Toți banii pe Alfa Romeo Stelvio: italienii renunță la break-ul Giulia Sport Wagon pentru că seamănă prea mult cu noul SUV

de Daniel Popescu
Luni, 13.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alfa Romeo a renunțat la lansarea unui model Giulia Sport Wagon, întrucât anticipează că noul SUV Stelvio va mulțumi și clienții aflați în căutarea unui break sportiv.

Alfa Romeo trece printr-un amplu proces de reconstrucție anunțat în primavata lui 2014 care include lansarea a 8 modele până în 2018, iar pentru moment există deja două dintre acestea: sedanul Giulia și SUV-ul Stelvio.

Următorul model pe listă ar fi trebuit să fie Alfa Romeo Giulia Sport Wagon, o versiune break a sedanului, confirmată pentru lansare cu ocazia Salonului Auto de la Geneva de la începutul lunii martie.

Iată însă că italienii și-au schimbat radical opinia într-un interval de numai câteva luni, iar oficialii mărcii au anunțat că nu vor lansa noul model. Explicația? Giulia Sport Wagon ar semăna prea mult cu Stelvio, astfel că nu este nevoie de un astfel de model.

Urmareste Automarket
"Am decis să nu facem un Giulia Sport Wagon.
Avem cu adevărat nevoie de el dacă SUV-ul Stelvio se descurcă atât de bine? Probabil că nu. Stelvio poate prezenta interes pentru toți acei oameni care ar fi putut fi interesați (n.r - de Giulia Sport Wagon)"
, explică Alfredo Altavilla, șeful diviziei europene a celor de la Fiat-Chrysler.

Alfa Romeo a început deja să accepte comenzi pentru Stelvio, însă doar pentru versiunea specială Stelvio First Edition, introdusă cu ocazia debutului pe piață.

Via Automotive News

Comentarii (5)

  • Nemtii de la merc nu-si pun astfel de probleme cu C E si S...
    10 5
  • efectul asta, matrioska nu i-a deranjat pe ceilalti constructori

    ori,

    din cercetarile de piata, au tras conluzia ca break-ul ar fi o gaura neagra dpdv financiar
    6 4
  • Inseamna ca Stelvio a primit foarte multe comenzi, inca nu sunt date referitoare la acest lucru, sa vedem ce inseamna ca noul lor model se descurca foarte bine. Eu cred ca este o decizie gresita, costurile suplimentare pentru un model derivat din Giulia, adica alta caroserie, nu sunt asa mari comparativ cu cheltuielile initiale, cel putin in Europa de Vest break-urile se vand binisor, dar Alfa isi permite se pare.

    Doar in SUA o astfel de decizie ar fi fost justificata, pentru ca americanii preferea SUV-urie, apoi berlinele, iar la mare distanta break-urile si hatch-urile, un exemplu elocvent in acest sens vine chiar de la Bmw, care nu mai ofera varianta Touring la seria 5 de la E60, cred ca exista aceeasi situatie si la seria 3.
    9 7
  • Modelul Giulia Sport Wagon ar fi atras clientii modelului Stelvio. In Europa de vest sunt apreciate modele break, fiind mai ieftine si mai usor de intretinut. Americanii prefera SUV-urile pentru ca au alta cultura.
    11 2
  • @DAC In 2016 in EU piata SUV-urilor a ajuns la 25%, depasind celebrele HB-uri din clasele mica si compacta. Cultura auto americana a ajuns si in Europa si va ramane multi ani. Break-urile au reprezentat doar cateva procente.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru