Drivetest Skoda Octavia (2013-2017)

1.6 TDI 110CP Man Active
Skoda Octavia (2013-2017) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 04.04.2013
Familială familiară

Până acum câteva luni, Skoda avea un singur reprezentant în segmentul compact. Unul bun, cu performanţe excelente implicit în România, un lucru cu atât mai valoros pentru marca cehă cu cât foarte puţine modele de pe piaţă se pot lăuda cu cifre bune într-o piaţă aflată în regres continuu de vreo cinci ani încoace. Problema este că marca din Cehia a văzut în Octavia un model cu potenţial mult mai mare, astfel că a decis să schimbe echipa câştigătoare, un lucru care se întâmplă rar în mod normal şi aproape deloc în perioadă de criză economică. 

Rezultatul schimbărilor impuse de diriguitorii Skoda au apărut anul trecut, moment din care Skoda nu mai are în gamă doar un model compact sedan, ci două. Unul este Rapid, care practic îi ia locul lui Octavia Tour, iar celălalt este noul Octavia, un hatchback cu profil de sedan venit într-o generaţie complet schimbată, reambalată şi construită pe platforma MQB, acolo unde Grupul Volkswagen a plantat şi noile generaţii VW Golf, Audi A3 şi Seat Leon. Ar putea părea o decizie ciudată, mai ales că cele două modele seamănă extrem de bine. Şi totuşi, platforma MQB, materialele, construcţia şi atenţia la detalii fac din noua Octavia o maşină net superioară în comparaţie cu Rapid.

Evident, Octavia se bate în continuare cu aceiaşi rivali, în speţă cu Fluence, Astra Sedan şi Ford Focus sedan. Fie vorba între noi, însă, deşi n-o spune clar, Skoda trage cu ochiul la segmentul superior, de unde vrea să aducă mulţi clienţi care îşi doresc acelaşi nivel tehnologic, dar o maşină mult mai ieftină. Altfel spus, mai multă maşină pentru bani mai puţini. Iar Octavia este arma perfectă a celor de la Skoda în acest război neanunţat, nerecunoscut, neoficial.

Skoda Octavia (2013-2017)
1.6 TDI 110CP Man Active

  • Pret de pornire 14.256 €
  • Pret model testat 23.624 €
  • Taxa auto 50 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Segmentul compact a fost şi este de când se ştie un câmp al bătăliilor între dorinţe, idealuri şi realitatea necesară. Într-o clasă în care îţi poţi cumpăra maşini care trec de 300 de cai putere şi în care timpul 0-100 km/h este vecin cu cel al fostelor motoare aspirate de litraj ridicat pe maşinile sport ale deceniilor trecute, restricţiile morale, economice şi de spaţiu duc aproape întotdeauna la alegerea unor motoare mici, eficiente şi relativ ieftine. Acesta este şi cazul versiunii testate de noi, un 1.6 TDI de 105 CP care are toate şansele să devină - dacă nu a făcut-o deja - noul "2.0 TDI" al epocii recente la capitolul popularitate.

Este un motor pe care îl regăsim pe majoritatea modelelor de segmente inferioare ale Grupului VW, astfel că nu voi intra din nou în discuţii legate de elasticitate, motricitate şi feeling. Cert este că 1.6 TDI va fi cu siguranţă preferatul publicului după un simplu test la dealer: în oraş este îndeajuns de capabil încât să nu te facă leneşul cartierului, iar în afara lui îţi scoate ochii cu un mini consum pe care nu poţi să nu-l iubeşti. Pentru taţii care nu caută decât pace pe pământ, linişte în viaţă şi membri calmi ai familiei, va fi alegerea ideală în gama noii Octavia. 

Un minus pe care i-l putem imputa lui Octavia 1.6 TDI este cutia manuală cu cinci rapoarte. Nu e vorba de funcţionarea în sine sau de liniaritate, care sunt croite pe profilul "calm" al maşinii, ci de faptul că toţi vecinii cu Fluence, Astra sedan sau Focus îţi vor râde-n nas cu cele şase rapoarte ale lor la discuţiile pur filosofice despre maşini care au loc în faţa blocului. E adevărat însă că poţi să-ţi comanzi cutia DSG pe acest motor, iar raportul de forţe se schimbă dramatic în favoarea ta.

Consum

Pentru că Octavia 1.6 TDI prezintă cea mai mică putere efectivă în gama motoarelor diesel din plaja 100-115 CP în acest segment, ne aşteptam ca şi consumul să fie unul dintre cele mai bune. Aşteptările ne-au fost confirmate şi mai mult decât atât: Octavia consumă în regim mediu mixt 3.8 litri/100 km, deci cu minimum 0.5 litri/100 km în raport cu adversarii săi direcţi (diferenţa urcă până aproape de un litru în cazul lui Fluence). Mai mult, datorită pachetului botezat Greentec şi care e disponibil standard pe modelul ceh, Skoda Octavia afişează un consum cu 0.6 litri mai bun decât o face acelaşi motor cuplat la aceeaşi cutie de viteze pe fratele mai mic Rapid. Secretele: Start-Stop, reutilizarea energiei la frânare, treapta a cincea lungă şi optimizată pentru un consum bun şi anvelope cu rezistenţă reduse la înaintare.

În viaţa reală din Bucureşti, Skoda Octavia 1.6 TDI a afişat o medie care a variat în jur de 6.5 litri la 100 de kilometri. Maşina era însă aproape nouă, deci cifrele au şanse mari să se aşeze după câteva mii de kilometri.

Performanţe

Dacă vă veţi trezi vreodată să încercaţi un 0-100 km/h în paralel cu vecinii care-şi duc dimineaţă copiii la aceeaşi grădiniţă, vei avea surpriza de a afla că 105 CP pe Octavia bat la sprint cei 110 CP ai lui Fluence şi Astra Sedan, dar şi cei 115 CP ai lui Focus sedan. Diferenţele nu sunt deloc mari (Octavia are 10.8 secunde pentru 0-100 km/h, în timp ce rivalii săi vin cu 10.9, 11.0 sau - în cazul lui Astra sedan - 12.4 secunde), dar matematica nu poate fi contrazisă. La capitolul viteză maximă, Octavia 1.6 TDI este din nou pe prima poziţie între modelele comparabile direct, cu 194 km/h.

Paranteză: "fraţii mai mici" de pe Rapid vă vor lua faţa cu cele 10.4 secunde afişate de fişa lor tehnică. Nu ştim exact de unde vine această prăpastie destul de sănătoasă, pentru că diferenţa de mase între cele două modele este de doar 40 de kilograme, dar probabil că vorbim de optimizările suferite de Octavia prin pachetul Greentec.

Interior

Atenţia la detalii şi la materiale este principala modificare pe care Octavia o primeşte faţă de generaţia anterioară. De fapt, atunci când te urci în noua Octavia, îţi dai seama instantaneu de ce Rapid e prezentat ca un model mai ieftin şi mai accesibil. 

Un exemplu simplu: pune mâna pe clanţa de deschidere a uşii. E nichelată şi are o formă adaptată perfect la curbele plasticului glossy cu striaţii care continuă de-a lungul portierei. Volanul este simplu, dar simţi calitatea în pielea aleasă de Skoda, iar display-ul central vine cu aceeaşi tehnologie pe care a promovat-o intens VW Golf 7 la lansare: nu e doar touch, ci are un senzor de proximitate care activează butoane invizibile în mod normal atunci când duci degetul spre el. Am găsit pe Octavia şi soluţii ingenioase la probleme clasice: telefonul intră perfect într-un accesoriu special gândit care se montează pe unul dintre suporturile de pahare, iar în portiera şoferului ai un mini coş de gunoi care se dovedeşte util când te hotărăşti că-i cazul s-o dai pe fructe şi să mănânci mai multe mere când conduci, de exemplu.

E adevărat, scaunele pe care le avea modelul testat nu păreau construite din cel mai bun burete din lume, iar unele zone au rămas încă încastrate în trecutul recent, afişând un plastic de calitate mediocră. Dar e clar că antifonarea habitaclului a fost un scop în sine pentru inginerii Skoda. Nu uităm nici de punctul forte al modelului: portbagajul de 590 de litri, cu nu mai puţin de 170 de litri mai voluminos decât cel al lui Ford Focus, de exemplu, şi cu doar 5 litri mai puţin încăpător decât cel al lui Skoda Superb facelift, model proaspăt prezentat de Skoda în premieră mondială. Spaţiul pentru pasageri? Cinci adulţi pot merge la baschetul de final de săptămână fără probleme.

Preţ de achiziţie

Un Skoda Octavia de generaţie nouă poate ajunge în faţa casei dumneavoastră pentru 14.256 de euro cu TVA inclus, preţ valabil pentru versiunea de bază 1.2 TSI de 86 CP. ne veţi asculta însă sfatul şi nu vă veţi opri la motorizarea respectivă decât dacă primiţi maşina gratis din partea firmei. Astfel că vă veţi orienta spre TSI-ul de 1.2 litri şi 105 CP sau spre versiunea testată de noi, 1.6 TDI de 105 CP. Normal, dacă nu vă veţi putea dezlipi de sigla 2.0, motorul TDI de 150 de cai putere vă stă şi el la dispoziţie pentru o sumă care trece însă de bariera psihologică de 20.000 de euro. Pe TSI mai există 1.4 de 140 CP şi 1.8 de 180 CP.

Revenind la versiunea testată de noi, am avut la dispoziţie pentru câteva zile nivelul de echipare de top, Elegance, care în combinaţie cu motorul TDI de 1.6 litri vă va scoate din buzunar 19.354 de euro. Pare destul de mult dacă avem în minte reperul Octavia de acum 8 ani, dar o comparaţie rapidă cu principalii concurenţi de puteri şi echipări echivalente dezvăluie o realitate interesantă: Skoda Octavia 1.6 TDI Elegance şi Renault Fluence 1.5 dCi Dynamique sunt singurele versiuni de top ale motoarelor diesel din această pljă de putere care coboară sub 20.000 de euro. Asta pentru că Focus sedan 1.6 TDCi Titanium şi Astra sedan 1.7 CDTi Cosmo merg până la 20.850, respectiv 21.850 de euro. 

Oricum, orice aţi alege, obişnuiţi-vă va în acest segment să vă învârtiţi în jurul sumei de 20.000 de euro pentru o maşină decentă. Pentru artificii, putere şi alte adăugiri, luaţi în calcul nişte mii de euro în plus. De exemplu, maşina testată de noi costa în total 23.624 de euro cu TVA inclus. Dacă nu vă permiteţi acest lux, există - evident - Skoda Rapid.

CEA MAI MARE GAMĂ
DE PLĂCUŢE DE FRÂNĂ
Textar produce peste 1600 de modele de plăcuțe de frână, oferind cea mai mare gamă de astfel de produse aftermarket pentru piața europeană de automobile. În fiecare lună, crește lista modelelor care pot fi echipate cu plăcuțe Textar.

Siguranţă

Cinci stele EuroNCAP şi un comportament bun la toate testele de impact ale organizaţiei europene ridică modelul ceh la nivelul aşteptat de viitorii clienţi. Singurele probleme au apărut la testul de impact lateral cu stâlpul din metal - cea mai dură probă a celor de la EuroNCAP, unde protecţia la nivelul pieptului şoferului a fost considerată slabă. Asta nu a împiedicat însă modelul ceh să primească 93% dintre punctele posibile la capitolul pasageri adulţi, 86% la capitolul Protecţia copiilor şi 82% la capitolul Protecţia Pietonilor, acesta din urma fiind unul dintre punctajele foarte mari acordate de EuroNCAP în istoria sa.

Trecând la lucruri "lumeşti", aflăm că modelul se mândreşte cu ABS, ASR, ESP, diferenţial electronic EDS, airbag-uri frontale, laterale şi cortină pentru şofer şi pasagerul din dreapta, existând posibilitatea configurării cu până la nouă airbag-uri. În standard, Octavia 3 are şi un airbag pentru genunchii şoferului şi airbag-uri laterale pentru pasagerii din spate.

În funcţie de nivelul de echipare, modelul are sistem de asistenţă la depăşirea benzii de rulare fără semnalziare, sistem de frânare automată în cazul unui impact frontal, sistem de detectare a oboselii şoferului şi sistem MKB de frânare pentru a preveni coliziunile multiple. Sistemul din urmă a debutat pe noul Volkswagen Golf VII şi a fost deja premiat de ADAC cu distinţia Gelber Engel (Îngerul Auriu). Acesta aplică frânele automat în cazul unui impact în oraş.

Mika Hakkinen, ambasador Nokian
Mika Hakkinen, dublul campion de Formula 1, este brand ambasador Nokian Tyres. Anvelopele de vara Nokian Tyres Powerproof si Nokian Tyres Powerproof SUV sunt concepute alaturi de pilotul finlandez.

Ţinută de drum

Este categoria de notare la care Octavia beneficiază de avantajul curat al apartenenţei la Grupul Volkswagen. Pentru că a fost construită pe cea mai nouă platformă inventată de inginerii germani, MQB, Octavia moşteneşte o mare parte din punctele pozitive ale acesteia. Nu trebuie să intrăm în semantica acronimică a limbii germane, dar e suficient să înţelegem că "M" din MQB vine de la "Modular", ceea ce le dă posibilitatea mărcilor din grup să-şi construiască modele subcompacte şi compacte de toate dimensiunile şi mărimile. Iar Octavia este, până acum, cel mai mare model construit pe noua platformă.

Drept urmare, avem un tren de rulare demn de anul de graţie 2013, echilibrat şi silenţios, cu toate avantajele care derivă din accesul la tehnologia epocii în care ne aflăm. E adevărat, se putea şi mai bine. De exemplu, suspensia spate clasică cu bare de torsiune, prezentă pe versiunea testată a modelului ceh, este înlocuită pe motorizarea TSI de 1.8 litri şi 180 CP (şi doar pe aceasta, deocamdată) de una de tip Multilink. 

Pe lângă interior şi feeling-ul general pe care îl ai conducând o maşină net superioară calitativ, ţinuta de drum ar trebui să fie argumentul principal pentru cumpărarea unei Octavia în defavoarea unui Rapid. Concentrată pe asigurarea unui nivel ridicat de confort pasagerilor, ţinuta de drum a modelului ceh promite să vă ducă în concediu fără mare deranj. Direcţia este concentrată pe asigurarea unui răspuns corect, fără să iasă în evidenţă prin vreun artificiu ingineresc. Pentru mai mult decât atât, contactaţi un dealer care vă va oferi ca alternativă versiunea RS a lui Octavia, care stă să fie lansată în perioada redactării acestui text.

Vizibilitate

Dacă sunteţi obişnuit cu un sedan de clasa compactă sau medie, Octavia nu vă va oferi surprize neplăcute. Deci, dacă cel care citeşte aceste rânduri este posesorul unei Octavia de generaţie anterioară şi vrea să-şi schimbe maşina, capitolul vizibilitate este ultimul care contează.

E adevărat că un proaspăt familist ar putea avea probleme de orientare în spaţiu dacă se mută de pe un hatchback mic, de exemplu, dar toate se rezolvă în timp şi, de preferinţă, cu cât mai puţine cheltuieli în service. Dacă nu vă descurcaţi absolut deloc la capitolul orientare în spaţiu, există o serie de senzori de parcare care acoperă şi părţile laterale ale maşinii. În cazul în care parcarea de la bloc e prea îngustă.

Tehnologie

Vă povesteam anterior despre ecranul tactil evoluat şi despre senzorii de parcare care "văd" şi zonele laterale ale maşinii. Pe lângă aceste găselniţe tehnologice, modelul testat beneficia de aportul unor elemente pe care şi le-ar dori orice şofer pe maşina proprie. Un exemplu ar fi sistemul denumit KESSY, care îţi oferă acces keyless în maşină şi care te va face să uiţi de cheia de contact. Am mai avut şi un sistem de lumini care schimba fază lungă/scurtă automat, sistem de navigaţie denumit Amundsen în cinstea marelui explorator norvegian, afişaj color şi un pachet pe care Skoda îl denumeşte "Detectare oboseală şofer" şi pentru care dai 29 de euro ca să-ţi spună din când în când că nu e bine să conduci când îţi pică ochii-n gură. E foarte bun pentru cei care au rămas în urmă la capitolele civilizaţie şi normalitate şi încă nu au auzit de centurile spate, de exemplu.

În plus faţă de această listă, Octavia poate primi un sistem audio semnat Canton care prezintă un subwoofer în portbagaj şi pachete de senzori pentru lumini, monitorizarea presiunii în anvelope, depăşirea benzii de rulare, unghi mort şi nu numai. 

Design

Acum câteva zile, la miezul zilei, echipa Automarket se întorcea de la masa de prânz, iar în parcare am văzut de la distanţă o compactă Skoda care stătea cu faţa. Pe culoarea albă, care estompează liniile farurilor, a fost virtual imposibil să ne dăm seama foarte exact dacă este vorba de Rapid sau de Octavia, astfel că opiniile au fost împărţite. Era un Octavia în versiunea de bază şi am văzut asta doar după ce ne-am apropiat şi am distins clar formele blocurilor optice

Designerii ar spune că membrii unei familii trebuie să semene între ei, pentru că ADN-ul este comun. Noi spunem că acest lucru este ok cât timp maşinile au totuşi o personalitate distinctă şi apar ca elemente clare în segmente. În cazul Skoda, ne aflăm într-o zonă-limită riscantă, în care publicul pentru care contează designul ar putea să aleagă un Rapid tocmai pentru că Octavia nu îl satisface la acest capitol.

Totuşi, asemănarea dintre cele două modele nu înseamnă absolut deloc faptul că ele sunt urâte. Ba din contra. Vorbim de o nouă generaţie Octavia matură din punct de vedere estetic, cu linii mult mai elegante decât ceea ce prezenta vechiul model şi cu linii atât de corecte încât, după cum spunea inspirat un utilizator Automarket, "ar fi trebuit să apară în primul rând pe noul Passat". Pont: alegeţi stopurile cu LED - gratuite în cazul versiunii de top testate de noi - pentru un efect vizual posterior puternic.

Nu ne-a placut

  • Design apropiat de al lui Skoda Rapid
  • Preţ ridicat pentru versiunile de motorizare de top
Date tehnice - Skoda Octavia (2013-2017) 1.6 TDI 110CP Man Active
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4659
Putere maxima CP (rpm)
110 (3250)
Latime mm
1814
Cuplu maxim Nm (rpm)
250 (1500)
Inaltime mm
1461
Viteza maxima km/h
195
Greutate kg
1305
Acceleratie 0-100 km/h s
10.8
Ampatament mm
2686
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
590
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Skoda Octavia (2013-2017)

Ultimele teste

Comentarii (50)

  • Observatii
    Plansa de bord e prea simpla, fiind stricata de usa enorma a torpedoului. La fel, imbinarile manerelor de pe usi nu sunt prea fericit lucrate, iar designul consolei centrale in versiunea fara navigatie este prea clasic.
    Niciun strop de fantezie la interior. Deasemenea panourile de usi arata ieftin.
    60 21
  • Vasilica
    Unul din putinele reciew-uri pe care am rezistat sa il citesc cap-coada fara sa ma plictiseasca.
    Cat de scartar sa fi ca dealer sa nu dai la test motorul de 2L cu DSG chiar daca nici ....a nu il cumpara ca arunca pretul in aer.
    27 33
  • @observatii: zi-mi mie o marca non premium unde panourile usilor nu arata si se simt mai ieftin decat bordul :-)

    Masina e foarte ok, clar peste vechea generatie, insa asta se vede cam la orice producator cand fac saltul la urmatoarea generatie.

    Rapid sau Octavia e intrebarea acum?

    Rapid e mai potrivita ca dimensiuni pentru strazile romanesti, mai ieftina si ofera un portbagaj arhisuficient.

    Octavia a devenit prea mare pentru lipsa crasa a locurilor de parcare din Bucuresti si pentru mersul bara la bara de la orele de varf. E potrivita pentru cineva care mai are o masina mai mica cu care merge zilnic.
    33 12
  • @Vasilica
    Pretul de 23.624 € pentru 1.6 105 CP ti se pare putin?!!!
    68 7
  • Coolness Effect 'Interesanta' ?????? Neobservabil n-ati putut scrie ca deh, e de la VAG :) Cu totata obiectivitatea posibila, este o masina stearsa pana la Dumnezeu din punct de vedere al designului. E corecta si atat. Nenea acela care tot aparea prin interviuri ca designerul ei a trasat cu rigla, intr-o toleranta de 10 mm cat l-a lasat politica firmei si aia a fost. N-are personalitate, n-are suflet, n-are nimic care sa te atraga si sa zici 'da domle, arata misto'. Cu siguranta ca e fiabila, dar la fel de sigur nu e deloc atractiva ca design :)
    64 20
  • E ok masina cu exceptia motorului de 1.6. Acelasi obosit de ani de zile, fara prea multe modificari. Mergea un upgrade la 120 cai. Si nu as spune asta daca nu as sti persoane care au pus cip pe motor si l-au urcat indeva la 130 de cai, in conditiile unui consum similar.
    24 17
  • @Coasa29
    Numai anul trecut au fost peste 1000 de rechemari la skoda, vw in Romania cu probleme la scurgerea de motorina din 2.0 tdi ce cauza incendii. Deci las-o mai moale cu fiabilitatea.
    59 22
  • mai urate cadrane de bord ca la aceasta masina mai rar gasesti
    37 21
  • Haiducul
    A obtinut o nota prea mare!!!!
    Tind sa cred ca sunteti platiti de VAG.
    62 24
  • Sper ca cei care va legati de design aveti ceva gen Ferrari nu logan sau alte balarii.
    Iar ca pedeapsa ar trebui sa mergeti numai cu fluence, acolo sa vedeti nasolie comparativ cu octavia!
    34 39
  • Tu n-ai vazut noua Auris, acolo cadrane si bord modern.
    14 32
  • -Rolf-
    Pretul este aberant! Poate sa fie ultra, super, mega, giga, hiper nivel de echipare "Elegance" ca tot o compacta, chiar daca este sedan, ramane plus un motor 1.6TDi aproape asmatic! Si toate acestea doar la "fantasticul" pret de 23624 Euro cu TVA.
    Exista masini din clasa medie care au dotari si motoare si nu mai vorbesc de preturi mai mult decat rezonabile prin comparatie cu aceasta compacta. Eu un unul nu inteleg de ce as plati acesti bani pentru o masina care nu este nici frumoasa, nici performanta, nici atat de fiabila pe cat cred unii, nici un interior prietenos chit ca este practic (si altii au interioare practice dar care sunt mai calde si prietenoase decat "congelatorul" prezent in testul de fata); doar pentru faptul ca primesc mult laudata platforma MQB si un portbagaj enorm!? Ah da, am uitat: primesc si o suspensie spate cu punte semirigida care este excelenta pentru drumurile noastre care, intradevar, fate toti banii pana la cei 23624 Euro.
    Sa nu-mi spuna nimeni ca de fapt daca doresc pot sa-mi i-au o Octavia si la 14256 Euro (pret de plecare) pentru ca la banii aceia mai trebuie sa pui inca bani bunicei ca sa ai o masina cu dotari si motorizare decenta.
    ...si totusi ceva imi spune ca acest model se va vinde foarte bine, iar in acest caz se aplica zicala:"Nu-i prost cina mananca sapte paini, e prost cine la da". No offence pentru cei carora le place acest model si doresc sa si-l achizitioneze.
    78 15
  • @-Rolf- pai e simplu in cazul tau decat sa faci un atac cerebral ca exista Skoda si vand chiar bine NU CUMPARA!! si intoarce capul pe strada cand o vezi. Exista o gama diversificata de cazane la pret similar (asta daca citesti articolul) care nici macar nu se apopie ca si calitate nu mai vorbim de restul(design,fiabilitate, manevrabilitate, tinuta de drum).

    Succesuri!!
    14 44
  • @ -Rolf-
    VW Golf 7 este de la inceputul lui 2013 a doua compacta la vanzari in Franta, fiind depasit doar de Renault Megane insa este in fata compactelor PSA, C4 si 308 . Dovada ca VW Golf 7 si derivatele sale ( ex. Skoda Octavia ) sunt un succes in toata Europa nu numai in tarile anglo-saxone .
    19 38
  • Acum 5 ani, la pretul asta aproape ca aveam 2.0 TDI dotare de top Laurin&Klement. Nici nu vreau sa ma gandesc cat ar fi o dotare similara acum, cred ca ajunge la pret de Seria 3.
    AM: "Oricum, orice aţi alege, obişnuiţi-vă va în acest segment să vă învârtiţi în jurul sumei de 20.000 de euro pentru o maşină decentă."
    Tot acum 5 ani, "in jurul" sumei de 20k era un Civic Sedan cu dotare de top in clasa asta, considerat atunci cam cel mai scump. Acum tb sa ne obisnuim ca de 20k ne luam, asa, ceva subtire.
    Criza? Ce-i aia? Poate pt prosti. Se pare ca astea-s noile reguli pe piata: daca un produs se vinde mai slab, il scumpim.
    Cred ca ma duc sa-l bat pe profesorul meu de economie, ca nu stie nimic.
    76 9
  • Exista si inflatie, chiar si la nivel european, un 1-2% pe an. Asta explica, partial, cresterea preturilor. Pe de alta parte, masina s-a mai marit si se pare ca are si materiale mai bune.
    Masina arata chiar bine (in poze, n-am vazut-o pe viu), numai ca nu i se potriveste numele asta de fata. Oare se poate comanda fara siglele alea pe portbagaj?
    21 14
  • Doua observatii:

    - e mult prea lunga pentru o compacta, imensa chiar.
    - in pretul asta trebuia sa vina musai ca suspensie independenta spate.
    26 3
  • 1.6 TDI Rapid 0-100 = 10.6s (http://www.automarket.ro/test-drive/skoda-rapid-16-tdi-105-cp-45905.html)
    care e de fapt corecta?
    1 3
  • 24000 euro pt o skoda octavia cu 5 trepte si diesel de 105 cai??? :)))
    lumea asta s-a întors cu dosu în sus...
    Observ ca bulangii astia de constructori sunt mai rai decât benzinarii ...
    daca astia nu sunt întelesi între ei...sa fim seriosi
    Partea proasta e ca cine pierde e fraierul de rând...adica noi astia care depindem de masina.
    Am configurat un golf cu de toate si am ajuns la 35000euro si nu bifasem tot din configurator....un GOLF!!WTF????
    volvo v40...frumos nimic de zis...dar +45000 euro pt un focus mai cosmetizat>>>>???????Indiferent cât de aranjat...la baza e un focus da-o în mmasii....
    Încet si sigur o sa ajungem sa platim 20000euro pe un entry level în clasa compacta în conditiile în care constructorii fac economii la fiecare generatie iar marja lor de profit e tot mai mare.
    Nu mai pupati în cur un producator sau altu...din india si pâna în china...toti sunt o apa si un pamânt.
    Inclusiv nemtii lu peste au ajuns sa faca masini de +50000 euro la care se rupe lantul la motor/pica turbine si cutii de viteze în primul an de utilizare....asa ca nimic nu mai e "sfânt"
    63 7
  • @ Rolf
    "exista o explicatie", cum poate ar spune un celebru personaj de la vacanta mare: Skoda e din VAG, iar cuvantul magic VAG are un efect de spalare pe creierul multor romani.
    38 11
  • Blaa...
    masina de 23000 si nu are piston la capota? are o tija de fier. golf 4 avea piston, acum si loganul cred ca are piston. suspensie bara de torsiune? la banii astia? preturile astea urca degeaba , daca ramanea in jur de 17k unde ii este locul era foarte ok, dar asa...
    41 3
  • De ce nu luati in calcul si motorul de 1,5 crdi de la Hyundai de 110 cp? E foarte fasnet, ajunge lejer la 190 km si chiar mai mult si consuma 6,5 litri in oras.
    Faceti comparatii doar cu modelel preferate de voi. Ma este un motor la Hyundai de 1,6 crdi de 115 cp si 1,7 crdi de 134cp. Fata de motoarele de la Renault sunt mult mai buna, distributie pe lant, fiabile si multe altele...
    11 17
  • Cum naiba sa dai peste 20 000 euro pe o SKODA????? In 3 ani o sa fie vreo 5000 euro second.
    Pun la indoiala credibilitatea Automarket, cand Octavia primeste punctaj mai mare decat Focus. Fiabilitatea, calitatea pieselor si rafinamentul Ford e mult peste orice Skoda. Aleg oricand Focus fata de Octavia, mai ales ca Octavia e mai scumpa cu 5000 de euro.
    39 19
  • Bau-Bau
    O masina care este destul de bine facuta probabil va avea trecere la potentiali clienti din Romania care iubesc Skoda, dar care trebuie sa treaca de socul pretului. O masina la dotari decente trece de 23000 de euro. Un mare minus este cutia cu 5 rapoarte si capacitatea rezervorului doar 55 de litru fata de Passat care are 6 trepte si un rezervor de 70 de litri la aceias motorizare. Dar Skoda este mult avantajata de masa totala care este cu 200 kg mai mica decat pe Passat de aici rezulta si timpul mai bun 0-100 km/h si consumurile mai mici.Am citit astazi intr-o revista auto germana ca noua Skoda Octavia este peste Passat finisari apropiate pret mai mic, daca asa zic aia asa o fi. Cat despre comparatiile facute de redactie fata de concurentii directi am cateva observatii. Din punctul meu de vedere Renault Fluence trebuia bifat tot cu motorul de 1.6 si nu cel de 1.5. Skoda are motor 1.6 nu stimata redactie ? Si Renault are pe piata motor diesel de 1.6 care este net superior ( 130 Cp ) cutie 6 trepte cuplu 320 prezent de la 1750 rot/min. La un pret de 22000 de euro ai dotari cu mult peste o Skoda ca aceasta din test cu tot cu optinalele de pe ea. Da, Skoda este ceva mai bine lucrata dar daca ar fi sa aleg, merg pe Fluence care este o masina la tehnica,motorizare,dotari in anul 2013 ! Dar suntem obisnuiti cu notele mari date de redactie masinilor nemtesti care nu exceleaza la nimic dar sunt echilibrate si ergonomice ! Nu ? Asta este placa pe care o tot citim in toate revistele auto germane si nu numai !
    26 9
  • pret ENORM!!! MAZDA 6 23,690€, 2.2 diesel, 150CP ....
    48 6
  • mircea
    @GeoL

    Hyundai Elantra, concurentul direct al lui Octavia în acest segment, are în acest moment în ofertă exclusiv un motor pe benzină de 1.6 litri şi 132 de cai putere.
    14 12
  • adalberto
    Bau Bau - ai dreptate referitor la revistele germane si rezultatele din comparativele realizate de ei. Eu am renuntat sa mai iau Auto bil... tocmai din acest motiv..., doar cele 3 din grupul VAG sunt foarte bune, in rest doar masini mediocre. N ai sa vezi la ei altceva mai bun decat Golf, polo, rapid, audi...etc. Revenind la subiect si eu cred ca este cam mult 23000 e pentru un amarat de 1.6 cu 105 cp, totusi si la 19000+ cat este varianta elegance, fata de generatia anterioara (Octavia 2 facelift) este mult mai bine dotata in standard. De asemenea, forma masinii este mai interesanta decat generatiile anterioare, arata asemanator cu rapid ul, dar nu se compara... Am mers cu ambele, in test drive, Rapid 1.2 tsi de 105 cp s Octavia 3 (din curiozitate am facut si cu 1.2 86 s am fost surprins de felul in care merge, diferenta fata de cea de 105 nefiind resimtita asa cum te ai astepta). La aceeasi putere Rapid ul pare mai agila, dar si mai zgomotoasa interiorul este super simplu. Mentionez ca sunt fan reno si am un 1.6 16v 112 cp si un 2.0 16v de 172 cp.
    Octavia 3 se misca mai bine, accelereaza mai bine fata de vechea generatie si este si mai usoara. Pe mine unul, m a convins, motiv pentru care am si comandat o 1.2, 105 cp (echipare elegance plus xenon, senzori de presiune roti si cateva maruntisuri) cu reducere 1070 e pt ca a fost comandata cu ocazia portilor deschise..., pretul este de aproximativ 17100
    11 8
  • 23 624 euro...
    Ca si celelalte generatii ale Octaviei, nici asta nu e spectaculoasa din cale afara, dar se descurca destul de bine la toate capitolele. De fapt, e asa cum ne asteptam... cu o singura... si MARE... diferenta fata de generatiile anterioare... PRETUL. E MARE...! Nu e obligatoriu sa o cumparam, dar sa fim cinstiti si sa recunoastem adevarul... Sa luam o alta marca, sa zicem "macar" la fel de fiabila si la fel de... lipsita de acel "ceva" spectaculos... cum ar fi Toyota. La banii astia iti poti lua un Avensis 2.0 D4D cu 20 cp in plus si sase trepte... si ceva dotari in plus. Probabil sunt si alte exemple. Trebuie sa spun ca detin o Octavia 2 1.9 TDI si sunt multumit de ea... insa nu stiu daca la banii astia mai "calc" la Skoda. Din cate am citit in comentarii, nu-s singur... :)
    16 3
  • Comparand varianta Skoda cu noul Logan, la echipari decente si identice(cate poate avea Loganul), constat ca achizitionarea masinii romanesti este de fapt o mare afacere!...pastrand proportiile.Pe undeva Loganul are spiritul primului Golf;masina decenta cu bani putini. Acum , lucrurile au luat-o razna!Cu preturile astea se vor intreba de ce ceresc coreenii la vanzari.? De-aia!Ca cer bani mai putini pe lucruri la fel de bune, dar sigur mai frumoase.
    22 3
  • Chiar nu inteleg de ce a luat punctajul asta asa mare...
    22 3
  • Catalin Stoian
    PRET ABERANT, IMENS, nu merita banii .... Pe langa preturile de la mazda prezentate mai sus de ceilalti si care sunt f. bune, adaug si eu unul. Tocmai am facut un drive test cu noul Ford Kuga: 2000 cmc, 140 cp, 4x4, climatronic, volan piele cu cruise control si comenzi, suna singur la 112 in caz de accident prin bluetooth, 7 airbag-uri etc etc. ... dupa o singura zi de tocmit cu dealerul am primit o oferta de 24.700 nemetalizat. Deci pentru 1000 euro in plus cumperi un SUV 4x4 cu 140 cp fata de 105 amarati ai Skodei!!!!! Trebuie sa nu fii in toate mintile sa dai 23700 pe o Octavia...
    29 1
  • Ce tot atat va puneti mintea cu pretul? De parca vreun pret afisat oficial e chiar si pretul la care cumperi o masina. Toti dealerii au discount-uri. Pana si VW in ultimii ani are ceva discount-uri, sau iti da cateva optionale gratuite. LA frantuzesti, Ford, Opel, etc...toti practica discount-uri agresive, si la Octavia in curand cu siguranta va iesi un nivel de echipare "Drive" sau ceva de genul, care va fi decent. Pana la urma, cine doreste merge in showroom si ia o oferta comparabila de la masinile pe care le evalueaza, e singura modalitate de a face o comparatie reala.
    12 11
  • Vasilica
    Doamne cati prosti avem in tara asta, sa nu va mirati ca suntem la nivel de lumea 7.
    5 12
  • ferrari
    Incercati sa faceti diferenta cu motorul diesel de 1,6 si 130 CP de la Renault Fluence nu cu cel de 1,5 DCI.
    Asta ar suna alstfel Renault Flunece 1,6l, 130 CP, Cutie 6 trepte versus Skoda Octavia 1,6l, 110 CP si cutie cu 5 trepte. De fiabilitate nu mai discutam
    Nu mai comparati Skoda cu Renault sunt din alte clase, cel putin motorizare si cutii de viteze. Skoda Oktavia va lua dintotdeauna "ramasitile" de la Golf, asa cum Loganul preia de la Clio.
    Apropo Mercedes cumpara motorul 1.5 DCI de la Renault.

    Mai vorbim de preturi de achizitie, respectiv de vanzare si depreciere?
    16 6
  • @Ovi
    Ofertele alea speciale de le vezi pe la altii, si chiar si pe la Skoda, sunt direct de la importator, nu fac dealerii oferte si reduceri din castigul lor. Iar cat priveste discount-ul la dealerii Skoda, la ce marja au, mult noroc iti doresc in a obtine chiar si 2%. Pretul e aberant, oricum ai lua-o, singura consolare fiind ca nu sunt singurii care au luat-o razna.
    19 0
  • La coolness efect ati dat "interesanta". Spre comparatie, Civic-ul de la Honda a primit "design sters". Unde este obiectivitatea ? Civic poate fi numit oricum, insa in nici un caz nu are design sters.
    Iar Octavia este o masina corecta dupa mine, si multi o apreciaza exact pentru faptul ca nu iese in evidenta prin nimic, cu atat mai putin prin forma caroseriei. Sint multi familisti convinsi care nu vor altceva decat o masina buna si relativ ieftina, intr-un cuvant, modesta. Iar Octavia este acea masina.
    11 3
  • @ferrari Esti redus mintal ? Cum adica sa ia ramasite, daca platforma este comuna?
    8 7
  • @ferrari
    Da, lasa ca pune Renault pe Fluence tot ce are mai bun grupul Renault-Nissan, plus o calitate superioara made in Turcia:)
    10 7
  • dintre skoda si renault sunt mai degraba fan al frantuzilor, dar sa nu uitam o alta mare diferenta intre octavia si fluence. Octavia a luat niste scoruri impresionante la testele EuroNCAP, in timp ce Fluence e unul dintre putinele modele Renault care nu a obtinut 5 stele
    7 2
  • @Bau-Bau
    Octavia si Passat nu sunt concurenti directi, dar dc ti se pare suspect faptul ca Octavia are unele materiale mai bune sau finisari mai bune cand Passat este pe piata din 2005, la face-lit-ul din 2010 nu s-a schimbat mai nimic la interior, doar la exterior, deci este normal ca la interior sa fie niste aspecte pozitive fata de Passat care este la sfarsitul carierei, oricum este mai bine dotat Passat chiar daca e mai scump.
    8 2
  • antonny
    Cum domne 24000 euro !!!!! dupa 2 ani o vinde la 9000 euro cu 80000 km ......si atunci nimeni nu isi pune intrebare ......oare de ce o vinede la pretul asta ????
    5 0
  • De la inceput va spun sunt fan Octavia, de 2 saptamani ma tot invart pe langa Octavia 3, pfuu nu stiu ce sa zic pot sa spun ce nu-mi place:
    - seamana izbitor de mult cu Rapid din fata spre exemplu la 300m eu nu mai stiu sa fac diferenta ma enerveaza ca au facut Rapid
    - bordul este ciudat cand nu ai versiunea de top nu se incadreaza
    - pretul un pic piperat varianta de baza nu este OK, masina mare nu neaparat cu motor mic, dar cu putere mica
    Asta nu inseamna ca voi renunta la idea de a cumpara Octavia, mai astept 2ani si sigur vor scadea 2000E
    5 2
  • Florin
    Noua Mazda 6, cu motorul de 150 cp si echipare Emotion costa 23.690 euro cu TVA, conform listei de preturi de pe site-ul Mazda. Oare merita Skoda cu motor 1.6 si 105 cp in locul unei Mazda cu motor de 2,2 si 150 cp, chiar daca impozitul este mai mare? Diferentele dintre cele 2 masini sunt foarte mari, atat la design cat si la clasa din care fac parte.
    7 1
  • amfetamin
    sa nu uitam de garantia la o octavia! nu stiu cat mai ofera acum,dar un coleg de-al meu si-a luat o octavia in primavara lui 2010 si acum ca nu-i mai mergea priza de la bricheta din cauza unei amarate de siguranta l-am intrebat daca i l-au schimbat pe garantie si nu mare mi-a fost mirarea sa-mi spuna ca i-a expirat garantia,care era de doar 2 ani!!!! asta in conditiile in care un amarat de logan are 3 ani garantie! si ditamai volkswagen-ul de abia din 2012 ofera si ei 4 ani garantie(pana atunci era de 3 ani si la ei,ca la dacia). asta cu garantia vad ca nu se spune in articol,oare de ce? daca nu s-a schimbat nimic,inseamna ca skoda ofera cea mai mica perioada de garantie dintre toate marcile din europa,si atunci de unde povestile cu fiabilitatea skoda? eu am toyota auris cu 5 ani garantie sau 160.000 km,stau relax,fara stress si cum zicea cineva mai sus,de banii astia imi iau un avensis 2.0 d-4d fara sa mai stau nici o secunda pe ganduri.
    7 1
  • la inceputul lui ''09 am zis sa-mi trag si eu o masina, sigura, fiabila si sa arate binisor .. pusesem ochii pe Lancer 2.0 Diesel si 140cp ( era fix motorul preluat de la VAG ) echipare Instyle ( piele, navigatie, jenti de 18' ) full-option ( cum se spunea pe vremuri ) din anumite considerente am ales sa nu dau < atatia bani > pe un '' fier'' si sa iau ceva mai ieftin ( la juma de pret ) Mitsubishi Colt ( noua binenteles )
    ideea este urmatoarea ( caci m-am razgandit in ultima zi, dupa ce actele si implicit pretul era stabilit cu un oarece discount ) in 2009 aveam Mitsubishi Lancer motor ( ATENTIE VAG de 140cp, 2.0 ) si echipare de top Instyle , plus aspectul masinii ( la vremea aceea arata intr-un mare fel Lancer ) la pretul de 22,150 eur
    iar acum in anul de gratie avem aceasta Skoda Octavia la aproape 24,000 ?! WTF ????!!! CE ARE ??? (motor ioc, jenti ioc ( astea pe 16 sunt o gluma in fata de comparatia facuta mai devreme ), sistem ?!ioc , n-are nimic in afara faptului ca o fi sau nu fiabila, un consum mic si arata Civilizat
    incepe sa mi sa para Dacia o super-mega afacere , mai ales cu noile imbunatatiri si preturile aceleasi sau chiar mai mici :-))
    12 0
  • Raport pret -calitate de nota 0 barat.VW stai jos,nu ti-ai facut temele.
    18 3
  • motorul asta de 1,6 este vechiul 1,9 TDI, care a fost unul f bun, si chestia este, ca din ''07 pana-n ''10 am avut o Skoda Octavia cu acel motor 1,9 , zgomotos dar excelent la consum si la cuplu ( un motor foarte Eficient nu rafinat ca un motor de cilindree mare din gama BMW sau Mercedes dar cel mai bun compromis intre putere/cilindree si consum ) poate doar cei de la PSA cu ale lor HDI-uri sa ofere ( nu ceva mai bun ) dar ceva mai rafinat , dar vei plati acel rafinament printr-un minus la eficienta si cuplu
    3 8
  • Am fost la mega salonul auto si am vazut si eu in realitate noua skoda. Dezamagitor din punctul meu de vedere. Interiorul nu-mi trezeste mie absolut nimic, materialele erau ieftine pentru o masina care cu motorul entry level (diesel) e 24k. Era o oferta de la hyundai, i40 care costa 22.000 euro decent dotata, motorul 1,7 136, 320 nm. Adica, masina din test este aproape 24.000, enorm de mult. Iar hyundaiul este o clasa peste skoda. Da, hyundai nu e volksvagen, insa eu intre acea oferta de la i40 si aceasta skoda, clar as merge pe hyundai. Desigur ca vor fi in curand oferte foarte atractive de la skoda, insa o sa mai dureze putin.
    15 6
  • stii ce nu mi place la masina asta :?.....ca nu e a mea
    1 0
  • Cine râde la urmă...
    Și iată cum celebrul 1,6 tdi scos pe piață în 2009-2010 e de fapt o găinărie cu softuri pe sub pene (la care se mai plătesc și amenzi), comparativ cu un 1,6 hdi (2004).
    Bravo, asta da tehnologie made in vw !
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru