De peste un an, Volkswagen și partenerul său chinez Xpeng dezvoltă o arhitectură comună, care urmează să fie integrată în platformele electrice CMP și MEB ale constructorului din Wolfsburg. Acum, ambele companii au decis să extindă parteneriatul pentru a include și modelele hibride plug-in, respectiv pe cele cu motoare cu ardere internă.
Totuși, aceste modele hibride și cu combustie vor fi vândute exclusiv în China. Informația vine dintr-o declarație emisă de Xpeng pe acest subiect. Cei doi constructori au intrat pentru prima dată într-un parteneriat în iulie 2023 și l-au consolidat treptat de atunci.
De exemplu, în februarie 2024 printr-un acord-cadru de cooperare și în aprilie 2024 prin înțelegerea privind arhitectura E/E menționată anterior, denumită China Electronic Architecture sau CEA.
La acel moment, planul era ca CEA să fie integrată în platforma CMP destinată exclusiv Chinei, orientată mai mult către segmentul entry-level. Doar câteva luni mai târziu, în iulie 2024, colaborarea a fost extinsă pentru prima dată: arhitectura comună E/E urma să fie utilizată nu doar pe platforma CMP din China, ci și pe toate modelele Volkswagen bazate pe platforma globală MEB, dar destinate pieței chineze.
Notabil este faptul că acest lucru nu includea modelele MEB din Europa.În cea mai recentă declarație, Xpeng nu dezvăluie, cum era de așteptat, detalii despre modelele cu motoare cu ardere internă de la Volkswagen care vor adopta noua arhitectură E/E. Cooperarea este, de asemenea, așteptată să ajute Grupul Volkswagen să își consolideze competitivitatea globală.
Compania din Wolfsburg își propune să lanseze mai rapid noi iterații software și actualizări over-the-air, scurtând semnificativ ciclurile de dezvoltare. Deși astfel de afirmații sunt adesea parte din vocabularul standard de PR, ele reflectă și realitatea faptului că producătorul german a rămas în urmă cu arhitectura E/E anterioară, mult mai complexă.
via Global Times
Comentarii (0)