Volvo: 3.000 de angajați vor fi concediați, ca parte a unui plan de restructurare

de Alexandru Monenciu
Luni, 26.05.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul suedez de automobile a anunțat că va concedia 3.000 de angajați, ca parte a unui plan de restructurare prin care vrea reducerea costurilor cu circa 1.6 miliarde de euro.

Industria auto nu trece prin cele mai bune momente ale sale, iar constructorii se văd nevoiți să ia măsuri pentru a face față acestor provocări. Deși unii și-au regândit strategia de electrificare, suedezii de la Volvo vor în continuare să devină o marcă pur electrică.

Pentru a-și atinge obiectivele, Volvo a gândit un plan de restructurare prin care vrea reducerea costurilor cu circa 1.6 miliarde de euro. Acest lucru înseamnă inclusiv reduceri de personal.

Reprezentanții mărcii din Goteborg au anunțat că vor fi concediați 3.000 de angajați, în principal cei care lucrează în birouri. Printre aceștia se numără 1.000 de consultanți și 1.200 de angajați, majoritatea din Suedia.

Aceste modificări "structurale" vor fi finalizate în toamna acestui an, mai transmit cei de la Volvo.

via Volvo

Comentarii (8)

  • @hateru
    Pai ce-ai facut ma nene maaa ? Pai nu zisesi ca Volvo rupe, ca-i pe val, Suedia e strong, China doar e cu banii ? Acu ce sa vezi, suedezii zboara, ca doar nu chinezii . Hai te rog, doar in cateva comentarii, nu este nevoie de foarte multe .
    11 3
  • @@hateru
    Doar un comentariu, nu mai multe:
    https://www.automarket.ro/stiri/epopeea-dieselgate-4-fosti-directori-volkswagen-condamnati-la-inchisoare-122771.html
    2 6
  • @hateru: pai eu credeam ca vii sa ne explici tu ca nu are cum sa dea afara din Suedia, ca Volvo e Made in China de peste 10 ani de cand i-a luat Geely.
    Ca daca dau afara din Suedia si de la birouri, inseamna ca totusi nu e Made in China :))
    Vezi ca VAG a platit vreo 33 miliarde doar amenzi, iar Volvo vrea sa reduca costurile cu doar 1,6 miliarde. Si fara puscarie.
    De asemenea, BMW si Mercedes au dat niste miliarde doar pentru amenzi, ca sa pacaleasca oamenii.
    Dupa cum scrie in articol, toata industria auto trece printr-o perioada dificila. BMW e in cap, le-a scazut profitul, VAG vroia sa inchida vreo 3 fabrici, nu doar sa dea afara cativa oameni, Mercedes e si ea cu profitul sub asteptari.
    https://www.euronews.com/business/2025/05/07/bmw-group-profits-plunge-but-outlook-maintained-despite-tariff-pressures
    https://www.euronews.com/business/2025/04/30/mercedes-benz-stock-dips-after-pulling-profit-guidance-on-tariff-fears
    https://www.euronews.com/business/2025/04/30/volkswagen-group-sees-plunge-in-performance-as-us-tariffs-pose-risks#:~:text=German%20automaker%20Volkswagen%20AG%20reported,the%20impact%20of%20US%20tariffs.
    Deci, nu va mai bucurati la stiri despre Volvo, ca la stirile despre inchis fabricile din Germania, nu ati fost prea activi :))
    https://www.euronews.com/business/2024/10/28/volkswagen-set-to-close-three-german-plants-and-cut-thousands-of-jobs
    Daca nu era mamica Von der Leyen sa ii ajute cu emisiile...erau falimentari germanii ca aveau de platit taxe pentru ca nu putea face fata noilor norme.
    https://www.bbc.com/news/business-57765113
    4 6
  • Mie îmi pare rău ca si Volvo are probleme, asta înseamnă că mai devreme sau mai târziu într-un fel sau altul cam toți vom fi afectați. Asta înseamnă vremuri nasoale. Când “te uiți” la 1,6 miliarde înseamnă că-i bubu mare. Cu toți banii din lume și acces la tehnologii pe care unii nici nu le visează, BYD vinde sub 30% BEV-uri. Ca să ajungi 100% electric întâi trebuie să supraviețuiești. Nu va fi nici simplu nici ușor.
    PS oare ce treaba are diesel gate cu cazul de la Volvo?
    Vă rog nu răspundeți, ați atins penibilitatea maximă deja ;)
    5 0
  • Elektrikkk
    https://m.businessmagazin.ro/actualitate/actiunile-byd-se-prabusesc-pe-bursa-dupa-ce-producatorul-chinez-de-22817643
    1 0
  • @Dutz
    Piata chineza e suprasaturata de BEV (~30%) iar PHEV-urile cu baterii de 20-30-40kwh nu o ajuta deloc sa depaseasca pragul asta.
    2 0
  • oricine
    Nuu prea înțeleg, îi plângeți sau nu pe sinecuriști? Că pot veni în românica să ne dea sfaturi cum e cu apa caldă și mersul pe jos.
    1 0
  • Este mare rahatul în China, doar că nu știm cat rahat încape în China. Lucrurile au scăpat de mult de sub control acolo și oferta depășește semnificativ cererea. Între timp o să avem și victime colaterale în rândul companiilor vechi gen Nissan care au dormit în papuci și nu au adus îmbunătățiri semnificative deșii au avut vânzări bune ani la rând. Nu știu câți ați avut ocazia să urcați într-o Versa sau o Sentra, dar sunt total depășite iar CVT-ul le face și enervante.
    Să folosesc un clișeu… avem furtuna perfectă în lumea auto, vraiște totală!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru