SUV-urile își continuă expansiunea: au ajuns la o cotă de piață de 25% în Europa după creșteri în toate segmentele

de Daniel Popescu
Luni, 27.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
SUV-urile compacte și subcompacte se bucură de popularitate în rândul mărcilor de volum, în timp ce modelele de dimensiuni mai mari sunt preferate de clienții mărcilor premium.

Nu mai este un secret pentru nimeni: SUV-urile reprezintă cel mai popular segment din Europa în acest moment, iar anul trecut au ajuns la o cotă de piață de 25% pe piața din Europa după o creștere a vânzărilor cu 22%, la 3.8 milioane de unități.

Aceasta este și explicația pentru care aproape orice constructor și-a planificat lansarea unor noi SUV-uri sau cel puțin prezentarea unor noi generații prin care să profite de apetitul europenilor pentru acest segment. Datele analizate de Jato Dynamics evidențiază însă și comportamentul clienților în funcție de segmentele din care fac parte SUV-urile sau de prețurile de comercializare.

Astfel, vânzările de SUV-uri din segmentul B au crescut cu 20% la 1.26 milioane de unități în detrimentul subcompactelor tradiționale precum Renault Clio sau Volkswagen Polo, care s-au confruntat cu vânzări în scădere. De asemenea, vânzările de SUV-uri compacte au crescut cu 21% la 1.45 milioane de unități, concomitent cu o scădere a vânzărilor pentru compactele tradiționale, inclusiv pentru Volkswagen Golf.

Urmareste Automarket
Lucrurile se schimbă însă radical când vine vorba despre SUV-uri din segmentele superioare.
Astfel, în cazul mărcilor de volum, vânzările acestor SUV-uri au scăzut cu 12% la puțin peste 70.000 de unități. In paralel, SUV-urile din segmentele superioare sunt populare în rândul mărcilor premium, care au reușit să comercializeze peste 271.000 de unități, în creștere cu 22% față de anul 2015.

Analiștii anticipează că vânzările de SUV-uri vor continua să crească și în acest an, mai ales că în primele două luni ale anului cota de piață a acestora a ajuns deja la circa 28% în Europa.

Via Automotive News

Comentarii (8)

  • Bogdan
    Interesant este faptul ca ati schimbat imaginea initiala din stire. Nissan Qashqai, best-seller de ani buni in Europa, a fost inlocuit de Tiguan Allspace...
    22 3
  • mircea
    @Bogdan
    Ești foarte atent, good job :)
    1. Nu e Allspace, e Tiguanul normal.
    2. Am schimbat-o pentru că e vorba de vânzări înregistrate anterior lansării lui Qashqai facelift, care era în fotografia inițială și care s-a lansat recent la Geneva. Pentru a evita contrastul și a rămâne cu ilustrația unei mașini care a rămas neschimbată între februarie și martie, am ales următorul din clasament.
    5 22
  • @mircea Urmatorul in clasament era Captur, daca vorbim de un clasament general, mai ales ca in articol se vorbeste si de cele din segmentul B. Daca vorbeam doar de segmentul C, intr-adevar, Tiguan era nr. 2. :-)

    http://www.automarket.ro/stiri/top-10-suv-uri-vandute-in-europa-in-2016-qashqai-conduce-clasamentul-75463.html
    20 2
  • @mircea Asta era si ideea mea. Tiguan nu e primul nici in clasamentul general, Qashqai fiind lider de un car de ani, iar Captur vinde cu 20% mai mult, nici in segmentul C unde e depasit tot de acelasi Qashqai.

    Pariul pe care il fac cu tine si cu restul e ca 3008 va avea mai multe vanzari in 2017 decat Tiguan, existand si posibilitatea ca si 2008 sa-l depaseasca in clasamentul general (anul trecut i-a suflat in ceafa).
    15 4
  • euromanelisti..:(
    2 1
  • Tiguanul nou este cât Tuaregul vechi...

    Tiguan părea un SUV mai mic dar a devenit ditamai namila.
    La fel şi Polo mărit cu x centrimetri de a ajuns mai mare decât Golf vechi
    Sau Clio nou care e mai mare ca Megane vechi

    Noroc de Kia, Suzuki care mai păstrează proporţiile că altfel o să ajungem să ne batem în autobuze
    1 2
  • @Edik Mai precis, Polo-ul care se lanseaza anul asta are dimensiunile lui Golf IV :-)
    1 0
  • Creșterea în dimensiuni de la o generație la alta este ceva normal pentru că mereu este nevoie de mai mult spatiu. In plus creșterea modelelor din clasele auto de bază permite producătorilor să aducă noi modele, cele de nișă, care se încadrează foarte bine raportat la nevoilor clienților cât și raportat la nivelul costurilor și de ce nu la tipul de caroserie propus. Deci nu vă înfierbântați totul este gândit și firesc raportat la dinamica și nevoile societății actuale.
    Cine nu are asemenea necesități poate opta fără probleme la oferta clasică care există în continuare aproape la toți producătorii.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru