În urmă cu 3 ani, Stellantis anunțase că va vinde doar mașini electrice în Europa începând din 2030. Obiectivul, care fusese stabilit de către Carlos Tavares, fostul CEO al grupului multinațional, nu mai este în vigoare.
Asta pentru că Stellantis tocmai a decis că renunță la acest obiectiv și va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030 în Europa, potrivit unor declarații făcute de Jean-Philippe Imparato, șeful filialei europene a Grupului.
Oficialul Grupului Stellantis mai spune că niciun producător de mașini nu va putea să atingă țintele de emisii stabilite de Uniunea Europeană pentru 2035. Mai mult, Stellantis se va concentra pe modele noi cu motoare hibride.
Chiar dacă grupul multinațional renunță la planul de a vinde doar mașini electrice începând din 2030, Stellantis încă are ca obiectiv să vândă 5 milioane de mașini electrice pe an la nivel mondial începând din acel an.
via Automotive News Europe (înreg.)










2035 e limita, deocamdată. Ca domnul Imparato și multi alții au bravat cu 2030 e treaba lor, ei se fac de râs ca manageri.
https://www.smmt.co.uk/new-car-market-shrinks-in-august-but-evs-reach-record-share-for-the-year/
Stirea cu vanzari EV din UK nu-i atinge. Este o realitate mult prea de indepartata de ei, atat fizic cat si mental, asa ca prefera sa o ignore si sa isi construiasca realitati proprii mai confortabile si mai digerabile.
1. videoul este o fabulatie cam exagerata. se tot repeta tema zgarie-norilor, desi ma intreb ce vor adaposti, ca in niciun caz birouri, un concept aproape desuet azi deja. locuinte? eu, unul, prefer spatiile libere, degajare si densitate redusa/km2 si nu m-as simti confortabil vietuind alaturi de alte cateva sute sau mii de persoane, dar pe altii poate ca ii prinde musuroiul de furnici, ca optiune de locuit.
2. masinile personale zburatoare sau vehicule de transport in comun aeriene in principal, terestre doar in secundar, cred ca vor fi o realitate, mai ales prin prisma capacitatii de transport. culoare/rute de zbor cu capacitate de 10-100x cat o autostrada din prezent se vor putea stabili fara lucrarile anevoioase de infrastructura fizica, reconfigurabile usor in functie de nevoi si fara a afecta teritoriul. vad tehnologia blockchain sau evolutia ei masiv implementata pentru evitarea accidentelor si pentru solicitari de creare ad-hoc de rute individuale de zbor, astfel incat oamenii se vor deplasa de oriunde catre oriunde, cu vehicule individuale de zbor, proprietate personala sau inchiriate.
3. ceea ce numesti nebunie si eco-marxism clar ar fi de preferat oricarei forme de nazism, chiar si eco, care aparent ne-ar vrea/face bine, iar pericolul este mare sa alunecam intr-acolo. domeniul auto este pana la urma o floare la ureche, avem alte probleme mai grave care pandesc in societate si pericolul de a vedea rezolvarea lor in solutii cu iz nazist este extrem de mare. ca sa evitam toate astea, eu zic ca trebuie sa acceptam sa ne intelegem mai mult intre noi, sa ne discutam dorintele si temerile, sa invatam sa practicam arta compromisului. bogatul nu crede saracului si nici satulul flamandului si de aici apar multe conflicte, dar ia sa traim cateva zile saraci si flamanzi, optica ni se va schimba.
Mai grav e ca toată lumea se radicalizeaza, nimeni nu mai e interesat de consens, toți vor sa fie ca ei și opiniile sunt din ce în ce mai contrare și mai contondente, nu pentru ca ar oferi soluții cu ca sa îi enerveze pe ceilalți.
Tot vestul dar cu precădere SUA și Europa pare sa se îndrepte către sfârșitul democrației și începutul unui despotism populist.
E grav ca deși lucrurile nu merg bine, alergătorii în loc sa caute soluții merg către șarlatani populiști și agresivi care nu vor face altceva decât sa arunce societățile în haos și război civil. Vestul se va prăbuși in felul asta.
Desigur, cei care vor suferi cel mai mult sunt fix cei care ne împing în direcția asta. Elita nazista și bolșevică a scăpat, în mare. Cei care au suferit au fost fix cei care s-au lăsat amăgiți de mirajul extremismului.
Bravo! E bine că ai o părere bună despre tine și te poți uita în oglindă. Ai copii?