomot in timpul mersului sau de răspunsul motorului pana urca in ture. Fiecare cu plăcerea lui, dar motoarele cu combustie nu mai sunt alegerea mea.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru