SUA: O prevedere legală i-ar putea împiedica pe cei de la Tesla să mai vândă maşini fără reţea de dealeri

de Sebastian Toma
Marti, 14.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O propunere legislativă din North Carolina ar putea bloca vânzarea modelelor Tesla în întregul ţinut. Aceasta împiedică vânzarea directă de automobile folosită de Tesla Motors.

Esential 80 de clienţi a avut Tesla Model S în statul Carolina de Nord.
Tesla întâmpină probleme legale în Carolina de Nord, Statele Unite ale Americii, după ce o propunere legislativă i-ar putea obliga să renunţe la soluţia de vânzare a maşinilor care i-a consacrat în favoarea unei reţele de dealeri. Până acum, doar 80 de cetăţeni din Carolina de Nord au cumpărat un Tesla Model S, iar aceştia au comandat şi plătit maşina direct la producător, după cum au făcut toţi clienţii mărcii americane de la înfiinţare până în prezent. Tesla Motors mizează pe această apropiere faţă de consumatori din mai multe motive, printre acestea numărându-se şi feedback-ul îmbunătăţit şi optimizarea încasărilor fără a creşte preţul modelelor comercializate.

Până acum, cei de la Tesla Motors au reuşit să învingă toate organizaţiile dealerilor de automobile din SUA care i-au acţionat în instanţă în vederea stabilirii unor posibilităţi de franşizare.

Cei de la Tesla se plâng că propunerea legislativă este o măsură protecţionistă, menită să blocheze piaţa auto din SUA în vederea dictării unor norme stricte privind obligarea constructorilor de a avea intermediari, în cazul de faţă dealeri, pentru a-şi vinde maşinile.

Să vinzi Tesla Model S lângă un SUV e ca şi cum ai vinde Dom Perignon lângă fast food, la mall.

Diarmuid O’Connell
Vicepreşedinte Tesla Motors.
Cei de la Tesla refuză să-şi vândă maşinile prin dealeri licenţiaţi, deoarece consideră că un Model S nu-şi are locul într-un showroom alături de SUV-uri şi subcompacte convenţionale. ”E ca şi cum ai vinde Dom Perignon în zona de restaurante fast-food de la mall”, se plâng reprezentanţii Tesla. Între timp, dealerii sunt speriaţi de potenţialul unui precedent, care ar putea să le strice toate socotelile cu ceilalţi constructori de automobile.

Via Newobserver

Comentarii (8)

  • Concurenta neloiala
    "optimizarea încasărilor fără a creşte preţul modelelor comercializate."

    Asta-i un avantaj clar fata de concurenta. Era si timpul sa fie pusi pe picior de egalitate. Daca pana acum Tesla Model S vi se parea scump la 90.000 de dolari , stati sa vedeti de acum incolo...
    24 13
  • Leaf @Concurenta neloiala
    Asa este !
    20 10
  • lorinczi.thomas
    Desigur, o sa gasim in fiecare cartier un dealer Tesla, ca na, vor organizatiile lu' peste voda, nu?
    12 6
  • Catre primii doi comentatori: nu e normal sa-i puna justitia pe picior de egalitate, pe o piata deschisa ca cea din SUA acest echilibru s-ar realiza de la sine. De ce sa fie Tesla obligati sa renunte la vanzarea directa, daca sunt capabili sa faca asta si ii ajuta la mentinerea unui pret ceva mai scazut? Acesta nu este un caz de concurenta neloiala. Este un caz de invidie din partea altor producatori si de lacomie a unor dealeri care vor o bucata din profitul Tesla. Ei fac lobby ca sa intervina justitia, desi nu exista concurenta neloiala.
    21 13
  • @verde
    Sunt mai mule aspecte ale aceleiasi probleme. Ce vor dealerii e doar o fateta a problemei.

    Nu cred ca e vorba de invidie pe un producator ce vinde 2.500 unitati anual. Sunt o companie mica, de aceea vor sa-si vanda masinile singuri. Nu ca vezi-doamne ar fi ei mai capabili decat alti constructori consacrati.
    Totusi o retea de dealeri ofera avantaje clare clientului care parcurge multi kilometri. E alt confort si siguranta, iar aceste avantaje sunt incluse in pretul masinii. Ori daca ne uitam la pretul masinii e inadmisibil sa n-aiba asa ceva! Sa fim seriosi, dincolo de marketingul Tesla ce afirma "world-class performance" , nu sunt Mercedes-Benz, Infiniti sau alt ofertant de masini electrice.
    Iar ce spune vicepresedintele Tesla : ”Model S nu-şi are locul într-un showroom alături de SUV-uri şi subcompacte convenţionale. E ca şi cum ai vinde Dom Perignon în zona de restaurante fast-food de la mall" mi se pare de o aroganta si o ipocrizie fara margini. Individul asta uita un aspect important: masinile electrice sunt o ALTERNATIVA (intr-adevar una viabila in prezent as spune) , nu o solutie unica. Doar pentru ca nu produc ei altceva in afara de masini electrice, nu insemna ca nu trebuie sa invete sa convietuiasca cu alte masini cu motoare termice langa ei. Mda, dintr-o data le displace caroseria de SUV , cand chiar ei au scos asa ceva (Model X)!
    14 10
  • @Leaf
    Nu prea stii ce vorbesti. Tesla nu e un producator chiar asa de mic cum spui tu. In realitate Model S a fost cel mai bine vandut model auto de lux din Statele Unite din ultima jumatate de an depasind sedanuri de lux clasice cu preturi peste 70k precum E-Class, S-Class, Seria 5, Seria 7, Cadillac XTS, etc. In realitate Tesla Model S vinde in jur de 20.000 de unitati pe an numai in America depasing competitorii. Prin urmare poate fi vorba si de invidie ca Tesla a acaparat o parte buna din piata modelelor de lux detinuta de producatori Germani, Americani si Japonezi etc.

    Uite niste date oficiale:
    North American Large Luxury Car YTD – 9,179 (excluding Tesla); ~12,204 total

    Tesla Sales/Market Share YTD ~ 3,025/~24.8% (est.)
    BMW Sales/Market Share YTD – 2,553/~20.9%
    Daimler Sales/Market Share YTD – 1,912/~15.7%
    Lexus Sales/Market Share YTD – 1,903/~15.6%



    North American Large Luxury Car January Sales – 4,656 (excluding Tesla); ~5,981 total

    Tesla Sales/Market Share January ~ 1,325/~22.1% (est.)
    Lexus Sales/Market Share January – 1,088/~18.2%
    BMW Sales/Market Share January – 1,042/~17.4%
    Daimler Sales/Market Share January – 964/~16.1%



    North American Large Luxury Car February Sales – 4,523 (excluding Tesla); ~6,223 total

    Tesla Sales/Market Share February ~ 1,700/~27.3% (est.)
    BMW Sales/Market Share February – 1,511/~24.3%
    Daimler Sales/Market Share February – 948/~15.2%
    Lexus Sales/Market Share February – 815/~13.1%
    11 4
  • dupa principiul "sa mananca si gura mea ceva, frumosule!", dealerii auto se zbat ca pestele pe uscat in speranta unei guri de oxigen...pardon, de lichiditati.

    Cererea indivizilor ca ei sa-si pastreze un statut NELIGEFERAT demostreaza:
    1. tesla e o buna vaca de muls
    2. exista interese financiare ale concurentei ce se vede in situatia sa-si piarda din cota de piata
    3. aparitia unui precedent, dealerii auto putand fii pusi pe liber mai devreme sau mai tarziu inclusiv de cei pe care ii reprezinta acum. Evident ca e mai usor sa arunci grija procesului de vanzare catre distribuitori, dar daca Musk va demostra in anii ce urmeaza ca o apropiere a constructorului de client se traduce in castig nu vad de ce merc, bmw, etc nu vor aborda acest tip de biznis.

    Pe de alta parte din ce vad aici e vorba doar de un proiect de lege si nu de o lege functionala. Musk poate invoca vreun articol al COnstitutiei ce face referire la libera initiativa si la imposibilitatea de a emite o lege de tip protectionism ce are ca rezultat ingradirea dreptului cetateanului de a-si vinde marfurile asa cum doreste atat timp cat NU INCALCA nici o regula/lege aflata in vigoare.

    ca vad in schimb, sunt romanii neoaosi ce se bucura ca proasta targului de raul altuia chiar daca nu pricepe o iota de economie.
    11 1
  • @verde

    20.000 in SUA?!! Aberezi cu cifrele astea. @Leaf are dreptate...
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru