Un nou concurent pe piața SUV-urilor mici din România: Opel Mokka X costă 15.700 de euro

de Bogdan Mirică
Joi, 20.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a publicat prețurile noului Mokka X pe piața din România. faceliftul celui mai mic SUV Opel este unul consistent și aduce o mulțime de modificări estetice și tehnologice. De asemenea, prețul crește cu câteva sute de euro.

Prezentat în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, în primăvara acestui an, Opel Mokka X ajunge și la noi în țară. Faceliftul crossover-ului subcompact vine cu o serie de modificări estetice și tehnologice importante, dar și cu alăturarea literei X la numele deja popular. Este o practică pe care o vom vedea pe toate SUV-urile Opel în perioada următoare.

Opel Mokka X marșează acum pe o soluție de design ceva mai agresivă, cu linii orizontale și cu un joc de lumini care amintește de cel utilizat pe Astra. De altfel, Mokka X se încadrează odată cu modificările stilistice în linia de design a mărcii. Schimbările sunt ceva mai subtile în partea din spate, acolo unde stopurile au aceeași formă, dar primesc un joc nou de lumini la interior.

Modificări serioase și la interior, acolo unde vechea planșă de bord dispare și este înlocuită cu una nouă, preluată, cu ușoare adaptări, de la cea pe care o afișează noua generație Astra. Cu această ocazie, Mokka X renunță la o parte serioasă din armata de butoane și comenzi care populau bordul, locul lor fiind luat de un display cu diagonala de 8 inch care reprezintă centrul de comandă al tuturor sistemelor de infotainment și al conexiunilor oferite de SUV-ul german.

Mokka X adoptă pachetul OnStar (care conține apelare automată a numărului de urgență în caz de accident, router WiFi, diagnoză de la distanță sau asistență la furt) și IntelliLink (care adună toate elementele multimedia oferite de mașină utilizatorilor ei. În pachetul IntelliLink sunt oferite și aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto, care oferă o integrare nativă a telefoanelor inteligente moderne cu display-ul mașinii.

Pe piața din România, noul Mokka X va fi disponibil alături de trei niveluri de echipare, unele dintre ele deja cunoscute fanilor mărcii: Selection, Enjoy și Innovation.

Primul dintre ele vine cu o echipare standard generoasă, care include: tapițerie scaune din material textil Milano/Atlantis și decor portiere Negru Jet, jante de 16 inch din oțel, comenzi pe volan, lampă de ceață spate, bare de acoperiș cromate, computer de bord alb-negru de 3.5 inch, sistem audio R300 BT cu USB, frână de parcare manuală, faruri cu halogen și lumini LED pentru rularea pe timp de zi, oglinzi electrice, pliabile și încălzite, climatizare manuală, ABS, ESP, monitorizarea presiunii în pneuri și pretensionare centuri de siguranță față.

MOTORIZĂRI NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Selection Enjoy Innovation
1.6 Ecotec 115 Man6 15.730 17.180 -

1.4 Ecotec
140 CP Man6 - 18.720 19.430
Aut6 - 19.400 20.850
Aut6 + AWD - 20.340 21.500
152 CP Aut6 + AWD - 21.970 23.420
1.6 CDTI
110 CP Man6 - 19.660 20.820
136CP Man6 - 20.240 21.400
Aut6 - 21.290 22.730
Aut6 + AWD - 22.500 23.650

Urmareste Automarket
Lista autohtonă de motorizări va include un motor clasic de 1.6 litri benzină cu 115 cai putere și două versiuni de putere ale motorului turbo de 1.4 litri: una de 140 și una de 152 de cai putere.
Pentru cei care preferă dieselul, Opel apelează la agregatul său de 1.6 litri, care dezvoltă 110, respectiv 136 de cai putere. Cele mai potente versiuni vor putea primi cutii automate cu șase trepte și tracțiune integrală.

Prețurile lui Mokka X pornesc de la 15.730 de euro cu TVA inclus în cazul motorului de bază de 1.6 litri și 115 cai putere. Este o creștere de aproape 500 de euro, față de prețul modelului prefacelift, care costa 15.250 de euro. Cei care își doresc un diesel trebuie să înceapă socotelile de la 19.660 de euro, preț valabil pentru unitatea de 110 cai putere și nivelul de echipare intermediar Enjoy.

NOUL OPEL MOKKA X vs. concurența directă

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Opel Mokka X
1.6 CDTI Enjoy 
110 3.9 11.9 19.660
Fiat 500X
1.6 Mjet Pop Star
120 4.1 10.5 18.097
Ford Ecosport
1.5 TDCi Trend
95 4.4 14 17.150
Honda HR-V
1.6 i-DTEC Elegance
120 4 10.1 23.388
Mazda CX-3
1.5 SkyActiv-D Challenge
105 4 10.1 19.490
Nissan Juke
1.5 dCi 110 Visia
110 4 11.2 18.090
Peugeot 2008
1.6 BlueHDI Active
120 3.7 9.6 19.008
Renault Captur
1.5 dCi Intense
110 3.7 11 17.500
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (12)

  • Il mananca CX3 u si Juk u si Capturu, cu fulgi cu tot.
    13 13
  • Ghenigh
    Parca era vorba ca Opel sa fie inlocuitorul lui Chevrolet in Europa, ce-s cu preturile astea asa mari ? Cu 16 mii intri deja in zona lui Qashqai, Cadjar si Sportage . Mazda CX-3 costa 14.600 euro si are motor de 120CP 2.0. Apoi Juke la oferta de 11.990 euro, apoi Captur de 10.800 euro , nu mai zic de Vitara sau SX4 .
    10 7
  • @Ghenigh Nu inlocuitor. Au renuntat la Chevrolet pentru ca "manca" ~1.4 % (cota de piata in perioada 209-2012 in EU) din vanzarile anuale Opel in Europa. Asa au gandit ei la momentul respectiv, ca daca retrag brandul american, Opel va creste si va ajunge pe plus dupa mai bine de 15 ani de rezultate financiare dezastruase in care GM a pompat bani mai ceva decat statul roman in CFR.

    Opel avea preturi mai mari ca Chevy - cam la fel cum VW le are mai mari fata de Skoda. Era cam aceeasi idee. Un brand de volum langa un brand de volum-buget. Din pacate GM n-a reusit sa faca din Chevrolet in Europa ceea ce a facut VW din Skoda, desi la nivel mondial Chevrolet e al 4-a producator. Sau mai bine zis n-au vrut. Vanzarile erau ok pentru un brand cu nume non-european. Gandeste-te ca firme japoneze precum Honda sau Suzuki au 0.9 respectiv 1.2 % din piata europeana.
    10 0
  • Arata mult mai bn decat prefacelift.
    4 0
  • Exagerat de scump ! Mazda CX3 ii da clasa la orice.
    5 9
  • Cylinder
    La Opel este traditia discount-urilor. Nimeni nu plateste pretul afisat. Chiar se poate negocia un bonus consistent.
    Legat de calitate niciun Juke, Captur nu au materialele si soliditatea lui Mokka.
    7 1
  • Opel Mokka X, in afara de toate celelalte modele concurente enumerate , o sa mai aiba de infruntat si pe viitoarea Toyota C-HR, care vine cu un desing futurist, si o motorizre hibrida, care nu este prezenta pe niciunul din modelele concurente. Apropo decalitatea materialelor, cred ca totusi Toyota este peste Opel.
    5 4
  • arata superb ! cel mai matur si frumos din clasa dupa parerea mea ...big like !
    0 0
  • A innebunit lupu'! Cum sa dai pe un Corsa suprainaltat 19.660 de euro?
    7 3
  • @I.M. C-HR se vrea mai spre premium la fel ca CX-3. Cam ceea ce face VW cu preturile mari.

    Gandeste-te ca C-HR are preturi intre 19.560 euro si 30.180 euro.

    P.S. Am trebuia sa faca si un articol cu preturile C-HR dupa cum ma amenintase un redactor cand l-am intrebat intr-un comentariu acum vreo 3 saptamani.
    0 0
  • @ scorpionul negru: dar de unde stii? Ai studiat masinile, le-ai condus? Sau ti-ai format parerea doar citind articole pe WC?
    1 0
  • @ Opal:

    Analogie VW: Tiguan este pe platforma Golf si incepe la 115CP (Diesel) pe la 29.000
    10.000EUR diferenta intre platforme e chiar substantiala. Diferenta de calitate in schimb nu mai este, dimpotriva daca iau in considerare toate problemele cu lant distributie, DSG, etc...
    Preturile oricum se negociaza la dealer, si la Opel si la VW sau Toyota....!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru