Feedback

DrivetestBMW X3(2014-2017)

2.0 Diesel Turbo (20d) 190CP 4x4 Aut8
Test drive BMW X3(2014-2017) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 10.07.2014
Dichisit

BMW X3 şi-a început cariera sub forma unei caroserii de SUV implementată pe o platformă nouă, dar care împărţea suspensia cu generaţia E46 a lui Seria 3 Touring. La vremea respectivă, modelul a atrans numeroşi clienţi prin faptul că era un SUV mai mic decât X5 şi reuşea să ofere un comportament rutier sportiv, fiind cel mai dinamic produs oferit pe această nişă.

A sosit a doua generaţie a lui X3, moment în care acest model devenise deja fratele mijlociu în gama de SUV-uri de la BMW, pentru că bavarezii lansaseră între timp X1. La fel ca în cazul primei generaţii, X3 avea un design mai puţin convenţional, menit să-l diferenţieze de X5, dar asta nu înseamnă că modelul nu arăta neobişnuit.

Acum avem în faţă facelift-ul celei de-a doua generaţii a lui X3, care începe să arate din ce în ce mai mult ca un X5 de nouă generaţie. Blocurile optice sunt prelungite înspre grilă şi o parte însemnată din exteriorul lui X3 s-a schimbat, iar interiorul beneficiază de finisaje mai atente şi de noi tehnologii.

X3 facelift poate fi numit fără probleme un "baby X5" şi se conduce şi comportă aproape ca o versiune la scară a acestuia, cu plusuri la capitolul direcţie. Iar acest lucru nu este deloc rău pentru CV-ul său. Datorită apariţiei lui X4, fratele cu alură de coupe al lui X3, SUV-ul mijlociu al germanilor poate acum să se concentreze pe partea de confort, în timp ce fratele său este liber să impresioneze prin design şi dinamică. 

BMW X3(2014-2017)
2.0 Diesel Turbo (20d) 190CP 4x4 Aut8

  • Pret de pornire 38.440 €
  • Pret model testat 65.453 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Maşina testată de noi se bucură de aportul transmisiei automate cu opt trepte, care acompania o motorizare diesel Euro 6 de 2.0 litri şi 190 CP. Cuplul maxim al propulsorului cu patru cilindri este de 400 Nm şi este atins la 1.750 rpm, în timp ce puterea maximă vine la 4.000 rpm. Resursele le sunt livrate celor patru roţi prin intermediul sistemului de tracţiune integrală xDrive.

În raport cu celelalte modele din segment, X3 se poate mândri cu o motorizare extrem de competitivă, depăşită la caii putere şi la cuplul motor doar de diesel-ul de 2.1 litri de la Mercedes-Benz GLK 250 CDI, care asigură 14 CP şi 100 Nm în plus. Transmisia automată cu opt trepte se comportă excelent şi la versiunea facelift a lui X3 şi susţine foarte bine eforturile unităţii diesel cu patru cilindri în linie. Motorizarea pare să fie mai rafinată de când respectă normele Euro 6 şi are 6 CP în plus, cu toate că nu depăşeşte unităţile rivale la acest capitol. Diferenţa de rafinament apare la momentul activării sistemului Start-Stop şi la rularea cu turaţii foarte scăzute, clipe în care remarcăm o uşoară vibraţie şi respectiv un nivel uşor ridicat al sunetului perceput la bord în raport cu liniştea pe care o găsim la ralanti.

Reprizele sunt bune chiar şi pe modul de rulare EcoPro, iar motorizarea se achită fără probleme de solicitările rezonabile ale şoferului în materie de accelerare. Chiar dacă am testat acest model după ce am coborât dintr-un X4 3.0d, nu am simţit că este lent sau submotorizat. Eviden, există o diferenţă mai mult decât perceptibilă între motorul diesel de 3.0 litri şi motorul de 2.0 litri pe aceeaşi platformă, inclusiv la rularea cu viteze constante, motorul cu şase cilindri în linie fiind mult mai rafinat şi mai silenţios.

Consum

BMW anunţă un consum mediu de 5.4 litri la sută pentru X3 facelift xDrive20d cu transmisie automată. Valoarea este bună pentru un SUV de 1.8 tone cu tracţiune integrală, dar nu este cea mai bună din segment. Acest titlu îi revine lui Volvo XC60 facelift D4, cu doar 4.7 litri la sută în regim mixt. În apărarea inginerilor germani, modelul suedez este singurul din comparaţia noastră care vine cu tracţiune faţă.

Următorul model pe listă este Audi Q5 2.0 TDI 177 CP S-Tronic quattro, cu 6 litri la sută în regim mixt, iar ultimul în clasament este Mercedes-Benz GLK 250 CDI 4Matic cu 6.1 litri la sută. Cel mai însetat model din segment pare să fie Land Rover Freelander2 SD4, cu 7.0 litri la sută. Toate valorile de mai sus sunt prezentate conform ciclului standard NEDC.

În cadrul testului nostru, X3 a obţinut un consum urban mixt de 9.1 litri la sută. În regim extraurban, modelul afişează 7.3 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h, acul turometrului trece puţin de 2.000 rpm în treapta a opta, iar consumul se stabilizează la 8.3 litri la sută. În toate situaţiile de mai sus, instalaţia de climatizare era activă, iar modul de rulare selectat a fost Eco Pro, cu funcţia coasting activată. Aceasta din urmă decuplează transmisia de roţi şi de motor pentru câteva secunde atunci când detectează posibilitatea menţinerii vitezei de rulare fără efort în vederea reducerii consumului de carburant pe autostradă, de exemplu. Alături de sistemul Start-Stop, funcţia respectivă are un aport important la valorile bune obţinute de X3.

Performanţe

BMW X3 nu este rege nici la capitolul performanţă în segmentul său în compania acestei versiuni de motorizare. SUV-ul din Munchen are nevoie de 8.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să accelereze în continuare până la un maxim de 210 km/h. Îşi depăşeşte rivalii de la Volvo şi de la Audi, dar caii suplimentari şi cuplul motor cu 100 Nm mai mare al lui GLK îl înfrâng la mustaţă pe X3 la acest capitol. Freelander 2 SD4 este cel mai slab din comparaţia noastră, cu 9.5 secunde până la sută şi 190 km/h viteză maximă.

Cu excepţia versiunii Q5 şi a Land Rover-ului de mai sus, toate modelele menţionate în comparaţie au aceeaşi viteză maximă, de 210 km/h.

Cele mai importante peformanţe pentru un model de acest tip sunt reprizele, care sunt mai mult decât onorabile pentru un diesel de 190 CP în dotarea unui SUV de 1.8 tone. Nu contează dacă rulezi cu 50 km/h, cu 80 km/h, cu 20 km/h sau cu 120 km/h, vei avea cu siguranţă o reacţie promptă din partea trenului de propulsie dacă se întâmplă să calci acceleraţia la podea. Chiar şi la apăsări mai gentile, aceasta răspunde rapid şi desăvârşeşte caracterul rutier al modelului german.

Interior

BMW a reuşit să integreze simplitate şi puţină personalitate în interiorul lui X3, fără ca acesta să fie impractic. Habitaclul este suficient de generalist încât să fie pe placul mai multor firi, iar plafonul negru Individual (opţional) i se potriveşte de minune acestui SUV. În ceea ce priveşte spaţiul de la bord, acesta este generos, fie că vorbim despre şofer sau despre vreunul dintre pasageri. În raport cu un X4, de exemplu, bancheta din spate este ceva mai confortabilă, iar capitonajul dintre bancheta spate şi portiere este şi el moale, ceea ce aduce un plus de confort la drumuri lungi pentru ocupanţii locurilor posterioare.

Scaunele faţă asigură un nivel bun al suportului lateral şi sunt plăcute, cu toate că nu sunt cele mai confortabile scaune de SUV pe care le-am utilizat până acum. Comenzile sunt la fel ca la orice alt BMW lansat în ultimii doi ani, cu o ergonomie atent studiată şi o logică în utilizare. Au fost operate mici schimbări în ceea ce priveşte amplasarea unor butoane, cum ar fi cele pentru încuierea portierelor, amplasate pe feţele de uşi frontale şi nu sub butonul de avarii, aşa cum erau înainte.

Materialele care îmbracă habitaclul dau senzaţia de solitate şi robusteţe, cu toate că sunt relativ moi la atingere. Finisajele sunt mai bune decât la versiunea ante-facelift. Inserţiile din aluminiu, crom sau lemn, în funcţie de ce alege clientul, înviorează interiorul, fără acestea habitaclul lui X3 fiind puţin prea conservator pentru anul 2014.

Tapiţeria din piele "Nevada" în nuanţa "Mocha" desăvârşeşte exemplarul testat, venind ca o ciocolată fină rasă peste fructele de pădure proaspete ce acoperă un frumos tort cu frişcă. Interiorului nu îi lipseşte nimic în materie de tehnologie, beneficiind de controller iDrive cu buton rotativ cu suprafaţă tactilă şi de un ecran generos al sistemului multimedia. Ceasurile de la bord prezintă şi ele un afişaj mai modern, cu ecran TFT pentru tot în afară de ace şi cadrane.

Portbagajul este şi el generos, atingând 550 de litri, cu mult peste ce oferă Mercedes GLK şi Volvo XC60 facelift, dar cu numai 10 litri peste volumul asigurat de cel al lui Audi Q5.

Preţ de achiziţie

BMW X3 facelift porneşte de la 38.500 euro cu TVA inclus pentru versiunea sDrive18d. Motorizarea testată de noi, xDrive20d, pleacă de la 42.400 euro în versiunea cu transmisie manuală cu şase trepte şi atinge 44.800 euro cu tranmisia automată cu opt trepte. Comparând această versiune cu rivalii din segment, observăm un avantaj mare de preţ în favoarea lui Volvo XC60 facelift, urmat de Audi Q5 facelift 2.0 TDI S-Tronic quattro. O altă variantă ar fi Land Rover Freelander 2, cu un preţ de pornire de aproape 42.000 de euro pentru o motorizare comparabilă.

Cel mai scump model din comparaţia noastră este Mercedes-Benz GLK 250 CDI 4Matic auto, care pleacă de la 48.830 euro în compania motorizării şi transmisiei comparate mai sus.

Exemplarul testat de noi costă 65.450 euro cu toate taxele incluse, fiind dotat cu numeroase opţionale. Cel mai scump dintre acestea este pachetul Advantage, care costă 4.000 de euro cu TVA inclus şi aduce un şir lung de dotări care te ajută să duci o viaţă mai confortabilă la bord. Dotările care pun în valoare această maşină sunt farurile LED adaptive (1.900 euro) afişajul Head-up (1.200 euro) şi transmisia automată cu opt trepte şi padele pe volan (2.400 euro). Vă recomandăm cu multă căldură măcar aceste opţionale la alegerea noii maşini.

Siguranţă

Deşi facelift-ul lui X3 nu a fost testat încă de EuroNCAP, a doua generaţie a SUV-ului german a obţinut cinci stele de siguranţă în cadrul acestei probe. BMW trebuia să repare greşeala precursorului, care nu s-a ridicat decât la patru stele la testele de siguranţă EuroNCAP. Având însă în vedere că noul crossover moşteneşte tot bagajul tehnologic disponibil actualmente în magazia bavarezilor, X3 nu putea greşi.

De remarcat cel mai mare scor pentru protecţia pietonilor dintre concurenţii segmentului, GLK şi Q5. (la momentul testării)

BMW X3 este echipat cu un pachet generos de sisteme active şi pasive, care lucrează împreună pentru a proteja viaţa celor din habitaclu. Începem cu sistemul de tracţiune xDrive de ultimă generaţie şi continuăm cu ABS şi sistem de control al frânării în curbe, cu DSC (controlul dinamic al stabilităţii), cu asistentul la pornirea din rampă, cu înlăturarea apei de pe discurile de frână şi pregătirea pentru frânare, cu control dinamic al tracţiunii (DTC) şi chiar cu Hill Descent Control, pentru micile escapade off-road.

În cazul unui impact, şoferul şi pasagerii vor fi protejaţi de airbagurile frontale, laterale şi cortină, precum şi de centurile pretensionate şi tetierele active.

Ţinută de drum

BMW X3 se mândreşte cu o ţinută de drum exemplară, ghidată cu atenţie de o serie de sisteme printre care se numără şi excelentul xDrive. Prin apariţia lui X4 în gamă, lui X3 i s-a putut da o tentă mai confortabilă. Virajele întâmpinate cu prea mult aplomb vor aduce un iz uşor subvirator şi un strop de ruliu al caroseriei, dar nimic îngrijorător.

Sistemul Performance Control, adică acel comutator multifuncţional de unde este selectat unul dintre cele patru moduri de rulare diferite, de la Sport+ la Eco Pro, asigură plierea lui X3 pe starea de spirit a proprietarului. Se poate sări de la confort la economie de carburant sau chiar la o ţinută de drum extrem de ţeapănă, sprijinită cu drag de sistemul electronic de control al amortizoarelor (opţional).

Pentru că este un SUV, trebuie să vorbim şi despre terenul accidentat, un bavarezul are limitele lui, dictate atât de garda la sol de 212 mm, cât şi de cele două unghiuri de atac şi degajare, de 25.7, respectiv 22.6 grade. Anvelopele de stradă aduc şi ele propriile lor limitări suplimentare. Cât timp există o înclinaţie moderată şi un nivel de aderenţă potrivit, cu anvelopele de stradă te descurci liniştit cu X3 în afara şoselei.

Pentru cei care vor să ducă totul la extrem există şi un sistem de asistenţă la coborâre (Hill Descent Control).

Vizibilitate

La capitolul vizibilitate, BMW X3 nu aduce mari neplăceri, oglinzile laterale mari asigurându-se că nu ratezi nimic. La fel şi luneta, care pare prea mică, dar este conturată suficient de bine încât să conteze.

Ca de obicei, montantul A de pe partea şoferului obturează uşor vederea la virajele strânse la stânga, dar asta se aplică la aproape orice SUV din lume. Excepţie face doar Willis Jeep. Cel din Al doilea Război Mondial.

Tehnologie

La fel ca în cazul multor altor modele premium testate de noi, exemplarul de faţă vine echipat cu tot ce îţi trebuie ca să ai o viaţă liniştită la volan. Dacă eşti mai pretenţios, poţi să comanzi elemente în plus. Fie că vorbim despre hayon-ul operat electric sau despre tempomatul adaptiv şi sistemele care ajută şoferul să evite incidentele rutiere, nu putem să ne plângem de lipsuri la bordul acestui model. Un reproş ar fi limitatorul de viteză, disponibil opţional pentru o sumă modică în raport cu preţul maşinii, care lipsea din dotarea acestui exemplar. Nu toată lumea îl foloseşte, dar eu îl prefer în oraş şi pe drumurile naţionale deoarece se dovedeşte mai util decât un tempomat obişnuit.

Sistemul multimedia lansat de BMW în urmă cu doi ani primeşte actualizări periodice, iar acestea îl fac mai frumos şi mai plăcut de utilizat. Utilizarea sa este intuitivă, iar interfaţa iDrive devine sinonimă cu BMW şi cu ergonomia, făcând prima generaţie a sistemului să fie doar un vis urât, care s-a întâmplat în vremuri de mult apuse (în celebra epocă Bangle).

Sistemul de afişaj HUD funcţionează impecabil şi este genul de dotare pe care vrem să o vedem într-o formă cât mai apropiată şi pe modelele de volum, cât mai repede posibil.

Dar dotarea opţională care merită fiecare bănuţ este alta: farurile adaptive cu LED. Uitaţi de Xenon, Bi-Xenon şi altele. Până la farurile cu Laser (implementate tot de BMW pe supercar-ul hibrid i8), această tehnologie este cel mai tare lucru pe care-l poţi găsi în segment. În apărarea rivalilor de la Audi, au şi ei o tehnologie similară, farurile LED Matrix, cu care obţii acelaşi rezultat. 

Ce ne-a plăcut mult la aceste faruri nu este neapărat puterea lor sau distanţa la care luminează, ci felul în care funcţionează asistentul de fază lungă automat. Acesta "ştie" să sublinieze indicatoarele rutiere pe autostradă şi pe drum, să mute fasciculul de lumină care deranjează ceilalţi şoferi şi să urmărească linia dictată de volan mai bine decât au reuşit să o facă muncitorii care au vopsit liniile albe de pe şosea. Ajungi să mergi noaptea cu faza lungă şi să nu deranjezi pe nimeni, dar totuşi să vezi la o distanţă incredibilă faţă de ce ai vedea cu faruri standard. E ca şi cum te-ai plimba pe jos şi ai fi însoţit de mai multe persoane cu lanterne puternice şi acestea ar lumina fix ce trebuie să vezi pe stradă, fără să deranjeze ceilalţi participanţi la trafic. Sistemul este decuplabil şi funcţionează doar dacă farurile sunt pe "Auto".

Design

Fără să cităm din vreun comunicat de presă, acesta este cel mai frumos BMW X3 creat vreodată. Poate fi depăşit doar de un un X3 echipat cu pachet M, o culoare mai arătoasă şi un set de jante frumoase.

Se pare că alungirea farurilor inspirate de la X5 a fost mişcarea câştigătoare pentru X3. Sigur, ajută şi faptul că acestea sunt Full LED, dar acesta e alt subiect. Stopurile sunt şi ele proporţionate mai frumos, iar liniile de pe barele de protecţie şi capotă se întâlnesc în moduri plăcute ochiului, chiar dacă nu eşti neapărat amator de SUV-uri. Faţă de ce era până acum X3, e foarte bine.

Până la titlul de Miss sau Mister, X3 mai are de lucru. Şi nu la sală, că ajunge X4.

Nu ne-a placut

  • Preţ exemplar testat
  • Sunet motor diesel de 2.0 litri
Date tehnice - BMW X3(2014-2017) 2.0 Diesel Turbo (20d) 190CP 4x4 Aut8
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4657
Putere maxima CP (rpm)
190 (4000)
Latime mm
1881
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (1750)
Inaltime mm
1661
Viteza maxima km/h
210
Greutate kg
1820
Acceleratie 0-100 km/h s
8.1
Ampatament mm
2810
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
67
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
550
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW X3(2014-2017)

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • Comparat cu vechiul model arata excelent. Mini X5 chiar foarte OK!
    19 5
  • Masina e in regula cu totul. Pretul e decent de 38-50 de mii. La 65 de mii se poate cumpara un macan mai ' golas ' si e mai ok. Oricum e reusita aceasta generatie in comparatie cu prima.
    21 4
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • Masina e in regula cu totul. Pretul e decent de 38-50 de mii. La 65 de mii se poate cumpara un Macan mai ' golas ' si e mai ok. Oricum e reusita aceasta generatie in comparatie cu prima.
    7 9
  • rotila
    masina este. pozele nu."artistul" iar a tras cu ochii in soare.
    9 7
  • Poate cel mai bun SUV din segment, asta în afară de Macan ce poate concura mai degrabă cu ghebosul de X4!

    Aștept un Macan, alții v-au luat-o înainte!
    8 12
  • 65.500? WOW. Pentru cine vrea performante off-road mai bune si acelasi tip de lux (plus mult mai mult spatiu si o motorizarea mai potenta) la un pret chiar mai bun exista Grand Cherokee. X3 nu e neaparat masina de femei insa e pe acolo...

    Noroc cu snobii (care-s destui si-n SUA unde e mai de bon ton sa ai o marca IMPORTED) care vor prefera o masina mult mai mica si mai putin perfomanta doar pentru ca e BMW. Asa vor avea destule vanzari...
    11 14
  • @slVW_83
    Au testat si Macan. Il gasesti la teste !
    9 4
  • gigi_frana
    strict comparat cu x4, e opera de arta :)
    in rest, tot scump in draci, tot inutil, cam ca orice X de fapt...

    stiu ca baietii cu "WST" si "BG" pe numar nu vor fi de acord cu mine...
    14 3
  • alex stg
    Hai salut la toata lumea. Dupa mintea mea, puteau sa spuna ca este mic, sau scumpa varianta de baza, dar varianta testata intotdeauna va fi full si cu pretul aferent, pentru ca toti dealerii aduc masini full la test, ca sa impresioneze clientul, ca daca era una standard, nu mai atragea nici un client.
    9 4
  • o galagie de bani...nu multi romani si`ar permite masina asta. si ma refer la aia care muncesc cinstit, cu taxele la zi etc.
    si cand te gandesti ca x3 nu e tocmai o masina de lux, pe care nici vesticii nu si`o permit.
    18 3
  • mog, n-o fi x3 chiar o masina de lux, dar nici nu poti sa treci cu ea prin pruni, chiar daca ai avea o galagie de bani :)
    8 1
  • Îmi placea mai mult modelul din 2011, avea mai multa personalitate, ăsta da dovada de lipsa crasă de imaginatie, însa e ok pe langa acea cutie pe roti numita GLK,maşina mica si pătrațoasa, nu mi-a placut niciodata combinatia asta.B-Class si GLK cred ca sunt singurele masini de la Benz care nu îmi plac.Q5 e bun dar ceva mai vechi si oricum tot masini de femei raman. Concluzie : mai bine un x5 SH! Parerea mea
    9 13
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • Andrei
    Arata foarte bine X3,e un BMW si merita banii....

    reply Scorpionul Negru Macan este mai sportiv,insa mai putin incapator decat BMW X3.Acum depinde de ce vrea fiecare...un Porsche sau un BMW,avand in vedere ca Macan e la prima generatie,este putin mai exclusivist sa zic asa....
    10 4
  • Ovidiu
    @dl Sebastian Toma
    Spuneti la un moment dat ca acul turometrului trece putin de 2000 rpm in treapta a 8-a. Trebuia a 7 -a pentru ca a 8-a nu exista la transmisia steptronic pe X3. Probabil ca a opta este treapta de marche arriere.
    1 2
  • BMW = masini pentru cocalari si pitipoance !!!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru