Volvo spune adio motorului diesel: XC90 este ultimul model cu acest motor

de Tiberiu Safta
Miercuri, 27.03.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a produs oficial ultimul său motor diesel la uzina de la Torslanda din Suedia. Ultimul motor alimentat cu motorină este montat pe un exemplar XC90 care va fi expus într-un muzeu.

Constructorul suedez a anunțat oficial că a produs ultimul său motor diesel și marchează, astfel, un sfârșit de epocă. Ultimul motor alimentat cu motorină a fost produs la fabrica de la Torslanda din Suedia, iar acesta este montat pe un exemplar XC90, produs la aceeași uzină. De această dată, însă, acest exemplar al lui Volvo XC90 va fi expus în muzeul World of Volvo din orașul Goteborg din Suedia.

Ultimul Volvo cu motor diesel are sub capotă unitatea de 2.0 litri turbo cu 4 cilindri de 235 de cai putere. Unitatea face parte din familia de motoare Volvo Engine Architecture (VEA), care a debutat în 2013.

Odată cu producerea ultimului motor diesel, Volvo pune capăt unei perioade de 45 de ani cu mașini cu motoare alimentate cu motorină. Primul Volvo cu motor diesel a fost modelul 244 DL G6, care a fost lansat în 1979. Acesta avea un motor Volkswagen cu 6 cilindri. De-a lungul timpului, constructorul scandinav a încheiat parteneriate cu Volkswagen și cu fostul grup PSA pentru furnizarea de motoare diesel.

Primul motor diesel produs și dezvoltat integral de Volvo a apărut abia în 2001.

Acesta era un propulsor cu 5 cilindri care a fost fabricat la uzina de la Skovde din Suedia. Aceeași fabrică produce acum motoare electrice.

Din 2030, Volvo va deveni o marcă pur electrică.

via Automotive News Europe (înreg.)

Comentarii (12)

  • Dizăl Rulz Forevăr
    Ultimul dizel a ajuns 6th îi e locul. La muzeu.
    5 8
  • "Din 2030, Volvo va deveni o marcă pur electrică." - famous last words.
    XC90 T6 consuma ca la balamuc. Mai mult decat un GLS V8 AMG. Asta cand nu e la SPA in service.
    Go woke, go broke.
    Volvo sa nu se bazeze de tot pe chinezi ca e subreda treaba si pe acolo. Falimentele, preluarile si achizitiile sunt in toi in China iar piata interna si externa isi cam arata limitele de suportabilitate si acceptabilitate.
    12 7
  • Tu esti unul din ala care nu crede ce fac unii, dar crede ce zic unii si nu respecta.
    Vezi ca mai sunt experti pe aici care ziceau ca Volvo e produs in China de vreo 10 ani, dar vad ca ultimul model de motor si de XC90 e produs in Suedia.
    Si mai sunt unii care le plang de mila si ii vad falimentari, dar se pare ca se descurca bine chinezii si scot modele dupa modele.
    A se vedea ca BYD e primul producator din lume care a asamblat peste 7 milioane de masini electrice si PHEV.
    Deci: Volvo inca produce modele in Suedia si Belgia pentru piata europeana si Volvo inca vinde bine PHEV si electrice.
    2 2
  • @alex cu creier mic
    Prostul moare de grija altuia.
    4 6
  • acuma sunt curios cand o sa il bage inapoi in productie cand o sa isi dea seama ce greseala au facut ca l-au scos. acel motor consuma f putin, benzinele cica electrice de la ei consuma in draci.
    2 3
  • @sandu
    La Paștele cailor.
    3 0
  • N am electrica, nu s mare fan dar daca mi as permite as cumpara una noua. Acuma incerc sa mi imaginez comentariile facute de aia cu carute despre aparitiile ciudate care se misca fara sa aiba un cal in fata sa le traga acu ceva ani :)) Baieti si fete lumea se schimba. Bine rau om trai si om vedea dar e clar ca unui motor diesel de masina normala ii e locul intr un muzeu.
    3 3
  • Adevărul e ca deocamdată electricele nu sunt pentru toată lumea. Dar în același timp multi sunt refractari și au preconcepții. Și se comportă de parcă electricele le fură ceva din casă.

    PS: calul are și niște avantaje. Se alimentează din mers, se lubrifiaza singur.
    3 3
  • @Matei
    Adevarul mai nasol e ca jumate din clientii de electrica se intorc la termica cand e de schimbat masina.
    "Refractari" sunt cei ce n-au electrica dar si mai refractari sunt cei ce-au avut si n-au mai vrut. Nasol moment, mishto coliva.
    3 1
  • Adevărul e ca minți de îngheață apele. Sictir.
    1 2
  • @Matei
    Sigur ca mint. In realitate, nu exista destule resurse pe pamant pentru a produce atatea masini electrice cate cere piata, listele de asteptare se intind pe 13 ani, masinile se conduc singure, unele zboara daca dormi si nu dai "deny flight permission" si unii se trezesc mai trag un fum ca sa-si continue visele.
    2 2
  • Ok, acum îți poți scoate degetul din fund.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru