Grupul Stellantis se confruntă cu o perioadă dificilă în ceea ce privește cererea pentru mașinile sale în Europa. Din cauza cererii mici, grupul multinațional a luat decizia de a suspenda producția de automobile în 6 uzine din Europa. Printre uzinele care nu vor mai produce mașini o perioadă este și cea din Franța, de la Poissy, care își va sista activitatea între 13 și 31 octombrie.
Fabrica din Pomigliano, Italia, acolo unde sunt produse Fiat Panda și Alfa Romeo Tonale, va opri temporar producția în perioada 29 septembrie – 6 octombrie. Alte fabrici care își vor sista activitatea sunt cele din Polonia (Tychy), Germania (Eisenach) și două uzine din Spania.
În ultimele 8 luni, vânzările Grupului Stellantis au scăzut cu 6.6% față de același interval din 2024. Asta, în contextul în care vânzările de mașini noi au crescut cu 0.3% în Europa, în aceeași perioadă, potrivit Data Force.
Ti-e si sila cand vezi ce a ajuns capitalismul, unde producem doar pentru a satisface actionarii, am uitat de viziune, inovatie sau creatie.
Pe fondul cresterii cererii de dupa covid, au marit preturile pentru Jeep, in timp ce au dat afara oameni si au scazut calitatea. Un an doi au facut profit maxim, dar nu iti poti pacali cientii la nesfarsit si s-au dus in cap vanzarile.
Nu stiu cate produse performante au in momentul asta in portofoliu si nu cred ca au in dezvoltare masini cu care sa rupa piata.
Exemplu compania PepsiCo: nu știu dacă "rupe piața" cu vreun produs, acum sau oricând în istoria ei. Cu toate astea nu e "distrusă" și nici nu-i plânge cineva de milă.
Când spui produs performant, cum definești performanta? Piața e foarte variată și ei au multe produse concurente în aceleași zone de piață. Dacă un Opel Astra ia 1% din zona lui de piață, e performant?
Au pierdut doar intr-un an 7% cota de piata in Europa, in timp ce VW a castigat un 1% corect.
Au in jur de 14 marci in portofoliu si nu vad sa vina cu ceva hit, cum cred eu ca este IX3 la BMW sau ID2 in cazul VW.
Sau ca sa ma inspir din titlu, produse performante care sa ii ajute sa tina macar fabricile deschise :-)
Bati câmpii (cu grație)
Produs mic este fiat 500 și de performanta in versiunea abrath.
Numai ăla a ținut vânzările grupului.
Dar l au electrocutat și la 40 de mii de euro vânzările au murit. De plictiseala.
Plus că sa fim sinceri ficatul ăla are vreo zece ani de când se vinde cu modificări minime. Cat poți să tragi de o ciorbă reîncălzită?
10 ani obișnuia sa fie durata medie de viață a unui model, de obicei cu modificări minime la faruri și bare de protecție, uneori și ceva pe partea tehnică, numite facelift.
Acum, la electrice, a scăzut cam la 7 ani din cauza progresului tehnologic mai rapid. Și facelift-urile sunt mai substanțiale, includ și partea tehnică.