Tren între Gara de Nord şi aeroport în 2016: traseul trece prin Mogoşoaia şi durează 23 de minute, dar se termină în câmp

de Daniel Popescu
Joi, 21.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O linie de cale ferată care va face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va fi inaugurată în acest an pe un traseu care trece prin Mogoşoaia, dar care se termină la 1.5 kilometri de destinaţia finală.

O nouă lună, un nou proiect pentru o linie de transport public care să asigure transferul călătorilor de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni.

Dacă până acum s-a vehiculat ideea unei rute de 30 de kilometri care trece prin Chitila, Ministerul Transporturilor a găsit o soluţie alternativă cu un traseu de numai 22 de kilometri care să traverseze localitatea Mogoşoaia. Linia ferată este deja existentă şi trebuie doar modernizată, iar autorităţile promit că va fi funcţională până la sfârşitul acestui an.

"Se vor face reparaţiile pentru ieşirea din Bucureşti şi se va repara podul de la Mogoşoaia. Nu se va mai ocoli până la Chitila şi se va merge direct la aeroport. Asta înseamnă că, din aproape 30 de kilometri, vom avea de făcut doar 22 până la aeroport fără să facem nicio investiţie, fără costuri foarte mari", susţine Dan Costescu, ministrul Transporturilor.

Urmareste Automarket
Călătoria cu trenul va dura numai 23 de minute, însă ultima staţie va fi situată la aproximativ 1.5 kilometri de aeroport.
De aici, călătorii vor fi preluaţi cu autocare până la aeroport. În prezent, o călătorie cu taxiul de la gară la aeroport durează circa 25-30 de minute sau peste o oră în cazul folosirii liniei de transport public 780.

2020: Staţie comună pentru metrou şi tren la aeroport

Acesta este însă doar primul pas pentru asigurarea unei linii de transport în comun către aeroport. Autorităţile susţin că până în 2021 se va putea circula şi cu metroul pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, iar un proiect suplimentar prevede extinderea liniei de cale ferată care va fi inaugurată în 2016 până la staţia de metrou.

Acest ultim proiect ar trebui finalizat la timp pentru Campionatul European de Fotbal din 2020, întrucât România va găzdui atunci 4 meciuri şi este obligată să aibă o rută de transport în comun care să lege aertoportul de stadion.

Via Profit

Comentarii (13)

  • scamel
    @AM una spui si alta fumezi.
    sau cumva nu ai avut cu ce merge la Otopeni sa faci poza si ai pus imaginea cu Baneasa?
    Calea ferata respeciva nu e folosita de cativa ani si a fost vandalizata.
    2 0
  • Eu am fost acum cativa ani la Bucuresti si exact asa am ajuns in Bucuresti. Din aeroport plateai 4-6 lei si te prelua un microbuz ce te ducea 1,5 - 2 km pana la un peron aflat in camp de unde te urcai intr-un tren ce ajungea in 20-25 min in Gara de Nord. Poate s-a reinfiintat aceä "linie". :)
    5 0
  • In acele zile te jegmaneau taximetristii.
    3 0
  • Solutie tipic romaneasca.
    Mai luam de pe-acolo, de pe-aici, mai sudam ceva, mai dam 2 ciocane si gata treaba.
    Ce-are?
    Sa zicem mersi ca nu mergem pe jos.


    Mi-e sila...
    5 1
  • Chucky
    26 de ani nu au fost suficienti pentru regimurile care s-au rotit la putere sa decida construirea a 1,5 km de cale ferata pana la aeroport. Trebuiau sa strapunga muntii, sa faca tunel pe sub mare, sa fara infrastructura cu 7 linii. Greu. Ar fi de ras daca n-ar fi de plans.
    8 0
  • George
    Titlu de can-can

    Pai e normal sa se termine in camp, daca se termina pe pista aveam un accident de avion la fiecare tren sosit...

    PS: Acum ca vedeam si altceva la televizor decat: presedinte, tehnocrati, DNA si alegeri....apoi asta e alta poveste.
    Tare spalati la creier mai suntem...unii.
    3 3
  • Propun o medalie si o pensie speciala pentru acest ministru care a descoperit o linie existenta.

    Problema e ce facem cu economia distrusa in ultimii 25 de ani...
    O descoperim si pe asta cand nu mai este?!
    2 2
  • Cum adica ?
    cum adica ruta incredibil? Este calea ferata spre Urziceni... exista de mult, s-a mai circulat pe ea, nu este absolut nici o noutate !!!
    Ce articol jegos ati scris ...
    1 2
  • dorinteodor
    vad ca sintem inca un popor de incapabili. cum oare nu avem nici acum un metrou legat normal la reteaua de metrou a bucurestiului si aproape ne laudam cu surogatul asta de legatura?
    1 0
  • mai bine este cu trenu sau cu metrau .decat sa mance tasimetristi bani atat de mult. cum aplatit eu 150 ron am dat casa ajung la autogara militari chiar sunt curios cand vin in romania cu avionu sper ca dorinta tuturori persoanelor sa fie cum este publicat
    3 0
  • daca tot vor sa o carpeasca de ce nu cauta fonduri sa construiasca terminalul la otopeni comun cu metroul si sa duca trenul pana in aeroport . asta se poate face foarte repede si cu costuri mici .
    1 0
  • vine voturile aidet sa le spunem primarilor nu vom vota daca voi nu punet trenu pe sina autogara militar- otopen ca tot noi le uplem cardurile si conturile
    0 1
  • domnii care ne conduc trebuie sa vada cum sta treaba si pe la altii, unde daca nu este tren au cel putin o duzina de autobuze care fac legatura dintre aeroport si gara în mod civilizat si la preturi modice(vezi ROMA TIBURTINA AEROPORT CIAMPINO ORI FIUMICINO)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru