Succesorul electric al lui Volvo S90 ar fi intrat în pre-producție

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 27.12.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații, Volvo ar fi construit un exemplar de pre-serie al succesorului electric al lui S90. Versiunea de serie ar putea debuta anul viitor.

Portofoliul de modele cu zero emisii al suedezilor de la Volvo include mai multe crossovere. Dar acest lucru ar urma să se schimbe în viitorul nu foarte îndepărtat.

Asta pentru că producătorul din Goteborg ar lucra intensiv la succesorul electric al modelului S90. De fapt, primul prototip de pre-serie ar fi intrat deja pe linia de asamblare a uzinei din China, potrivit informațiilor disponibile în acest moment.

În perioada următoare, exemplarul, care este cunoscut momentan sub numele de cod V551, va fi supus mai multor teste.

Cât despre versiunea de serie, care ar putea debuta anul viitor, aceasta ar putea fi denumită ES90. Dar, desigur, nu a fost luată o decizie oficială în această privință.

Indiferent de numele pe care îl va purta, știm sigur că succesorul electric al lui S90 va fi construit pe arhitectura SPA2, la fel ca Polestar 3 și Volvo EX90.

Se presupune că va avea o baterie de 111 kWh, două motoare electrice și tracțiune integrală. În cazul lui EX90, același ansamblu oferă 408 CP și 759 Nm sau 503 CP și 909 Nm dacă ne referim la versiunea Performance.

În ceea ce privește dimensiunile, presa din Suedia susține că succesorul electric al lui S90 va avea o lungime de 4.990 mm, o lățime de 1.945 mm, o înălțime de 1.547 milimetri și un ampatament de 3.102 mm.

Cu alte cuvinte, ar urma să fie mai scurt cu 100 milimetri decât S90, dar ampatamentul ar fi cu 41 de milimetri mai lung decât al modelului termic.

via Carscoops

Comentarii (19)

  • Că e mai scurt sau că are ampatamentul mai lung este irelevant, nu asta va fi determinant în alegerea clienților. Autonomia, cât este autonomia? Asta este relevant în alegere.
    4 1
  • S90 nu e masina cu care sa vrea soferul sa faca 1000 km fara sa se opreasca.
    Daca are 300 km autonomie e arhisuficient. Asta e masina pentru plimbat la drumuri scurte in confort deosebit. Nu e nici SUV si nici Break, sa zici ca o iau familistii pentru drumuri lungi si concedii.
    3 12
  • @13.44
    Te-ai gândit mult până să scrii prostiile astea?
    6 2
  • Mașină de 5 m pentru drumuri scurte :))) beton!!!
    La cat este bateria și mașina autonomia declarată va fi de aprox. 600 km, reală aprox 450.
    7 3
  • Ampatament contează foarte mult pentru ca de regula proprietarul sau clientul călătorește în spate.

    @Dutz
    Nu știe țăranul ce-i șofranul
    0 1
  • Firma fiind chinezeasca, masina va beneficia din plin de experienta lor in ceea ce priveste tehnologia bateriilor. Deci ne putem astepta sa fie capabila de un drum Buc.-Cta. dus intors fara sa cauti neaparat un hotel cu statii de incarcare.
    4 0
  • Daca ai studia putintel carte, ai vedea ca de multe ori aceste masini de 5m sunt folosite la deplasari alte unor oameni mai de soi la diverse ocazii. Ma refer la un drum de la hotel la o sala de concert sau de la un aeroport pana la hotel.
    Deci nu discutam de melteni care iau Seria 5 ca sa traverseze Europa.
    Pentru drumuri lungi exista avioane si elicoptere care fac 1000km intr-o ora, nu in 7-8.
    Deci nu lungimea conteaza la unii.
    Eu vazusem o flota de XC90 PHEV la un concurs de echitatie. Distanta de la hotel la teren era de vreo 5km, deci mergeau oamenii si full electric intre hotel si eveniment.
    Din mașini coborau domni si doamne imbracati elegant, nu ca din Seria 5 sau 7 in slapi si trening.
    4 6
  • De ce crezi ca sunt prostii?
    Crezi ca toti iau masini mari pentru distante lungi?
    Chiar as fi curios sa vad un raport cu mașini de lux si distantele parcurse de ele.
    Crezi ca daca are 5 m lungime, trebuie sa o folosesti doar cand faci 1000 km continuu?
    Suntem plini de experti din astia care fac naveta cate 10 km pe zi cu un diesel pana li se infunda DPF.
    Vezi ca intre Volvo si BMW sau Audi e diferenta foarte mare la clientela, asa cum e diferenta intre costul si trening sau pantofi si slapi de plaja.
    2 4
  • cine coboara din suv/cross in oras nu poate fi decat taran, chiar daca e unul cu papion.

    masina asta e buna de exemplu pt a se duce parlamentarii/interlopii la mamaia/poiana.
    0 2
  • Verifica câți km au aceste mașini după 3 ani și vezi ce vrei.
    Eu nu te-am trimis la studiat carte, dar tu ți-ai dat seama dintr-o propoziție că am nevoie numaidecât de studiat.
    Crezi că felul în care ți-ai expus punctul de vedere reflectă cum te pretinzi?
    Nu te obosi… era doar retorică. ;)
    Toți sunt doar un hotel și un avion… si musai cu Volvo… vezi să nu!!!
    5 2
  • Așa miroase a parvenire ce spui tu…. echitație, adică unii care călăresc alte animale, că de aia sunt cai pe Pământ să fie călăriți de unii care nu-i așa vin cu PHEV…. full electric 5 km!!!!
    Poi 5 km mergea mai bine cu calul… chiar Organic.
    Și dacă omul vrea în trening și șlapi, trebuie să-ți ceară ție voie?
    Tu judeci după cum se îmbracă sau ce și cum face?
    Am înțeles, tu să mergi la mall să-ți iei o husă la geantă de voiaj de pregătești cu o zi înainte, pensat, epilat, glezne la vedere șamd… ;)))
    3 4
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    În cazul tău deja știe toată lumea că ești foarte prost, pentru că îți place să te dai în stambă, să semnalizezi foarte des.

    Husă la geanta de voiaj, o zi înainte, epilat, glezne... Te-aș întreba ce ai fumat dar de fapt asta e starea ta naturală.
    1 1
  • @20.22
    La câte bălării comentezi mă abțin să-ți mai explic. Ar fi o totală pierdere de timp din partea mea.
    2 0
  • Andrei
    Ampatamentul contează foarte mult pentru că importante sunt locurile din spate la o astfel de mașină.
    Și autonomia e o chestiune secundară, nu se plimbă clientul 1000km, adică 12-14h fără oprire, in S90. Sau S Classe.
    1 1
  • Eu credeam ca parvenire e cand furi si iei BMW-uri diesel sau le furi si pe alea.
    Ai dreptate cu echitatia si calaritul, mau bine o liniuta ca sa vedem care e mai tare: un BMW sau un Audi. Ca de aia au fost inventate mașinile, ca sa imputim cu ele pamantul.
    Deci ce sa zic, e grele pe Romania, de aia suntem la nivelul la care suntem si arunca toti gunoaiele la noi, ca stiti voi cum sta treaba cu electricele si lungimea.
    1 3
  • @experti
    Mai baieti dutz, ds si altii. Articolele despre Volvo nu sunt pentru voi si nici nu ar trebui sa le cititi ca deveniti inculti.
    Pentru voi face Matt de la Carwow liniute cu BMW-uri si altii le tuneaza:
    Ia cititi voi stiri pentru nivelul vostru:
    https://www.automarket.ro/stiri/bmw-xm-primeste-un-pachet-de-tuning-care-costa-42000-de-euro-116337.html
    Hai ca nu e cu echitatie sau premii Nobel, e pentru oameni ca voi.
    Lasati Volvo la amaratii care nu se pricep la masini, voi mergeti pe din astea adevarate.
    1 5
  • @11.57
    Știi care-i culmea ironiei, flăcău?
    Am un Volvo XC6 în familie, cumpărat de nou, 2019, cu kit Polestar 406 cp. Iar Dutz știu că are și el așa ceva. Cântă la altă masă!
    3 1
  • Culmea ironiei e ca xc60 a fost făcut ca să fure clientelă de la BMW și Mercedes.
    0 1
  • Am Volvo XC 60 T6 luat de nou și un BMW 235 M luat de nou… dar o sa schimb XC60 cu X3 și nu ca sunt probleme cu XC60, doar ca nici la 60 la ora nu am feedback, își face treaba și gata. Cam asta este pararea mea despre Volvo plus service execrabil, dar poate fi o chestie de zona.
    PS nu am cumpărat nici un BMW, Mercedes sau Audi SH pentru mine, dar am luat in familie și cu puțină atenție am găsit mașini îngrijite care au funcționat excelent și chiar dacă nu au mers în reprezentanță de fiecare dată, service-ul s-a efectuat corect, la timp pentru ca în primul rând am grijă de mine și de viața mea.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru