Stellantis va opri producția de mașini în 6 uzine din Europa

de Tiberiu Safta
Miercuri, 24.09.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stellantis a anunțat că va opri temporar producția de mașini în nu mai puțin de 6 uzine din Europa. Decizia vine în contextul cererii mici pentru modelele grupului multinațional în această perioadă.

Grupul Stellantis se confruntă cu o perioadă dificilă în ceea ce privește cererea pentru mașinile sale în Europa. Din cauza cererii mici, grupul multinațional a luat decizia de a suspenda producția de automobile în 6 uzine din Europa. Printre uzinele care nu vor mai produce mașini o perioadă este și cea din Franța, de la Poissy, care își va sista activitatea între 13 și 31 octombrie.

Fabrica din Pomigliano, Italia, acolo unde sunt produse Fiat Panda și Alfa Romeo Tonale, va opri temporar producția în perioada 29 septembrie – 6 octombrie. Alte fabrici care își vor sista activitatea sunt cele din Polonia (Tychy), Germania (Eisenach) și două uzine din Spania.

În ultimele 8 luni, vânzările Grupului Stellantis au scăzut cu 6.6% față de același interval din 2024. Asta, în contextul în care vânzările de mașini noi au crescut cu 0.3% în Europa, în aceeași perioadă, potrivit Data Force.

via Automotive News Europe

Comentarii (8)

  • Scriam acum un an ca Tavares a distrus compania Stellantis si ca smecherii si-au luat bonusurile de zeci de milioane de euro si fabricile se inchid.

    Ti-e si sila cand vezi ce a ajuns capitalismul, unde producem doar pentru a satisface actionarii, am uitat de viziune, inovatie sau creatie.

    Pe fondul cresterii cererii de dupa covid, au marit preturile pentru Jeep, in timp ce au dat afara oameni si au scazut calitatea. Un an doi au facut profit maxim, dar nu iti poti pacali cientii la nesfarsit si s-au dus in cap vanzarile.

    Nu stiu cate produse performante au in momentul asta in portofoliu si nu cred ca au in dezvoltare masini cu care sa rupa piata.
    11 1
  • Stellantis sau mărcile individuale din grup n-au avut niciodată modele care să "rupă piața" ci de bazează pe vânzări moderate dar cu număr mare de modele. Nu e musai sa ai un model care se vinde extraordinar de bine, se poate și sa vinzi sub medie cu fiecare produs, dar per total tot ai profit.

    Exemplu compania PepsiCo: nu știu dacă "rupe piața" cu vreun produs, acum sau oricând în istoria ei. Cu toate astea nu e "distrusă" și nici nu-i plânge cineva de milă.

    Când spui produs performant, cum definești performanta? Piața e foarte variată și ei au multe produse concurente în aceleași zone de piață. Dacă un Opel Astra ia 1% din zona lui de piață, e performant?
    6 2
  • Stelantis este cel mai dificil grup, greu de reformat, prea multe mărci, nu-și asumă nimeni faptul ca sunt câteva mărci acolo ce n-au viitor, sunt aproape moarte, apoi mai sunt câteva ce trebuiesc vândute, exemplu Maserati, nu știu ce sa facă cu acest brand .
    6 1
  • Cand scriam produse performante, care sa rupa piata, ma refeream la modele care sa ii ajuta sa recastige clienti, poate fi un model de clasa mica, un SUV, electric, orice.

    Au pierdut doar intr-un an 7% cota de piata in Europa, in timp ce VW a castigat un 1% corect.

    Au in jur de 14 marci in portofoliu si nu vad sa vina cu ceva hit, cum cred eu ca este IX3 la BMW sau ID2 in cazul VW.

    Sau ca sa ma inspir din titlu, produse performante care sa ii ajute sa tina macar fabricile deschise :-)
    7 3
  • Alooo. Nenea dan.
    Bati câmpii (cu grație)

    Produs mic este fiat 500 și de performanta in versiunea abrath.
    Numai ăla a ținut vânzările grupului.
    Dar l au electrocutat și la 40 de mii de euro vânzările au murit. De plictiseala.
    Plus că sa fim sinceri ficatul ăla are vreo zece ani de când se vinde cu modificări minime. Cat poți să tragi de o ciorbă reîncălzită?
    6 4
  • VW are 10 mărci in portofoliu. Nu știu dacă asta face diferența ci mai degrabă faptul ca nu se calcă prea mult pe picioare, între ele, cum e cazul la Stellantis.
    2 3
  • @nsrei
    10 ani obișnuia sa fie durata medie de viață a unui model, de obicei cu modificări minime la faruri și bare de protecție, uneori și ceva pe partea tehnică, numite facelift.
    Acum, la electrice, a scăzut cam la 7 ani din cauza progresului tehnologic mai rapid. Și facelift-urile sunt mai substanțiale, includ și partea tehnică.
    4 1
  • Ca fapt divers ca a mentionat cineva mai sus Pepsi ca nu prea rupe la vanzari. E clar ca in Romania e Coca Cola serif dar pepsi vinde peste coca cola la distanta. In 2024 au avut venituri de 92 de miliarde de dolari si coca cola 47 de miliarde.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru