Tesla recheamă peste 500.000 de mașini din cauza sistemului sonor de avertizare pentru pietoni

de Tiberiu Safta
Luni, 14.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul american de mașini electrice este nevoit să inițieze o nouă campanie de rechemare care afectează 578.607 modele. Problema se află la sistemul sonor de avertizare a pietonilor.

Tesla va lansa o nouă campanie de rechemare, care afectează peste jumătate de milion de mașini. De data aceasta, a fost descoperită o problemă cu sistemul de avertizare sonor pentru pietoni, care nu poate fi auzit din cauza dotării opționale Boombox.

Deoarece mașinile electrice sunt silențioase atunci când rulează, producătorii sunt obligați să monteze, din motive de siguranță, un sistem de avertizare sonoră pentru pietoni. Toate modelele Tesla sunt echipate cu acest sistem din fabrică. Însă, recent, constructorul american a pus la dispoziție o dotare opțională, numită Boombox.

Această dotare le permite șoferilor să transmită conținut audio în mediul exterior. Această dotare este legată la același difuzor folosit și pentru avertizarea sonoră pentru pietoni. De aici vine și problema, deoarece volumul conținutului redat cu Boombox este mai mare decât cel al avertizorului pentru pietoni.

Problema afectează 578.607 de mașini echipate cu această dotare.

Tesla va lansa o actualizare software în acest sens, astfel încât, clienții afectați nu vor fi nevoiți să meargă direct la service pentru rezolvarea problemei.

via Carscoops

Comentarii (7)

  • inexorabil
    Ăăă, ups! Pe bune? “Calitatea” (ireproşabilă, cum nu?) Tesla începe să fluiere a rechemări.

    Haideţi, băieţi cu irisuri albastre, vă rugăm, fiţi un pic mai receptivi, că sigur vi se livrează pe şest arsenalul ultra-prelucrat de “justificări” de tipul “În eventualitatea că…”.
    5 2
  • Edikkk
    Acesta este viitorul maşinilor electrice

    Service mai doar online, update over the Air - problemă rezolvată, fără deplasarea fizică la service

    În plus, sunt foarte multe service-uri mobile Tesla third party, chiar susţinute de Tesla

    Adică pentru probleme înafara garanţiei, chemi un auto-van service şi ei vin la tine acasă şi îţi rezolvă problema (ceea ce nu se poate online, sau nu necesită o unitate clădire Tesla)

    Acestea au o creştere mare, ca business, în SUA.

    Totul frumos, clar, simplu, civilizat.

    PS jucarica aia nouă, e periculoasă :)))) adică tu te uiţi pe telefon la camerele maşinii şi dacă se apropie cineva, îi poţi spune - hei, pleacă de lângă maşina mea, etc

    Cam exagerat, dar uite, că există tot felul de invenţii.
    2 6
  • @Edikkk: mai nou sunt multi producatori care fac update-uri over the air. BMW mi se pare mult peste Tesla la capitolul asta. Chiar daca la ultimul update a anulat activarea clapetei de pe evacuare ca sa estompeze sunetul esapamentului. Cerinta UE de data asta...
    Nu spun de celelalte capitole la care este peste :). Asa e, mai putin la poluarea cu noxe
    4 1
  • Am înțeles ca avem probleme de comunicare cam peste tot… dar totuși draga redacție… rechemare!!!! Unde este rechemarea dacă se rezolva prin update soft, over the air????
    Aste nu sunt “defecte” de făcut tam, tam indiferent de ce producător auto vorbim.
    Unele știri nu sunt de fapt știri!!!!
    De când ne bazam pe auz sa trecem strada?
    Sunt benzinare care in anumite situații si la viteze joase nu le auzi… și multe!!!!
    5 1
  • inexorabil
    Problema EXISTĂ, cu tot OTA-ul invocat!!! Cu alte cuvinte, nu este rechemată la service maşina ta, dar eşti rechemat tu să iei aminte că, într-adevăr, este o problemă.

    Duţule, m-am făcut că plouă până acum, dar ai “aterizat” cam brusc pe AM. Unu la mână. “Printre rânduri”, relevi o complexitate (nu ideativă, dar sigur frazeologică) ce nu pare a unui om de rând…Doi la mână. Suspectez oarece psihologie inversă (de genul “Nu trebuie să ne luăm electrice”). Trei la mână.

    Deja am “adulmecat” silogismul: după X (variabilă) “argumente forte” anti-electroase, sigur va urma o pledoarie “obiectivă” pro şi – deloc surprinzător – pe aceea o vei susţine cu fermitate imposibil de interpretat altfel (dovada…în textul tău: trei de “!!!!” şi un “????”).

    Războiul psihologic este specialitatea institutului de sondare a opiniei publice irs-ipgd.

    Ai NEVOIE (şi) de auz în orice ipostază rutieră. Chiar şi dacă eşti pe zebră (nota bene: la “verde” pentru pietoni) sau circuli pe trotuar. Ia imaginează-ţi că mergi liniştit, afundat în gândurile tale, şi, în urmă cu câteva minute, un individ beat criţă sau prea obosit s-a urcat la volanul unei “silenţioase”. Venind din zona care coincide cu cea neacoperită de câmpul tău vizual, nici n-ai şti când ar pierde controlul volanului, îndreptându-se taman spre tine…O “termică” în general zgomotoasă ar pune în alertă creierul tău “de veghe”, cum că se aude anormal de aproape şi crescând în intensitate, astfel încât reflexul de apărare să te determine să-ţi întorci la timp şi salvator privirea…

    Oricum, (continui să) te ţin sub observaţie…Nu este o ameninţare, ci o certitudine.
    0 1
  • Edikkk
    @Dutz

    chiar dacă nu este o rechemare fizică, tot rechemare se cheamă dpdv legal
    1 1
  • Nu spun ca nu ma ajuta ceea ce scrii, dar nu-ți cere nimeni sa-ți dai cu părerea la toți si la toate și totuși o faci și uneori fără nici un sens. Dacă ai alege o abordare practica, nu ți-ai mai irosi timpul răspunzând acelorași “porecle” care iterează aceleași lozinci obosite si obositoare. Cu siguranța găsești ceva mai bun de făcut cu timpu tău. Chiar crezi/speri ca reușești sa-i convingi? Nu mai lecturez nici ce spun ei nici ce spui tu atunci când o scalzi de dragul povestitului pentru ca-mi respect timpul, dar este dreptul tău așa ca bagă mare. Dacă am aterizat brusc sau forțat nu văd relevanța… este nevoie să ma “boteze” cineva, sau mai ce altceva ar trebui sa iau in considerare? (pot si cu un singur semn de punctuație, mulțumesc de sugestie, este apreciată).
    Ar trebui sa fie despre masini si ne-am putea ajuta între noi dacă ne-am expune experiențele personale cu o mașina sau alta si mai puțin dacă intram in NLP sau filozofia nimicului. In general cine rămâne la faza de reacție si combate tot si toate pierde mai mult decât timpul, știi bine ca tot ce facem si spunem chiar sub anonimat, ne influentează starea si in consecință calitatea relațiilor pe care le avem.
    Ți-am răspuns pentru ca apreciez multe din informațiile pe care te străduiești sa le expui si nu alege sa fi ipocrit sa spui ca nu contează… dacă ar fi așa n-ai mai tasta kilometrii de mesaje. Hai sa ne vedem de schimbul de informații relevante despre mașini așa cum sunt astăzi, si chiar avem ce sa povestim. In legătura cu cei care aleg sa-si spună la nesfârșit obsesiile, ce sa mai zic? Trist ca nu au altceva mai bun de făcut.
    Să răspund la inepția cu mașinile care trebuie sa facă zgomot… ar trebuie la fel interzis ascultatul la căști, vorbitul la telefon sau cum au spus “tu cu gândurile tale”, altfel cum sa seteze nivelul de zgomot ca sa-ți acopere gândurile tale sau ale mele. Dacă ești in situația să dea o masina peste tine cu siguranța faptul ca face zgomot nu schimba datele problemei, ca in filme cu cei care se apleacă când aud împușcătură… știi foarte bine ca a trecut glonțul de mult.
    Singura șansa sa scăpăm de a fi loviți este sa ne asiguram (vizual) înainte de a pune piciorul pe carosabil, sa ne uitam și după mașina care sa oprit sa ne dea prioritate la trecere nesemaforizate (în situația drumurilor cu mai multe benzi). Dacă suntem șoferi si masina este in mișcare sa fim atenți naibi la condus si scobitura in nas, nimic altceva, nu sa ne așteptăm sa fuga unii din fata noastră ca ne uitam la telefon sau mângâiam setările la te miri ce meniu. Chiar nu am o problema sa mai pui la punct când este cazul, dar aici nu ai nimerit-o. Nu sunt fan electrice pentru ca nu mi se potrivesc in momentul de fața. Asta nu înseamnă ca alții nu au dreptul sa-si ia. Sa-si ia si sa ne spună si nouă cum o duc, cum se descurca șamd.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru