Vânzări 2022: BMW rămâne în fruntea clasamentului premium. Mercedes-Benz, locul 2

de Alexandru Monenciu
Marti, 10.01.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul din Munchen își păstrează prima poziție în clasamentul premium al mărcilor germane, la finalul anului 2022. La distanță mică, Mercedes-Benz ocupă poziția secundă.

Anul 2022 s-a încheiat, așa că marii constructori de automobile pot să tragă linie pentru a vedea cum s-au descurcat. În ceea ce privește vânzările din segmentul premium (al mărcilor germane), BMW rămâne lider.

Bavarezii au comercializat, anul trecut, 2.100.692 de mașini la nivel global. Cu 2.043.900 de unități, Mercedes-Benz ocupă locul al doilea, iar Audi nu a dezvăluit încă cifrele de vânzări. Dar, mai tot timpul, marca din Ingolstadt a vândut mai puține mașini decât rivalii din Munchen și Stuttgart.

Revenind la BMW și Mercedes-Benz, cifrele oferite publicității reprezintă o scădere, comparativ cu 2021. 5.1% în cazul BMW și 1% în cazul Mercedes-Benz.

În ciuda acestui lucru, ambele mărci și-au revenit în al patrulea trimestru din 2022, înregistrând creșteri de 10.6%, respectiv 17%, față de al treilea trimestru al anului.

În 2022, BMW a vândut cu 35.6% mai multe mașini electrice și electrificate (372.956 unități), comparativ cu 2021.

Și rivalii din Stuttgart s-au descurcat bine la acest capitol, după ce au comercizat 319.200 de mașini pur electrice și electrificate (+ 19%).

Pe piața din România, atât BMW cât și Mini au înregistrat o ușoară scădere (comparativ cu 2021), în contextul războiului din Ucraina, crizei semiconductorilor și a efectelor pandemiei de Covid. Dacă BMW închide anul cu circa 3.000 de înmatriculări (față de 3.275 în 2021), Mini a înregistrat 250 de unități (269 în 2021).

În același timp, modelele cu zero emisii ale producătorului din Munchen au urcat de la 4% la puțin sub 8%. Și modelele plug-in hybrid au urcat la 14%.

Pentru prima oară, versiunile diesel au coborât sub 50%, la circa 40%, din totalul înmatriculărilor din România.

via BMW

Comentarii (5)

  • Ma bate un gand la un saptar ev
    3 12
  • Si pe mine la o masina chinezeasca cand vad noul design BMW.
    Trebui sa recunoastem ca sunt oribile din fata noile BMW. La spate mai merg, dar fata....varza.
    Nu stiu cat de beat era designerul, dar cineva ar fi trebuit sa nu il lase sa mearga mai departe cu oribilitatile astea. Dor ochii.
    14 5
  • Nu arată prea bine situația.
    BMW pot produce 2,5 mil masini pe an si Mercedes aproape 3… chiar dacă au avut probleme in primele 6 luni cu semi-conductorii, cam miroase a scădere de cerere si nu pentru ca lumea vrea electrice…
    9 7
  • Banditos
    In conditiile unei usoare scaderi a volumului de unitati vandute 5,1% respectiv 1% si a cresterii preferintelor catre electrice si electrificate 35% respectiv 19% eu indraznesc sa spun ca, dimpotriva, "lumea vrea electrice (si electrificate)".

    Fara sa fac apel la "mie imi miroase" si concluzii scoase din burta, calculul rece spune ca electricele si electrificate, in 2022, si-au marit ponderea in total unitati produse si vandute.

    Si sa inchei, nu poti masura cererea functie de capacitatea de productie a unei fabrici. Nu are nicio relevanta si nici logica economica aceasta abordare.
    8 9
  • Banditos
    Si apropos de preferintele clientilor...Mercedes a publicat cateva dintre rezultatele lor pentru prima jumatate a lui 2022: vanzarile de electrice s-au dublat (+134%) iar PHEV (-9%).
    5 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru