Industria auto nu trece prin cele mai bune momente ale sale, iar constructorii se văd nevoiți să ia măsuri pentru a face față acestor provocări. Deși unii și-au regândit strategia de electrificare, suedezii de la Volvo vor în continuare să devină o marcă pur electrică.
Pentru a-și atinge obiectivele, Volvo a gândit un plan de restructurare prin care vrea reducerea costurilor cu circa 1.6 miliarde de euro. Acest lucru înseamnă inclusiv reduceri de personal.
Reprezentanții mărcii din Goteborg au anunțat că vor fi concediați 3.000 de angajați, în principal cei care lucrează în birouri. Printre aceștia se numără 1.000 de consultanți și 1.200 de angajați, majoritatea din Suedia.
Aceste modificări "structurale" vor fi finalizate în toamna acestui an, mai transmit cei de la Volvo.
via Volvo
https://www.automarket.ro/stiri/epopeea-dieselgate-4-fosti-directori-volkswagen-condamnati-la-inchisoare-122771.html
Ca daca dau afara din Suedia si de la birouri, inseamna ca totusi nu e Made in China :))
Vezi ca VAG a platit vreo 33 miliarde doar amenzi, iar Volvo vrea sa reduca costurile cu doar 1,6 miliarde. Si fara puscarie.
De asemenea, BMW si Mercedes au dat niste miliarde doar pentru amenzi, ca sa pacaleasca oamenii.
Dupa cum scrie in articol, toata industria auto trece printr-o perioada dificila. BMW e in cap, le-a scazut profitul, VAG vroia sa inchida vreo 3 fabrici, nu doar sa dea afara cativa oameni, Mercedes e si ea cu profitul sub asteptari.
https://www.euronews.com/business/2025/05/07/bmw-group-profits-plunge-but-outlook-maintained-despite-tariff-pressures
https://www.euronews.com/business/2025/04/30/mercedes-benz-stock-dips-after-pulling-profit-guidance-on-tariff-fears
https://www.euronews.com/business/2025/04/30/volkswagen-group-sees-plunge-in-performance-as-us-tariffs-pose-risks#:~:text=German%20automaker%20Volkswagen%20AG%20reported,the%20impact%20of%20US%20tariffs.
Deci, nu va mai bucurati la stiri despre Volvo, ca la stirile despre inchis fabricile din Germania, nu ati fost prea activi :))
https://www.euronews.com/business/2024/10/28/volkswagen-set-to-close-three-german-plants-and-cut-thousands-of-jobs
Daca nu era mamica Von der Leyen sa ii ajute cu emisiile...erau falimentari germanii ca aveau de platit taxe pentru ca nu putea face fata noilor norme.
https://www.bbc.com/news/business-57765113
PS oare ce treaba are diesel gate cu cazul de la Volvo?
Vă rog nu răspundeți, ați atins penibilitatea maximă deja ;)
Piata chineza e suprasaturata de BEV (~30%) iar PHEV-urile cu baterii de 20-30-40kwh nu o ajuta deloc sa depaseasca pragul asta.
Să folosesc un clișeu… avem furtuna perfectă în lumea auto, vraiște totală!!!