Drivetest Volkswagen Jetta (2010-2014)

1.6 TDI 105CP Highline
Volkswagen Jetta (2010-2014) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 24.06.2011
Zodia Balanţei

Volkswagen Passat este berlina medie supremă pentru românul de rând, care apreciază întotdeauna calitatea germană. Nu mulţi îşi pot permite însă luxul unui model de dimensiunile lui Passat. Volkswagen a conştientizat asta şi a decis să le ofere tuturor, chiar şi românilor, un model ceva mai abordabil ca preţ, dar la fel de competitiv ca Passat. Au luat un portbagaj, l-au lipit de spatele unui best-seller cum este Golf-ul şi a ieşit o mini berlină, botezată jetta. Ajuns deja la a şasea generaţie, sedanul compact începe să îşi creeze o imagine proprie, descotorosindu-se de vechea mentalitate care plasa Jetta ca o variantă mai urâtă dar mai practică a Golf-ului.

Volkswagen Jetta (2010-2014)
1.6 TDI 105CP Highline

  • Pret de pornire 15.982 €
  • Pret model testat 19.510 €
  • Taxa auto 218 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am avut la test versiunea 1.6 TDI, un motor care se bucură de toate premisele unui adevărat succes în piaţă. Unitatea cu patru cilindri este compromisul perfect între putere şi consum, garantând un echilibru pe care mulţi constructori se străduiesc să îl ofere. Propulsorul german beneficiază de tehnologie CommonRail şi de o cilindree mai mică decât cea a precursorului său, legendarul 1.9 TDI.

Puterea rămâne însă aceeaşi, 105 cai, resimţiţi la 4000 de rotaţii. Cuplul motor atinge şi el o valoare generoasă de 250 Nm, suficienţi pentru a trage bine cele aproape 1400 de kilograme. Plaja de cuplu maxim începe foarte devreme, de la 1500 rpm, însă moare prematur după numai 1000 de rotaţii (2500 rpm), sufocând senzaţia de dinamism, chiar atunci când lucrurile începeau să devină distractive. Bagajul de putere rămâne însă atractiv, reuşind să mulţumească şi pe cei care îşi doresc uneori excese.

Resursele decente, croite parcă special pentru o familie cu venituri medii, sunt exploatate cu ajutorul unei transmisii manuale în 5 trepte. "Doar 5 trepte?", o să spuneţi. Şi noi am crezut la fel, până când ne-am convins că etajarea lor favorizează şi acceleraţia, dar şi consumul redus de motorină.

Consum

Îţi cumperi un diesel tocmai pentru că vrei să parcurgi cel puţin 800 de kilometri cu un plin. Jetta ştie asta şi promite să nu te dezamăgească. Volkswagen a reuşit şi în cazul sedanului compact să obţină cifre care sună deosebit de încurajator, cel puţin pe hârtie. Dieselul de 105 cai promite un consum urban de numai 5.7 litri/100 de kilometri şi unul extraurban de 3.9 litri/100 de km. Valorile sunt mai mari în realitate, dar rămân totuşi la un nivel extrem de mulţumitor pentru portofelul celui de la volan. Dacă în oraş e posibil să ajungeţi pe la 7 litri/100 de km, în afara acestuia, o rulare în limita cifrelor înscrise pe semnele de circulaţie vă poate aduce chiar şi la 4.5 litri/100 de km.

Raportat la rivalii din segment, Jetta stă mai bine decât colegul de concern Skoda Octavia, decât Renault Fluence şi decât Toyota Corolla, care are şi cu 15 cai putere în minus. Există însă cineva care îi poate face faţă. Acesta este noul Focus sedan, liderul absolut în materie de consum.

Performanţe

La capitolul performanţe, Jetta garantează un dinamism cu care te vei obişnui doar dacă nu eşti un împătimit al duelurilor închipuite cu toţi ceilalţi participanţi la trafic. Sedanul nu emite pretenţii sportive, de aceea îşi permite să te ducă până la 100 de km/h în 11.7 secunde, timp suficient pentru a schimba o vorbă cu cel din dreapta.

Raportat la ceea ce oferă rivalii, Jetta este depăşit cu o diferenţă aproape insesizabilă de Renault Fluence, care are cu 5 cai putere în plus. Skoda Octavia şi chiar Toyota Corolla se ţin foarte aproape de sedanul german, chiar dacă unul are motor de generaţie veche, iar unul are cu 15 cai putere în minus. Ford Focus reuşeşte şi el un timp mai bun în versiunea cu 10 cai mai puternică decât TDI-ul testat de noi.

În ceea ce priveşte vitezometrul lui Jetta, acesta se poate opri la 190 de km/h, suficient, zicem noi, pentru provocările extra-urbane ale unei ţări cu doar câteva sute de kilometri de autostradă.

Interior

Cei care şi-au dorit un Passat, dar nu şi-au permis decât o Jetta vor fi cei mai bucuroşi de interiorul sedanului compact, care preia la indigo filosofia germană pragmatică. Nivelul de echipare testat de noi, adică cel superior, ne-a pus faţă în faţă cu un plastic tern, dar prietenos la atingere, moale şi plăcut. Inserţiile cromate de la nivelul butoanelor, prizelor de aer şi volanului înviorează habitaclul şi, împreună cu ecranul sistemului multimedia, reuşesc să dea o notă caldă interiorului. Finisajele sunt de calitate, iar funcţionalitatea este cuvântul de bază, după care s-au ghidat designerii Volkswagen. Fiecare funcţie are locul său bine stabilit, cu care te vei obişnui chiar de la prima întâlnire.

Scaunele, sport în configuraţia testată de noi, oferă un suport lateral excelent şi se dovedesc a fi deosebit de confortabile pe distanţe lungi. Pe locurile din spate trei pasageri vor putea călători în confort, spaţiul pentru picioare şi pentru cap fiind destul de generos. Adevărata generozitate germană se regăseşte însă în portbagaj, acolo unde VW oferă o capacitate de 510 litri, pestea cea a rivalilor Focus sedan, Toyota Corolla şi Chevrolet Cruze, dar cu mult sub cea a colegului de concern Skoda Octavia şi a francezului Renault Fluence.

Preţ de achiziţie

Am fost obişnuiţi cu preţuri mari din partea Volkswagen. Lucrurile par însă să se schimbe uşor cu noul val de modele noi. Jetta este unul dintre promotorii acestui curent, însă nu se dovedeşte chiar a fi un chilipir. Preţul său de pornire este de 15.982 de euro cu TVA, însă dieselul testat de noi pleacă de la 18.211 euro. Comparat cu Focus sedan şi cu Fluence, care costă 19.000, respectiv 18.300 de euro, Jetta se poziţionează chiar bine.

Dacă ne uităm însă la versiunile diesel echivalente ale modelelor Toyota Corolla, care costă 17.933 de euro şi Skoda Octavia, 17.072 de euro, Jetta pierde puţin teren. Fără îndoială însă, de departe cel mai accesibil diesel rămâne Chevrolet Cruze, care costă 17.275 de euro şi oferă un diesel de 163 de cai putere.

Siguranţă

Pentru a-i proteja pe cei cinci pasageri care vor călători la bordul său, Jetta vine echipat în standard cu şase airbaguri (frontale, laterale şi cortină), centuri de siguranţă pretensionate, tetiere active şi un întreg arsenal de echipamente care încearcă pe cât posibil evitarea unui accident: control al stabilităţii (ESP), ABS cu ASR, EDL şi EDTC precum şi asistent la urcarea în rampă.

Una din cele mai importante inovaţii este pachetul de senzori montaţi în bara faţă, care asigură declanşarea airbag-urilor cu câteva milisecunde înainte să fie nevoie de acestea. Acest pachet a primit, de altfel, recunoaşterea unui juriu din Germania, care i-a acordat premiul Bavarian Innovation.

Ţinută de drum

Moştenirea Volkswagen îi permite noului Jetta să se laude cu o ţinută de drum echilibrată. Ne-am convins de aceste judecăţi preconcepute, imediat ce am luat contact cu o suprafaţă de rulare care nu a mai fost asfaltată, probabil, de la bombardamentele celui de-al doilea Război Mondial. Suspensia gândită de inginerii germani a reuşit să filtreze bine neregularităţile asfaltului şi să transmită cât mai puţin în habitaclu.

Deşi se achită de trăsăturile unui familist, Jetta încearcă să nu dezamăgească nici atunci când vine vorba despre stabilitatea în curbe. Sedanul nu poate scăpa însă de ruliu, resimţit destul de mult atunci când viteza în viraj este ceva mai îndrăzneaţă. Cu toate acestea, Jetta şi a sa suspensie spate de tip multi-link reuşesc să păstreze bine aderenţa şi să nu inspire nesiguranţă celui de la volan.

Vizibilitate

Deşi oglinzile laterale sunt ceva cam zgârcite când vine vorba de vizibilitate, o reglare bună a acestora şi o poziţionare corectă la volan îi va asigura şoferului strictul necesar. Luneta este bine proporţionată, iar oglinda retrovizoare încadrează bine câmpul vizual posterior. Deşi vorbim de un sedan care creează ceva probleme la manevrele efectuate în marşarier, clienţii pot opta pentru un pachet de senzori de parcare, menit să uşureze situaţiile neprevăzute din parcările marilor centre comerciale sau din faţa blocului.

Tehnologie

Dotările de bun simţ, cum sunt aerul condiţionat automat, computerul de bord, geamurile electrice faţă şi spate, radio CD-ul cu patru incinte acustice şi servodirecţia electromecanică, reglabilă în funcţie de viteză, sunt la locul lor, chiar şi pe versiunea de bază. Pe măsură ce urcăm însă în nivelurile de echipare lista de dotări creşte, oferind elemente estetice noi, scaune sport, comenzi pe volan, pilot automat, schimbător şi volan îmbrăcate în piele.

În cazul versiunii testate de noi, Jetta s-a prezentat la raport cu spălător de faruri, coloană de direcţie reglabilă, oglinzi electrice şi încălzite, senzori de ploaie, parcare şi lumină, scaune încălzite precum şi un sistem multimedia care găzduieşte funcţiile sistemului audio şi de climatizare. Nu lipsesc suporturile pentru medii de stocare cum ar fi cardurile de memorie.

Design

Avem în faţă un sedan extrem de bine închegat, cu un aspect tipic german, rece şi corect, demn de a inspira respect prin pragmatism. Nu există linii curbe, nu există LED-uri, nu există arcuiri ineficiente ale caroseriei şi nici bosaje supradimensionate. Totul este menţinut în linii simple, asemeni inteirorului.

Practic, Jetta preia liniile clasice ale noii game Volkswagen, dar le simplifică extrem de mult. Fără ca acesta să fie un lucru rău. Ba dimpotrivă, Jetta vine cu un aer plăcut, seren, calculat, iar designerii Volkswagen demonstrează că se pot face şi lucruri elegante şi fără a dinamita designul cu detalii inutile.

Date tehnice - Volkswagen Jetta (2010-2014) 1.6 TDI 105CP Highline
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4644
Putere maxima CP (rpm)
105 (4400)
Latime mm
1778
Cuplu maxim Nm (rpm)
250 (1500)
Inaltime mm
1482
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
1392
Acceleratie 0-100 km/h s
11.7
Ampatament mm
2651
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
510
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Jetta (2010-2014)

Ultimele teste

Comentarii (75)

  • mda...
    Cu toate ca s-au scremut sa intre in randul lumii in 2009, e inca zgomotos TDI-ul lor
    93 38
  • Cazanul cu jumari......
    55 56
  • are ceva..ce n-are .desi e noua pare ca are ceva ani in spate ,tipic vw. poate n-o avea cruze aceleasi materiale la interior(nu m-am urcat pana acum intr-unul ca sa stiu) dar sigur arata mult mai bine ,ceea ce pentru mine e prioritar,design-ul,la fel ca si confortul. nu ma impresioneaza cu nimic acest passat intrat la apa. poate pentru altii e Dumnezeu VW dar pe mine ma dezamageste constant.
    77 39
  • Ce exprimare de dubist si papucar are cel de sus @mda. In viata lui nu cred ca a parasit localitatea. Este genul care ne face de ras cand iese in afara!!
    39 61
  • ce cuplu are ...
    "Plaja de cuplu maxim începe foarte devreme, de la 1500 rpm, însă moare prematur după numai 1000 de rotaţii,"
    Se poate sa corectati, chiar ma intereseaza la ce turatii isi da duhul
    29 15
  • jetta
    Eu sincer in trafic nu disting (inca) o jetta fata de un passat (bineniteles modele noi). Nu stiu de departament de design are VW ...dar puteau fi mai originali.

    Asa ca masina sunt convins ca e OK...in concordanta cu clasa din care face parte.
    42 12
  • aveti grija!
    jetta are bube
    http://vwforum.vwforum.ro/topic/38977-probleme-jetta-28/

    http://www.ehow.co.uk/list_6325621_vw-jetta-diesel-problems.html
    39 23
  • Ce le mai place la unii (care au masini second hand de nu-stiu-cati ani) sa-si dea cu parerea despre masini pe care n-o sa le conduca in viata lor!
    43 34
  • Venerus
    @aveti grija!
    Ala cu linku-rile lui!!

    Ce moare el de grija. NIci macar nu este vorba de jetta prezentata in acest drive test.
    23 29
  • @aveti grija
    intra-devar, atat de grabit sa posteze 2 linkuri nici nu s-a uitat ca unul era cu motor VR6 din state (VW bora) iar celalalt se referea la modelul anterior, in varianta TDI si povesteste despre ce anume ar putea cauza probleme la masinile diesel (probleme cu pornirea pe frig din cauza bujiilor incandescente) si alte generalitati.
    32 23
  • si eu am o jetta 2.0 tdi cr dsg full, motorul e foarte silentios, e minunata, cine n-o are sa nu vb. punct.. cine nu s-a urcat niciodata intr-un vw si conduce numai golanuri, pardon,,,loganuri sa nu mai vb.
    26 81
  • singurul mare minus
    ...pentru mine Jetta asta nu are decat un mare minus.
    Nu o poti echipa cu Xenon de fabrica. Altfel este ok. Sunt curios de motorul 1.4 160cp DSG de pe modelul actual.
    16 32
  • CLASIC
    "golanuri, pardon,,,loganuri"
    Foarte frustrati sunt cocalarii astia de prezenta Logan-ului pe strazi... se poarta de parca Dacia le-a tras-o mamicii lor si i-a obligat sa priveasca (ma refer la tras jaluzele pt automarket). Campania Dacia e mai mult decat ancortata in realitate... e adevarul pur ! Snobismul e la rang de virtute, iar fanii VAG sunt aici s-o confirme
    83 26
  • Adrian H.
    Jetta 2.0 TDI
    Eu vin pe Jetta 2.0 TDI ( 3000 km) de pe PUG 307 - 2.0 HDI
    - la sunet pot spune ca lucrurile s-au imbunatatit foarte mult si stiu cum mugea TDI-ul inainte
    - adevarat = suspensia nu mai este aceeasi de Jetta si Golf ci a devenit una mult mai moale (idem Focus)
    - adevarat = interior si dotari super OK (am aceeasi echipare highline + dotari ca si cea din test)
    28 26
  • jetta 1.6 tdi
    am fost la test drive acum o luna cu o masina identica...
    arata f bine, portbagajul m`a impresionat. interiorul sobru,serios fara briz brizuri.
    motorul insa nu m`a dat pe spate, are cuplu, zvac...dar moare repede dupa ce o calci putin...sincer, e putin mai vioi decat 1.4 `al meu de pe ceed...
    cu 2.0 tdi insa lucrurile pot sta altfel..
    per ansamblu o masina interesanta si spun asta nefiind neaparat fan vw.
    25 21
  • aceeasi hidosenie, strutzo-camila de masina, golf cu spate de pasat. o masina inutila
    29 38
  • *****
    cei care ati testat amaratul ala de motor 1.2 ati dat 4.5 iar la un motor bun aceasi masina dati 4.1 ....cum asa??
    @so si @adrian .....pai normla sa spui k nu ai nimic in 3000km sau in15000km ....am avut jetta 2.0 tdi sportline cand nici nu se lansase in romania hai sa nu mai laudam motorul asta ,am avut problema cu masinuta pompa de frana 28000 KM ,injector la 66 oookm(motorina numai de la O*V vara /iarna ) ....are si bile albe confort ,dotarii,performante ......
    23 12
  • .
    arata a logan , nu neg capacitatile masinii , nu am condus asa ceva, dar la capitolul design stau infect.
    Masinile astea sunt adresate oamenilor care ori nu au nici un fel de gust ori pur si simplu nu ii intereseaza cum arata tabla si sunt interesati de ce este inauntru si cum merge masina. Bine mai sunt si terminatii care sunt fani.... cu aia nu ai ce sa discuti
    25 32
  • M-aţi dejamagit cu acest drive test. I-aţi dat maşinii o notă prea mare pentru cât ar fi meritat. Orice alt review pe care l-am citit - de pe site-uri internaţionale de profil- critică acest model în special datorită motorizarii slabe, neperformante, şi interiorului prost conceput, plin de plastice de calitate proastă. În plus, noua generaţie e considerată a fi inferioară celei precedente.
    34 13
  • regula de citit comentarii pe forumuri:

    cand vezi cativa care plang de cate probleme au ... iei numarul lor si il inmultesti cu 10 ca sa afli numarul celor cu probleme dar care nu plang pe forumuri iar apoi inmultesti cu 10 ca sa afli cam cati posesori nu au avut inca probleme ...

    deci daca ai un unchi care a avut un injector mort inseamna ca undeva in lume alti 90 de insi nu au avut un injector mort, si deci masina este OK ... unchiul este unul dintre cei 10 ghinionisti dintre cei 100 de posesori :)

    trebuie avut in vedere ca sunt rari cei care apar si lasa comentarii despre cat de extraordinara le este masina ... sunt muuult mai putini decat cei care plang de cate ceva.

    @acest Jetta .. ok masina, o alegere logica in locul unui golf (parerea mea) .. dar nu stiu cat de logica poate fi alegerea cand pui langa ea coreene si japoneze un pic mai "dotate".
    26 11
  • @unkle
    La nelamurirea ta raspunsul este simplu.Citeste review-uri si comparative de la publicatii din afara si o sa iti gasesti raspunsul!
    10 13
  • 2 chestii
    1, autorul bate cimpuri electromagnetice cu "Dotările de bun simţ, cum sunt aerul condiţionat automat......... chiar şi pe versiunea de bază."
    2, VW fabricat in Mexic. mai bine o Toyota asamblata in Turcia . ;)))
    22 14
  • ROMANIA MARE
    MY FIAT IS FANTASTIC
    mie imi place ce culuare are,cat de bun o fi numa soferul ei o sa stie,in rest sanatate si drum bun la toata lumea
    13 16
  • Unele comutatoare sunt la fel ca la masina mea, care e defapt un Golf IV, care a aparut in '97. Tipic VW.
    Nu stiu cat de mult renteaza date fiind problemele de fiabilitate pe care VW le-a avut in ultimii ani, inclusiv cu 1.6 TDI. Cred ca m-as uita mai bine la o Corolla, care e mai bine dotata si la bani ceva mai putini. In plus se pare ca Toyota inca mai fabrica masini fiabile. Nu zic ca Jetta ar fi o masina slaba, ci doar ca alternativele pot fi ceva mai bune.
    34 4
  • spunea un coleg mai sus, ca de ce 1.2 TSI are nota mai mare ca un 1.6 TDI. TSI este o tehnologie mult mai noua decat TDI, care dupa cum ai vazut si tu daca ai comparat macar review-urile din automarket, are aproape acelasi consum ca TDI-ul, unii or sa zica da' domne da e bluemotion. si? totusi e o realizare pt un motor pe benzina, acceasi putere, 0-100 o ia mai rapid, ce mai vrei?

    altii zic mai sus ca de ce nu mai are cuplu dupa 2500. pai in primul rand consumul la un diesel il faci intre 1500-2500, in al doilea rand daca ai si cuplu maxim in plaja asta este perfect pt consum. la o masina normala 1000 turatii ai cuplu maxim, atat. producatorii doar isi aleg unde sa inceapa plaja de turatii, cred ca daca era de la 2500 la 3500 iesea o porcarie de masina, doar gandeste-te cat ai fi asteptat sa ajungi pana la 2500 si atunci sa inceapa sa traga masina. masina este facuta pt oameni normali la cap, nu pt cine se asteapta ca dupa 2500 sa se transforme masina intr-o bestie, masina care pe hartie este absolut normala si banala.

    si tot pt unii mai sus care zic ca dacia e proasta, cine vrei sa-ti sprijine dacia? un strain? francezii si germanii se cam omoara dupa dacii, isi fac treaba cu ele, ca si noi de altfel si nu ne plangem ca nu sunt bune, sunt f bune. dacia se afla si in topuri de fiabilitate, poate chiar si peste vw
    30 5
  • dacia
    vw ii o masina pierduta la fel ca si sabb. Dacia a inceput bine si va fi pe primul loc in Europa. Dusterul este o masina excelenta. Loganul la fel. Iar dieselul este o minune de motor. Asa ca voi cei cu vw ....lasati-ne sau lasati jucariile si treceti la masini serioase gen megane sau logan.
    16 35
  • info
    prea scump, prea ca la tara
    22 9
  • info
    prea scump, prea ca la tara
    17 8
  • Fan Dacia
    @luca
    Mai copil mistocar, te-ai uitat prea mult la desene?! Dacia e peste Vw la fiabilitate, cu siguranta, dar sa spui vw e pierdut la fel ca si saab... deja o dai in caterinca... la cata prosperitate a castigat VAG de pe urma prostilor, doar un cutremur ca ala din Japonia le-ar mai slabi din forta... dar tot s-ar mentine in top 5..
    24 5
  • corect, caterinca e impotriva adevaratilor fani Dacia
    13 7
  • Scumpete
    Scump si prost,inca o flegma in botul TDI-stilor.
    21 16
  • mda mda mda... si marmota...
    L-am testat la Sandra Trading in Iasi. Motorul asta de 1.6TDI e o adevarata rusine. Elasticitate din parti, de consumat consuma real undeva pe la un 6.5 (acelasi consum il am eu la o laguna 2.0 dci) iar cand vrei si tu sa calci pedala nitel sa faci o depasire cum trebe, parca moare. Ca si confort, nu se remarca cu nimic deosebit fata de alte masini in acelasi pret. E acelasi VW rece si rigid. Masina fara personalitate.
    As paria ca din orice punct de vedere, la nivelul asta de motorizare, fluence e net peste Jetta. Ca sa nu mai zic de focus sau mazda 3.


    Una dintre cele mai inspirate decizii din viata mea a fost sa renunt la VW si sa-mi iau Renault. Ziceti voi ce vreti, dar eu nu mi-as mai lua VW nici impuscat. Am avut probleme cu un passat din 2007 (2.0 tdi - 140cp) de m-am saturat (injectoare, brate, curea transmisie, aer conditionat etc) de era sa intru in faliment. Si masina a fost luata de nou-nouta, nu sh. Pana la urma mi-am luat o Laguna (2.0 dci) si sincer, altceva in afara consumabile si reviziile normale, nu i-am schimbat nimic in cei 94k de kilometri ai ei. Asa ca cine mai zice ca renault nu face masini bune, sa-si dea doua palme si sa se trezeasca la realitate. Nu mai tine faza cu "am masina de la nemti". Pana si japonezele is net superioare VW.

    @Automarket: numai de bine ca ati revenit la decizia de a ne umple ecranele cu mesaje publicitare enervante. Bunul simt poate aduce mult mai multi bani din publicitate decat japca asta ;)
    40 12
  • Automarket.ro vinde publicitate bazandu-se pe numarul de accesari... nu pe numarul de accesari nefiltratee de Addblock Plus :)
    13 1
  • locatie
    stie sa-mi spuna careva unde sunt facute primele poze ? cele cu piata .
    va multumesc anticipat
    6 3
  • @dumbravaandrei
    In ciuda faptului ca si eu conduc un VW recunosc ca nu sunt fan, a fost o oferta pe care nu am avut cum sa o refuz. Sper sa spui ca esti multumit de Renaultul tau si peste 200 000 de km, daca vei avea rabdare sa il tii pana atunci. Pentru ca pana la cel putin 200 000 de km toate merg. Atunci se va vedea cat de fiabila este o masina. Bafta! :)
    14 7
  • @Raultm
    cred ca pozele au fost facute la Outlet-ul din Militari, la iesirea pe A1, in Buc.
    9 0
  • masina e ok doar ca deja se reduc costurile foarte mult adica nu stiu daca a observat dar la acest vw portbagajul se inchide cu arcuri!!ca la "golan"
    9 2
  • WC GETA
    ce ghena de masina. vorba lu rares - prea scump prea ca la TARA =)))
    12 11
  • Anonim
    Am avut in ultimii ani mai multe masini de origine franceza si japoneza bazandu-ma pe povesti gen design sau fiabilitate si am intampinat o serie de probleme importante cu ele. Renault-urile sunt facute sa-ti ia ochii la prima vedere, dar cand incepe plasticul ala de proasta calitate sa-si faca "datoria" iti blestemi zilele. De Toyota produsa in Turcia nu mai are rost sa-mi amintesc decat in cosmarurile mele legate de "fiabilitatea" si costurile reduse ale pieselor. M-am indreptat in disperare si spre germane si sunt deocamdata multumit atat de consum cat si de ceea de ofera masina. Eu inteleg ca unii dintre cei de mai sus sunt agenti de vanzari pe la firmele enumerate mai sus, dar sa compari totusi in clasa asta Jetta cu Fluence sau Corolla e totusi prea mult! Lumea s-a mai desteptat, nu mai pun atat de mare baza pe marketing (renault, citroen etc.) sau povesti legate de calitate (mazda, toyota et. co.)
    16 28
  • VW
    Subscriu la cele spuse in comentariul de mai sus! Pe acest site sunt doar cateva opinii pertinente si doar cativa vizitatori cere stiu sa scrie corect romaneste, in rest multi prosti, frustrati, manelisti si baietei cu mustacioara si cosuri rosii pe frunte!
    Eu am avut ocazia sa aleg anul asta intre un Golf si o Jetta, ambele virgine si neprihanite. Am ales un Golf Variant pt. ca mi s-a parut mai tineresc, cel putin ceasurile de bord. In plus este o versiune 4Motion si cel putin deocamdata sunt foarte multumit!
    Cu banii de pe Golf imi puteam lua un BMW second, insa mirosul de nou si rodajul fac toti banii!
    13 23
  • @Anonim
    Eu nu am auzit de probleme grave la marcile japoneze (exceptie face Colt, la care am auzit ca apar cam devreme probleme la directie si schimbarea ei nu e tocmai ieftina). Stiu oameni care au de la Yaris si Aygo pana la Patrol si LandCruiser si toti sunt multumiti de masinile lor. Cunosc oameni care au si Corolla Sedan, fabricata in Turcia si sunt multumiti de ele (chiar luna trecuta am mers cu una care avea 80000 de km si mergea impecabil... niciodata nu a avut proprietarul probleme cu ea-si il cred pentru ca il cunosc f bine). Nu vreau sa ridic in slavi pe japonezi, ca nu au ei doua perechi...., insa modul cum privesc lucrurile este diferit de cel al europenilor. Este o diferenta destul de mare intre robustetea masinilor europene din anii '90 si cele de azi, pentru ca politica constructorilor era alta, iar cazul cel mai simplu poate fi chiar VW. Deci nu e vorba de faptul ca VW nu ar fi in stare sa fabrice masini (foarte) fiabile, nici vorba de asa ceva, insa lumea se schimba.
    17 0
  • normal sa se duca injectoarele la 2.0tdi daca pui motorina furata de la CFR. stiu pe cineva care avea identic aceleasi probleme. am avut 1.4 tdi si nu am avut NICI o problema. doar motorina euro5 si ulei de calitate si a mers perfect. cat despre braturi si telescoape, depinde pe ce drumuri mergi. cat despre renault...hai las-o mai moale, a fost placerea ta sa schimbi tipul masinii, sunt convins ca in 1-2 ani o sa zici aceleasi lucruri si despre laguna ta...hai noroc!!!
    9 21
  • @Anonim
    Nu inteleg cum ai fi putut cum sa ai in "ultiimi ani" mai MULTE masini franceze si japoneze, decat daca esti geambas... si atunci nu esti indreptatit sa vbesti de masinile astea din mai multe motive... in primul rand nu le-ai tinut suficient de mult ca sa vezi fiabilitatea unei masini... doi la mana: poti sa iei tu o masina SH care se gaseste pe primul loc in toate topurile de fiabilitate, insa daca a fost prost exploatata de fostul proprietar, poti sa te stergi la fund cu buna reputatie... si daca vbesti de plastice de proasta calitate la Renault inseamna ca n-ai condus ultimele modele Renault (modele aflate in fabricatie - Megane 3, Laguna 3, Scenic etc) si ne scrii povesti nemuritoare... dar probabil ca importate din "jermanica", n-ai profit asa mare la masinile astea... normal sa le denigrezi si sa expui pe taraba marfa de la care-ti tragi comision gras... De fiabilitate pot vbi adevaratii proprietari - oameni normali care si-au cumparat un Renault pentru mai mult de 3-4 ani... Satisfactia lor e reflectata in statisticile ADAC unde Renault sta foarte bine. Scuteste-ne samsarule !
    23 3
  • Scrii de Laguna?! sa compari 1.4 tdi cu 2.0 dci e ca si cum ai compara primul SAGEM cu un iPhone 4 ... e aberant
    16 3
  • @Anonim - la mitsubishul meu s-a dus garnitura de la capac si lasa un pic de ulei ... dupa 250.000km .. inseamna ca masina nu este fiabila ?
    La subiect - daca intretii masina corespunzator o sa ai "surpriza" sa te si tina ... daca bagi motorina furata de la chefereu sau de la vre-un vapor ...
    10 3
  • opinii, opinii si iar opinii...
    de cand am masina alimentez numai de la OMV din Romania si de la Shell din afara. Deci nu se pune problema de combustibil furat de la cfr (nu sunt chiar atat de convins ca un euro 4 sau un euro 5 va porni cu pacura aia). Si mai apoi, tu pe 1.4 ai injectoare de la Conti, eu pe 2 aveam de la Delphi.
    Mda.. oarecum ai dreptate... momentan ma gandesc sa schimb Laguna... dar cu un Latitude.

    @LauCalin - eu unul fac destula naveta asa ca la mine kilometrii se acumuleaza foarte repede. La Passat am avut probleme cu injectorul in primii 40K km (si din spusele celor de la service, problema era una comuna pentru cei cu aceeasi motorizare ca a mea) iar cu celelalte componente tot am mai avut probleme pana am dat-o (aprox 70k km). Cat despre numarul de km pe care trebuie sa ii aiba o masina pana o "pensionezi" - eu zic ca maxim 150k ii ajunge. Dupa, devine nerentabila
    15 3
  • william
    @cata
    Din pacate toti avem masini second hand. Daca nu stiai, la un minut dupa ce ai iesit de pe poarta dealerului masina ta nu mai este noua si nu mai costa cat ai dat pe ea. Asa ca...
    11 3
  • si eu am avut un ibiza 1,4tdi, e de laudat motorasul asta, e o bijuterie. e clar ca nu poti compara 1,4 cu 2.0 e altceva, dar de fiabil e foooarte fiabil, consum 3,5 - 4%, numai cine nu a avut nu stie.
    8 12
  • Mai multe masini inseamna o masina franceza (Renault) si una japoneza (Toyota). Acum am una germana. Dictionarul limbii romane considera 2-3 masini ca fiind mai multe. Ultimii ani inseamna 2007-2011. Nu inteleg care este frustrarea ta la niste exemple date din experienta proprie si nu din povesti auzite pe net.
    9 9
  • MECANICU"
    VW domina de la clasa mica pana la clasa medie
    In primul rand nu este de dorit ca toata lumea sa conduca aceeasi marca de masina...cei mai copti la tartacuta stiu exact despre ce vorbesc:

    1989 ----95% din masini erau dacii :) Sunteti liberi sa faceti orice alegere si trebuie sa fiti fericiti pentru asta!!!!

    In toate clasamentele realizate de revistele si organismele de specialitate :
    - cea mai buna masina in clasa MICA : VW Polo
    - cea mai buna masina in clasa COMPACTA: VW Golf
    - cea mai buna masina in clasa MEDIE: VW Passat
    - pentru celelalte clase se bat: Mercedes, Audi, BMW

    Inainte sa deschidem gura sau buzunarul zic eu ca e bine sa ne informam :) E drept ca se mai poate nimeri si cate o masina facuta lunea care sa dea reateuri...da per ansamblu tot VW e in top!
    9 23
  • @MECANICU" ... lu' peste
    "topurile" astea sunt o ragaitura de-a ta... nu au nicio legatura cu realitatea... daca erai bazat pe documentare puneai niste linkuri... dar hey... am uitat... esti doar un "mecanic" ... poate ar trebui sa lasi un inginer sa se exprime
    23 2
  • Hai sa nu ne luam dupa clasamente si nici dupa statistici. Statistici unde, apropo, marcile japoneze sunt sus. Intr-un timp se spunea ca 9 din 10 proprietari de Toyota nu regreta alegerea facuta si si-ar lua a doua oara tot o masina japoneza. La asa ceva europenii inca mai viseaza uneori. Nu vedeti ca VW vrea sa ajunga proucatorul numarul 1 prin toate mijloacele? Produce non stop in fabrici, foloseste platforme comune ca sa limiteze costurile, reclame agresive (mai ales ale consultantilor de vanzari), se foloseste cat poate de mult de imaginea de marca etc. Pe cand Toyota care a avut poate cel mai mare recall din istorie si a fost afectata f puternic de tsunami inca e pe prprimul loc.
    Parerea mea e mai mult conteaza ce spun proprietarii de masini, ca daca ne-am lega si de clasamentele de fiabilitate ar insemna sa avem vreo 10 marci. Iar VW nu ar fi printre locurile fruntase.
    13 4
  • lincon
    Pentru unii prostani de mai sus...
    Singurul model de la Toyota care este ansamblat in Turcia este Auris-ul.
    Corolla este ansamblata in Africa de Sud !!!!!!!!!!!!!!
    Vorbim despre ce se trimite spre vanzare pe piata europeana.
    Ca o paranteza: stie careva pe unde sunt anbamblate jettele astea??? ( cei care vomita numai bazaconii fara sa aiba habar ce kkt mananca, de la ei as dori un raspuns )
    In rest... sa traiti bine !!!!
    11 0
  • Bau-Bau
    vw?
    Pentru o masina fabricata in Mexic se cere o caruta de bani. Arata ca un model vechi,interior anost specific vw ! Cat despre fiabilitatea acestei marci numai copii mici mai cred in asa ceva. Intrati pe forumul dedicat marcii si vedeti cati regreta alegerea facuta.
    9 4
  • @Bau-Bau
    Hai sa iti arat jetta mea si sa vedem daca ti se pare ca arata ca un model vechi si are interiorul anost...
    9 11
  • @Iincon
    Desi vocabularul tau este unul caracteristic multor posesori de VW (nu ii bag pe toti in aceasi oala), ai dreptate, Auris e ASAMBLAT in Turia si Corolla in Africa de Sud. DAR nu sunt fabricate ci asamblate, motivul fiind costurile. Si asta pentru a fi scutiti de taxele vamale din Europa.
    Poti sa spui tu ce vrei, realitatea este alta, pentru ca politica Toyota si a marcilor japoneze in general este alta decat cea a europenilor. O asa politica era in Europa in anii '80 si '90 , atunci cand Golf 2 si 3 erau masini foarte robuste si Mercedes Cobra baga service-urile in faliment ca nu se stricau (din cauza asta inclusiv Mercedes a avut o problema).
    Si daca tot vorbim de pareri de pe forumuri (ceea ce mie mi se pare cam aberant), aria tehnica de la Toyota nu e la fel de stufoasa. Si nu ma luati ca nu au vanzari in Romania. Nici Peugeot sau Alfa nu au vanzari extraordinare si totusi ariile cu probleme au zeci de pagini.
    14 0
  • Bau-Bau
    @baboon
    Nu trebuie tu sa-mi arati ca am fost am vazut am dat o tura si sunt foarte lamurit. Nu sunt un gica contra fiecare cumpara de banii lui ce vrea dar asta este parerea mea. Costa mult are dotari standard slabe chiar si la varianta de top , o garntie de doar 2 ani . Grupul vw au ramas singurii cu astfel de garantii,eu zic ca o marca care are incredere in produs ofera mai multi ani garantie. Si este anosta nu are nici o forma, un patrat ca si pasatul. La interior la fel doar ergonomia este peste medie. Daca mai pui ceva dotari treci de 22000 de euro Nu crezi ca este mult pentru o masina din clasa asta? Plus motorul este zgomotos sunt altii cu motoare similare mai reusite din punctul asta de vedere.
    11 4
  • @Bau-Bau
    dotari slabe,supune-mi ceva ce nu are?
    ce trebuia sa iau la 22000? corolla,lancer,fluence? din clasa ei?
    6 14
  • Bau-Bau
    @babon
    Nu are sistem de pornire inteligent la alti este standard,limitator de viteza atentie nu tempomat ! Frana de serviciu electronica,perdelute la geamurile spate si luneta mult mai practice decat gemurile cu tenta,(vezi Passat) la alte modele din clasa compacata sunt standard. Are o cutie cu 5 viteze fata de 6 la concurenta totusi suntem in 2011 . Si ce apropae nu are GARANTIE in ziua de astazi 2 ani este jalnic pentru un producator de asemenea dimensiuni si Dacia ofera o garantie mai decenta. Nu sunt eu in masura sa-ti spun ce sa faci cu banii tai si repet asta este parerea mea despre masina asta ! Este noua dar arata veche si nu aduce nimic nou, ba mai mult nici nu este pe alocuri la nivelul concurentei. Daca ai cumparat un asemenea model felicitari sa o stapanesti sanatos este decizia ta bucurate si nu baga in seama parerile altora. Este bine ca sunt multi producatori auto asa suntem fiecare multumiti in felul nostru
    12 5
  • Oarecum normal ca nu are dotarile pe care le-ai spus pentru ca nu este vorba de o masina premium.
    Daca vrei o compacta de 22 000 de euro eu zic ca nu se merita sa it iei Jetta, pentru ca poti sa te gandesti la o compacta premium. Da, poate ca dotarile ar fi mai bune, dar idea e ca la banii astia poti alege o masina mai buna, mai ales calitativ.
    8 3
  • non-premium
    Eh,eu raman cu mizeria de jetta...
    15 6
  • Bau-Bau
    @babon
    Nu a spus nimeni ca Jetta este o mizerie! Eu te felicit ca ai reusit sa-ti achizitionezi o astfel de masina care nu costa putin in conditiile de praf de astazi. Repet parerile mele nu conteza nici eu nu am tinut cont de parerile altora cand am cumparat masina. La clasa compacta nu sunt masini premium indiferent de dotarile pe care le au,vezi drive testele din acelas segment. Premium numai la clasa mare avem vezi A6 ,BMW seria 5,seria7,Mercedes E-clase etc
    6 6
  • hai frate cum sa te lauzi ca ai o masina cu asa nume geta auzi...=)) la 22.000 de euro iti poti lua multe si majoritatea vor atata mai bine si vor fi mai interesante decat masina asta pentru pensionari necunoscatori.auzi jetta...vw beneficiaza prea mult dupa urma prostilor de pretutindeni si sunt INFIORATOR DE MULTI...CA DEHHH... "IE NEMTEASCA DOMLE' "
    11 15
  • Rush
    Nu vrei sa ai o geta nemteasca domle?, daca si "geta e urata...
    3 2
  • Oferta nu gluma,pentru cine o vede...
    Am jumatate de an de cand m-am zapacit de cap facand drive teste cu masini de prin showroom-uri. Am vazut si am simtit cum merg aproape toate modelele: va spun cu mana pe inima ca nu merge nici una ca Jetta(din aceeasi clasa) . Gustul estetic nu se discuta...puterea motorului o alege fiecare dupa cat vrea el...confortul...pana si asta cum il simte fiecare. Eu unul m-am oprit la Jetta,dupa 6 luni de incercat. Si sa vedeti oferta,multi nu stiu dar vorbesc-16500 cu tva,plin de dotari.dar plin nu gluma. Multi nici nu stiu cum si unde sa caute,cum sa intrebe de pret,sa negocieze... Ce le spun aia iau de bine si gata...ca-i scump doamne. Stiam dinainte vorba dar nu am crezut-o "daca vrei masina buna si sa mergi la sigur ca ai facut o alegere buna...ia un VW" si iaca acu asta am vazut ca e adevarat. M-am coit 6 luni si tot VW am luat,ca m-a convins cu ceva mai mult decat celelalte. Parerea mea,normal.
    12 1
  • off-topic
    Imi poate spune cineva unde sunt facute primele 2 poze ? in ce oras ?
    va multumesc
    0 0
  • Volkswagen
    nu prea imi dau seama prin ce showroom-uri ai fost de ai ramas la cea mai eterna masina de pe piata...iar dotari la vw??? cam greu...dar in fine probabil ca ai intrat si ai iesit de mai ulte ori in showroom la vw.
    iar cu parerea ca daca vrei o masina buna ia ti un vw nu-mi prea dau seama de unde e...probabil de la coltu strazii
    alltfel s-o stapanesti sanatos si sa ne anunti cand iti pica injectoarele sau volanta si mai ales cat te a costat reparatia..
    1 6
  • Das auto
    Sunt posesor de Jetta 1.6 tdi, dupa ce 8 ani m-am dat cu o Bora 1.9 TDI (alh, tunat la 110 CP). Masina per ansamblu este superioara multora ( inclusiv Octavia 2, ca feedback, tinuta etc). S-au tiganit la gen lipsa amortizor capota motor...etc. Motorul: economic, de tras trage...are alta curba ca ALH, tb sa te obisnuiesti un pic eu el....Echilibru = VW
    7 1
  • Am o jetta 1.6 tdi cumparata in acest an consuma o galeata de motorina in oras deci cum spun 8 litri, in extraurban am scos un consum de 4.8 litri deci consumul afisat e o mare pacaleala si este bluemotion.
    1 5
  • 5.6 l/100 km media pe 3000 Km ( Buc- Grecia) cu varfuri pe autostrada de 170-180 ( constant 140-150) si talpa cat cuprinde prin Bulgaria. La 160km/h ai exact 3000 rot/min. Prin oras intre 6.5-8.3 depinde de moment/aglomeratie/stil de condus.

    Pt Liviu: Bluemotion este un pic de pacaleala pt ca 1.6 tdi versiunea normala este destul de optimizat la consum si in realitate diferanta e de maixm 0.1-0.2 l/100 km.
    3 0
  • consumul e mai mare la toti producatorii. Acum depinde cu cat? Maxime din experienta la Ford 1.8 tdci/2.0 tdci/vechiul 2.0 tdi si minime intalnite la 1.6 hdi/1.9 tdi/1.6 tdi. La benzinare ...no comment
    3 0
  • istvan nagy
    Eu sunt tentat sa achizitionez un vw jetta 1,6 tdi ,din cateva considerente…( desi detin un golf vi ,la 40.000km, pe benzina +gpl , desi sunt f, multumit cu ceea ce am - doresc o schimbare " in mai bine" ) - motiv ptr care , am cautat pe acest forum informatii utile , practice , legat de noul vw jetta din partea acelora care detin vw jetta si au deja o experienta in exploatarea acestui model , sau sunt cunoscatori in materie - deci,ma asteptam la aprecieri obiectuve , fondate , argumentate corect……..dar nu am gasit pe acest forum decat "aprecierile " unor " pareristi ", care bat campii, fara sa fie cu adevarat in tema ,,,,,si atunci ma intreb : la ce e bun acest forum ? cui ii este de folos ?- sau,,,,poate , totusi , se gaseste cineva care poate da informatii corecte , folositoare….pe acela voi putea aprecia si respecta ,si cu multumiri anticipate
    1 0
  • istvan nagy
    Eu sunt tentat sa achizitionez un vw jetta 1,6 tdi ,din cateva considerente…( desi detin un golf vi ,la 40.000km, pe benzina +gpl , desi sunt f, multumit cu ceea ce am - doresc o schimbare " in mai bine" ) - motiv ptr care , am cautat pe acest forum informatii utile , practice , legat de noul vw jetta din partea acelora care detin vw jetta si au deja o experienta in exploatarea acestui model , sau sunt cunoscatori in materie - deci,ma asteptam la aprecieri obiectuve , fondate , argumentate corect……..dar nu am gasit pe acest forum decat "aprecierile " unor " pareristi ", care bat campii, fara sa fie cu adevarat in tema ,,,,,si atunci ma intreb : la ce e bun acest forum ? cui ii este de folos ?- sau,,,,poate , totusi , se gaseste cineva care poate da informatii corecte , folositoare….pe acela voi putea aprecia si respecta ,si cu multumiri anticipate
    0 0
  • istvan nagy
    Eu sunt tentat sa achizitionez un vw jetta 1,6 tdi ,din cateva considerente…( desi detin un golf vi ,la 40.000km, pe benzina +gpl , desi sunt f, multumit cu ceea ce am - doresc o schimbare " in mai bine" ) - motiv ptr care , am cautat pe acest forum informatii utile , practice , legat de noul vw jetta din partea acelora care detin vw jetta si au deja o experienta in exploatarea acestui model , sau sunt cunoscatori in materie - deci,ma asteptam la aprecieri obiectuve , fondate , argumentate corect……..dar nu am gasit pe acest forum decat "aprecierile " unor " pareristi ", care bat campii, fara sa fie cu adevarat in tema ,,,,,si atunci ma intreb : la ce e bun acest forum ? cui ii este de folos ?- sau,,,,poate , totusi , se gaseste cineva care poate da informatii corecte , folositoare….pe acela voi putea aprecia si respecta ,si cu multumiri anticipate
    2 0
  • wv jetta
    toti ciobanii critica wv ca e masina capcana , dar cati dintre voi isi permit una noua nici 20% asa k numai criticati masinile din auzite, soferi astia de duminik ca motor pt cei interesanti recomand 1.9 cel mai bun d.t.p.d.vedere restul ciobanilor lasati gura mik si plimbati-va cu jafurile voastre
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru